تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۲۹۵۶۹۶

واکاوی علل هجمه‌های اخیر علیه تاجگردون؛ چرا «غلام» شجاعت «بهرام» را ندارد؟

۳۱
۰
کبنا ؛سید ابراهیم یوسفی
 
بدون تردید و به دلایل مختلف؛ انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۵ به خصوص درشهرستان های گچساران و باشت نقطه عطفی بی سابقه و ماندگار در تاریخ مشارکت سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. برای اولین بار مردم در شهر و روستاهای مختلف بدون توجه به مرزهای ساختگی و پوسیده سیاسی و قومی- طایفه‌ای با آگاهی و شعور سیاسی مثال زدنی، انتخاباتی پرشور و حماسی و فرا صددرصدی را برگزار کردند که در نتیجه آن آقای تاجگردون بیش از ۷۵ درصد آراء را بخود اختصاص دادند.

اگرچه آماری رسمی، درست و قابل اتکا در زمینه تعداد دقیق آرای اصولگرایان و اصلاح طلبان و افراد و گروه‌های مستقل و بی طرف در کل کشور و خاصه استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه انتخابیه گچساران و باشت وجود ندارد اما اطلاعات غیررسمی، شفاهی و اظهار نظرهای لیدرها و اشخاص عادی و مهم‌تر از همه این‌ها نتایج انتخابات اردیبهشت ۹۵ و مقایسه آن با ادوار مختلف انتخابات مجلس و ریاست جمهوری گویای این واقعیت است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت سال ۹۵، بخش عمده ای از اصولگرایان و مستقلین به تاجگردون رآی داده‌اند. بهترین سند و شاهد این مدعا اینکه با وجودیکه تاجگردون یکسال بعد از آن انتخابات در حمایت از روحانی سخنرانی و در جمع هواداران گفت با روحانی به جهنم می‌رویم اما با رئیسی به بهشت نخواهیم رفت؛ اما در عمل نتیجه انتخابات مجلس با ریاست جمهوری یک شکاف واضح و عمیق را نشان داد ونتایج کاملاً برعکس انتخابات یکسال قبل و انتخابات مجلس شد.
 
همان سخنرانی و آن جمله چالش برانگیز حساسیت زا، آغاز شکل گیری اختلافات اساسی و ایجاد کینه توزی های بود که درست یکسال قبل به دست فراموشی سپرده شده بود و ترک و لر و اصوالگرا و اصلاح طلب راحول محور تاجگردون متحد و همدل ساخته بود. اصولگرایان که طی یکسال گذشته در دفاع از رأی خود به تاجگردون با شجاعت و افتخار تصمیم خود را عقلایی و متفکرانه و در تقابل با تعصب، جهالت و جمود فکری دانسته و به توان و تخصص و برتری وی به جهات مختلف بر رقیبش تمرکز وایشان را فردی علمی و توانمند و پیشقراول توسعه و آبادانی شهرستان و استان و افتخار ملی و معمار اقتصاد قلمدادنمودند به تدریج تغییر موضع داده و شروع به مخالفت‌های گاه و بیگاه کردند.
 
سؤال اساسی این نوشته این است که علت مقابله، مخالفت و هجمه‌ها تحت عناوین مختلف مانند اصول گرایی و اصلاح طلبی بر علیه تاجگردون چیست؟ به راستی ریشه و خاستگاه این نگرانی و تقابل‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ آیا عملکرد ضعیف تاجگردون و برآورده نکردن انتظارات و خواسته‌ها و عدم استجابت قول و وعده‌های انتخاباتی موجب این حجم سنگین انتقادات و مخالفت‌ها از سوی اصولگرایان و اصلاح طلبان شده یا علت را بایستی در منافع شخصی افراد، گروه‌های حزبی و قومی – طایفه ای جستجو کرد؟
 
برای پاسخگویی درست و دقیق به سؤالات فوق ابتدا باید تکلیف دو موضوع را مشخص نماییم. اول اینکه نقد صرفآ به معنای بیان نقاط ضعف و منفی نیست و از دیر باز این کلمه در مورد شناخت محاسن و معایب به کار رفته است؛ چنانکه انتقاد در اصل به معنی داوری کردن است و شک نیست که رأی زدن و داوری کردن درباره نیک و بد امور و سره و ناسرهٔ آن‌ها مستلزم معرفت درست و دقیق آن امور است. نکته دوم اینکه اگر قصد نقد و قضاوت کردن دوران نمایندگی و فعالیت‌های تاجگردون را داریم بایستی به صورت شفاف مشخص سازیم که قصد مقایسه تاجگردون با ۳۵ سال گذشته‌اش را داریم یا هدف مقایسه ایشان با رؤیا و مدینه فاضله و بعبارتی مقایسه تاجگردون با خود آرمانی‌اش است؟
 
بدیهی است که عملکرد نماینده کنونی گچساران و باشت مانند هر مدیر و نماینده ای با انتقادات و اشکالات مختلف گره خورده است و هیچکس از جمله شخص تاجگردون خود را مبرا از ایراد نمی‌داند ونمی تواند مدعی باشد که عملکردش در حوزه‌های مختلف ایده آل و بدون اشکال است. نویسنده خود از منتقدین جدی تاجگردون و معتقد است بی توجهی به جوانان و نخبگان دانشگاهی و بانوان، در نظر نگرفتن توانمندی وشایسته سالاری در انتخاب مدیران و گزینش و مدارای بی اندازه با مسئولان متملق و چاپلوس و بدون برنامه غیر خلاق از مهم‌ترین ضعف‌های دوران نمایندگی ایشان است.
 
طرفدار و مخالف، اصولگرا و اصلاح طلب چه فرقی دارد؛ با چاشنی وجدان و انصاف اگر بخواهیم تاجگردون را با ۸ دوره قبل و نمایندگان ادوار مختلف مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد مقایسه کنیم بدون تردید در تمام ابعاد و حوزه‌ها با فاصله زیاد ایشان برتری آشکاری بر همه گذشتگان و نمایندگان سابق و قبل از خود دارد. در ابتدای مجلس نهم و با وجودیک دولت و مجلس یک دست اصولگرای زمان احمدی نژاد همه فکر می‌کردند که تاجگردون یک ناکام بزرگ و از پیش شکست خورده خواهد بود اما همانگونه که خود در سخنرانی ۶ سال پیش گفته بود اصولگرا و اصلاح طلب و شرایط خوب و بد برایش فرقی نداشت و خیلی زود هنر، علم، شعور و عقلانیت سیاسی، قدرت بالای لابی گری و چانه زنی، توانمندی تخصصی و پرهیز از برخوردها و نگاه‌های احساسی وی را به یکی از مهم‌ترین نماینده‌های مجلس بدل ساخت و اکنون بعد از گذشت سال‌ها و در دوران دولت تدبیر و امید، کدام انسان منصف و حق طلبی است که بر علم و توانمندی‌های فردی، شخصیتی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و به خصوص اقتصادی ایشان صحه نگذارد.
 
اگرچه هرگز نمی‌توان نظر شخصی خود را به جامعه تعمیم داد اما ما بر این باوریم که اگر هدف تطبیق دوران نمایندگی تاجگردون با هر نماینده ای از شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی استان‌های همجوار وسطح کشور باشد بدون تردید ایشان دست بالا را خواهد داشت و کارنامه و عملکرد ۶ ساله وی در تمام حوزه‌ها گویای این حقیقت آشکار است؛ اما هنگامی که تاجگردون را با حالت ایده آل و انتظار رؤیایی که فرهیختگان و دانشگاهیان ازخودش داشته‌اند مقایسه کنیم بدون تردید انتقادات جدی بر ایشان وارد است زیرا توانمندی و هوش سیاسی سرشارش توقعات را چنان بالا برده که مردم انتظار معجزه دارند و هیچگونه کوتاهی و اشتباهی را در هیچ سطحی نمی‌پذیرند.
 
تحلیل محتوای ادبیات سخنرانی‌ها، مقالات و تمام دل نوشته‌های سایت‌های مختلف محلی در موارد مرتبط به نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت نشان می‌دهد که جنس اغلب مخالفت‌ها و انتقادات دقیقاً رنگ و بوی منافع شخصی و به خصوص در حوزه پست و مقام می‌دهد. بعبارت ساده اصلاح طلبان به شدت نگران‌اند که چرا غلام شجاعت و جسارتی به مانند بهرام تاجگردون به خرج نمی‌دهد و تمام مسوولیت های اداری و دولتی را به آن‌ها نمی‌سپارد و در طرف مقابل اصولگرایان که رأی قاطع ۷۵ درصدی تاجگردون را به خاطر موج شکل گرفته و حمایت حداقل ۳۰ درصدی خودشان می‌دانند خود را همیشه طلبکار می دانند و چنین می‌پندارند که تنها در زمان انتخابات مورد احترام بوده و بعد از آن رها شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

من
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ۷۵ درصد رای اصلاح طلبان را آورده ولی از اصولگرایان در پست ها حمایت کرد.مثل پست های باشت
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
چون روحیه بهرام نوع دوستی و ایشان خودخواهی
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
غلام تمام شد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بسیار متن خوبی است.واقعیتها را تا حدود زیادی بیان کرده.ولی یک نکته منفی دیگر تاجگردون عدم داشتن صداقت و شفافیت سیاسی بخصوص در قبال اصلاح طلبان است.بگونه ای که واقعا نمیتوان ایشان را اصلاح طلب نامید،بلکه باید ایشان را منفعت طلب نامید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون گرچه کارهای عمرانی زیادی برای گچساران انجام داد ولی از نظر چینش مدیران بسیار ضعیف عمل کرد و از لحاظ تعیین مواضع سیاسیش نه با خودش و نه با مردم تکلیفش مشخص نیست و صداقت ندارد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم حاج بهرام با پیمانکاران ارتباط داشت حاج بهرام پارتی بازی می‌کرد؟ حاج بهرام می‌رفت سوپرمارکت افتتاح می‌کرد ؟حاج بهرام منافع شخصی مد نظر می‌داشت ؟اخه این چه تشابهی دارند یکی بگو تا ما بدونیم
اسلام علیک یا امام محمد باقر علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت نگارنده وعرض سلام وادب واحترام محضر نماینده محترم جناب آقای دکتر تاج گردون همان طور که خود آقای دکتر هم استحضار دارند وهم اطلاع دارند مردم به تفکر همراه باتعقل وتدبربه ایشان رای دادند در حقیقت مدیران منصووب وانتصابی هر فرد ومدیر معرف شخصیت حقیقی وحقوقی فرد می باشد همه مردم به توانمندی آقای دکتر درسطح کلان مملکتی واستانی اذعان دارند وشکی هم نیستوبنظرم اینکه همه توقع داشته باشندپست ومدیریت داشته باشند انتظار بی جا ونابجایی هست ولی مردم انتظار داشتند از انسان های مدیر دلسوزوتوانمند بکار گرفته شود نه افراد منفعت طلب وفامیل باز وخیلی از انها شان ومنزلت مدیریت نداشتندفقط به فکر حفظ خود وجمع آوری منافع شخصی وفامیلی بودنددر حقیقت حوزه دید انها خیلی کم بود فقط مختص فامیل درجه یکشان بوددوم خیلی از انها در حد واندازه یک نیروی عادی نبودند تاچه رسد به مدیر در صورتی که چندین بار به خود آقای دکتر مسایل ومشکلات مدیران گفته شد وترتیب اثری ندادند اگر یک نیروی توانمند مخالف مدیر می شد بهتر از بکار گیری نیروی دوچهره وغیر کار امد چاپلوس بوددوم اشکال بی اعتنایی دکتر به بزرگان وانسان های تاثیر گذار داری جایگاه وحرمت بین طوایف و اقوام چندین وچندین بار در مجالس ومحافل دیدیم که بزرگان گله مند بودند که آقای دکتر جواب تلفن انهار جواب نداده در همان مجلس مثلا بچه های زنگ می زدند ودکتر جواب می داد این عیب بزرگی است تاکید می گردد مدیران انتصابی بسیار ضعیف وهمراه ایشان نمی باشند بیشتر انها گرگ در پوست میشند به قولی مگسان دور شیرینی اند مصلحت مملکت خویش خسروان دانند اگر مدیران مدیران همرا بودند این همه نا رضایتی در شهری که نماینده توانمندی چون دکتر تاج گردون دارد معنی وجایگاهی نداشتمردم در حقیقت از عملکرد درصد بالایی از مدیران کل ومدیران شهرستان های حوزه انتخابیه دکتر دارند وگر نه واقعا حیف است که این سرمایه علمی وعملی در استان وشهرستان اینطور مورد حجمه وحمله باشد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
چرا نویسنده مغرفی نمی شود که مشخص گردد ایشان هم از زاویه منفعت طلبانه به انتقادات پاسخ می دهد یا بیطرفانه دفاع می کند
خشایارچشمه روشن
Iran, Islamic Republic of
شجاعت رادرچه میدانیدهروقت لازم باشه حرفشومیزنه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مقایسه غلام با حاج بهرام فاصله زمین تا آسمان است وقتی نام بهرام می آید بغض گلویم را میگیرد مردی شجاع ،جسور وبینهایت دوست داشتنی که غلام هیچ یک از.. در انتخابات گدشته اکثراصلاح طلبان ریشه دار از روی ناچاری به غلام رای دادند چون گزینه ای قوی در انتخابات نبود کمترین مسیر برای شناخت غلام نگاهی به اطرافیانش، مدیرانش و. بیندازید ببینید چه کسانی کت وشلوار میپوشند وهرازگا.ه مستانه میکشند توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل............
گچساران
سیاست کیلویی چنده. سیاست برای شهر پیشرفت نمیشه. همین فرمونی که تاجگردون میره خوبه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تمام شد،،،،،،،، ا..ن نماینده موجود بوده و حنتی این اقا برای مردم گچساران و باشت دیگه رنگی نداره، البته از حق نگدریم. خوبی هم هست، .....
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما چه تحلیل گری هستی که تاریخ انتخابات مجلس را نمی دانی!!!!
هدف فقط . حاج غلام است
خیرابادی ها
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بچه های منطقه خیراباد و لیشتر را نابود کرد .ایشون میگفت هر وقت میام خیراباد ارامش میگیرم .اما یادتون رفت اقایان یدالله افضلی .را از فتی حرفه ای .عنایت و یسی از اب و فاضلاب .قدرت الله ویسی از معاون جهاد کشاورزی .ارش مصلح از امور اب و .....را فدا کردی و چقدر غیرت دیگران را داشتی یادت به گذشته باشه و تاریخ مصرف شما پایان یافت .و روز های انتخابات چه رویی داری وارد منطقه شوی .
کی یوسفی
Iran, Islamic Republic of
غلا.د...غلام با وعده های . خداحافظ تاجگردونیها
سرباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
لطفا به ادرس اینستاگرام haqayeq gachsaranمراجعه فرمایید و حقایق را ببینید
اقای کائیدی خواهشا اینو بزار تا همشهریانم بیان ببینن
آرویی
بدخواهان تاجگردون بدانند در این مخالفت سودی نمیبرند و با اصولگرایان .. رقابت را میبازند.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هنه حرکات وتصمیمات سیاسی واقتصادی تاجگردون درجهت منافع نزدیکان وقبیله دتیروطایفه بوده وعلیرغم کارهای عمرانی که تماما خارج ازتشریفات قانونی به منسوبین واگذارشده درانتصابات هم مدیران بله قربانگوو وضعیفی بکار گرفته شده که بعضی سراپا اشکال وایراددارند وبزگترین ضربه را ازاین ناحیه خواهد خورد ضمن.. ایرادمهم دیگراوست
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما عادت داریم تمام خوبیها و توانمندیها رو نبینیم و برای خودمون فقط نقاط ضعف بسازیم.چرا هیچکس از هزاران نکته مثبت تاجگردن نمی گوید.
بی طرفبن
Iran, Islamic Republic of
بنظرم تاجگردن یکپارچه و یکسره خوبی و توانمندیست و برای گچ و باشت از چون مایه گذاشته و در تاریخ سیاسی استان مشابهی نخواهد داشت و تنها ایراد بزرگش توجه به متملقان و فراموشی نخبگان و تحصیلکردگان باسواد درست حسابی است کسانی که مثل خودش دلسوزان و دغدغه دارم و نه آنهایی که بخاطر پست خیلی راحت اصول انسانی رو زیر پا میگذارند و فقط هنر پاچه خواری دارن
پاسدار
Iran, Islamic Republic of
کو ول کن یو هم نه مالی خشم نونه داره چه ایکنه هی بودجه افزایش دام هی فلان کار کردم یه مشاوره خوب بیل کنارت تا وت بگه کوچو شروع کن کوچو تمام کن په ای بودجیل چه ویبو شاید کس دیه ایخرش خوت خبر نداری والا بهرامکو بعض تو بی بی ای شورای شهرت هر کی رو به جلو ایره ما هنی رو به موتیم تو هم تمام کارت دیه یه سپاهی نماینده وابی بهتره کار عمرانین پیش ایبره
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوسه تا مدیر ضعیف داره رحیمی فرماندار گچساران .. نوروزی مدیریت برنامه بودجه.خصوصا گوهرگانی..ک باعث بشه از ایشون مردم استان خصوصا مردم شهرستان گچساران...تا دیر نشده عقلانیت را ب مدیران برگردان..
نفتی هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
حاج غلام عزیز،
هیچ گاه تحت تاثیر جوسازی های مغرضان قرار نگیر و راه توسعه ای که برای موکلین ات در پیش گرفته ای را ادامه بده.
خدمات بی مانند تو در تاریخ این منطقه بی سابقه بوده و مردم قدردان شما هستند.

حاج غلام عزیز،
به تو خسته نباشید می گوییم و آرزوی سلامتی ات را از خداوند خواستاریم.


درود بر میرشکال شهرم و درود بر فرزند پرافتخار کوه خامی سرفراز.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اگه دوتا مدیر مثل پورالحسینی ریس آموزش و پرورش داشت غمی نداشت ،واقعا انقلابی در گچساران شده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
برادر شما چه تحلیل گری هستید که دو پهلو سخن گفته اید و این متن از یک تحصیل کرده دانشگاهی بدور است و تاریخ انتخابات مجلس ۷اسفند ۹۴ بوده ! ۲۹ اردیبهشت۹۶ ریاست جمهوری وشوراها بوده
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مردم گچساران را از همه موقع فقیر تر کرده
دهقان در جواب بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خودتون فرمودین دو پهلو
بخاطر اینکه تاجگردون که در انتخابات ۹۴ همه رو با هم جمع کرده به دلیل حمایت از روحانی در باشت و گچساران مغضوب واقع شد
باشتی
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون فقط برای بستگان خودش خوب است مثل عادل و فاخر و... آنهای که برایش از دل و جان مایع می گذاشتند کنار گذاشته شده انشاالله در انتخابات آتی بش ثابت میشه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کدوم آبادانی. باباجان این آبادانی از جیب مردم گچساران هستش . بابت پایانکار و عوارض شهرداری نسبت به قبلا" ده برابر شده و شهرداری موظف هستش برای رفع مشلات شهر استفاده کنه . همه چیز را به نام تاجگردون تمام نکنید والا ظلم می کنید . تاجگردون هیچ کاری انجام نداده فقط و فقط پارتی بازی کرده که اون هم تاوانش را پس خواهد داد .
اسلام علیک یا امام محمد باقر علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
خلاصه آقای تاج گردون دل بویر احمد سردسیر وگرمسیر را خون کرد بویر احمد بایدنشان دهد بویر احمد هنوز زنده است بویر احمد از لیشتر خیر آباد دیل نازمکان شامبراکان دریلا سراب ننیز پشتکوه مله برفی چالموره لیراب رباط علیا سفلی مرد مردانه مردانگی به خرج دهید به غیر تاج گردون با یک کاندیدیکه حداقل حرمت بویر احمد را نگه می دارد ائتلاف کنید تا قدرتتان را به این آقا که در مجالس ومحافل خصوصی به دوستانش گفته در خصوص بکار گیری نیروها فقط از نیروهای طوایف مختلف باوی استفاده کنید از بویر احمد استفاده وبکار گیری نشود
رها
Iran, Islamic Republic of
شجاعت بهرام این بود دور شدن از صحنه سیاست چون دیگه تا ابد تایید نمیشه افتادن سرنوشت مردم بدست سید قدرت جعفری و..... که برا ی شهر ما و مر... بود حتی یک مدیر در استان که ادارات کل مروط به تمام شهرستانهاست نداشتیم و هنوز احساس میکنن نباید از باشت وگچساران از ۳۸ اداره کل حتی یک گچسارانی باشد. ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1