تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۲۹۵۶۲۳

نقدی بر صحبت‌های دکتر هدایتخواه

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛وطن پرست
 
 
با سلام
بعد از مطالعه گفتگوی شما در رسانه‌ها مورخ ۱/ ۹/ ۹۶ ذکر چند موضوع را ضروری به نظر رسید:
براساس تحرکات و رفتارهای شما در ماه‌های گذشته در ظاهر به جهت تسویه حساب سیاسی و شخصی با جناب زارعی اما در حقیقت انتقام از جریان اصلاحات بویراحمد و دنا بدون شک به صورت جدی نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۸ را در سر می‌پرورانید و به این دلیل که تا حدود زیادی از اجماع جریان اصول‌گرایی دنا و بویراحمد بر روی جنابعالی آسوده خاطرین این موضوع را منوط به انتخاب اعضا دانسته‌اید همچنین قصد دارید اشتباه گذشته را تکرار نکنید آن زمان که دائماً بر طبل نیامدن می‌نواختید و در روز آخر برای وارد کردن یک شک سیاسی پا به عرصه انتخابات گذاشتید.
شما همانند فوتبالیستی می‌باشید که بیرون از زمین وظایفش را به بهترین حالت بیان می‌کند اما در زمین چیز دیگری را از خود نشان می‌دهد. شما به وظیفه نظارتی مجلس بر دولت اشاره داشته‌اید آیا در زمان شما نظارت بر دولت از وظایف مجلس نبود یا بنا به مصلحت جناحی و شخصی، سکوت اختیار کرده بودید به دو موضوع در این زمینه باید توجه کرد.
به جز در موضوع مرحوم جناب آقای کردان چرا در مقابل آنهمه تخلف، قانون گریزی، لج‌بازی‌ها (خانه‌نشینی، برکناری وحیده دستجردی منوچهر متکی، ادغام وزارت راه مسکن و شهرسازی فایل صوتی بر علیه خانواده لاریجانی در مجلس و ده‌ها مورد دیگر) و ... توسط دولت‌های نهم و دهم سکوت اختیار کردید.
دوم از درآمد نجومی و ماوراء الطبیعی ۷۰۰ میلیارد دلاری دولت آن هم دولتی که شما سنگ آن‌را به سینه می‌زدید و نقش یک وکیل‌الدوله را در مجلس بازی می‌کردید چه میزان اعتبارات نه به عنوان حقوق مردم بلکه به عنوان حق وکالت خویش به اقتصاد استان جهت رشد و توسعه تزریق گردید.
بر همگان واضح و آشکار است جناب آقای حاج زارعی عملکرد غیرقابل قبولی داشته‌اند اما براساس آمار و شواهد و درآمد دولت  و تحریم‌های ناجوانمردانه عملکرد بهتری نسبت به شما از خود نشان داده‌اند. منتهی در کنار عملکرد نسبتاً فامیل‌گرا، ضعیف و همچنین حمایت‌های ایشان از افراد و جناح‌های مختلف در گذشته از حمله جناب آقایان احمدی‌نژاد، لاریجانی، روحانی و ولایتی هیچ جناح و حزب و تیم تبلیغاتی شفاف‌سازی و تبلیغات یا بزرگ نمایی اقدامات جناب آقای حاج زارعی را بر عهده نگرفته است و عموم مردم گمان می‌برند ایشان فقط حضوری فیزیکی در مجلس دارند.
جناب دکتر در عالم سیاست تاریخ انقضا را عدم تسخیر و تصاحب کرسی و منصب خاص مشخص نخواهد کرد بلکه قلب و ذهن مردم این موضوع را مشخص می‌کند بسیارند کسانی‌که برای تصدی کرسی مجلس یا ریاست جمهوری رد صلاحیت شده‌اند اما با یک جمله سرنوشت انتخابات را تغییر خواهند داد.
امروزه بیشتر از آن‌که دین و سیاست را در کنار هم قرار دهیم و بر طبل وحدت بکوبیم دین را ابزار سیاست قرار داده‌ایم و بر طبل فتنه و تفرقه می‌کوبیم و بسیاری از برنامه های ما فقط بوی حزب و جناح و تفرقه می‌دهند و به محلی برای پاتوق‌های سیاسی و مقاصد سیاسی، تبدیل شده‌اند به تعبیری دینمان سیاسی شده است نه سیاستمان دینی!
برادر بزرگوار شما تجربه دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خویش دارید می‌توانم از شما بپرسیم چه نمره‌ای به عملکرد هشت ساله خویش می‌دهید به اعتقاد بنده شما حتی در بخش فرهنگی که تخصص شما بوده و مخبر کمیسیون فرهنگ بوده‌اید عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده‌اید.
تقوا داشتن و الگو بودن تا زمانی است که اگر تخصصی نداریم مسئولیتی را نپذیریم زیرا هر اندازه مسئولیت بزرگ‌تری داشته باشیم مواخذه طولانی‌تر و دشواری‌تری در پیش خواهیم داشت از اول انقلاب تا به امروز متعصبان دینی و روشنفکران غرب زده بیشترین خیانت را به این ملت و انقلاب کرده‌اند. و فتنه و خیانتی بالاتر از عدم شایسته سالاری و تخصص‌گرایی در تاریخ هیچ انقلابی پیدا نخواهیم کرد.
امروزه جریان اصول‌گرا بیشتر از اینکه روی یک شخص خاص اجماع کنند باید با تغییر رویه برروی یک تفکر نو که مناسب و مؤثر باشد اجماع کنند. به گونه‌ای که بتواند رضایت ملت را جلب کند و مردم این جریان را حامی و در کنار خود، نه در نقطه مقابل رفاه و پیشرفت خویش ببینند.
 
۷ /۹ /۹۶
 
 
با تشکر فراوان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ح ع
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و ادای احترام به نگارنده مطلب و دست اندرکاران فعال و زحمت کش کبنا؛
* کسی که بیش از دو سال مانده به انتخابات، مصاحبه های معمولِ یک مسئول سابق و فعال سیاسی اجتماعی را، آنهم طبق روال معمولِ مراجعهِ فعالینِ رسانه ای به این قبیل افراد و چهره ها، تحرک سیاسی انتخاباتی می داند و می نامد، ...شایسته است محضِ غنا بخشیدن به بینش سیاسی اجتماعی و البته انصاف و عدالت گفتار خود همت بگمارد...
* در مورد مثالِ گُنگِ وظایفِ داخل و بیرون زمین فوتبالیست که ما هم حرف برای گفتن داریم اما مجالش در این مختصر گفتار نیست و نباید باشد!، باید از ایشان سؤال کرد که: این ادعای شما نشأت گرفته از چه مقدار تحقیق میدانی و از کدام مناطق و مردم حوزه انتخابیه است که حداقلِ خدمات ایشان را ندیده یا لمس نکرده اند؟! آیا به دور از انصاف نیست که خدمات عمرانی مناطق محروم روستایی که ( ناشی از نظارت و مدیریت رفتاری و رصد مدیران اجرایی ) توسط ایشان بود را نادیده بگیریم؟! یا فعالیت های بالفعلِ کلان کشوری، بودجه های بی سابقه استانی و... ( نه ایشان را تطهیر از خطا می کنیم و نه بزرگنمایی )!
* در رابطه با ادعای درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری دولت وقت هم باید گفت که شما طبیعی است که پیروِ دولت و مسؤلین مطبوع تان باشید در ارائه آ. و به خوردِ مردم دادن و اذهان عموم را مُشَوَش کردن!!
* بفرمایید عدم توفیق جناب زارعی در نصبِ مدیران بومی و عدم نظارت و تحرکِ مدیران اجرایی به خدمت رسانی عمومی، یا بودجه های مناسبی که جناب تاج گردون برای کلان استان آورده و البته عادلانه توزیع و اجرا نشده چه ارتباطی با تحریم ها دارد؟!!
* یا ادعای شما مبنی بر. را فدای مطامع سیاسی جناحی کردن، کدام خواننده اهل تأمل است که نبیند و نشنود قصد و غرضِ سیاسی جناحی از متن و لحنِ شما می بارد؟!!
*** به جای تعصب، تَدَبُر داشته باشیم ( نه ایشان و نه هیچ فعال سیاسی عاقلی، دیگر رغبتی به احمدی نژاد نداشته و نخواهد داشت ) ...والبته که تاریخ انقضاء را نه عدم تصاحب کرسی رسمی بلکه مردم رقم می زنند...!!!
حرف حق(1)
Iran, Islamic Republic of
بعضی از آدمهایی که دم از دین و دیانت میزنند اگر منفعتشان به خطر بیفتد دینشان را هم عوض میکنند و با بازی کلمات خود را قانع ودیگران را هم نا قابل قلمداد میکنند. یک قاتل و یک مقتول هر دو آدمند(انسانیت ملاک است)
تیمور
Iran, Islamic Republic of
آدم بی اطلاعی هستی ظاهرا!
برو نطق های هدایت خواه رو دوباره نگاه کن عزیز من...
حداقلش این بود که وقت نطقش رو استفاده مفید برای استان می کرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1