تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۲۹۵۴۳۱

دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد (+تصاویر)

۷
۰
کبنا ؛ 
مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج با اعلام این خبر گفت: ساخت این دانشکده از آذرماه ۹۵ آغاز شده است و هم اکنون در مرحله پیشرفت  ۲۰ درصدی است.
محمد غلامی افزود: طراحی این ساختمان در ۹ طبقه انجام گرفته که سطح زیربنای آن  ۱۳۰۰۰ متر مربع می‌باشد.
وی تصریح کرد: طراحی این پروژه از سال ۸۵ به دلایل گوناگون توسط مشاوران مختلف دست به دست شده بود و هیچکدام موفق به اجرایی کردن پروژه نبودند اما در حال حاضر و در رکود شدید ساخت و ساز در کشور شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم.
وی افزود: این پروژه در صورت ادامه روندی که تا کنون داشته است تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و رکورد جدیدی در  ساخت و ساز پروژه‌هایی این چنین در استان به ثبت خواهد رسید.
غلامی در تشریح معماری این سازه اظهار داشت: معماری این ساختمان به گونه‌ای است که در برخی از فضاها فاصله ستون‌ها به حدود ۱۵ متر می‌رسد و این امر جز با استفاده از سیستم‌های نوین ساخت و ساز ممکن نخواهد بود.
مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج به استفاده از سقف‌های پیش تنیده در این سازه اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به معماری ساختمان نیاز به اجرای ستون‌های کج و سقف‌های شیب دار بود که هم محاسبات و هم اجرای آن را دچار پیچیدگیهای خاص کرده است. اما با تلاش کارشناسان و مهندسین دفتر فنی دانشگاه و همچنین با استفاده از پیمانکار با تجربه ملی اجرای این پروژه میسر شده است.
وی  همچنین از مدیریت مطلوب هزینه‌ها در اجرای  این ساختمان گفت و اظهار داشت: اسکلت طراحی شده توسط آخرین مشاور حدود ۱۱ میلیارد تومان برآورد شده بود که با باز طراحی انجام شده  توسط دفتر فنی دانشگاه و تغییر نوع اسکلت از فلزی به بتنی و تغییر نوع سیستم باربری جانبی هزینه لازم در حدود ۶ میلیارد تومان کاهش داده شد و به مبلغ ۵ میلیارد تومان رسید.
محمد غلامی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ساخت مجموعه گفت: ۲۰ میلیارد تومان کل اعتبار لازم جهت ساخت این سازه است که امیدواریم چنانچه تخصیص اعتبار در سطح ملی در دانشگاه‌ها با مشکلی مواجه نشود با تزریق به موقع اعتبارات لازم وقفه ای در ساخت این دانشکده پیش نیاید.
وی در پایان اعتماد رئیس دانشگاه به مدیران جوان و اعضای هیأت علمی و کارشناسان خبره دانشگاه  به جای مشاوران نامدار کشوری را از جمله اتفاقات خوب این پروژه دانست.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ti
در طول دو سه سال اخیر دانشگاه از نظر عمرانی بسیار پیشرفت داشته است

ساخت خوابگاه، دانشکده ها، مجموعه های ورزشی، سلف سرویس جدید و مدرن و ... همه اینها نشان از یک دانشگاه نمونه کشوری و بین المللی دارد

امید که این مجموعه با درایت دانشگاه را به سرمنزل برساند و کارشکنی بعضی از دوستان مانع نشود.
احمد
Iran, Islamic Republic of
دانشجوی دانشگاه یاسوج بودم. پروژه بتن با جناب دکتر غلامی داشتم. ایشون منو درگیر حالت های خاصی از محاسبات کرد. چیزی که ذهنم رو فعال کرد و دنبالش رفتم و نذاشتم این تلنگری که ایجاد شده خاموش بشه. در حال حاضر بخاطر همون سازه نوینی که در پروژه ام داشتم و توی این پروژه دانشگاه هم شاهدش هستیم در یکی از شرکت های مشاور قوی تهران مشغول به کار شدم. زمامی که برای مصاحبه توی این شرکت رفتم. باورشون نمیشد یک نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد و فارغ شده از دانشگاه یاسوج انقدر اطلاعات داشته باشه. شرکتی که امکان نداشت بدون سابقه کار کسی رو استخدام کنه. درهای تازه ایی به روی زندگی کاری و شخصی من باز شد که استارتش روی جناب دکتر غلامی زدن. موفق باشند.
دانشجو
Romania
عرض سلام،بنده هم دانشجو دانشگاه یاسوج بودم رشته عمران،میتونم بگم بیشترین درسی که یاد گرفتم و هنوز نکته های اون درس در ذهن من مونده درسهای فولاد و پروژه فولاد و استاتیک که با دکتر غلامی استاد باسوادم گذراندم.در زمان تحصیل ما پروژه ساخت و ساز ها در دانشگاه شروع شد و یادم هست یک استخر خیلی زیبا و خوب ساخته شده بود و زمانی ما فارغ النحصیل شدیم اسکلت بتنی دانشکده مهندسی بنا شده بود همراه با چند سقف،پروژه خوابگاهی که سالهای سال به دلیل مشکل تیر ها در برش به گفته استادمان دکتر غلامی،این پروژه توسط استاد خوبمون بررسی شد و مشکل رفع شد و خوابگاه بنا شد.در قسمت ساختمان پشت سلف یک سری کارهای عمرانی انجام شد.خلاصه که ما شاهد زحمات بسیاری از طرف استادمان بودیم،امروز تلاش کردم که عکسهای پروژه ساختمان مهندسی در اینترنت پیدا کنم بعد از تقریبا سه چهار سال ولی چیزی خیلی دستگیرم نشد امیدوارم که در هر مرحله ایی هست به پایان برسه و این دانشکده زیبا در دست مهندسان لایق قرار بگیرد،چون دانشکده مهندسی قدیمی یاسوج بشدت دچار نقص و از لحاظ ساختمانی بسیار کهنه و قدیمی و ظاهری نچسب دارد.آرزوی سلامتی و موفقیت برای استاد دکتر محمد غلامی.
Iran, Islamic Republic of
دکتر رحیمى دانشگاه را از لحاظ عمرانى متحول کرده .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت دانشگاه یاسوج بخصوص در دو سال اخیر،کاملا مشهود است.
بويراحمدي
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه دوستان به خصوص مدیران دلسوز و جوان وتوانای دانشگاه یاسوج بالاخص دکتر رحیمی و دکتر غلامی که طی دوسال گذشته با تلفیق علم و تجربه دست به کارهای عظیم در زمینه ی پیشرفت و توسعه ی زیر بنایی دانشگاه یاسوج زدند تا فرزندان این استان و سایر استانها در محیطی سالم و شاداب و مطابق با استاندارد های روز نحصیل کنند .
شاید بعد از گذشت چند دهه از موجودیت یافتن دانشگاه یاسوج اولین باری است که در این وسعت در دوران ریاست دکتر رحیمی کارهای عمرانی از قبیل ساخت دانشکده فنی و ودانشکده ی منابع طبیعی و استخر و سایر پروژه ها انجام میشود .
واقعا جای تقدیر و تشکر از دکتر رحیمی و تیم فنی ایشون داره .
باقری نژاد
Romania
عرض سلام خدمت دکتر غلامی وسایر همکاران زحمت کش
بنده معلم هستم و کارشناسی ارشدم رو در رشته ریاضی در دانشگاه یاسوج چندسال پیش گرفتم و امسال وقتی دوباره وارد دانشگاه شدم برا مصاحبه دکترا از دم در فک کردم وارد کارگاه ساخت و ساز شده ام .
این همه کار در یک دوره قابل تقدیره .
جلیلی: امیدوارم  لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

جلیلی: امیدوارم لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت ...
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
1