تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۲۹۳۶۸۹

تمجید از عملکرد میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد/ زیرساخت‌های گردشگری در استان فراهم شده است

۲
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تکمیل پروژه‌های گردشگری در دست احداث، وظیفه دولت را در بحث ایجاد زیرساخت‌ها انجام داده‌ایم و بعد از آن نوبت بخش خصوصی است که وارد شود و از این زیرساخت‌ها استفاده کند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر یاسوج، اظهار داشت: طرح کلی بازارچه سنتی یاسوج در نشست‌های قبلی این کارگروه تصویب شد و در مکان‌یابی و جانمایی درست این بازارچه باید دو موضوع نبود گره ترافیکی  و  امکان بازاریابی مناسب و دسترسی مردم مدنظر باشد.
وی افزود: دو مکان در محل پارک اسکان و یک مکان در محل پارک غدیر با اصلاح دقیق هندسی و سایر شرایط مورد نظر به صورت دقیق از سوی کارشناسان بررسی شود و پس از طرح در شورای ترافیک گزینه نهایی برای احداث بازارچه معرفی می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مشکلات برپایی جشنواره‌های حوزه گردشگری استان، گفت: متنی پیرامون برگزاری این جشنواره خطاب به استاندار استان نوشته شود که باتوجه به عدم توانایی بخش خصوصی استان در برپایی این جشنواره، در صورت امکان از ظرفیت بخش دولتی برای برپایی این جشنواره‌ها استفاده شود.
نیک‌اقبالی در ادامه بیان کرد: در مقایسه با چهار یا پنج سال گذشته که مشکلات حادی در بحث اسکان و سرویس بهداشتی در مکان‌های گردشگری استان داشتیم، در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام گرفته است.
وی ابراز کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی پیشگام بوده و تاکنون موفق به واگذاری تعدادی از پروژه‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی شده است که جای تقدیر دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تکمیل پروژه‌های گردشگری در دست احداث، وظیفه دولت را در بحث ایجاد زیرساخت‌ها انجام داده‌ایم و بعد از آن نوبت بخش خصوصی است که وارد شود و از این زیرساخت‌ها استفاده کند.
واگذاری ۳ پروژه گردشگری استان به بخش خصوصی به روش B.O.T
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه پروژه باغ فردوس، تنگ تامرادی و تنگ گنجه‌ای به روش B.O.T به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و به زودی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی می‌شوند.
محمود باقری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح پروژه‌های گردشگری استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶، اظهار داشت:  در این مدت،  ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان ایجاد شده که اغلب تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند و با بهره‌برداری از آنها، یکی از مشکلات عمده ما در مکان‌های گردشگری برطرف می‌شود.
وی افزود: چهار کمپ اسکان در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و سی‌سخت در حال احداث است و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به جذب و اسکان گردشگران کمک فراوانی می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به پروژه ایجاد زیرساخت محور بندان به کوه‌گل در منطقه اندرسای سی‌سخت اشاره داشت و بیان کرد: اعتبار این پروژه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون بود که هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد برخوردار بوده و  امیدواریم در دهه فجر امسال افتتاح شود.
باقری کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج را از دیگر پروژه‌های مهم گردشگری استان عنوان و بیان کرد: در اعتبارات سال ۹۵-۹۶  دیوار حفاظتی و تعدادی سوئیت اقامتی در این مکان ایجاد کردیم.
وی با اشاره به احداث سرویس‌های بهداشتی بین راهی در سطح استان، گفت: ۴۹ چشمه سرویس بهداشتی بین راهی در شهرستان بویراحمد، ۱۲ چشمه در کهگیلویه و تعداد ۱۱ و ۲۱ چشمه سرویس بهداشتی بین راهی در شهرستان‌های گچساران و دنا احداث شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اردوگاه برم الوان از دیگر پروژه‌های استان در حوزه گردشگری است که ۱۵۰ میلیون تومان در این مکان هزینه شده و هم‌اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
باقری عنوان کرد: اردوگاه‌های گردشگری خهکلون، دشتک دیل، تنگ ماغر و شراب‌گرو به ترتیب ۷۵، ۹۰، ۶۵ و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ابراز کرد: کمپینگ‌های گردشگری روستای کریک و چشمه بلقیس چرام  نیز که از مکان‌های گردشگری منحصر به فرد استان هستند به ترتیب از ۹۰ و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردوگاه‌های گردشگری آبشار کمردوغ و رودرونه نیز حدود ۸۰ و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
باقری با بیان اینکه ۱۱ پروژه گردشگری قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده، افزود: تاکنون سه مورد از این پروژه‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده است.
وی بیان کرد: باغ فردوس، تنگ تامرادی و تنگ گنجه‌ای پروژه‌هایی هستند که به روش B.O.T  به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، قرارداد آنها منعقد شده و به زودی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی می‌شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه مرز هوایی استان مشخص نیست، گفت: آژانس‌های هوایی به دلیل مشخص نبودن مرز استان نمی‌توانند تورهای مختلف را به استان بیاورند که پیشنهاد می‌شود این موضوع حل شود تا تورگردانان بهانه‌ای برای داشتن تور با سایر کشورها نداشته باشند.

نام شما

آدرس ايميل شما

خردمند
Iran, Islamic Republic of
. این اقافقط مدیرکل میراث فرهنگی یاسوجه نه استان.
چطوره تمام بودجه رابدیم و بقیه استان خلاص.
از اقای دکتر احمدی انتظارداریم یه فکری برای حل این مشکل انجام بدهند
این اقا.. دیگه شورش درآورده.کاملا قومی ناسیونالیستی عمل می کنن.
صبرماهم اندازه ای دارد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اگر از میراث و مدیریتش تقدیر شده وای بحال بقیه ادارات
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1