تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۲۹۳۸۸۴

رونمایی از کتاب «اقتصاد مقاومتی از نظریه تا عمل» به نویسندگی یک کهگیلویه‌ای در دانشگاه امیرکبیر(+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛نشست رونمایی از پنج عنوان کتاب در حوزه فنی مهندسی سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در دانشگاه امیرکبیر با حضور مهدی ورسه‌ای، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، هامون شریفی، معاون سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و جمعی از نویسندگان و استادان و هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در ابتدای مراسم ورسه‌ای گفت: امسال دومین مراسم رونمایی کتاب را در انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر برگزار کردیم. در چند سال گذشته سعی ما بر این بود که هر کتابی را منتشر نکنیم و تنها کتاب‌هایی را به چاپ برسانیم که از استاندارد مطلوبی برخوردار بودند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر برخی شرکت‌های صنعتی بحث مدیریت دانش را انجام داده‌اند و کمک شایانی به مولفان و ناشران می‌کنند و از فعالیت‌های ابتدایی پرهیز می‌کنند.

ورسه‌ای گفت: هر فردی که یک کتاب علمی تالیف می‌کند به پیشرفت علمی کشورش کمک کرده است. در سال جدید ۴۴ عنوان کتاب چاپ شد که ۲۳ عنوان آن چاپ نخست و ۲۱ عنوان بازچاپ بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: به عقیده من در کشور باید به کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته اهمیت داده شود و یکی از راه‌های آن تخصیص یارانه به کتاب و صنعت نشر است. متاسفانه سرانه کتابخوانی در کشور ما پایین و در زمینه کتاب‌های دانشگاهی این میزان با کاهش چشمگیری در سال‌های اخیر مواجه بوده است.

در ادامه این مراسم شریفی درباره تالیف کتاب‌های علمی گفت: به زودی تالیف جزو مشاغل سخت به شمار می‌آید چون مولفان بیشترین زحمت را می‌کشند و کمترین بهره را از تالیفات خود می‌برند. از نظر من کتاب نوشتن جرات می‌خواهد و نشر آن بسیار دشوار است. امیدواریم وضعیت نشر کشور برای مولفان شرایط بهتری را فراهم کند.

فیروز داوودی، مولف کتاب «اقتصاد مقاومتی از نظریه تا عمل» درباره کتابش گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، رویکرد اقتصاد مقاومتی نگاهی به آینده است و بر آینده‌نگری توجه ویژه‌ای دارد.

به گفته وی، کاهش وابستگی اصلی‌ترین نقش اقتصاد مقاومتی است. به عقیده من باید اقتصاد کشور را در آینده با استفاده از توانایی‌های خود استحکام ببخشیم.

مولف کتاب «اقتصاد مقاومتی از نظریه تا عمل» یادآور شد: قرار دادن مقاومت در کنار اقتصاد، رسیدن به یک استحکام درونی و اقتدار در آینده است. به عقیده من مردم باید در فضای علمی ورود پیدا کنند و اتاق‌های فکر باید فعال شود و مردم حتما باید مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

عباس خانی مولف اثر «طراحی و مدیریت اجرا در خطوط انتقال گاز» درباره ویژگی‌های کتابش اظهار کرد: روش‌ها در اجرای فعالیت‌های مهندسی بسیار متفاوت‌تر از فضای آکادمیک است و این کتاب از ابتدا و به صورت گام به گام نگارش یافته است. متاسفانه تالیف کمی در ایران در این حوزه داریم.

وی افزود: نکات اجرایی که در فضای مهندسی طراحی خطوط انتقال گاز یک فرد باید تجربه کند، در کتاب آمده است و هر فردی با یک بار خواندن می‌تواند به درک کامل فضای اجرایی برسد.

سعید نعمتی، نویسنده کتاب «آشنایی با دانش پلیمرها و اصطلاحات بنیادی» گفت: اصلی‌ترین ویژگی که کتاب دارد این است که برای کل ملت ایران نوشته شده است. چرا که هر روزه لغات پلیمیری بسیاری را مردم در زندگی به کار می‌برند. «آشنایی با دانش پلیمرها و اصطلاحات بنیادی» دروازه‌ای به سوی این دانش است و هدف من از نگارش این کتاب فهم بیشتر مردم از اصطلاحاتی است که به صورت روزانه به کار می‌برند.

وی یادآور شد: دو فصل اول کتاب مربوط به شیمی و فیزیک پلیمر‌هاست و در پایان کتاب فصلی است که اصطلاحات فنی توضیح داده شده است. در چاپ نخست ۴۱۰ لغت، در چاپ دوم حدود ۶۰۰ لغت آمده است و قصد دارم در چاپ سوم بیش از ۱۰۰۰ لغت پلیمری کاربردی در کتاب گنجانده شود.

در انتهای این مراسم  زهرا شریعتی‌نیا، نویسنده کتاب «سنتز، شناسایی و کاربرد نانومواد در زمینه‌های مختلف علوم و فناوری» گفت: این کتاب حاصل تلاش دانشجویان است که به طور خلاصه در سه زمینه کاتالیزها و الکتروکاتالیزها نوشته شده است.

به گفته وی، فصل‌هایی از این کتاب بازتاب نتایجی از تحقیقات بر روی رهایش دارو و دارورسانی است که آنالیزهای مختلفی از این نتایج را بازگو می‌کند.

گفتنی است مهندس فیروز داوودی از فرزندان کهگیلویه بزرگ می باشد که هم اکنون در تهران فعالیت دارد.

[gallery size="full" columns="1" ids="293886,293887,293888,293889,293890,293891,293892,293893,293894,293895"]
نام شما

آدرس ايميل شما

که خدا زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر آینده سازان مملکت. امیدوارم حمایت جدی بشه از این عزیزان
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1