تاریخ انتشار
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۹۴۳۰۵

مجرم تلگرامی در یاسوج دستگیر شد / انتقام‌جویی با انتشار عکس‌های شخصی و بازی با آبروی خانوادگی

۱
۰
کبنا ؛رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل مزاحمت‌های سایبری برای فردی در شبکه اجتماعی تلگرام توسط پلیس فتا استان خبر داد.
سرگرد «روح‌الله شهبازی‌پور» رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر مزاحمت سایبری و فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام چندین تصویر از اینجانب را بر روی پروفایلم ذخیره نموده و با دستکاری این تصاویر، خانواده و بستگانم را مورد فحاشی و تهمت قرار داده و سپس در گروه‌های مختلف آن را منتشر کرده است که این موضوع موجب هتک حیثیت و خدشه دار شدن آبروی خانوادگی اینجانب شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرگرد «شهبازی‌پور» افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
وی تصریح کرد: متهم که جوانی حدوداً ۲۰ ساله و از آشنایان شاکی است در مواجهه با ادله دیجیتالی بدست آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه‌اش را این کار انتقام جوئی اعلام کرد.
رئیس پلیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.
سرگرد شهبازی پور در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی رسیدگی به شکایت شهروندان را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

م. نه
Romania
با سلام و خسته نباشی خدمت برادران زحمت کش نیروی انتظامی امیدوارم باتلاش این عزیزان باعث ریشه کن شدن تمامی خلافکاران شبکه های اجتماعی شود با تشکر
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1