تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۲۹۴۲۰۳

افتتاح خانه کودکان یتیمی که درخت بلوط ماوایشان بود (+تصاویر)

۴
۰
کبنا ؛تنها بعد از گذشت چند ماه از باخبر شدن دانشجویان جهادگر و بسیج دانشجویی استان از وضعیت نامناسب زندگی خانواده‌ای بی‌سرپرست در منطقه سادات محمودی شهرستان دنا، شاهد افتتاح منزل این کودکان یتیم به دست جهادگران در هفته بسیج بودیم.
مدت زیادی نمی‌گذرد که انتشار خبری دردناک در فضای رسانه‌ای استان دل همه ما را به درد آورد و آن‌هم خبر زندگی خانواده‌ای بی‌سرپرست و کودکانی یتیم به همراه مادر خود در زیر درختی بلوط و در گرما و سرمای طاقت‌فرسا بود.
آری ماجرای زهرا و برادران خردسالش و مادری که دست‌تنها باید این کودکان را بزرگ کند، داستانی که در آن باید یک‌چشم زهرا در انتظار کمک می‌بود و چشم دیگرش کورسوکنان مراقب دو برادر کوچک‌ترش،زهرا پدر ازدست‌داده و تمام چشم و امیدش به مادر است، مادری که از سر ناچاری تنها سایه‌بان درخت بلوطی را مامن و ماوای فرزندانش قرار داده بود.
این خبر هیجان و تکاپویی را در دل جهادگران دانشجویی انداخت که سال‌هاست طعم خدمت به محرومین و نیازمندان این استان را به‌دوراز تعارف‌های مسئولیتی و تجملات رفاه‌طلبی، چشیده‌اند.
خانواده زهرا پدر ازدست‌داده‌اند و بعد از سه سال آوارگی، روستای پشت چاه سادات محمودی را ترک و چند ماهی به روستای بیژگن در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر پاتاوه آمده‌اند.
جهادگران بسیج دانشجویی استان و معاونت سازندگی بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد پس از مشاهده این وضعیت از نزدیک تصمیم به برگزاری اردویی جهادی و البته متفاوت برای کمک‌رسانی به این خانواده می‌شوند.
نتیجه کار دانشجویان جهادگر و بسیج دانشجویی امروز افتتاح منزلی بود که به‌واقع روح نشاط و شادابی را به زندگی زهرا و برادرانش تزریق کرد تا بتوانند مثل هم سن و سال‌های خود با آرامش زندگی کنند و به تحصیل خود ادامه دهند.
شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان که صبح امروز برای افتتاح این خانه در منطقه سادات محمودی حضور داشت بابیان اینکه این خانه با همکاری خیرین محترم، مردم روستا و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت و تکمیل شد، بیان کرد:ارائه برنامه‌های بسیج دانشجویی استان در هفته بسیج را در این منطقه روستایی گذاشتیم که به برکت حضور بچه‌های جهادی دانشجویی منجر به خدمات‌رسانی به مردم  منطقه شده است.
وی افزود: اعلام برنامه‌ها را در کنار مردم روستاها و محل خدمت‌رسانی جهادگران دانشجویی قراردادیم چراکه قائل به این هستیم که اعلام برنامه‌ها از پشت میزهای مسئولیتی دردی را دوا نمی‌کند.
مهدوی مطلق بیان کرد: این خانه نمونه‌ای از کارهای جهادی دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی است که به نمایندگی از ۳۵ طرح دیگر در ۲۲ روستای استان و با مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون ریال و با همکاری خیرین و کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز افتتاح می‌شود.
شهرام مهدوی مطلق صبح امروز با حضور در منطقه سادات محمودی و افتتاح خانه مسکونی خانواده بی‌سرپرستی که در چادر و کپر زندگی می‌کردند و بعد از چند ماه و به همه جهادگران دانشجویی صاحب‌خانه و سرپناه شده بودند، در جمع خبرنگاران بیان کرد: علت اینکه تصمیم گرفته شد گفتگو با خبرنگاران را نیز در این منطقه و همزمان با این برنامه افتتاح، صورت گیرد این بود که اعلام برنامه‌ها در کف میدان عمل باشد و نه پشت میزهای مدیریتی صرف.
 
وی ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول، همزمان شدن این ماه با هفته بسیج را از برکات و رحمت‌های الهی دانست و گفت: نگاه به بسیج یک نگاه جهان‌بینی الهی است، ازاین‌رو بسیج یک افق بلند و توحید محور است در مقابل دنیاگرایان و مادی اندی‌شان.
 
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه هرروز که می‌گذرد، ضرورت بسیج و گسترش فرهنگ بسیجی بیشتر احساس می‌شود، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ و تفکر بسیجی است و پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت نیز مرهون همین فرهنگ و تفکر است.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان بابیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند تشکیل بسیج جهانی است، افزود: دوم آذر مصادف بافرمان تاریخی حضرت امام راحل (ره) برای تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه در آخرین پیام خود به مناسبت هفته بسیج است که تنها چند ماه پس از پایان جنگ تحمیلی صادر می‌شود.
 
وی با اشاره به اهداف و وظایف بسیج دانشجویی در منشور آمده، بیان کرد: پاسداری از اسلام و انقلاب در دانشگاه‌ها، پاسدار از اصول تغییرناپذیر نه شرقی _نه غربی، اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه، جلوگیری از نفوذ ایادی دشمن در حوزه و دانشگاه و ... از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجموعه مقدس است.
 
مهدوی مطلق بابیان اینکه صدور چنین فرمانی تنها چند ماه پس از پایان جنگ نشانگر جایگاه دانشگاه در منظر امام (ره) است، عنوان کرد: این نگاه نشان از نقش علم، دانش و دانشگاه در پیش برندگی انقلاب اسلامی دارد و دوراندیشی امام خمینی (ره) در ایجاد این تشکل دانشجویی در دانشگاه را می‌رساند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان تأکید کرد: بسیج دانشجویی با این اوصاف باید نقش و جایگاه واقعی و راستین خود را در معادلات داخلی، منطقه‌ای و جهانی پیدا کند چراکه بسیج دانشجویی اکنون بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی موجود است که باید به وظیفه اصلی خود که دفاع از اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب است بپردازد.
 
وی به بیان برنامه‌های بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی استان ۷۲ عنوان برنامه را در ۳۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان برگزار خواهد کرد.
 
مهدوی مطلق تصریح کرد: برنامه‌های مدنظر ازاین‌جهت که صرفاً مناسبتی نخواهد بود تنها به این هفته ختم نمی‌شود و در طول سال جاری و مستمر است.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن بیان اینکه ماهیت برنامه‌ها معطوف به مسائل جهادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی، هنری و ... است، عنوان کرد: اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور و در منطقه سرپل ذهاب تحت اشراف قرارگاه استانی، اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به روستاهای استان تحت عنوان طرح تداوم اردوهای جهادی، برگزاری گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان در مرکز استان، دیدار دانشجویان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و با ائمه جمعه و فرماندهان سپاه، تجلیل از فعالین فرهنگی دانشجویی در عرصه راهیان نور، تجلیل از گروه‌های جهادی برتر و تجمع گروه‌های جهادگر دانشجویی، حضور دانشجویان در مدارس استان و تبادل‌نظر با دانش آموزان و سخنرانی در صبحگاه‌های مدارس، نشست‌های تخصصی و طرح تداوم دوره‌های مختلف آموزشی به‌خصوص دوره خط امام دانشجویان استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های دانشگاهی، برگزاری اردوهای تشکیلاتی ویژه مسئولین و شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، افتتاح طرح‌های خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی به مردم، ایجاد نمایشگاه فرهنگی-عملکردی در دانشگاه‌ها، برگزاری جشن‌های دانشجویی در خوابگاه‌های دانشجویی و دانشکده‌ها، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی-ورزشی، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری کارگاه‌های تخصصی جنگ نرم و نشریات دانشجویی و موارد متعدد دیگر ازجمله برنامه‌های مدنظر بسیج دانشجویی استان به مناسبت هفته بسیج است.

img003.jpg
img005.jpg
img007.jpg
img009.jpg
img012.jpg
img023.jpg
img027.jpg
img006.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

آروین اموزش وپرورش عشایراستان
Iran, Islamic Republic of
درود بربسیج دانشجویی استان یاورمحرومان ودرود برمهدوی عزیز رییس سازمان بسیج دانشجویی استان که اینقد خستگی ناپذیرهست
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از طرف خود صمیمانه دست جهادگرانی را که در عرصه جهاد فرهنگی فعالیت میکنند تشکر میکنم. و تشکر ویژه از بسیجیانی که در عرصه های عمل کار و تلاش میکنند.
دانشگاه فرهنگیان تهران
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب
درود خدا بر تمام عزیزان دلسوز که به فکر مردم هستند. اقای مهدوی و اقای عباسیان خدا حفظتان کند و برکات این دل پاک و بی ریا شما شامل حال جوانان عزیز و بی الایش باشد
معلم
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتون بده قضاتون من سر مسولین بی کفایت
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1