تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۲۹۴۴۲۳

تنها پروژه‌ی بزرگی که در کهگیلویه به سرانجام می‌رسد

۳
۰
کبنا ؛متن ارسالی
در طول سال‌ها و بلکه دهه‌های گذشته کمتر کسی به یاد دارد که یک طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی در شهرستان بزرگ کهگیلویه که اینک به چهار شهرستان تقسیم شده است افتتاح شده باشد. این طرح‌ها یا در نطفه خفه می‌شوند (سد کلات) یا تنها بر روی کاغذ طراحی می‌شوند و یا هم کلنگ آن‌ها زده می‌شود ولی سنگی بر روی سنگ گذاشته نمی‌شود.

همین مسائل سبب شده است شهر دهدشت به عنوان بزرگ‌ترین شهر در این چهار شهرستان و به عنوان یکی از شهرهای باستانی ایران درگیر بحران مهاجرت باشد و حتی در مقاطعی بیم خالی شدن این شهر از سکنه مطرح شود. هر چند با برخی اتفاقات مثبت در یکی دو سال اخیر شاهد پدیده معکوس مهاجرت بوده‌ایم یعنی طبق برخی آمارهای غیر رسمی نه تنها از شدت مهاجرت از دهدشت کاسته شده است بلکه برخی از هجرت کردگان از این شهر در حال بازگشت هستند که می‌طلبد این موضوع در مقاله مفصل تری به ان پرداخته شود. در این میان کسانی هستند با افتخار به همین مهاجرت نگاه می‌کنند و مدعی هستند فلان نماینده سابق کهگیلویه دهدشت را به یاسوج آورد جمله بسیار تاسف برانگیزی که دقیقاً خود جمله تاییدی است بر ضعف و نامدیریتی در دوران آن‌ها که سبب شد دهدشت و کهگیلویه به این حال و روز بیفتد.
این دردنامه می‌تواند بسیار بلند تر از این باشد و صفحات زیادی راجع به آن نوشت ولی مراد در این مقاله پرداختن به یک اتفاق بزرگ و قابل تحسین است که بعد از مدت‌ها در کهگیلویه در حال رخ دادن است و آنهم پروژه بزرگ گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک است طرحی که هم اینک با مدیریت دقیق و اهتمام جدی از سوی مجموعه شرکت گاز استان و شهرستان و نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و به نظر می‌رسد از محدود طرح‌هایی نیز خواهد بود که در تاریخ مقرر به سرانجام برسد.
تأمین سوخت پایدار، جلوگیری از قطع درختان جنگلی، رفع نارضایتی‌های مردم این مناطق، کاهش مصرف بی‌رویه سوخت فسیلی و تسریع در توسعه همه جانبه را باید از مهم‌ترین فواید گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.
مطابق آمارهای ارایه شده از سوی مسئولین در شهر قلعه رئیسی ۷۳۲ خانوار و در دیشموک ۹۷۸ خانوار در انتظار گازرسانی هستند.
نکته قابل تامل و تقدیر در این پروژه آن است که طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی ۷۳ کیلومتر و دیشموک را ۹۰ کیلومتر است و ۱۶۰ روستا در حریم ۱۵ کیلومتری این ۲ شهر گازرسانی خواهند شد.
نهایی شدن این طرح در آینده بسیار نزدیک امید و نشاط را به این مناطق بازخواهد گرداند و جلوی بسیاری از مهاجرت‌ها به خارج از شهرستان را خواهد گرفت.
نکته گفتنی در مورد این طرح آن است که این پروژه به دور از هیاهو و سروصداهای اضافی و اوردن نمایشی برخی از مسئولین به شهرستان برای زدن کلنگ‌های بلاتکلیف در حال پیشروی است و این پروژه می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان باشد تا با مدیریت صحیح و نظارت دقیق یک طرح آغاز و به سرانجام برسد.
این طرح اگر چه در حال حاضر با پیگیری‌های مدیریت شرکت گاز استان و شخص مدیرعامل آن و نظارت و پیگیری نماینده شهرستان در حال پیشرفت است اما جا دارد از زحمات و تلاش‌های نماینده قبلی شهرستان که وی نیز به جد پیگیر اجرایی شدن آن بود تقدیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدوی
Iran, Islamic Republic of
این طرح در دوران جناب حجت السلام بزرگواری مجوز واقداماتش شروع شده.جا دارد از زحمات جناب بزرگواری تشکر شود.
امیر65
Iran, Islamic Republic of
ها بله ها حاجی
ایی یه طرح هم آقای بزرگواری زحمت کشیده بی
جمال
Iran, Islamic Republic of
مهمان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1