تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۲۹۴۴۹۳

تولید کالاهای با کیفیت ایرانی انگیزه استفاده کالای خارجی را از مردم می‌گیرد

۰
کبنا ؛رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغال، تولید، صنعت و خروج از اقتصاد تک محصولی رونق داده شود چرا که در دنیای زر و زور، جمهوری اسلامی ایران را به جهت اینکه یک کشور اعتقادی مستقل است و روی پای خودش ایستاده می‌خواهند از پا درآورند.
اولین نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی اظهار کرد: تقویت فعالیت مجموعه‌های اقتصادی از اهداف تشکیل این ستاد در قوه قضائیه است. اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی در مقابل نظام زور، فشار و کسانی که در تمام زمینه‌ها مقاوم بودن را به عنوان یک اصل کلی در تقویت مجموعه‌های اقتصادی پذیرفته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: بر مبنای ماده ۱۸ دستورالعمل پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ریاست قوه قضائیه در صدد برآمدند که رسالت دستگاه قضایی و إعمال سیاست‌های اساسی را در این حوزه، عملی نمایند.
وی با اذعان به اینکه احیای حقوق عامه بخشی از اهداف اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه است اظهار کرد: در این زمینه لازم است اشتغال، تولید، صنعت و خروج از اقتصاد تک محصولی رونق داده شود چرا که در دنیای زر و زور، جمهوری اسلامی ایران را به جهت اینکه یک کشور اعتقادی مستقل است و روی پای خودش ایستاده می‌خواهند از پا درآورند.
وی به مسئله نابودی داعش اشاره نمود و افزود: رییس جمهور سوریه پیروزی میدانی کشورش را مدیون جمهوری اسلامی ایران می‌داند.
رییس شورای قضایی استان در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه اظهار کرد: در پی منویات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری نسبت به همه امور، شعارهایی که انتخاب می‌نمایند فلسفه دار هستند گفت: در همین رابطه دستگاه قضایی به جهت سازمانی دارای تکالیفی جهت ارتقاء اقتصاد مقاومتی درون و برون سازمانی است؛ بنابراین شایسته است اداره کل بازرسی، دادستان مرکز استان و معاونت برنامه ریزی دادگستری، برنامه‌هایی را برای اقتصاد و کسب کار سالم تدوین نمایند و لازم است نسبت به کوتاه نمودن فرآیند دادرسی در حوزه اقتصاد و کسب و کار اقدام شود.
وی به حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی نیز اشاره کرد و افزود: سوق دادن مردم به استفاده از کالای تولید داخل وظیفه رسانه ملی است کسانی که دستی در کار و تولید دارند و کالایی عرضه می‌نمایند شایسته است در مردم نیز رغبت استفاده از کالای داخلی را ایجاد نمایند. اگر بهترین کالاها را تولید نمایند مردم انگیزه استفاده از کالای خارجی را ندارند. بالا بودن کیفیت تولیدات و فرهنگ سازی از ارکان اصلی تولید داخلی است.
مزارعی به مدیریت منابع ارزی اشاره کرد و گفت: کسانی که در حوزهٔ ارزی فعالیتی دارند برنامه ریزی نمایند که منابع ارزی در جای صحیح هزینه شود.
در این نشست ۳ کارگروه به منظور اجرایی نمودن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت؛ رفع موانع تولید و اشتغال و شناسایی واحدهای مشکل دار، بررسی مشکلات و معوقات بانکی در مسیر تولید و اشتغال و کاهش جمعیت کیفری اشتغال و حرفه آموزی تشکیل گردید.
به منظور رسیدگی به پرونده‌های موضوع اقتصاد مقاومتی، شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب در سطح استان و شهرستان‌های تابعه اختصاص یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1