تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۹۵۶۵۸

سیاست؛ پشت پرده نتایج ضعیف نفت در هندبال جام باشگاه‌های آسیا

۲
۰
کبنا ؛امیر صداقت
تیم هندبال نفت و گاز گچساران درشرایطی وارد مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شد که صدرنشین لیگ برتر هندبال کشور و نیز دارنده مقام هفتم باشگاه‌های جهان و عنوان چهارمی دور گذشته مسابقات آسیایی را یدک می‌کشید.
در این شرایط این تیم چهار شکست پیاپی در این مسابقات کسب کرد. برای واکاوی دلایل این شکست‌ها دلایل متعددی دارد که برای پاسخ به آن باید گریزی به گذشته زد.حواشی سیاسی که مدتی است ورزش نفت را آلوده کرده شرایط را به گونه ای رقم زده که بعضی از وابستگان سیاسی که چندماهی است بخشی از باشگاه را دراختیار گرفته‌اند و با موازی کاری و دخالت در امورات ورزش نفت ریل گذاری ناموزونی برای حوزه ورزش رقم زده‌اند به طوری که حتی در مواردی با اخراج نیروهای باسابقه و نیز تحمیل نیروهایی عمدتاً از اقوام و نزدیکان خود را در قسمت‌های مختلف را رقم زده‌اند.
دود این مداخلات در این دوره از مسابقات به چشم نفتی‌ها رفت و علاوه بر آن نیز به اعتبار ورزشی کشور هم لطمه زد.
در این دوره شاهد آن بودیم که با عدم همکاری بعضی از این افراد تیم با وضعیتی نامناسب و بدون یار کمکی و حتی محروم از پزشک به این دوره از مسابقات پا گذاشت.
خلأ عدم وجود بازیکن کمکی و پزشک همراه تیم در همه بازی‌ها رخ نمود. و به گونه ای که بازیکنان وقتی با مصدومیت حتی جزی روبرو می‌شدند پزشکی وجود نداشت که بازیکن مصدوم را به بازی برگرداند.
اما واقعیت تلخ ماجرا زمانی است می‌شنویم یکی از مسئولان نفتی در شرایطی که این سفر هیچ سنخیتی با حوزه کاریش نداشته فیلش یاد هندوستان می‌کند و با بودجه ای که می‌توانست هم پزشک و هم یار کمکی را با تیم همراه کند به بهانه بازی‌ها و حتی بعد از بازی‌های مقدماتی؛ چند روزی در دبی به سر می‌برد و بعد هم در هند به تیم اضافه می‌شود. مشابه این اتفاق در بازی‌های جهانی قطر هم رخ داد که یکی از مدیران ارشد نفت گچساران  با استقرار در هتل شرایتون قطر هزینه‌های زیاد را بر بیت المال تحمیل کرد که در جای خود باید بررسی شود.
حال باید این افراد پاسخگوی بسیاری از سؤالات باشند.
اینکه که چرا تیم را با این شرایط اعزام نمودند؟ چرا در تجهیز و تکمیل کمک نکردند؟ و چرا بازیکنانی که می توانستد به کمک تیم بیایند را به تیم اضافه نکردند؟
و چرا به خود اجازه دادند با بودجه دولتی فیلشان یاد هندوستان کند؟ و چرا اعتبار ورزشی شهر و کشور را فدای مطامع شخصی و جناحی خود کردند و چراهای دیگر...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالیست
Iran, Islamic Republic of
لطفا همین هندبال تو این شهر سرآمد کل ورزش استان و جنوب کشورهای اینو دیگه سیاسی نکنید.
هندبالیست
Iran, Islamic Republic of
لطفا همین هندبال تو این شهر سرآمد کل ورزش استان و جنوب کشورهای اینو دیگه سیاسی نکنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1