تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۹۴۳۱۰

ضعف تاکسیرانی شهر دهدشت و نارضایتی مردم از تاکسی‌داران

۰
کبنا ؛ 
چند سالی است که شاهدیم سیستم تاکسیرانی دهدشت به معضلی اساسی هم برای مردم و هم برای دست اندرکاران برنامه‌های شهری تبدیل شده و زمینه نارضایتی شهروندان و تاکسی داران دهدشت را فراهم کرده است.
با وارد شدن تاکسی تلفنی یا آژانس‌ها به شهر دهدشت، فروش بی رویه تابلوهای تاکسیرانی باعث شد که کنترل تاکسی‌های تلفنی سطح شهر عملاً از دست خارج شود و در این میان نیز، تاکسی‌های ویژه یا زرد نیز که وارد چرخه حمل و نقل شهر شده‌اند به تعداد تاکسی‌های آژانس سطح شهر معترض بودند.
گرچه در چند سال اخیر نیز شاهد افزایش تاکسی‌های زرد در سطح شهر هستیم اما متاسفانه عادت غلط مردم نیز در عملکرد تاکسی‌ها بسیار مؤثر است.
مردم سطح شهر دهدشت می‌گویند: وقت نداریم در ایستگاه تاکسی ویژه منتظر بمانیم و یا اینکه خودمان می‌خواهیم تنها در ماشین باشیم و یا هر جا دلمان خواست سوار می‌شویم و هر جا دلمان خواست پیاده می‌شویم.
با این توضیحات چند ایراد مهم بر سازمان تاکسیرانی را به اطلاع می‌رسانم.
الف) بر اساس قانون سازمان تاکسیرانی، کلیه رانندگان تاکسی باید نرخ‌های مصوب اعلام شده را بر روی شیشه‌های خودروی خود نصب نمایند که این مورد در بیش از ۹۰ درصد تاکسی‌ها رعایت نشده است.
ب) بازرسان این سازمان در برخورد خود به صورت احساسی و تیمی عمل نموده، به طوری که مشاهده شده این بازرسان در بین این همه تاکسی، به صورت ناگهانی با فرمان ایست دادن به برخی از رانندگان تاکسی، با بهانه‌هایی که توسط بیشتر رانندگان رعایت نمی‌شود نسبت به جریمه کردن رانندگان تاکسی‌ها اقدام می‌نمایند که این جریمه‌های احساسی بازرسان، نتایجی بجز ضرر به حال مردم ندارد چرا که آن رانندگان تاکسی این تبعیض بازرسان در جریمه نمودن‌ها را در برخورد با مسافرانشان نشان می‌دهند.
ج) معضل بعدی در عدم نظارت سازمان تاکسیرانی، در برخورد بسیار زشت برخی از رانندگان تاکسی می‌باشد که در ایستگاه‌های اصلی و مهم، گاها همدیگر را با نام‌های زشت صدا زده و حتی با شوخی‌ها و حرف‌های غیر اسلامی و انسانی، باعث افسوس مسافران می‌شوند.
د) سازمان تاکسیرانی گاها اعلام نمود تا مردم شکایات خود از رانندگان تاکسی‌های متخلف را گزارش داده تا پیگیری شود و این اعلام دلیلی برای مسئولین سازمان تاکسیرانی جهت سهل انگاری و عدم مدیریت درست نمی‌باشد چرا که بسیاری از وظایف سازمان تاکسیرانی همانطور که اعلام شد ذاتاً باید روزانه و به صورت صحیح انجام شود که اگر اینطور شود مطمئناً بسیاری از معضلات اعلام شده به خودی خود حل می‌گردد.
و) مهم‌ترین مشکلی که رانندگان تاکسی و مردم دهدشت از آن گلایه دارند، مسافرکش‌های شخصی هستند که خواستار برخورد قاطع مراجع قانونی با آن‌ها هستند.
ه) طبق قانون تمام رانندگان تاکسی باید لباس مخصوص بپوشند که متاسفانه مشاهده می‌شود که هیچکدام از رانندگان به این قانون توجه نمی‌کنند و این از ضعف مدیریت تاکسیرانی است که با این رانندگان یرخورد نمی‌کند
 
موارد اعلام شده و معضلات فوق از جمله مواردی می‌باشند که به طور صد در صد مسئولین سازمان تاکسیرانی از آن‌ها اطلاع دارند اما سؤال اینجاست که چرا این معضلات مردم، برای مسئولین این سازمان امری عادی شده و این سازمان با نیروی که در اختیار دارد و هزینه‌هایی که انجام می‌دهد نمی‌تواند و یا بهتر است بگوییم نمی‌خواهد نسبت به رفع این مشکلات اقدام نماید سؤال مهم و ویژه ای می‌باشد که امیدواریم مسئولین این سازمان نسبت به پاسخ دادن به آن اقدام نمایند و شاید هم عدم رفع این معضلات بهانه ای جهت ضربه زدن و زیر سؤال بردن مسئولین شهرداری می‌باشد!!!
در هفته‌های آینده موارد دیگری از کم کاری‌ها و معضلات این حوزه با اسناد لازم منتشر می‌شود.
--------------------------------
گزارش از محمد سیادت
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1