تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۲۹۳۷۱۲

ممنوعیت نصب تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز در یاسوج

۴
۰
کبنا ؛چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور رییس‌کل دادگستری استان و سایر اعضا برگزار شد.
شهردار یاسوج در این نشست گفت: تابلوها و بنرهای غیرمجاز سطح شهر، منظره نازیبایی ایجاد کرده است و لازم است این روند اصلاح شود.
نستهن مقدم بابیان اینکه مدیریت جدید شهری یاسوج بر زیباسازی شهر تأکید دارد، گفت: شهر یاسوج از شهرهای گردشگر پذیر است و حذف زوائد بصری، نازیبایی‌ها و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز برای ارتقای کیفیت بصری شهر ضروری است.
مقدم تصریح کرد: بر همین اساس، نصب هرگونه تابلو، بنر و برپایی داربست در نقاط مختلف شهر و ورودی و خروجی‌های شهر یاسوج بدون مجوز از شهرداری ممنوع است و با این موارد برخورد می‌شود.
وی با اشاره به مواد قانونی ۹۶ و ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، ادامه داد: صنوف، ادارات، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون کسب مجوز از شهرداری حق برپایی و علم کردن داربست و تابلو را ندارند.
مقدم تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تابلوی غیرمجاز در میادین، معابر، پیاده‌روها و ورودی و خروجی شهر که تعرض به حقوق شهروندی محسوب می‌شود و برای شهر و مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، ضمن جمع‌آوری و ضبط آن‌ها، مراتب جهت تشکیل پرونده قضایی به دادگستری ارجاع می‌شود.
وی بیان کرد: بیلبوردهای شهری، پل‌های عابر پیاده برای نصب آگهی‌ها، اطلاعیه‌ها و مواردی که نیاز به اطلاع‌رسانی در سطح شهر است، مهیا هستند و ضمن ایجاد فضایی مناسب برای اطلاع‌رسانی عمومی از آلودگی فضای شهری جلوگیری می‌کنند.
شهردار یاسوج تصریح کرد: برای حفظ حرمت شهروندان و ایجاد شهری زیبا و مناسب، امیدواریم صنوف مختلف و ادارات همکاری لازم را داشته باشند.
 
دستگاه‌های خدمات رسان به ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات ندهند
شهردار یاسوج در بخش دیگری از سخنانش افزایش حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج را به‌عنوان یکی از معضلات جدی یادکرد و گفت: ساماندهی و بهبود خدمات به حواشی شهرها با مدیریت دقیق و تقویت زیرساخت‌ها صورت گیرد.
مقدم بر ضرورت افزایش تعامل دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و شبانه، انتظار داریم دستگاه‌های خدمات رسان (آب، برق، گاز، نظام‌مهندسی) قبل از ارائه هرگونه خدمات از شهرداری استعلام گیری کنند.
شهردار یاسوج تأکید کرد: شهرداری یاسوج از ساخت‌وسازهای موقت و بدون پروانه جلوگیری می‌نماید.
وی ادامه داد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز، سازه‌های موقت غیراستاندارد و عدم رعایت اصول فنی و ایمنی علاوه بر اینکه باعث ایجاد مشکلات حاشیه‌نشینی و تبعات آن برای شهر می‌شود، بحث پنهان و پر ریسک دیگری دارد چراکه ممکن است با هر حادثه‌ای تبعات سنگین و جبران‌ناپذیر جانی و مالی داشته باشد.
وی با برشمردن مشکلاتی که به خاطر ساخت‌وسازهای غیرمجاز به وجود می‌آید، بیان داشت: خدمات‌دهی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز تضییع حقوق شهروندان است و علاوه بر آن این سازه‌های غیراستاندارد باعث می‌شود تا در مواقع بحرانی خودروهای امدادی آتش‌نشانی، هلال‌احمر و انتظامی نتوانند خدمت‌رسانی کنند.
نستهن مقدم شفافیت در عملکرد و مسائل مشترک بین شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان را ضروری دانست و گفت: توجه جدی به مدل‌سازی شهری و وضعیت حاشیه‌نشینی در سطح شهرها ازجمله شهر یاسوج لازم است.
 
فرآیند ساماندهی جمعه‌بازار و وانت‌بارها آغازشده است
وی همچنین بابیان اینکه یکی از برنامه‌های مدیریت شهری ساماندهی وانت‌بارهای دوره‌گرد است، ابراز داشت: فرآیند ساماندهی وانت‌بارهای دوره‌گرد شروع‌شده است.
مقدم گفت: شهرداری یاسوج با همکاری نیروی محترم انتظامی و برای جلوگیری از ترافیک و معضلات و مزاحمت‌هایی که برای شهروندان ایجاد می‌شود، اجازه توقف وانت‌بارها در سطح خیابان‌ها را نخواهد داد و آن‌ها را به مکان‌های مشخص منتقل می‌کند.
وی ابراز کرد: شهرداری برای اینکه ساعت و مکان خاصی در چند روز از هفته را برای ارائه اجناس توسط دست‌فروشان مشخص نماید، مشغول برنامه‌ریزی است.
شهردار یاسوج به موضوع جمعه‌بازار نیز اشاره کرد و گفت: برای انتقال و ساماندهی وضعیت جمعه‌بازار مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری کسبه و دستگاه‌های زی ربط قبل از وقوع هر نوع حادثه‌ای این موضوع انجام بپذیرد.
مقدم با تشکر از دادگستری کل استان به خاطر حساسیت دستگاه قضایی نسبت به خدمات‌دهی شهرداری به شهروندان، ابراز کرد: از حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان درخواست دارم که برای بررسی سریع‌تر به پرونده‌های حوزه شهرداری و خدمات شهری شعبه ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص دهند.
تقدیر رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد از شهردار یاسوج
گفتنی است، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با تمجید و تقدیر از نستهن مقدم شهردار یاسوج خواستار تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان ج
Iran, Islamic Republic of
همش حرف الکی .شهرداری قبل از تو هم این حرفها رو زدن عصرها ماشینهای دورگرد تمام شهر رو به پر از ترافیک میکنن اما نه خبری از شما و اجرائیات شهرداری هست و نه خبری از نیروی انتظامی .پس خواهشا شعار ندهیدچون این شهر با وجود شوراهای .ر و شهردارهای .. پیشرفت نمیکند و نخواهد کرد
آبگرم
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل شما به ورودی خیابان جمعه بازار از طرف دولت اباد نگاه کنید تمام میوههاشون تو خیابون ثابت میگذارند اصلا وانتی وجود نداره یا جلوی بنیاد مسکن استان ساعت یک ظهر میشه بشاطشون پهن میکنن هیچ مدیریتی نیست واقعا
یا ابا صالح
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ برادر عزیز که به نام احسان ج نظر داده.
اولا شما اجازه ندارید توهین کنید...
حرف الکی چیه؟؟؟
ثانیا شما فکر کنم با قانون و ضوابط و نظم و مقررات مشکل دارید پس خواهشاً نظر جنابعالی باید درگیری ایجاد کرد.
برادر من هر کاری یه اصولی داره و انشالله با برنامه ریزی و دانش خوب و فهیم جناب شهردار و شورای متعهد شهر نتیجه سرافرازی و رضایت شهروندان عزیز را خواستاریم که انشالله همینطور خواهد شد
برفلی
Iran, Islamic Republic of
هیچکس با قانون مشکل ندارد راست میگوید واقعا شهرداری عملکرد ضعیف دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1