تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۲۹۴۱۹۲

سخنان عارف در کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی + تصاویر کبنا

۰
کبنا ؛ رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: شوراها به جایگاه حساس و مهم توجه کنند و جفا است اگر کوتاهی صورت بگیرد.
 محمدرضا عارف رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان امروز (پنجشنبه) در کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در تالار معلم تهران اظهار داشت: مردم در طول انتخابات‌ها انصاف نشان دادند هر جا بحث اخلاق، وحدت و عبور از منافع جریانی و حزبی بوده حضور پیدا کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم رویکرد جریان اصلاحات در دهه ۹۰ را تایید کرده بودند، افزود: مردم در اردیبهشت ۹۶ یکبار دیگر مسیر اصلاح طلبی را انتخاب کردند و آقای روحانی با رای بالاتری رییس جمهور شد و در شورا های اسلامی شهر و روستا نیز فاصله عمیق تری شکل گرفت و همه تحلیل های جریان رقیب در طول ۴ سال نقش بر آب شد و قابل باور نبود.

وی با اشاره به پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: در سال ۹۶ در تهران ما با ۵۰ لیست جعلی رو به رو بودیم اما مردم به لیست واقعی رای دادند.

عارف ضمن اشاره به انتقادات برخی از اصلاح طلبان به شورای عالی تاکید داشت که شورای عالی یک سیستم بهینه بوده است.

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در همین زمینه اضافه کرد: این سیستم در تهران بهینه کارایی خود را اثبات کرده و آن فرستادن ۲۱ نفر به شورای شهر است و ما البته نمی گوییم خطا نکرده‌ایم.

به باور وی هجمه هایی که امروز به شورای عالی اصلاح طلبان صورت می‌گیرد فقط در قالب این شورا خلاصه نمی شود بلکه این هجمه ها متوجه مردم است.

عارف با بیان اینکه ما نقدها را می‌پذیریم، گفت: منتقدان توجه داشته باشند که شورای سیاست گذاری تاکنون از این سازوکار پاسخ بهینه گرفته است.

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما تاکید داریم که سیستمی که بد عمل کرده باید اصلاح شود، اما این سیستم شورای سیاست گذاری پاسخ بهینه داشته است، طوری عمل نکنیم که ایراد متوجه خالق حماسه که مردم هستند باشند.

عارف در این مراسم حرکت تشکیلاتی اصلاح طلبان برای انتخابات سال ۹۸ را رسما در قالب گام چهارم اعلام اما تاکید کرد که اول باید به مردم گزارش دهیم که در مجلس دهم چه کرده آیم.

وی افزود: ما باید کارنامه قابل به مردم ارائه دهیم. و البته دولت نیز بایر کارنامه قابل قبول در کارها و فعالیت ها ارائه دهد و ما در جلساتمان نیز این را به دولت متذکر شده ایم. و در عین حال باید تلاش کنیم با نقد مشفقانه به دولت کمک کنیم.

رییس فراکسیون امید می گوید که فراکسیون متبوعش درباره برنامه برجا (برنامه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در سال ۹۴) کارنامه ارائه می کند.

عارف در عین حال خاطرنشان کرد: درباره شوراها نیز ما یک برنامه جامع ارائه کردیم و باید طبق این برنامه عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما از شوراهای کلان شهرها گلایه داریم، گفت: انتظار ما این است که شوراها به جایگاه حساس و مهم توجه کنند و جفا است اگر کوتاهی صورت بگیرد.

عارف با اشاره به شورای عالی اصلاح طلبان گفت: علاوه بر اشخاص و احزاب عضو رد شورای عالی از حدود ۶۰ نخبه سیاسی خواسته شد در قالب پرسشنامه هایی از عملکرد شورای عالی نقد و راهکار دهند و به نتایج خوبی رسیدیم و در مرحله جمع بندی هستیم.

وی خبر داد که به زودی جمع بندی در مورد اسیب شناسی شورای سیاست گذاری که در جریان اصلاحات به وفاق رسیدیم اعلام می کنیم.

«به اعتقاد نماینده مردم تهران در مجلس یکی از راهبردهای جریان اصلاحات باید، رفتن باید به سمت احزاب فراگیر باشد تا بتوانیم در آینده نه چندان دور با محوریت احزاب حضور پیدا کنیم.»

عارف با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و فروپاشی خلافت خودخوانده داعش، اظهار کرد: از برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی بخاطر تلاش‌های شبانه روزی که در مقابله با تروریست‌ها انجام داد، تشکر می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1