تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۹۵۶۶۱

دستاوردهای سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تهران چه بود؟ از نشست با وزیر نیرو تا سفر به قلعه رئیسی

۶
۰
کبنا ؛ 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مدیران این استان با مقامات رسمی کشور دیدار کردند و دستاوردهای آن نیز تشریح شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه عدل هاشمی‌پور، غلامرضا تاجگردون، غلام محمد زارعی نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران این استان در سفر سه روز خود به تهران با قائم مقام وزارت بهداشت، وزیر نیرو، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور دیدار و پیرامون موضوعات مختلف استان بحث و گفت‌وگو کرد.
دیدار با وزیر نیرو
بنا بر این گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور مجمع نمایندگان، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیرعامل آبفای شهری با وزیر نیرو دیدار کردند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار ضمن تبریک به رضا اردکانیان به عنوان وزیر نیرو در دولت دوازدهم در خصوص تامین اعتبار پروژه‌های ملی در بخش آب و تخصیص منابع آب مورد نیاز جهت مصارف شرب، صنعت و کشاورزی در استان گزارشی ارائه داد.
تخصیص اعتبار برای پروژه‌های بخش آب کهگیلویه و بویراحمد / آبرسانی به ۴ شهر سوق، چرام، لنده و دهدشت / تصفیفه خانه اضطراری یاسوج

علی محمد احمدی با اشاره به ظرفیت منابع آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار می‌رود، اعتبار مورد نیاز به تمامی بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استان تخصیص یابد.
احمدی با اشاره به اینکه، مدت کوتاهی است که در این استان مسئولیت پذیرفته ام، بیان کرد: این استان نسبت به سایر استان‌های کشور از توسعه کمتری برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه، کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب از خدمات کمتری بهره مند بوده است، گفت: انتظار می رود، مقام عالی وزارت با همکاری سایر دولتمردان و مجمع نمایندگان استان با شتاب و حساسیت بیشتری نسبت به تامین اعتبار مناسب در خصوص پروژه های آبی استان و تعیین تکلیف پروژه های در دست مطالعه از جمله سدهای مخزنی آبریز، بالیاب، تنگ سرخ و ... توجه ویژه ای داشته باشند.
احمدی تصریح کرد: وزارت نیرو از طریق شرکت‌های تابعه به ویژه آب منطقه ای استان، شرکت آب و نیروی ایران و شرکت های آبفای شهری و روستایی حسب نیاز مردم در استان اقدام به شروع عملیات اجرایی پروژه های مهمی از جمله سد چم شیر، سد تنگ سرخ، آبرسانی به ایستگاه پمپاژ دهدشت غربی، آبرسانی به ۴ شهر استان سوق، چرام، لنده و دهدشت، آبرسانی به شهر لیکک، تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج، تصفیه خانه فاضلاب شهرهای چرام سی سخت و...کرده است که عملیات اجرایی این پروژه ها در بعضی از فصول سال به علت مشکلات اعتباری متوقف می شود.
احمدی تصریح کرد: انتظار می رود، جهت رسیدگی به مشکلات این پروژه ها و نسبت به تامین اعتبار کافی در لایحه بودجه سال ۹۷ و سال های آینده به منظور تسریع در اجرای این پروژه ها اقدام شود.
استاندار، ضمن تقدیر از تخصیص آب موردنیاز استان در دو حوزه مارون و زهره، عنوان کرد: انتظار می رود، نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز در حوزه بشار مانند سایر حوزه های استان تسریع شود تا زمینه تامین آب اراضی کشاورزی و همچنین رونق صنعت استان فراهم شود.
نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرعامل آب منطقه ای و مدیرعامل آبفای شهری استان در ادامه این نشست در خصوص مشکللات استان مطالبی را ارائه دادند.
برخی از معاونان وزیر و مدیران ستاد وزارت نیرو نیز در خصوص خدمات وزارت نیرو در بخش آب به استان مطالبی بیان کردند.
رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این نشست ضمن دریافت درخواست های کتبی و جمع بندی مطالب، اظهار داشت: مشکلات استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب با نگاه مثبت بررسی می شود و در حد توان در این زمینه کمک هایی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: انتظار می رود، مردم و مسئولان استان در خصوص مصرف بهینه آب، ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و نگاه فرا منطقه ای داشته باشد و ما نیز در صورت مشاهده این موارد نگاه ویژه ای نسبت به استان خواهیم داشت.
به گزارش کبنا، همچنین در این دیدار برخی از نمایندگان استان، علی داوودی‌مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای و جمعی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون بخش آب استان ارائه دادند.
همچنین در این دیدار معاونین و مدیران‌کل ستادی وزارت نیرو قول‌های مساعد برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در بخش آب دادند.
دیدار با قائم مقام وزارت بهداشت و درمان
 

بخش جامع غربالگری سرطان در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رفع مشکلات حوزه سلامت استان با قائم مقام وزیر بهداشت دیدار کردد
علی محمد احمدی در این دیدار تکمیل و راه اندازی بیمارستان های در حال احداث از جمله بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی یاسوج را از مهمترین مطالبات مردم دانست و گفت: با راه اندازی این بیمارستان ها تحول شگرفی در حوزه بهداشت و درمان استان رخ خواهد داد.
استاندار، تامین اعتبار لازم برای تبدیل وضعیت نیروهای این دانشگاه را از قائم مقام وزیر خواستار شد و افزود: حدود سه هزار نیروی انسانی دانشگاه به صورت شرکتی، قراردادی و خصوصاً مشمول طرح هستند.
احمدی اظهار داشت: انتظار می رود، جهت تکمیل چارت سازمانی این دانشگاه مجوزهای لازم در خصوص تبدیل وضعیت برخی از پرسنل اداری و مجوز استخدامی های جدید در این راستا صادر شود.
استاندار تصریح کرد: راه اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد مامایی و علوم تغذیه از رشته های مورد نیاز استان در خصوص تحصیلات تکمیلی است،
به گفته استاندار، تصویب چارت تشکیلاتی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که بدون شک توجه به این موارد موجب توسعه آموزشی این دانشگاه می شود.
احمدی از راه‌اندازی و افتتاح بخش جامع غربالگری سرطان در مراکز استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قائم مقام وزیر بهداشت در زمینه تامین رادیوگرافی ثابت دیجیتال، سونوگرافی، اندوسکوپی کولونوسکوپی و تجهیزات آزمایشگاه قول همکاری دادند.
 
دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از مسوولان با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور دیدار و پیرامون مناطق محروم زیلایی و سایر نفاط محروم دیگر استان گفت‌وگو کرد.
احداث مجتمع آموزشی در زیلایی
در این دیدار نماینده وزارت راه و شهرسازی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، سازمان بهزیستی، نهضت سوادآموزی، تعدادی از خیرین حوزه سلامت و نماینده وزارت بهداشت و درمان نیز حضور داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این جلسه اظهار کرد؛ احداث مجتمع  آموزشی در منطقه محروم زیلایی، احداث ناحیه صنعتی کشاورزی، احداث مجتمع درمانی، اجرای پمپاژ آب کشاورزی، کمک به تغذیه کودکان از جمله مصوبات این جسله بود.
احمدی افزود: همه دستگاه‌ها موظف هستند که مصوبات این جلسه را اجرا و عملیاتی کنند.

دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر خود به تهران با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور دیدار کرد.
راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید در لنده و چرام
در این دیدار در خصوص وضعیت اقتصای استان کهگیلویه و بویراحمد، اشتغال، کارآفرینی و رونق تولید بحث و گفت‌وگو شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور خواست تا اعتبار ویژه‌ای برای توسعه مشاغل کوچک و رونق تولید اختصاص دهد و مدیرعامل صندوق نیز این موضوع را تایید کرد.
احمدی گفت: نمایندگی صندوق کارآفرینی امید در دو شهرستان لنده و چرام راه‌اندازی می‌شود و این از دستاوردهای این دیدار بود.
وی افزود: این دو صندوق به زودی فعالیت‌های خودشان را در این دو شهرستان آغاز خواهند کرد.
سفر به قلعه رئیسی
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه ۸ آذرماه به قلعه‌رئسی سفر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم شهری از تهران
Iran, Islamic Republic of
باید گفت خدا قوت اقای استاندار
و خدا قوت نمایندگان
همکار
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت ده من استان ور پیل جانیسه بجنبیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اقای ایلامی نکند فکر میکند توی لابی هتل نشسته
سیف اله افراز
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی ایشان ادای دیین کرده ولو اینکه دولت مردان کاری انجام ندهند اینشا اله که حضرات پای تخت نشین سر عقل آمده باشند وبا یک دید مثبت یه مطالبات بحق مردم محروم استان توجه ویژه داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
استاندارفکری بحال آبفای شهری کندو
مردی ازلیشتر گچساران
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب استاندار آبرسانی دشت لیشتر نیمه کاره مونده وازسال ۸۴تاکنون فقط کانال اصلی اجراشده که فقط باعث تلف شدن آب میشه وایستگاههای پمپاژآب همجنان نیمه کاره رها شده اند لطفا پیگیری کنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1