تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۲۹۵۶۶۳

جوابیه‌ای به مطلب کبنا؛ جایگاه حقیقی دانشگاه یاسوج کجاست؟

۱۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛یکی از مخاطبان این سایت خبری متن زیر را در پاسخ به مطلب دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌ها چه حایگاهی دارد، ارسال کرده که از نظر خوانندگان می‌گذرد:
حضور برادر گرانمایه مدیر مسول محترم کبنا نیوز
با سلام و تهیت
اخیراً مطلبی با عنوان ((دانشکاه یاسوج در بین دانشگاه‌ها چه جایگاهی درد)) به قلم سعید محمدحسینی [کلیک کنید] در خروجی کبنا نیوز قرار گرفته که در آن نگارنده محترم با ارائه یکسری از آمارها و در یک شوی رسانه ای سعی مضاعف در آن داشت تا با آسمان و ریسمان به هم بافتن در یک پارادایم ویژه تمجیدی ویژه تر از مدیریت دانشگاه یاسوج به شکل مستتر نماید.
جناب آقای کمایی عزیز اما اساساً اینکه تا چه اندازه نگاه و نظر دکتر احمدی استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد، اعوان و انصار محمودرضا رحیمی را به این عرصه عریضه نویسی و گزارش رسانه ای‌ آن هم به شکل اولین بار موضوع این مکتبوبه نیست.
یا اینکه از منظر دوستان رئیس دانشگاه چه زلزله  مدیریتی در سطح استان در حال شکل گیری است و این کنش‌ها تا چه اندازه سقف دارالخلافه رحیمی و دوستانش را ترک می‌دهد که اینچنین سعی در زدن ستون به سقفش دارند و روزانه از کارنامه ایشان قصیدها می‌سرایند، هم نیست.
جناب کمایی عزیز باور بفرمایید این مرقومه هم کاری به صحت و سقم این آمار نداشته چرا که اساساً نگارنده‌شان مدیران دانشگاهی را اجل از آمار سازی های معمول می‌داند و فرض را بر صحت انها گذاشته اگرچه معتقد است تک تک این موارد می‌تواند محل مناقشه‌های جدی و نفس گیر باشد.
اما جناب کمایی عزیز تنها جهت تنویر افکار عمومی و استحضار حضرتعالی به عنوان اصحاب رسانه تنها برخی از آمارهای مستخرج از مراجع معتبر و قابل دسترسی برای همگان را مورد اشارت قرار داده تا جایگاه حقیقی دانشگاه یاسوج در نظام علمی عالم و کشور مشخص گردد.
اخیراً نظام رتبه بندی دانشگاه بر پایه عملکرد علمی که به اختصار یورپ خوانده می‌شود ویرایش ۲۰۱۷ خود را درباره جایگاه مؤسسات علمی جهان منتشر کرده است که تنها ۲۲ موسسه ایرانی در میان این ۲۵۰۰ موسسه معتبر جهان به چشم می‌خورد.
یورپ از نظام‌های رتبه بندی جهانی بر پایه عملکرد علمی است که موسسه‌های جهان را شناسایی و جایگاه انها را نسبت به یکدیگر ارزیابی می‌کند. شمار مقاله‌ها، شمار استنادها، شمار کل انتشارات، بهره وری علمی، تاثیرهای پژوهشی و همکاری‌های جهانی شش سنجه کلیدی نظام یورپ برای ارزیابی موسسه‌های آموزش عالی است. در این لیست از ایران دانشگاه تهران با رتبه یک ملی در رتبه ۳۰۹ جهانی قرار دارد و آخرین دانشگاه ایرانی در این لیست دانشگاه شهید بهشتی با رتبه ۲۲ ملی در رده ۲۲۵۹ جهانی قرار می‌گیرد.
جناب کمایی عزیز به عبارت دیگر براساس متر این نظام رتبه بندی بر خلاف ادعای اقای محمدحسینی دانشگاه یاسوج نه تنها در رتبه‌های برتر قرار نمی‌گیرد بلکه در بین ۲۵۰۰ دانشگاه نخست جهان هم قرار نمی‌گیرد!!!!!!
اما رتبه دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی ایران Iranian university reference & ranking بر اساس مقالات نمایه شده در بین ۱۲۱ مورد ارزیابی، دانشگاه یاسوج با رتبه ۵۷ تقریباً در میانه این رنکینگ قرار می‌گیرد.

سرور عزیزم جناب اقای کمایی با این اوصاف تلخ‌ترین بخش داستان فرا می‌رسد. یعنی بخش زیادی از شعارها  از جمله دانشگاه الگو بودن، رتبه برتر در مقالات IsI که توسط  انصار ریس دانشگاه سر داده می‌شود را باید ببریم و در دوپشته دشتروم چال کنیم. از طرفی ضروری است  یاداورشوم که تعدادی زیادی و نزدیک به یک جین از ۵۶ دانشگاهی که در این رنکینگ بالاتر از دانشگاه یاسوج قرار می‌گیرند مثل دانشگاه سیرجان و قص علی هاذا عموماً نه در تهران بلکه در شهرستان‌های واقع‌اند که از بسیاری نعمت‌ها و امتیازاتی که دانشگاه یاسوج به برکت حضور در مرکز استان از برخوردار می‌باشند ایشان از ان محروم‌اند.
کمایی عزیز بگذار با هم و برادرانه پرده از راز ۵۶ دانشگاه برتر بر داریم باور بفرمایید در آن ۵۶ دانشگاه خبری از باندسازی ها، بکارگیری آشنایان، مستعمره برخی از اشخاص خاص شدن دانشگاه و چنده گیر و مسئله ریز و درشت که امروز افت جان دانشگاه یاسوج شده است، نیست.
مواردی که سبب شده تا رحیمی در این پرس مدیریتی اخیر از طرف دکتر احمدی به چالش کشیده شد، تمام عقبه‌های سیاسی و اجتماعی خود را از دست رفته ببیند.
کمایی عزیز شاید بخشی از همین سومدیریت ها وخود بزرگ پنداری های ریس دانشگاه یاسوج که حتی ایشان رو به مقابله با استاندار کشیده است به اندازه ای مهم و محکمه پسند بوده که از ظرافت نگاه مدیریتی دکتر احمدی و تصمیم ایشان برای اصلاح شرایط حاکم بر دانشگاه یاسوج دور نمانده است.
ایام به کام
ارادتمند آرش سالاری
کارلسوهه آلمان
بر اساس جداول زیر دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ایران رتبه ۱۴ را دارد.

رتبه بندی دانشگاه یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ربطی به این مسایل نداره
بدلیل موقعیت جغرافیایی و عدم جذابیت و وجهه استان قطعا دانشگاهش هم از سوی رتبه های برتر کنکور مورد استقبال قرار نمیگیره و هر کسی هم بیاد رییس بشه نمیتونه کاری کنه

ضمنا فرهنگ قومی قبیله ای حاکم بر استان هم در مراوده با افراد غیر لر در دفع افراد غیر لر در دانشگاه موثره
اینکه هر غیر لری بیاد میشینیم داستانسرایی از قوم برتر لر و نیز بعدش عامل عقب افتادگیمون را اونها میدونیم خوب باعث دلخوریشون میشه هر چند سکوت کنن و چیزی نگن ولی وقتی از استان خارج بشن میشن یک ضد تبلیغات برای ما

اگر میخواهید دانشگاه رشد کنه باید بجای اصرار بر پذیرش بی رویه بومیها دانشجوهای برتر غیر بومی را با دادن مشوقها و کمک هزینه و خوابگاه جذب کرد
وگرنه دانشگاه یاسوج تبدیل میشه به دبیرستان
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب محمد حسینی تحویل بگیر
همکار
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز جناب اقای م. دیگه خواهش میکنم سر جات بشین و دیگه از این مطالب له یا علیه کسی نزن امروز باید مستند صحبت کنی والا مدیون و پاسخگو باید باشی و در شان انسان با اخلاق و موجهی مثل حضرتعالی نیست که اقدام به نشر مطالبی نماید که بوی تملقی که میدانم شما اهل ان نیستید بدهد
یاسوج
با سلام

نویسنده محترم براساس تحلیل داده های یک شرکت خصوصی (سیویلیکا)که به پردازش داده های همایش ها و کنفرانس های داخلی مشغول است استناد کرده است و لذا از نظر علمی مرجعیت و مقبولیت ندارد. تنها مرجع معتبر و مورد تایید وزارت علوم پایگاه استنادی علم جهان اسلام است که رتبه دانشگاه یاسوج در ان ۱۴ می باشد.
مردم
Iran, Islamic Republic of
از متن و تحلیل عالمانه نگارنده سپاسگزاریم تا زمانی که دانشگاه ما سیاسی باشد باید هم.. دانشگاه بشه و این ..ها را در بیارد.
ti
خود ایشون هم معلوم نیست اطلاعات از کجا اورده و اینکه بر چه اساسی باید بهشون اعتماد کرد

خوب وزارت علوم که هست رتبه دانشگاه مشخصه
سعید محمد حسینی
سلام آقای سالاری عزیز متن را دقیق بخوان رتبه یک کشوری در بین ۴۵ دانشگاه کشور
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
این آقا.. مسبوق به سابقه هست. در گذشته هم از آقای دکتر ارژنگ دفاع می کرد.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
در نوشته های آقای محمد حسینی کلمه آخر جا افتاده است منظورش این بوده در میان ۴۵دانشگاه از آخر رتبه اول را بدست آورده ایم
Iran, Islamic Republic of
سلام.جناب محمدحسینی سلام.هرگز فکر نمیکردم چنین..ه حرف بزنی. شما که وضع دانشگاه را میببهتر قضاوت کنید ینی!!!!
سیدی از گرمسیر -دوستدار عدالت و انسانیت -عاشق مردان بزرگ و تاریخ ساز
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای سالاری و یا عزیزی عزیز
متاسفانه شما بدون اطلاع از نحوه رتبه بندی دانشگاهها و نحوه امتیازدهی وزارت علوم در شاخص های مختلف، دست به قلم برده اید...شما اگر اطلاعاتتان کافی بود در همان کسوت هیات علمی دانشگاه آزاد میماندید و بخاطر عدم جذب در دانشگاه یاسوج اینگونه اشتباه نمی نوشتید...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1