تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۲۹۴۴۸۷

آماری از تولید گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد / فهم راه‌های توسعه را نداریم / کلید انحلال ۲ شورای شهر زده شد / حادثه تلخ برای دو کودک در لوداب / حضور ۱۵۰ دانش‌آموز گچسارانی در المپیاد برون مدرسه‌ای

۳
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
دنبال تقویت زیرساخت‌های پژوهشی در دانشگاه یاسوج هستم
رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه فهم شناسایی راه‌های توسعه کهگیلویه و بویراحمد را نداریم گفت: دنبال تقویت زیرساخت‌های پژوهشی در این دانشگاه هستم.
محمودرضا رحیمی اظهار داشت: بارها گفته‌ام فرزندان این استان شناگر ماهری هستتند و باید آن‌ها تنها تا لب دریا برد و دیگر خود می‌دانند باید چکار کنند و باید بپذیریم که ضعف بنیادین داریم و فهم راه‌های توسعه را نداریم.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در نسبت دانشجو به جمعیت رتبه سوم کشور را دارد، عنوان کرد: به طور حتم در صورت برنامه ریزی مدون و حمایت‌های لازم جوانان این استان می‌توانند در زمینه فن‌آوری نیز چنین مقامی را داشته باشند.
رحیمی با تاکید بر اینکه رقابت در زمینه‌های مختلف حتی تشویق و تخریب مدیران در این استان وجود دارد و گاهی نیز وارد جنبه حسادت می‌شود، ابراز کرد: رقابت در ذات مردم این استان بوده ولی راه‌های درست را بلد نیستیم.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: دنبال تقویت زیرساخت‌های پژوهشی در این دانشگاه بوده و در این راستا ۶ هزار متر مربع آزمایشگاه مجهز ایجاد کردیم و به نوعی دنبال تجاری سازی و استفاده از نتایج پژوهش هستیم.
رحیمی ادامه داد: زمان حضورم در دانشگاه یاسوج به عنوان رئیس تنها ۸ واحد فنی داشتیم که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده هم اکنون این تعداد به ۳۸ واحد رسیده است.
وی آشنا نبودن صاحبان ایده به بازار را حلقه مفقوده ارتباط علم و فن آوری در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: در این زمینه با یک شرکت سرمایه گذار قرارداد منعقد شده تا بلکه بتوانیم این خلاء را پر کنیم.
میزان تولید گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد ۸۶۰ تن افزایش یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای سال ۹۲ تولید گوشت قرمز و شیر خام در این استان به ترتیب ۱۳ هزار و ۸۴۰ تن و ۸۴ هزار و ۲۱۳ تن بوده که در انتهال سال گذشته به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن و ۸۷ هزار تن رسیده است.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: طی چند سال اخیر ۳۲۸ فقره پروانه بهره برداری دامداری کوچک روستایی در زمینه دام سبک با ظرفیت ۳۱ هزار و ۲۵۴ راس و ۲۵۶ فقره پروانه دام سنگین به ظرفیت ۲ هزار و ۷۴۵ راس صادر شد.
وی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید ۲۳ طرح پرورش مرغ گوشتی، یک طرح پرورش مرغ تخم گذار، یک طرح پرورش کبگ گوشتی، ۳ طرح پرورش بوقلمون گوشتی و یک طرح پرورش بلدرچین مورد بهره برداری قرار گرفته است.
گوهرگانی ابراز کرد: همچنین در این مدت مجوز تاسیس ۱۵ طرح گاوشیری به ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ راس، ۳۸ پرواربندی گوساله با ظرفیت ۵ هزار و ۴۰۰ راس و ۵ پرواربندی بره صنعتی به ظرفیت ۳ هزار راس صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ابتدای سال ۹۲ تولید گوشت قرمز و شیر خام در این استان به ترتیب ۱۳ هزار و ۸۴۰ تن و ۸۴ هزار و ۲۱۳ تن بوده که در انتهال سال گذشته به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن و ۸۷ هزار تن رسیده است.
گوهرگانی ادامه داد: فاز اول طرح گاوشیری هزار راسی دهدشت با ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیون ریال و ظرفیت ۴ هزار تن شیر خام و گوشت قرمز و اشتغالزایی ۵۰ نفر در شهرستان کهگیلویه هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: احداث میدان عرضه دام با ظرفیت ۱۴۰۰ راس با اعتباری افزون‌بر ۱۲ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی ۷ نفر هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این طرح باشیم.
گوهرگانی تصریح کرد: دو طرح صنعتی ۲۰۰ راسی گاو شیری و ۱۵۰ راسی پرواربندی گوساله با سرمایه گذاری افزون بر ۲۶ هزار میلیون ریال هم اکنون در حال دریافت پروانه بهره برداری است.
 
طرح ماد در۳۰ آموزشگاه متوسطه کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ماد در۳۰ آموزشگاه متوسطه کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان؛ سیدحسین موسوی گفت: این طرح با عنوان مشارکت اجتماعی دانش آموزان وبا هدف ارتقاء توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:دبیران دروس مطالعات اجتماعی و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه در مدارس متولی آموزش این طرح است.
وی افزود: این طرح در سال گذشته به صورت آزمایشی در۱۰ آموزشگاه متوسطه بویراحمد اجرا شد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان گفت: این طرح امسال در مدارس بویراحمد-دنا و گچساران اجرا می‌شود.
ابراهیم رستار گفت: جامعه هدف طرح نوجوانان دختر و پسر ۱۴ساله و پایه هشتم می‌باشند.
وی گفت:کارگاه آموزشی دبیران مجری طرح در دبیرستان دخترانه شاهد برگزار شد.
بهره‌برداری از فاز اول پارک بلادشاپور تا پایان سال‌جاری
شهردار دهدشت گفت: فاز اول پارک بزرگ بلادشاپور تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
اسفندیار برخه  با بیان اینکه روزانه ۷۰ تن زباله در دهدشت جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: سرانه تولید استاندارد به ازای هر نفر ۵۰۰ گرم که متاسفانه در شهر دهدشت سرانه تولید زباله بیش از یک کیلوگرم است.
شهردار دهدشت، منابع مالی شهرداری و دست یافتن به منابع پایدار را نخستین چالش مدیریتی این شهر عنوان کرد و گفت: که این مجموعه هم در «درآمد» و هم در «هزینه‌ها» مشکل دارد.
وی در ادامه از پیشرفت ۸۰درصدی کشتارگاه دهدشت خبر داد و افزود: مابقی کارهای مانده کشتارگاه به زودی حل خواهد شد.
برخه از توزیع ۷۰۰ اخطاریه کتبی به مغازه‌داران جهت جمع‌آوری اجناس خود در حریم پیاده‌روها خبر داد و بیان کرد: در صورت تجاوز به معابر پس از مستندسازی و تهیه مدارک اسامی آن‌ها تحویل دادگستری خواهد شد تا برخورد جدی صورت گیرد.
شهردار دهدشت هم‌چنین از افتتاح فاز نخست پارک بزرگ بلادشاپور تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: این پارک به مساحت سه هکتار ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
 
بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد با فساد اداری مقابله کنند
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج ادارات این استان با فساد اداری و ریخت و پاش در مجموعه دستگاه‌های اجرایی قاطعانه مقابله کنند.
سرهنگ جهانگیر انصاری در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بسیج نمی‌تواند در مقابل هرگونه فساد اداری، تبعیض، نابرابری، بی عدالتی، رانت خواری، فامیل بازی و ...بی تفاوت باشد و در مجموع یک فرد بسیجی برای برقراری عدالت اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
وی عنوان کرد: بسیج ادارات و پایگاه‌ها، شورای فرماندهی دارند که دارای معاونت‌های مختلف از جمله اطلاعات، حفاظت و حوزه نمایندگی بوده و به نوعی ماموریت آن‌ها مشخص است و باید هرگونه فساد اداری، تبعیض و بی عدالتی را رصد و به مسئولان رده‌های بالاتر گزارش کنند.
انصاری با تاکید بر اینکه بسیج گره گشای مشکلات انقلاب بوده و در عرصه‌های مورد این نظام و انقلاب نیاز به جد ورود کرده است، ابراز کرد: ورود بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، درمانی و محرومیت زدایی دستاوردهای مطلوبی برای شکوفایی انقلاب اسلامی داشته است.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت این استان عضو بسیج هستند، بیان کرد: بسیج اقشار مختلف در این استان فعالیت مطلوب داشته و طبق ارزیابی‌های انجام شده رضایت مطلوبی وجود دارد.
انصاری با بیان اینکه در قالب طرح هجرت دانش آموزی خدمات مطلوبی در زمینه زیباسازی مدارس انجام شده است، افزود: متناسب با مخاطبان کلاس‌های بصیرت افزایی را برنامه ریزی و اجرایی می‌کنیم.
وی بیان کرد: استاندار جدی کهگیلویه و بویراحمد از فرزندان جبهه و جنگ بوده و به نوعی دارای تفکر بسیجی است که امیدوارم با تعامل و همفکری با مجموعه‌های مختلف بتواند بیش از پیش به قطار توسعه استان کمک کند.
انصاری یکی از ماموریت‌های بسیج را تلاش برای رفع محرومیت‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی در نقاط کمتر برخوردار و محروم این استان از در تمام شهرستان‌های اجرا و یا در حال ساخت است.
بیش از یک هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت نهاد کمیته امداد گچساران است
رئیس کمیته امداد گچساران گفت: تعداد یک‌هزار و ۴۰۴ زن سرپرست خانوار زیر پوشش نهاد کمیته امداد گچساران هستند.
قباد قربانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و ۴۰۴ زن سرپرست خانوار زیر پوشش نهاد کمیته امداد گچساران هستند.
وی با بیان اینکه این زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که به دلایل مختلف از همسران خود جدا و یا فوت شده‌اند، بیان کرد: بیشتر زنان بی سرپرستی که زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند یا از همسران خود جدا شده اند یا همسرشان را به دلیل فوت از دست داده‌اند.
رئیس کمیته امداد گچساران بیان کرد: اعتیاد، مشکلات اقتصادی، نازایی، خشونت علیه زنان و به زندان افتادن سرپرست‌های خانواده‌ها بخش دیگر از معضلاتی است که موجب بروز طلاق این افراد شده است.
قربانی ازدواج‌های غیر اصولی را عامل دیگری برای طلاق دانست و افزود: ازدواج باید آسان، به موقع و در چهارچوب خانواده شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: ۹۷ فقره وام در قالب تسهیلات اشتغالزایی و کارگشایی از منابع داخلی و بانکی به مددجویان زیر پوشش این نهاد امسال پرداخت شده است.
قربانی بیان اینکه طرح های اشتغال این نهاد در زمینه های کشاورزی ، دامپروری ، صنایع دستی ، فعالیت‌های صنفی صنعتی و خدمات است، خاطرنشان کرد: برای پرداخت این وام‌ها و اجرای طرح‌ها ۱۶ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از منابع داخلی و بانکی هزینه شده است.
وی با اشاره به تعداد خانوار مددجوی زیر پوشش نهاد کمیته امدد گچساران اذعان کرد: این نهاد حمایتی تعداد ۲هزار و ۷۸ خانوار را تحت پوشش دارد که از این تعداد افراد، سه هزار و ۷۴۸ نفر تحت تکفل خود دارند.
 
افتتاح چهارمین دوره المپیاد برون مدرسه ای، با حضور ۱۵۰ دانش آموز گچسارانی
با حضور مسوولان شهرستانی چهارمین دوره المپیاد برون مدرسه‌ای، با حضور ۱۵۰ دانش آموز گچسارانی در سالن ایثار افتتاح شد.
چهار مین دوره المپیاد برون مدرسه‌ای با حضور رئیس آموزش وپرورش و مسوولان گچساران ظهر امروز در سالن ایثار افتتاح شد.
در این آیین که چهارمین دوره المپیاد ورزشی برون مدرسه‌ ای در سالن ایثار افتتاح شد، سید ظهیرالدین پور الحسینی اظهار کرد: این المپیاد، فعالیتی تیمی است که با محوریت دانش‌آموزان و همراهی و همکاری اولیا و مربیان آنها انجام گرفته که موجب ارتقا و توسعه در بین دانش آموزان می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: المپیاد برون مدرسه‌ای به‌عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و جهت ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی خواهد بود.
پورالحسینی افزود: المپیاد‌های ورزشی برون مدرسه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جسمی دانش‌آموزان موثر است و تلاش خواهیم کرد که این المپیادها هر ساله در مدارس و بیرون از مدارس برگزار شود.
وی با بیان اینکه کم‌تحرکی در دانش آموزان، نوجوانان وجوانان یکی از عوامل بروز مشکلات جسمی است، گفت: برای دانش‌آموزان لازم است در کنار تحصیل علم و دانش به سلامت جسم و روح خود هم اهمیت دهند و برگزاری المپیادهای ورزشی بستر این مهم را فراهم می‌کند.
پورالحسینی تصریح کرد: چهارمین دوره المپیاد برون مدرسه‌ای با حضور ۱۵۰ دانش آموز در رشته‌های مختلف ورزشی شامل والیبال، هندبال، شطرنج، بسکتبال، بدمینتون، بومی- محلی، شنا، ژیمناستیک و فوتبال در سالن ایثار افتتاح شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: مسابقات برون مدرسه‌ای شهرستان گچساران از پنج آذر و با حضور بیش از ده هزار دانش آموز انجام که در این المپیاد بیش از دو هزار مسابقه در رشته های مختلف در تمام مدارس برگزار می‌شود و تا آخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پس از انجام مسابقات شهرستانی تیم های مدارس قهرمان به مسابقات استانی معرفی خواهند شد.
 
 
افزایش واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه یاسوج به ۴۰ واحد
مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه یاسوج گفت: تعداد واحدهای فناور دانشگاه یاسوج تا پایان سال جاری به ۴۰ واحد افزایش می‌یابد.
عبدالرسول پوران‌فر در جمع خبرنگاران به وضعیت مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: این مرکز در سال ۹۰ برای اولین بار مجوز فعالیت خود را دریافت کرد که تا سال ۹۴ تنها ۸ واحد فنآور به ثبت رسید بود.
مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه یاسوج افزود: طی دو سالی که مسؤولیت این مرکز را بر عهده گرفتم با حمایت‌های مجموعه دانشگاه یاسوج، تعداد واحدهای این مرکز را به ۳۸ واحد فناور افزایش دادیم و تا پایان سال ۹۶ نیز تعداد واحدهای به ۴۰ واحد افزایش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: ثبت اولین مرکز دانش‌بنیان به‌نام کلونی زنبور عسل و انتخاب واحد نمونه کشوری از اقدامات صورت گرفته در این مرکز بود که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های مد نظر شاهد موفقیت‌آفرینی بیشتری در این حوزه باشیم.
این مسؤول دانشگاهی تصریح کرد: در سال ۹۴ که مرکز رشد دانشگاه را تحویل گرفتم کل بودجه اختصاص یافته به این مرکز ۶ ملیون تومان بود اما توانستیم در سال جاری مبلغ ۷۴۰ میلیون تومان برای واحدهای فناور دانشگاه جذب کنیم.
پوران‌فر تصریح کرد: برگزاری اولین مسابقه استارت‌آپ استان برای اولین بار با همکاری پارک علم و فناوری و انعقاد قرار داد اینترنتی با کنسرسیوم کسب و کار ایران از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مرکز است.
 
طرح جامع ترافیک شهر یاسوج اجرایی می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضروری است طرح جامع ترافیک شهر یاسوج در کمترین زمان ممکن به مشاور واگذاری شود.
پژمان نیک اقبالی در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سه میلیارد ریال اعتبار برای طرح جامع ترافیک شهر یاسوج در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برای کاهش ترافیک شهر یاسوج، هم‌اکنون پروژه‌های پل سوم بشار، ادامه بلوار کشاورز، پل چهارم بر رودخانه بشار، توجه به میادین و پارک ها، بلوارها و تقاطع غیرهم سطح، یک طرفه کردن برخی از خیابان‌ها در برنامه کار شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمام طرح‌های ترافیکی در شهرهای استان بعد از مصوب در شورای شهرستان و مصوب در شورای ترافیک استان قابلیت اجرائی دارند.
نیک اقبالی با بیان اینکه طرح ترافیکی در شهرها که هنوز در شورای ترافیک استان مصوب نهائی نشده است، ابراز کرد: این طرح فقط زمانی ضمانت اجرائی دارند که به صورت آزمایشی باشند.
در این نشست تعدادی از طرح‌های ترافیکی شهرهای یاسوج و باشت مورد بررسی قرار گرفت.
 
امروز قاسم سلیمانی پرافتخارترین فرد نظامی در عرصه بین‌المللی است
رئیس شورای اداری دیشموک گفت: بسیج و سپاه پاسداران به عنوان یک سپاه جاویدان در قلب همه آزادیخواهان جهان جا گرفته و بدون تردید امروز نام سردار قاسم سلیمانی به عنوان پرافتخار‌ترین پاسدار و نظامی در عرصه بین‌المللی است.
حسن امیریان در مراسم ۵ آذر روز بسیج اظهار کرد: بسیج محکم‌ترین پناهگاه و مستحکم‌ترین دژی است که هر جایی هر ملتی می‌تواند خودش را حفظ کند.
وی در ادامه گفت: تاکنون سنگر بسیج توانست که همه توطئه‌های دشمن را دفع کند و در سالهای اخیر تفکر بسیجی و سپاه پاسداران توانستند این تفکر را در عرصه‌های بین‌المللی به نمایش بگذارند و فراتر از مرزهای ایران بسیج و تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت گسترش پیدا کرد.
رئیس شورای اداری دیشموک گفت: برای نظام جمهوری اسلامی ایران و برای هر نظامی که به دنبال پیاده کردن ارزش‌های انسانی و الهی است محدودیت وجود ندارد و این معرفی ارزش‌ها به بسیجی ارتباط مستقیم دارد.
وی گفت: فلسفه پیدایش جمهوری اسلامی نیز بر اساس همین بود که باید از همه آزادیخواهان و مظلومان و مستضعفان دنیا حفاظت و حراست کند که امروز بسیجی در همه عرصه‌ها سنگ نمام گذاشت.
امیریان گفت: بسیج و سپاه پاسداران به عنوان یک سپاه جاویدان در قلب همه آزادیخواهان جهان جا گرفته و بدون تردید امروز نام سردار قاسم سلیمانی به عنوان پرافتخار‌ترین پاسدار و نظامی در عرصه بین‌المللی است.
وی اذعان کرد: سردار قاسم سلیمانی یک افتخار برای ملت ایران و برای جهان شیعه است و سپاه پاسداران و تفکر بسیجی بهترین ایده در شکست دیو داعش بود.
نماینده دولت در دیشموک گفت: تفکر بسیجی تا زمانی که ادامه دارد کشور ما امنیت دارد و پای میز مذاکره نشستن آمریکا بواسطه این بود که ما از قدرت‌های نظامی و فراتر از نظامی به نام بسیج بودیم.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که یک ملتی از چنین فرهنگ بسیجی برخوردار است پیشرفت می‌کند و پیشرفت ایران اسلامی در حیطه عمران آبادی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سایه فرهنگ بسیجی حاصل می‌شود.
 
احتمال انحلال ۲ شورای شهر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال احتمالی شورای دو شهر این استان خبرداد.
سیدعبدالکریم عزیزی افزود: با روندی که اعضای شورای شهر "لنده" و "قلعه رئیسی" در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای این دو شهر به‌دلیل عدم انتخاب شهردار وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون یکی از وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است، بیان کرد: شهرداران شهرهای "لنده" و "قلعه رئیسی" تا کنون بعلت اختلافات بین اعضای شوراهای این دو شهر در مهلت قانونی انتخاب نشدند و در صورتی که شورایی به وظایف خود عمل نکند موجب انحلال می شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرصت این دو شورا برای انتخاب شهردار به اتمام رسیده و هنوز شهردار انتخاب نکردند که در این صورت به شورای هیئت تخلفات معرفی می شوند.
عزیزی تصریح کرد: جلسه شورای شهر لنده دو سه بار با حضور ۵ نفر اعضای این شورا تشکیل شد اما هنگام رای گیری سه نفر رای می دهند و دو نفر به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده، محل انتخابات و جلسه را ترک می کنند که این مساله باعث می شود در جلسه از لحاظ قانون ابهام ایجاد شود.
وی با بیان اینکه فرصت انتخاب شهردار برای شورای شهر لنده به اتمام رسید، ادامه داد: با شرایط پیش آمده با وزارت کشور مکاتبه‌ای صورت گرفته تا در این زمینه تصمیم گیری کنند که انتخاب شهردار مورد تایید بوده یا نه.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر آخرین صورتجلسه شورای لنده و انتخاب شهردار مورد تایید وزارت کشور قرار بگیرد که مراحل بعدی انتخاب شهردار انجام می شود اما اگر این انتخاب و صورت جلسه رد شد براساس قانون در خواست انحلال شورای اسلامی لنده از سوی فرمانداری به وزارت کشور خواهیم داد.
عزیزی در خصوص انتخاب شهردار قلعه رئیسی از سوی شورای شهر اضافه کرد: اعضای شورای شهر قلعه رئیسی تا کنون بعلت اختلافات نتوانسته اند در مهلت قانونی شهردار این شهر را انتخاب کنند.
 
غرق شدگی دو کودک در سیلاب کلوار بویراحمد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از غرق شدن دو کودک ۳ساله و ۴ونیم ساله در منطقه سیلاب کلوار (لوداب) خبر داد.
جلال پورانفرد با بیان اینکه این غرق شدگی امروز یکشنبه، پنجم آذر۹۶ ساعت۱۳و۱۴دقیقه به وقوع پیوست، گفت: متاسفانه این غرق شدگی یک کودک را به کام مرگ و دیگری را روانه بیمارستان کرد.
وی افزود: در پی اعلام این خبر، فورا یک دستگاه آمبولانس از منطقه مارگون به محل اعزام شد.
رئیس اورژانس ۱۱۵ مرکز استان بیان کرد: کودک غرق شده که توسط ماشین شخصی به درمانگاه"بونه پهن" انتقال داده شده بود، توسط آمبولانس ۱۱۵ به سمت مرکز درمانی اعزام و در طول مسیر با توجه به وضعیت وخیم مصدوم در ساعت ۱۳و۵۰دقیقه درخواست بالگرد هوایی شد.
پورانفرد تصریح کرد: کودک غرق شده ای که توسط بالگرد انتقال داده شد، سطح هوشیاری پایینی داشته و در مسیر دچار تشنج شدکه توسط تکنسین بالگرد اقدامات درمانی لازم، مانیتورینگ و اکسیژن درمانی انجام و بیمار، به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافت.
وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از دو کودک غرق شده، یک کودک ۳ساله فوت کرد، که از محل حادثه به مراکز درمانی انتقال داده نشد و گزارشی هم دراین زمینه به اورژانس۱۱۵ اعلام نشد.
 
مسمومیت ۳ نفر بر اثر گاز گرفتگی در بویراحمد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از مسمومیت ۳ نفر با گاز منوکسید کربن در روستاهای سپیدار و میمند خبر داد.
جلال پورانفرد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صبح امروز(یکشنبه۵آذرماه) ۳ مورد گاز گرفتگی در استان به پایگاه اورژانس ۱۱۵ گزارش شده، افزود: در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه یک نفر در منطقه سپیدار و در ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه ۲ نفر در روستای میمند بر اثر گاز گرفتگی مسموم شدند.
وی عنوان کرد: در پی اعلام این خبر به اورژانس ۱۱۵، بلافاصله دو آمبولانس از اورژانس سپیدار و اورژانس جاده ای میمند به محل اعزام شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، خاطر نشان کرد: تکنسین های اورژانس، بیماران را پس از انجام اقدامات درمانی لازم به مراکز درمانی انتقال دادند.
 
بهره برداری از دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج تا دو سال آینده
مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج گفت: ساخت این دانشکده از آذرماه ۹۵ آغاز شده و هم اکنون در مرحله پیشرفت ۲۰درصدی است .
محمد غلامی افزود: طراحی این ساختمان در ۹ طبقه انجام گرفته که سطح زیربنای آن ۱۳۰۰۰ متر مربع است.
وی بیان کرد: طراحی این پروژه از سال ۸۵ به دلایل گوناگون توسط مشاوران مختلف دست به دست شده بود و هیچکدام موفق به اجرایی کردن پروژه نبودند اما در حال حاضر و در رکود شدید ساخت و ساز در کشور شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم .
مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: این پروژه در صورت ادامه روندی که تا کنون داشته است تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و رکورد جدیدی در ساخت و ساز پروژه‌هایی این چنین در استان به ثبت خواهد رسید .
دکتر غلامی در تشریح معماری این سازه تصریح کرد: معماری این ساختمان به گونه‌ای است که در برخی از فضاها فاصله ستون ها به حدود ۱۵ متر می‌رسد و این امر جز با استفاده از سیستم‌های نوین ساخت و ساز ممکن نخواهد بود .
وی با اشاره به استفاده از سقف‌های پیش تنیده در این سازهادامه داد: با توجه به معماری ساختمان نیاز به اجرای ستون‌های کج و سقف های شیب دار بود که هم محاسبات و هم اجرای آن را دچار پیچیدگیهای خاص کرده است. اما با تلاش کارشناسان و مهندسین دفتر فنی دانشگاه و همچنین با استفاده از پیمانکار با تجربه ملی اجرای این پروژه میسر شده است .
مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج همچنین با اشاره به مدیریت مطلوب هزینه ها در اجرای این ساختمان عنوان کرد: اسکلت طراحی شده توسط آخرین مشاور حدود ۱۱میلیارد تومان برآورد شده بود که با باز طراحی انجام شده توسط دفتر فنی دانشگاه و تغییر نوع اسکلت از فلزی به بتنی و تغییر نوع سیستم باربری جانبی هزینه لازم در حدود ۶میلیارد تومان کاهش داده شد و به مبلغ پنج میلیارد تومان رسید .
غلامی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ساخت مجموعه تاکید کرد: ۲۰ میلیارد تومان کل اعتبار لازم جهت ساخت این سازه است که امیدواریم چنانچه تخصیص اعتبار در سطح ملی در دانشگاهها با مشکلی مواجه نشود با تزریق به موقع اعتبارات لازم وقفه ای در ساخت این دانشکده پیش نیاید
شناسایی ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای بویراحمد
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، قریب به ۲۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای شهرستان بویراحمد شناسایی شد.
علمدار آرمین در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده در روستاهای شهرستان بویراحمد، ۱۰۹۵ مورد با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز تاکنون قریب به ۵۰۰ مورد تبدیل به مجاز شده است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب به منظور جلوگیری از هدر رفت آب به ویژه برای مصارف غیر شرب و همچنین مدیریت مصرف این ماده کمیاب و ارزشمند است.
آرمین تصریح کرد: هدف نهایی ما نه برخورد با مردم بلکه اشاعه مصرف صحیح و مقابله با هدر روی های گسترده به دلیل بی اهمیت شمردن آب است، باید برای مردم جا بیفتد آب ماده ای ارزشمند است که دارد به موضوعی چالشی و سیاسی بدل می شود.
وی با اشاره به دغدغه برخی روستائیان در خصوص فیش های آب، خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان بویراحمد با تهیه ۲۷ دستگاه قرائت و صدور قبض آنلاین، ایجاد خطا و دستکاری در فیش ها تقریبا به صفر رسیده و در صورت بروز خطا و یا اشکال نیز به راحتی پیگیری و اصلاح صورت می گیرد.
 
 
چیتاب قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد
کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه چیتاب گفت: چیتاب قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.
در بازدید کارشناسان میراث فرهنگی از رودخانه کبگیان بازدید کرد.
علی علی‌پور کارشناس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از زحمات امام جمعه دلسوز و مردمی کبگیان با ورود در تمامی زمینه‌ها برای رفع مشکلات مردم گفت: شهر چیتاب با موقعیت جغرافیائی و اقلیمی خاص که تنها با ۴۰ کیلومتر از مرکز استان فاصله مورد کم‌توجهی مسؤولان قرار گرفته است.
وی با اشاره به بازدید امروز از حاشیه رودخانه چیتاب گفت: کبگیان انگشتری زیبا در شهرستان بویراحمد است و دارای زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی است.
این کارشناس میراث فرهنگی افزود: عدم معارضات ملکی شخصی، در جلسه با نهادهای دولتی جهت بازگشائی معابر با تامین اعتبار و تخصیص بودجه در شورای برنامه‌ریزی اداری می‌توان با احیاء و مرمت این منطقه بکر سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر استان باشیم.
کریمداد موحدی، رئیس شورای شهر چیتاب هم در این بازدید اظهار کرد: با اشاره به ظرفیت بالای شهر چیتاب برای ساخت مکان‌های گردشگری مردم همکاری خواهند کرد.
وی افزود: ما به نمایندگی از مردم آمادگی کامل جهت همکاری با مجریان طرح در سازمان میراث فرهنگی را داریم.
حشمت الله شهردار چیتاب با تشکر از زحمات امام جمعه دلسوز و ریاست شورای شهر چیتاب گفت: کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری کلید گمشده قفل قطب فعال فراموش شده گردشگری شهر چیتاب و بخش کبگیان باشد.
وی رودخانه و حاشیه زیبای طبیعی، امامزاده عبدالله، سدانحرافی، و یوردهای منحصر به فرد چیتاب و مناطق زیبای سرچنار، میان تنگان، دروهان و کوه‌های زیبا در کبگیان از نمونه گردشگری در این منطقه دانست که نیازمند حمایت مسؤولان است.
 
آغاز عملیات بازگشایی راههای عشایری در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات بازگشایی راه های عشایری در مناطق قشلاقی این استان که بر اثر بارندگی هفته گذشته تخریب شده بود آغاز شد.
مجید علی پور ظهار داشت: هم اینک کار بازگشایی راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد از سوی گروه های خدمات رسان با استفاده از ۱۱ دستگاه تجهیزات بازگشایی در حال انجام است.
وی گفت:۴۰ درصد از راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد تخریب شده و نیازمند بازگشایی است.
علی پور تصریح کرد: چهار هزارکیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که از این میزان ۹۰ درصد خاکی بوده و در بارندگی های بسته و یا ناهموار می شوند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه ساله در فصل بارندگی به دلیل استاندارد نبودن جاده های ارتباطی بخش عمده ای از مسیرهای تردد عشایر کوچرو در این استان بر اثر بارندگی بسته می شوند.
علی پور در ادامه بیان کرد: روزانه ۳۶ هزار لیتر نفت بارگیری و در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد جهت تامین سوخت مورد نیاز ذخیره می شود.
وی ابراز داشت: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد صنایع دستی شامل ۱۰هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند.
وی به تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز عشایر این خطه اشاره کرد و افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز هستند.
۱۲در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.
۳۸میلیون دلار سهم کهگیلویه وبویراحمد ازطرح توسعه اشتغال روستایی کشور
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت که سهم این استان از میزان طرح جامع توسعه اشتغال روستایی در کشور حدود ۳۸ میلیون دلار معادل( یک هزار و ۵۳۰) میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
بیش از ۴۶ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان را روستائیان شامل می‌شود.
داریوش مظهر اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیص یافته حدود ۲ و نیم درصد از کل مبلغ یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی در بخش اشتغال روستایی است.
وی بیان کرد که این میزان اعتبار از طریق بانک های عامل و در قالب تسهیلات بانکی برای اشتغال روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافته که سود این تسهیلات نیز ۶درصد است.
وی ادامه داد: بانک های عامل موظفند که علاوه بر پرداخت این تسهیلات به میزان ۵۰ درصد از این اعتبار را از محل منابع داخلی خود برای توسعه اشتغال در روستاها اختصاص دهند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی در این استان گفت که ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۹۲۰ میلیارد ریال برای عمران، آبادانی و رونق روستاهای این استان کمک مستقیم توسط دولت شده است.
وی اظهار داشت که افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال از این میزان در سال ۹۵ بوده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ظرف سه سال گذشته افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل‌های مختلف به افراد واجد شرایط در روستاهای این استان پرداخت شده است.
مظفر تاکید کرد که ۲۰۰ میلیارد ریال از این میزان در قالب تفاهم نامه چهارجانبه معاونت توسعه روستایی، بانک سینا، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد علوی برای رونق تولید و اشتغال به روستائیان این استان پرداخت شد.
وی تعداد اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت این میزان تسهیلات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر چهار هزار و ۵۳۹ شغل ذکر کرد.
مظفر ادامه داد که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان این استان پرداخت شده است.
عکاس کهگیلویه و بویراحمد عنوان دوم جشنواره ملی عکس نگاران را کسب کرد
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: «اسحاق آقایی» عکاس این استان موفق به کسب مقام دوم نخستین جشنواره ملی عکس نگاران شد.
 
محمدشریف اسلامی اظهار داشت: این جشنواره ملی به مدت ۲ هفته و در ۲ بخش چشم انداز شهری و چشم انداز طبیعت در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی افزود: ۸۵ عکاس از سراسر کشور در این جشنواره ملی حضور داشته و ظرفیت ها، توانمندی ها و زیبایی های فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان را به تصویر کشیدند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ملی جلب نگاه های مردم نقاط مختلف کشور به ظرفیت های متعدد استان سیستان و بلوچستان به شیوه جشنواره و اردو بوده است.
اسلامی عنوان کرد: «اسحاق آقایی» از کهگیلویه و بویراحمد در بخش چشم انداز شهری به عنوان دوم دست یافت.
«اسحاق آقایی» از عکاسان مطرح کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در چند جشنواره داخلی و خارجی موفق به کسب عناوین برتر شده است.
 
عکاس کهگیلویه و بویراحمد عنوان دوم جشنواره ملی عکس نگاران را کسب کرد
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: «اسحاق آقایی» عکاس این استان موفق به کسب مقام دوم نخستین جشنواره ملی عکس نگاران شد.
 
محمدشریف اسلامی اظهار داشت: این جشنواره ملی به مدت ۲ هفته و در ۲ بخش چشم انداز شهری و چشم انداز طبیعت در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی افزود: ۸۵ عکاس از سراسر کشور در این جشنواره ملی حضور داشته و ظرفیت ها، توانمندی ها و زیبایی های فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان را به تصویر کشیدند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ملی جلب نگاه های مردم نقاط مختلف کشور به ظرفیت های متعدد استان سیستان و بلوچستان به شیوه جشنواره و اردو بوده است.
اسلامی عنوان کرد: «اسحاق آقایی» از کهگیلویه و بویراحمد در بخش چشم انداز شهری به عنوان دوم دست یافت.
«اسحاق آقایی» از عکاسان مطرح کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در چند جشنواره داخلی و خارجی موفق به کسب عناوین برتر شده است.
 
۱۴۵میلیاردریال برای آبادانی روستاهای بخش مرکزی باشت هزینه شد
بخشدار مرکزی باشت گفت: ۱۴۵ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال اعتبار امسال برای عمران و آبادانی روستاهای بخش مرکزی باشت هزینه شد.
 
مهرداد انبازپور  افزود: این میزان اعتبارات در قالب ۱۸ طرح در زمینه راه، گردشگری، مسکن، گاز رسانی و طرح هادی اجرا شده یا در دست اجراست.
وی بیان کرد: ۶۶ روستا با بیش از چهار هزارو ۹۰۳ نفر در بخش مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ روستا دارای دهیاری است.
انبازپور عنوان کرد: سه میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری ها برای عمران و آبادانی در روستاهای دارای دهیاری بخش مرکزی این شهرستان هزینه شد.
وی ادامه داد: این اعتبارات برای خرید یک دستگاه خودرو نیسان حمل زباله، تکمیل ساخت و تجهیز ساختمان دهیاری،جدول کشی دفع آبهای سطحی، نصب تابلو ورودی روستاها،مرمت تابلو گلزارهای شهداء، خرید و نصب سطل زباله هزینه شد.
وی گفت: این میزان عملیات عمرانی در روستاها شامل سعادت آباد، سرآبیز، شاه بهرام، نارگ موسی، برغون، تلچگاه، منصورآباد مهدیه، شاه زینعلی، تلخاب سفلی بیدک و آبدهگاه اجرا شد.
بخشدار مرکزی باشت افزود: یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی استان در۲۸ روستاهای فاقد دهیاری این بخش هزینه شد.
انبازپور تصریح کرد: برخی از این روستاها اعم از گروس، کله گان امیر شیخی، کله گان، چشمه دره، تنگ هنگون، نازنگون، کرنگان سفلی و علیا، درک، لار، چشمه رشته، کوهسرک سفلی و فتح هستند.
وی افزود: در حوزه بنیاد مسکن۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح های کانال کشی و هدایت آبهای سطحی در بخش مرکزی این شهرستان هزینه شد.
انباز پور ادامه داد: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی منطقه گردشگری رود رونه امسال هزینه شد.
وی تصریح کرد: طرح بهسازی و روکش آسفالت جاده محور باشت چرام با اعتباری بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
انبازپور اضافه کرد: اجرای طرح گاز رسانی به ۹ روستای باشت با ۲۰ میلیارد ریال ازدیگر اقدامات انجام شده در بخش مرکزی باشت است.
باشت مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت با ۱۰هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
 
پرداخت ۱۱۹۸۴فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۱ هزار ۹۸۴ فقره تسهیلات از سوی صتدوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شده است.
ارسلان حسن پور افزود: در این مدت یک هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام های ضروری به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۹۸ فقره تسهیلات اشتغال بوده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد میزان تسهیلات اشتغال زایی این صندوق از سال ۱۳۹۲ تاکنون را ۷۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.
حسن پور تعداد تسهیلاتی را که در دولت دهم از سوی صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده را چهار هزار و ۱۰۶ فقره و به میزان ۲۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.
وی بیان کرد: با توجه به این آمار پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این استان حدود پنج برابر شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق نیمه نخست سال جاری ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت کرد.
حسن پور افزود: تسهیلات سال جاری به ۴۳۲ فقره طرح تولیدی و اشتغالزا در زمینه بوم گردی، دامداری، صنایع دستی، صنوف و دیگر حرفه ها پرداخت شده است که ۵۰۰ شغل ایجاد کرد.
حسن پور میزان اعتبار پرداخت شده به طرح های اشتغالزای این استان را ۱۰۳ میلیارد ریال برآورد کرد.
وی تصریح کرد: هر فقره تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید این استان بین ۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال بوده است.
درآمد گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵٫۵ برابر افزایش یافت
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده، گفت:درآمد گندم کاران این استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۵٫۵ برابر افزایش یافته است.
 
سید علی صادق فروزنده افزود: درآمد کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از فروش تضمینی گندم در سال ۱۳۹۲، ۱۶۰ میلیارد ریال بود که امسال به ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال، سال ۱۳۹۴ ،۴۸۰ میلیارد ریال و سال ۱۳۹۵ ، ۸۷۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان این استان پرداخت شد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سال ۱۳۹۲ تاکنون در این استان خریداری شده است.
وی بیان کرد: در سال ۹۲، ۲۰ هزار تن، سال ۹۳، ۴۱ هزار تن، در سال ۹۴ حدود ۴۲ هزار و سال ۱۳۹۵، ۶۷ هزار و امسال ۶۸هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.
وی ابراز کرد: تمام بهای گندم کاران امسال پرداخت شده است.
خط لوله نفت صادراتی گچساران تعمیر شد
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران گفت: پس از شناسایی محل ترکیدگی خط لوله۲۶ اینچ انتقال نفت گچساران به تلمبه خانه گوره که چند روز پیش دچار ترکیدگی شده بود کار تعمیر انجام و هم اکنون این خط در مدار قرار گرفته است.
 
هوشنگ صیدالی با بیان اینکه محل ترکیدگی لوله در یک نقطه سخت گذر بود ،افزود: با تلاش کارکنان شرکت نفت گچساران جاده دسترسی احداث و همه عوامل و دستگاه‌های مورد نیاز نیز در محل مستقر شدند.
وی تصریح کرد: با تلاش کارکنان شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران، خط از مدار خارج، نفت درون لوله تخلیه و کار جوشکاری و تعمیر لوله انجام شد.
صیدالی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل شرکت بهره برداری در همه واحد‌های عملیاتی با تلاش شبانه روزی برای تعمیر خط لوله نفت مشارکت کردند.
خط لوله نفت صادراتی ۲۶ اینچ گچساران به تلمبه خانه گوره ساعت ۲۲ روز ۳۰ آبان ماه در کیلومتر ۲۴ محور گچساران به دیلم بر اثر پوسیدگی دچار ترکیدگی شد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفتخیز جنوب است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ککا
Iran, Islamic Republic of
اقای کبنا سیلاب کلوار جز لوداب نیست جز بخش مارگون است
Iran, Islamic Republic of
سیلاب کلوار جز منطقه زیلایی است نه لوداب
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای گوهر گانی تولید گوشت با تخریب منابع طبیعی بدست آمده که این فاجعه است.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1