تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۲۹۳۶۶۹

از ۶۲ مصدوم در حوادث جاده‌ای تا شناسایی ۱۰۰ فرصت شغلی در استان

۰
کبنا ؛۶۲نفر در حوادث جاده ای درکهگیلویه وبویراحمد مصدوم شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت :بدنبال بارندگی های شبانه روز گذشته و لغزندگی جاده ها ،۶۲نفر در حوادث جاده ای استان مصدوم شدند.
جلال پورانفرد اظهار داشت: بارندگی ۲۴ساعت گذشته درکهگیلویه وبویراحمد ۳۵فقره تصادف به دنبال داشته است.
وی ادامه داد که عمده دلیل این تصادفات انحراف از جاده و واژگونی خودروها بوده است.
وی تصریح کرد: حدود ۳۵ نفر از مصدومان این حوادث ترافیکی و رانندگی برای درمان به بیمارستان انتقال و مابقی نیز در محل حادثه توسط تیم پزشکی اورژانس ۱۱۵ درمان اولیه شدند.
پورانفرد با بیان اینکه عمده این تصادفات در سطح جاده های ارتباطی برون شهری استان رخ داده ، گفت: بیشترین میزان حوادث رانندگی شبانه روز گذشته در جاده یاسوج - بابامیدان، مله شوره در جاده یاسوج به شیراز و یاسوج - اصفهان بود.
تاکنون بیش از ۱۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده های ارتباطی این استان شناسایی شده است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
از این میزان حدود ۱۲۰کیلومتر بزرگراه، ۹۸۶ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۹۹۸ کیلومتر راه فرعی و بیشتر از چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
براساس گزارش مدیریت راه های کهگیلویه و بویراحمد برغم بارش باران در تمامی جاده های ارتباطی استان ، تردد در جاده های منطقه برقرار است.
اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم گزارش داد که بارندگی تا اخر هفته جاری در بیشتر مناطق استان ادامه دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت و وسعت ایران، حدود ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.
این استان در منطقه‌ای سخت گذر و کوهستانی در جنوب غربی ایران واقع شده است.
 
تبدیل سی‌سخت به عنوان شهر نمونه کردشگری/ ایجاد اشتغال از طریق راه‌اندازی بازارچه‌های سنتی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سی‌سخت به عنوان شهر نمونه کردشگری معرفی می‌شود.
محمود باقری در نشست کارگروه کردشگری با اشاره به مصوب شدن کلیات طرح تبدیل شهر سی‌سخت به عنوان شهر نمونه گردشگری اظهار کرد: در این طرح حفظ باغات، نمادها، مناظر و ظرفیت‌ها در این طرح دیده شده و هویت اصلی شهر که بحث کردشگری است حفظ شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان خبر داد و افزود: جشنواره‌های برفی، جشنواره غذا، جشنواره عشایری، جشنواره انگور و جشنواره پرواز در استان برگزار می‌شود که برای برگزاری این جشنواره‌ها نیازمند اعتبار هستیم.
وی اضافه کرد: در این جشنواره‌ها چهار هدف معرفی استان، جذب گردشگر، انگیزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و درآمد را دنبال می‌کنیم که با ایجاد بازارچه‌ و برگزاری نمایشگاه برای افراد اشتغال ایجاد شود.
این مسؤول بر تلاش برای ملی کردن این جشنواره‌ها تأکید کرد و گفت: ایجاد بازارچه سنتی ضروری است که به غیر از مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز این بازارچه‌ها ایجاد خواهد شد.
باقری از واگذاری طرح‌های گردشگری به بخش خصوصی خبر داد و افزود: باغ فروس، تنگ کنجه‌ای و تنگ تامرادی از طریق روش bot محقق شده و ۱۱ طرح دیگر نیز در شرف واگذاری است.
 
برگزاری مستمر تور رسانه‌ای برای شناسایی محرومیت‌های کهگیلویه و بویراحمد
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مستمر تور رسانه‌ای برای شناسایی محرومیت‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سید صداقت رضایی با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: یکی از اقشار بسیج که وظایف سنگین و خطیری بر عهده دارند قشر بسیج رسانه هستند.
وی با اشاره به موقعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و محرومیتی که این استان دارد افزود: هر چند استان ما از پر ظرفیت‌ترین استان‌های کشور از نظر منابع خدادادی به شمار می‌رود اما به هر دلیل از جمله محرومیت تاریخی که در دوره ستمشاهی وجود داشته هنوز رگه‌هایی از محرومیت در استان ما نمایان است.
مسؤول بسیج رسانه استان با بیان این که از رسانه‌ها انتظار می‌رود در راه محرومیت‌زدایی استان و کمک به اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی‌تری بردارند یکی از این راه‌ها را برگزاری تور رسانه‌ای در مناطق محروم دانست.
رضایی به عزم بسیج رسانه استان برای برگزاری این تورها اشار کرد و گفت: در آینده از این دست تورها برای اطلاع‌رسانی بهتر و صریح‌تر از مناطق محروم استان به همت اصحاب رسانه برگزار خواهیم کرد.
 
اجرای ۱۸ پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای باشت
بخشدار مرکزی باشت گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بیش از ۴۱ میلیارد ریال در روستاهای باشت صورت گرفته است.
مهرداد انبازپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش مرکزی باشت دارای ۶۶ روستا با جمعیتی افزون بر چهار هزار و ۹۰۳ نفر است.
بخشدار مرکزی باشت در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی و خدماتیانجامگرفته در روستاهای باشت، گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۸ پروژه مختلف عمرانی و خدماتی با اعتباری بیش از ۴۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال در روستاهای باشت صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این تعداد پروژه در ۶ گروه مختلف اعم از بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و صنایع دستی، راه و شهرسازی، گاز رسانی و که در این زمینه روستاهایی که دارای دهیاری و فاقد دهیاری هستند، اجرا شده است.
انبازپوربا اشاره به روستاهای دارای دهیاری عنوان کرد: در این روستاها مبلغ ۳ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها برای اجرای پروژه‌ها هزینه شده است.
بخشدار مرکزی باشت ابراز کرد: این روستاها شامل سعادت آباد، سرآبیز، شاه بهرام، نارگ موسی، برغون، تلچگاه، منصورآباد مهدیه، شاه زینعلی، تلخاب سفلی بیدک و آبدهگاه هستند.
وی بیان کرد: در۲۸ روستای فاقد دهیاری مبلغ ۱ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال از محل درآمدهای موضوع بند الف تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی استان هزینه شد.
انبازپور تصریح کرد: برخی از این روستاها اعم از گروس، کله گان امیر شیخی، کله گان، چشمه دره، تنگ هنگون، نازنگون، کرنگان سفلی و علیا، درک، لارف چشمه رشته، کوهسرک سفلی و فتح هستند.
وی افزود: در حوزه بنیاد مسکن طرح‌های کانال کشی و هدایت آب‌های سطحی با اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.
بخشدار مرکزی باشت ادامه داد: دربخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساماندهی منطقه گردشگری رود رونه نیز ۲ میلیارد ریال و پروژه بهسازی و روکش آسفالت جاده محور باشت- چرام در حوزه راه و شهرسازی ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
انبازپور خاطرنشان کرد: اجرای پروژه گاز رسانی به ۹ روستای باشت با اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در بخش مرکزی باشت است.
 
اجرای ۹ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال
رئیس راه و شهرسازی گچساران گفت: تعداد ۹ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری بیش از دو هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در شهرستان گچساران در دست اجرا است.
اسماعیل احمدی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این حوزه در شهرستان خبر داد.
رئیس راه و شهرسازی گچساران افزود: پروژه های راهسازی شهرستان گچساران از پیشرفت فیزیکی ۲۷ الی ۸۸ درصد برخوردار هستند.
وی بیان کرد: تا کنون تعداد ۹ پروژه راهسازی با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در گچساران در دست اجراست.
رئیس راه و شهرسازی گچساران تصریح کرد: بهسازی محور گچساران- بابا کلان – بی بی حکیمه ( قطعه اول) با ۲۹۰ میلیارد ریال به طول ۹٫۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و قطعه دوم این پروژه با ۳۲۰ میلیارد ریال و ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی به طول ۶٫۵ کیلومتر در این شهرستان در دست اجراست.
احمدی عنوان کرد: بهسازی محور گچساران – آبریگون با ۱۸۰ میلیارد ریال به طول ۴ کیلومتر و پیشرفت ۸۸ درصد، احداث راه اصلی گچساران – خیرآباد با ۷۰۰ میلیارد ریال و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های این شهرستان هستند.
وی گفت: بهسازی محور قبرستان بهشت زهرای دوگنبدان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به طول ۴ کیلومتر درحال احداث است.
رئیس راه و شهرسازی گچساران خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان می‌توان به بهسازی قطعه اول محور گچساران – بی بی حکیمه – رگ سفید به طول ۱۲ کیلومتر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه سوم این پروژه با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی به طول ۱۰ کیلومتر و قطعه چهارم آن نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با ۳۲ درصد به طول ۶ کیلومتر اشاره کرد.
احمدی افزود: همچنین روکش آسفالت راه ‌های روستایی با اعتباریا فزون بر۶۲۰ میلیارد ریال به طول ۷۰ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرستان گچساران است.
 
از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده علمی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده علمی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود.
هادی زارع پور افزود: این همایش با هدف تجلیل از مقام آوران وبرگزیدگان جشنواره های علمی وکنکور سال تحصیلی ۹۶-۹۵برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنواره که در نیمه اول آذرماه در یاسوج برگزار می‌شود از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان مقام آور استان تجلیل می‌شود.
 
دیدار خانگی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت در مصاف با هندبال شوشتر
تیم فرازبام خاییز دهدشت در اولین گام خود از سری مسابقات لیگ دسته یک هندبال کشور روز جمعه در یک بازی خانگی به مصاف هییت هندبال شوشتر می رود.
تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت نماینده شایسته شهر دهدشت در لیگ دسته اول کشور جمعه این هفته و در اولین دیدار خود به مصاف هیات هندبال شوشتر می رود
بر پایه این گزارش، این دیدار روز جمعه ۹۶/۹/۳ساعت ۱۵:۴۵دقیقه در سالن شهید باهنر دهدشت برگزار می‌شود.
تیم هندبال فراز بام خائیز دهدشت در گروه چهار تیمی با تیم‌های هیات هندبال شوشتر، پارسه ماهشهر و قصر نشاط ایرانیان بهبهان هم گروه می‌باشد که به‌صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند و دو تیم به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.
گفتنی است لیگ دسته اول هندبال کشور در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود که از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود کرده و هشت تیم نهایی در یک رقابت که به شکل متمرکز برگزار می‌شود با هم رقابت کرده ونهایتا دو تیم به لیگ برتر هندبال ایران صعود می‌کنند.
 
ضرورت انجام کارهای فرهنگی در بین جوانان جهت نجات از امواج پرتلاطم دشمن
امام جمعه دهدشت خواستار انجام کارهای فرهنگی در بین جوانان جهت نجات از امواج پرتلاطم دشمن شد.
حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در جلسه شورای ‌آموزش وپرورش در دهدشت، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با تبریک نابودی شجره‌ی خبیثه داعش به دست رزمندگان جبهه مقاومت که این غده کثیف را از کشورهای اسلامی پاک کردند، اظهار داشت: نیاز است که همه نهادها آموزش وپرورش را کمک نمایند.
امام جمعه دهدشت، خواستار انجام کارهای فرهنگی در بین جوانان شد و تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی باعث نجات جوانان از امواج پرتلاطم دشمن خواهد شد و دانش آموزان ما باید بصریت سیاسی داشته باشند تا فریب دشمن را نخورد.
وی با بیان اینکه آینده کشور وابسته به آموزش است، گفت: باید در همه زمینه‌ها کمک شود که اگر آینده خوب می‌خواهیم باید به آموزش وپرورش بیشتر اهمیت دهیم.
امام جمعه دهدشت در پایان و در مورد جشن تکلیف در دهدشت گفت : باید دانش‌آموزان را نسبت به این موضوع آگاه کنیم و بدانیم که نسبت به جشن تکلیف پسران نیز حساس باشیم که رهاکردن آنها خطای بزرگی است.
 
بارش ۳۶ میلی‌متری باران در دهدشت/ ادامه بارش‌ها تا صبح روز پنجشنبه
کارشناس اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ میلی‌متر باران در شهر دهدشت گزارش شده است.
ولی بهره‌مند به آخرین وضعیت بارش باران در استان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین گزارشات تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه در ایستگاه یاسوج ۲۳٫۱ میلی‌متر، امامزاده جعفر ۲۵٫۳ میلی‌متر، دوگنبدان ۲۵٫۶ میلی‌متر، دهدشت ۳۶٫۱ و سی‌سخت ۲۴٫۶ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارش باران تا صبح فردا پنج‌شنبه در استان ادامه خواهد داشت و در روزهای پایانی هفته نیز به صورت پراکنده بارش باران در برخی نقاط استان را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته منطقه امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۱۸٫۴ گرمترین و یاسوج و سی‌سخت با کمینه دمای ۳٫۶ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان بوده‌اند.
بهره‌مند تصریح کرد: بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیری استان به صورت برف است و شاهد سفیدپوش شدن کوه‌ها هستیم.
 
ایجاد ۲ هزار و ۵۵۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی/ باسوادی بیش از ۳ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد ۲ هزار و ۵۵۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی از سال ۹۲ تاکنون خبر داد.
سید علی ساداتی  در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۲ تاکنون پرداخت و گفت: ایجاد و راه‌اندازی دو هزار و ۵۵۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اشتغال‌زائی سه هزار و ۵۶۱ شغل مستقیم و غیر مستقیم و صدور سه هزار و ۵۰۰ گواهی مهارتی از اقدامات بسیج سازندگی در چند سال اخیر بود.
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح‌ها شامل پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، گلخانه، زعفران، دام سنگین، بلدرچین، قارچ خوراکی، شترمرغ، پرورش کبک، صنایع تبدیلی و ... بوده که با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان ایجاد شده‌اند.
وی به اقدامات عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در طول این سال‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد این پروژه‌ها ۷۶۲ مورد است که ۱۱۰ پروژه شامل کتابخانه‌، گلزار شهدا، احداث جاده بین مزارع، خانه عالم، خانه بهداشت، غسل‌خانه، ساخت یادمان شهدا و ...تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
این مسؤول از در دست اجرا بودن ۱۷ پروژه عمرانی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل احداث و تکمیل مصلی، یادمان شهدا، خانه عالم و کتابخانه است که پیشرفت فیزیکی برخی از این طرح‌ها بیش از ۷۵ درصد است، ضمن اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در دست اقدام ۳۵ پروژه است.
ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران به اقدامات بسیج در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: طی سال ۹۲ تاکنون ۷۵۸ تیم آموزشی و درمانی تک تخصصی و چند تخصصی به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اعزام شدند و خدمات رایگان به روستائیان ارائه کردند.
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۵ بیمارستان صحرایی در نقاط محروم و کم‌برخوردار استان برپا شد که شانزدهمین چادر صحرایی بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب مقرر شهید ستار اورنگ مستقر می‌شود.
وی از باسواد شدن ۳ هزار و ۹۰۰ نفر در طرح انتقال، تحکیم و سوادآموزی خبر داد و گفت: بسیج سازندگی استان برای کنترل ریزگردها و جلوگیری از بیابان‌زدائی کاشت نهال در ۵۰ هکتار از اراضی هم‌مرز با استان خوزستان را انجام داده است.
این مسؤول اضافه کرد: در طی این سال‌ها ۳ هزار گروه جهادی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند، ضمن اینکه ۷۰ درصد مشاغل ایجاد شده توسط بسیج در مناطق روستایی بوده است.
ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ بسته معیشتی در میان گروه‌های هدف ، افراد بی‌سرپرست و افراد نیازمند توزیع می‌شود.
 
رسانه‌ها نقش موثری در ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات دارند
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌های ارتباط جمعی این استان نقش موثری در ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات دارند.
همایش استانی" وقف و رسانه " ظهر امروز با حضور جمعی از اهالی رسانه و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
یوسف افشارنیا با بیان اینکه شهیدان بزرگ ترین واقفان هستند و جان خود را برای رفاه و آسایش مردم وقف کردند، عنوان کرد: برخی از جوانان غیور این مرزوبوم برای دفاع از حرم اهل بیت تمام هستی خود را فدا کردند.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: واقفان زنده هستند و وقف یک سنت حسنه است که برای تمامی زمان‌ها است و باید با توجه به نیازهای روز باشد.
افشارنیا با اشاره به رسالت خطیر رسانه در راستای ترویج فرهنگ وقف، عنوان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها تمامی زوایا و منافع موقوفات را برای مردم تبیین کنند.
وی با بیان اینکه حوزه‌های وقف و موقوفات متفاوت بوده که می‌طلبد به وقف در حوزه‌های علمی و فرهنگی بیش از پیش توجه شود، ادامه داد: رسانه‌ها باید حافظ موقوفات باشند و در راستای فرهنگ احیای این سند پسندیده در سطح جامعه تلاش کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین عنوان کرد: کاهش فاصله طبقاتی، توزیع ثروت در جامعه و تقویت روحیه ایثار و فداکاری از آثار وقف در جامعه است.
فتاح محمدی بیان کرد: وقف های جدید باید براساس نیازهای روز جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی باشد.
 
همایش" وقف و رسانه" در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
همایش استانی وقف با حضور اصحاب رسانه در یاسوج برگزار شد.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در آیین همایش وقف و رسانه ضمن گرامیداشت دهه وقف، اظهار داشت: واقفان کسانی هستند که از دست مایه دنیای خود برای آخرت توشه ای ذخیره می‌کنند و نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است.
وی با اشاره به روز شمار دهه وقف، عنوان کرد: دهه وقف به نام‌های وقف و خانواده، وقف و فناوری، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و بقاع متبرکه و وقف و محیط زیست نامگذاری شده است.
جنتی پور با اشاره به اینکه هدف اصلی مسئولان اوقاف این بوده که وقف براساس نیت امینانه واقفین اقدام می‌کند، ادامه داد: ۲۲۵ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که اکثر این مناطق صعب العبور هستند و انجام کار عمرانی در آنها سخت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود، بیان کرد: یکی از اولویت های اوقاف توسعه وقف در حوزه فناوری است تا جهان اسلام از این عقب ماندگی در حوزه علم رهایی یابد.
جنتی پور با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، تصریح کرد: شکست داعش ننگی بزرگی برای استکبار جهانی بود.
 
ضرورت تعامل همه ادارات با آموزش وپرورش جهت رسیدن به اهداف عالیه
فرماندار کهگیلویه گفت: انتظار می‌رود همه ادارات شهرستان، آموزش وپرورش را جهت رسیدن به اهداف عالیه یاری و کمک نمایند.
جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه با تبریک نابودی غده سرطانی داعش در جهان اسلام اظهار داشت: دنیای غرب و استکبار جهانی طبق عادت دیرینه خویش با نابودی داعش ساکت نخواهد نشست و در جبهه دیگری به فعالیت خمصانه خویش علیه جهان اسلام خواهد پرداخت و در این بین حفظ اتحاد و یکپارچگی مسلمانان همچون گذشته راه مبارزه با تروریسم جهانی خواهد بود.
فرماندار کهگیلویه، آموزش وپرورش را یکی از موثرترین نهادهای اجتماعی دانست و تصریح کرد: آموزش وپرورش، رسالت و مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته بر عهده دارد و در چنین جامعه گسترده و پیچیده‌ای استفاده از اندیشه‌ها و تجارب صاحب نظران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت کاملا ضرورت دارد.
وی بیان کرد: توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین وظایف همه مسئولین است و انتظار می رود همه ادارات آموزش و پرورش را جهت رسیدن به اهداف عالیه یاری و کمک نمایند.
پوزش در ادامه به اصل کمیسیون ماده ۷۷ اشاره و بر تعامل شهرداری و آموزش و پرورش تأکید نمودو گفت: درخواست‌های آموزش و پرورش از حوزه شهر و شهرداری از جمله سنگ فرش و آسفالت جلوی تعدادی از مدارس اولویت بندی گردد و انتظار می‌رود که شهرداری به خواسته‌های آنان عمل نماید.
فرماندار کهگیلویه به نقش مخرب و خانمانسوز مواد مخدر در جامعه اشاره و گفت: پایین آمدن سن اعتیاد استفاده از روان گردان‌ها و افزایش اعتیاد در میان جوانان از جمله تهدیدهای اجتماعی خطرناک به شمار می‌آید که در این بیت نقش معلمین و اساتید و خانواده برای جلوگیری و دور ماندن از این آسیب ها مهم و اساسی است.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حوزه رسانه، نقش آنان را در اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر غیرقابل انکار دانست و گفت: رسانه‌ها باید در محتوای خبرهای روزانه خویش به این موضوع بپردازند و در جهت آگاه سازی خانواده ها درباره نقش مخرب و خانمانسوز مواد مخدر در جامعه سهم ممتازی خویش را ایفا نمایند.
 
روایت زندگی مردم کهگیلویه در ساخت مستند «پندوم»
تهیه کننده ومستندساز جوان کهگیلویه وبویراحمدی گفت: ما با ساخت مستند «پندوم»، به وضوح سادگی گفتار و زندگی مردم منطقه کهگیلویه را روایت می‌کنیم.
اردوان زینی‌سوق در جمع خبرنگاران که با مستند «پندوم» در بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، درخصوص روند تولید این فیلم اظهار کرد: من در کهگیلویه متولد شدم و کودکی و نوجوانی‌ام در جمع مردم این منطقه سپری شده است.
تهیه کننده ومستندساز جوان کهگیلویه وبویراحمدی عنوان کرد: به قول هم‌ولایتی‌ام مرحوم «حسین پناهی» مظلومیت و سادگی مردم این دیار با فلسفه و حکمتی درهم آمیخته است که با هر نگاهی و از ویزور هر دوربینی که به آن نگاه کنی، موج مظلومیت را خواهی دید.
وی ادامه داد: «پندوم» در سه دوره زمانی، قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ایام تبلیغات کاندیداهای مجلس و نه ماه پس از پایان انتخابات، تصویربرداری شد و در این فیلم انتخابات بهانه‌ای برای دیدن مردم منطقه در یک شرایط خاص و حضور حداکثری آنها در تمام اتفاقات با کمترین توقع‌ها است.
زینی‌سوق سختی‌های تولید این مستند را یادآور شد و تصریح کرد: بیشترین مشکلات تولید در ایام انتخابات بود که برخی حاضر به کمترین همکاری با گروه تصویربرداری هم نبودند.
وی اضافه کرد: همچنین هجوم مردم منطقه به سمت دوربین و تلاش برای حرف زدن‌های تکراری، تمرکز را از گروه سلب می‌کرد، چرا که مردم، هر دوربینی را دوربین صداوسیما متصور می‌شدند، همچنین ورود به ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداها هم ممکن نبود و گاهی اوقات با مقاومت و ممانعت آنها مواجه می‌شدیم.
مستند «پندوم» برای نخستین بار در بخش مستندهای کوتاه یازدهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده خواهد شد
عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: اردوان زینی‌سوق، تصویربردار: وکیل زعفرانی، صدابردار: حمید فرزاد، تدوینگر: مریم شاپوریان، تهیه‌کننده: کیوان کثیریان و اردوان زینی‌سوق، تهیه شده در: موسسه فرهنگی هنری هفت رخ معاصر
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
 
۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ فرصت جدید سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، انرژی، نفت، پتروشیمی، صنعت و معدن در این استان شناسایی شده است.
علی محمد احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۹ مورد از این تعداد فرصت جدید سرمایه گذاری خاص و ویژه است.
وی افزود: جزئیات بیشتر این ۱۰۰ فرصت جدید سرمایه گذاری در نشست های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و به صورت تدریجی مطرح می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سعی می شود که در این نشست ها تمامی مسائل استانی و ملی ۱۰۰ فرصت جدید سرمایه گذاری استان مورد بررسی همه جانبه قرار گرفته و بستر لازم برای اجرای آنها فراهم شود.
احمدی عنوان کرد: برخی از این مسائل مربوط به دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها بوده که نمونه بارز آن نیاز طرح های پتروشیمی و نفت به تأمین خوراک است و باید از طریق مرکز پیگیری شود.
وی ابراز داشت: تعدادی از این فرصت های جدید سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد نیز شامل طرح هایی است که مشکلات مالی و یا ضمانت برای سرمایه گذاران خارجی دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معرفی فرصت های جدید سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد شرایطی مناسب برای شناخت سرمایه گذاران داخلی و خارجی نسبت به این فرصت ها خواهد بود.
احمدی اظهار داشت: حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد و تشویق فعالان اقتصادی این استان و سرمایه گذاران بومی و غیربومی برای حرکت به سوی سرمایه گذاری در استان ضرورتی انکارناپذیر است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخشهای نفت ،گاز و پتروشیمی ،گردشگری ، صنعت و معدن ،کشاورزی /گیاهان دارویی و باغ/ ،آب و منابع طبیعی دارد.
این استان با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت ، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران را در اختیار دارد.
براساس شاخص های توسعه از جمله بر تولید ناخالص داخلی ،وضعیت بهداشت ،تولید دانش و استاندارد زندگی،این استان در زمره استانهای محروم و کمتر توسعه یافته ایران قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1