تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۹۵۴۶۹

فعالیت فرهنگی، کار بزرگی است/ تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛به مناسبت هفته بسیج، جانشین سپاه فتح و مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و برخی دیگر از مسئولان سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد ضمن دیدار با سرپرست کتابخانه‌های عمومی از بخش دفاع مقدس کتابخانه آیت‌الله ملک حسینی بازدید کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در پنجمین روز از هفته بسیج، جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان، امیرعباس آسم‌اند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، محمد لطیف ارجمند مسئول بسیج دانش اموزی سپاه استان و جمعی دیگر از مسئولان سپاه فتح استان ضمن دیدار با سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان، از بخش دفاع مقدس کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی شهر یاسوج بازدید کردند.
در این دیدار سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج، نهادی که خیلی زود به شجره‌ای طیبه و تنومند، لشکری با اندیشه‌ای خدایی و تفکری پویا و سازنده تبدیل شد و بزرگ‌ترین حماسه‌ها را در این مرزوبوم رقم زد که نمونه بارز آن شهدای بسیجی مدافع حرم بود و خالق رزم آفرینی شجاعانه و ایثارگرانه در هشت سال دفاع مقدس و در نبرد با کفار خون‌آشام داعش بود.
یاسر رحیمیان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در پایگاه مقاومت بسیج کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت‌های مختلف به‌ویژه هفته دفاع مقدس و هفته بسیج برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر تجلیل از ایثارگران و بسیجیان شاغل در کتابخانه‌ها و فرزندان شهدا، روایتگری دفاع مقدس، نشست‌های کتاب‌خوان و معرفی و جمع خوانی کتاب‌های بخش دفاع مقدس برگزار می‌شود.
در این دیدار جهانگیر انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان نیز ضمن تقدیر از عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، کار فرهنگی را کاری ایثارگونه گونه ذکر کرد و افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت و این نظام، از جنگ رودررو نظامی ناامید شده‌اند به جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی با استفاده از تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارها از طریق سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و با فرافکنی اخبار و وارونه جلوه قرار دادن واقعیت‌ها در فضاهای مجازی به دنبال اغفال جوانان ما هستند و به همین خاطر کار فرهنگی و مقابله با این شبکه‌های مخرب اجتماعی کاری ایثارگونه است.
امیرعباس آسم‌اند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار گفت: دائره المعارفی از آثار شهدا در کل کشور در حال تدوین است که هر استان باید در این راستا نسبت به تدوین یک دانشنامه اقدام کند.
وی تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان به زودی تدوین می‌شود و تا کنون در این راستا بیش از یک میلیون سند در استان جمع‌آوری شده است و با توجه به تعامل و همکاری فرهنگی بنیاد حفظ آثار و کتابخانه‌های عمومی استان، چند نسخه از این دانشنامه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت تا مراجعین به کتابخانه‌ها و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس استفاده نمایند.
محمد لطیف ارجمند مسئول بسیج دانش آموزی استان نیز کتابخانه‌های عمومی را از بهترین نهادهای همکاری کننده با بسیج به‌ویژه بسیج دانش آموزی ذکرکرد و افزود: با همکاری کتابخانه‌های عمومی بیش از ۳۳۰ بسیجی دانش آموز به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی درامدند و هچنین بیش از ۷۰۰ جلد کتاب وجینی توسط این نهاد ارزشی به بسیج دانش اموزی واگذارشد که در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.
همچنین در پایان این دیدارمسئولان سپاه فتح استان از تلاش‌های سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان با اهدای لوح تلاش، تقدیر کردند و سپس از بخش دفاع مقدس کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی شهر یاسوج بازدید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1