تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۲۹۳۶۰۳

گزارش عملکرد زارعی(قسمت اول)؛ بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمانی جنوب کشور در یاسوج

۶۹
۰
کبنا ؛غلام‌محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا سه‌شنبه شب در برنامه خانه ملت از شبکه استانی دنا، بخش نخست گزارش عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی را ارائه داد.
به گزارش کبنا، زارعی گفت: بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ مترمربع در روستاهای مختلف شهرستان‌های بویراحمد و دنا عملیات بهسازی، آسفالت و جدول‌گذاری انجام شده که در نوع خود کار بسیار بزرگی است و با کل اقدامات انجام شده در طول تاریخ روستاهای استان قابل مقایسه.
وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها به دلیل مرتفع و سردسیری بودن مناطق و مطالبه جدی مردم برای تأمین گاز مصرفی از اولویت‌های ما بود، افزود: در سه و چهار سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته، بخش‌ اعظمی از روستاهای ما در مناطق مختلف از جمله لوداب، مارگون، بخش مرکزی شهرستان بویراحمد و حوزه‌های مختلف شهرستان دنا از نعمت برق برخوردار شدند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته عملیات گازرسانی را به دورترین روستاهای حوزه سادات محمودی با وجود کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن مسیر شروع کردیم و برای سایر مناطق دورافتاده نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته که امیدواریم ظرف دو سال آینده برنامه گازرسانی به همه روستاهای استان تعیین تکلیف شود.
زارعی به مسأله آبرسانی اشاره داشت و عنوان کرد: با وجود منابع آب فراوان در استان و برخورداری از چشمه‌سارها و رودخانه‌های شیرین و فراوان، بسیاری از روستاهای ما در سالیان گذشته از آب آشامیدنی سالم و کافی محروم بودند که به همین دلیل با پیگیری‌های انجام شده با کمک گرفتن از اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات آبرسانی به بیش از ۴۰۰ روستای استان شروع شد.
وی با بیان اینکه تعدادی از این مجتمع‌های آبرسانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا قرار دارد، گفت: عملیات اجرایی تعدادی از این مجتمع‌ها به اتمام رسیده و تعدادی نیز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم ظرف دو سال آینده روستایی بدون آب آشامیدنی سالم و کافی در استان وجود نداشته باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته در حاشیه شهر یاسوج با معضل برق‌های غیرمجاز و قرار گرفتن پایه‌های برق در وسط معابر مواجه بودیم، گفت: با بهره‌گیری از اعتبارات وزارت نیرو توانستیم قریب به اتفاق روستاها و مناطق شهری را از سیستم‌های برق‌رسانی سیم به کابل برخودرار کرده و به یک برق پایدار برسیم.
زارعی با اشاره به اینکه اکثر شبکه‌های برق کاملا اصلاح و امروز اکثر روستاها و نقاط استان از روشنایی معابر برخوردار هستند، ابراز کرد: امروز شاهد این موضوع هستیم که خاموشی در شهرها و روستاهای ما به حداقل رسیده مگر اینکه حادثه غیرمترقبه‌ای سبب شود برای لحظاتی برق نقاطی قطع شود.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سال‌های گذشته تأمین فضاهای درمانی موردنیاز بود، گفت: یکی از آرزوهای قلبی بنده این بود که بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی یاسوج به بهره‌برداری برسد  و به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبار موردنیاز می‌توانیم این نوید را بدهیم که تا دو ماه آینده شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی جنوب کشور در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تأسیس این بیمارستان علاوه بر نیازهای درمانی، نیاز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان را نیز تأمین می‌کند، افزود: علاوه بر بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی، یک مرکز کلینیکی بسیار بزرگ نیز در شهر یاسوج در حال احداث است که ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
زارعی با اشاره به توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرها و روستاهای استان، گفت: دریافت مجوز دو بیمارستان در مرکز شهرستان دنا و مرکز بخش پاتاوه از دیگر دستاوردهای مهم دو سال گذشته بود.
وی به پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج اشاره داشت و تصریح کرد: به دلیل کوتاه بودن طول باند، پروازهای نیمه سنگین به سختی در فرودگاه یاسوج انجام می‌شد که خوشبختانه عملیات تطویل باند فرودگاه یاسوج اجرا و هم‌اکنون پیشرفت بالای ۹۰ درصد داشته و ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌آهن از پروژه‌های مهم و حیاتی استان بود که در یکی دو سال گذشته عملیات اجرایی آن شروع شد و هم‌اکنون بیش از ۲۵ کیلومتر از آن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زارعی با اشاره به اهمیت احداث سد تنگ سرخ، گفت: احداث این سد برای آینده مرکز استان و تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت آن بسیار حیاتی است.تیتر خبر:
وی ابراز کرد: عمده سدهایی که قبلا در استان ساخته شد در خروجی استان بود و سد تنگ سرخ از محدود سدهایی است که در ورودی استان ساخته شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدتنگ سرخ سدی با مشخصات یک سد و حوزه آبگیر بسیار خوب است، گفت: خوشبختانه با تغییر پیمانکار این پروژه و ورود قرارگاه خاتم النبیاء، امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه حیاتی باشیم.
زارعی عنوان کرد: تصفیه‌خانه آب شهر یاسوج از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان بویراحمد است که در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد و عملیات اجرایی آن با تخصیص اعتبار خوب از سال گذشه آغاز شد و امیدواریم با تأسیس این تصفیه‌خانه، آب سالم، کافی و بهداشتی برای همه مناطق شهر یاسوج تأمین شود.
وی بیان کرد: برای مناطق بلهزار، مادوان و اطراف شهر یاسوج هم پروژه مستقل آبرسانی داریم که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود تا مردم از آب سالم و کافی برخوردار باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل بهره‌مندی شهرستان‌های بویراحمد و دنا از آب کافی و اراضی مناسب برای کشاورزی، ظرف دو سال گذشه اقدامات خوبی برای توسعه کشاورزی و افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی برداشته شده است از جمله اینکه در شهرستان دنا بالغ بر ۳۵۰۰ هکتار باغات را توانستیم به آبرسانی تحت فشار مجهز کنیم که در نوع خود اقدام بسیار بزرگی است.
زارعی ادامه داد: بیش از هفت هزار هکتار را برای توسعه باغات دیم و غیردیم پیش بینی کردیم و در سطح شهرستان‌ بویراحمد نیز انتقال آب به مناطق مختلف پیش‌بینی شده و مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته است.
وی ابراز کرد: توسعه آبیاری تحت فشار در حوزه کاکان به عنوان یک نقطه کانونی برای بحث باغداری مورد توجه بوده که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی نیز در حال اجرا است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، در سال‌های آینده شاهد تحول بزرگی در حوزه کشاورزی و اقتصاد روستاها خواهیم بود.
زارعی در ادامه بیان کرد: همه ما می‌دانیم که مساله و مشکل اصلی جامعه و جوانان ما مساله اشتغال است، که برای رفع بخشی از این مشکل در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی کردیم.
وی با بیان اینکه بخشی از اشتغال را نیز در حوزه صنعتی دنبال می‌کنیم، گفت: بسیاری از واحدهای ما در شهرک‌های صنعتی که دچار رکود و تعطیلی بودند به چرخه تولید برگشتند و برخی نیز ایجاد شدند که از آن جمله می‌توان به کارخانه سیمان ۳۲۰۰ تنی در بخش مارگون اشاره کرد که با تلاش‌های زیادی که در طی دو سال گذشته انجام دادیم به بهره‌برداری رسید و امروز با انجام فعالیت خود، بخشی از نیاز اشتغال جامعه را تأمین می‌کند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی ساخت بزرگ‌ترین پتروشیمی در شهرستان بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: مجوزهای مربوطه دریافت شده و در صدد هستیم که با پیگری مجدانه در آینده‌ای نزدیک این پروژه شروع شود و با آغاز این پروژه بزرگ، تحول بزرگی در حوزه صنعتی و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.
زارعی با اشاره به اینکه در سایر حوزه‌ها هم برنامه‌هایی انجام شده که به تدریج به اطلاع مردم رسانده می‌شود، عنوان کرد: وظیفه ما خدمتگزاری است، بنده یک خدمتگزار کوچک هستم و وظیفه دارم بدون خستگی، شبانه‌روز در خدمت مردم باشم و در این زمینه هیچ منتی وجود ندارد و در این راه منتظر دعای خیر همه مردم هستیم تا از ظرفیت نمایندگی در مجلس با تمام توان تلاش کنیم که در حوزه‌های مختلف وظیفه خود را انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان شهدای دولت آباد
حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا ایشون کارکرده
اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زارع این دوره رای می آورد
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زارعی نماینده بویراحمد ودنا لطفا بیمارستان به نام شهدای دولت آباد است .فراموش نکنید .از کبنا نیوز نیز درخواست داریم نوشته مارا نمایش دهد.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زارع محبوبیتی نداره این دور زورکی رای اورد
ناشناس
Romania
شما واقعا به حرف های زارعی توجه می کنید ؟ !!!
کارمند
Iran, Islamic Republic of
خندیدیم اول صبح
ممنون
خوب بود باور کردیم......
احمد
Iran, Islamic Republic of
زارع دیگه خبری از ..ت ملت بویراحمد نیست بیو پایین ..
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
من قطعا به زارعی رای میدم.
ننن
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
گمنامsayed hassan
Iran, Islamic Republic of
کجون خوت جم کو خته
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
ای نمبارک
ممیرو
Iran, Islamic Republic of
اگر تو این کارها را انجام دادی ادارات متولی ،استانداری و برنامه و بودجه چه کارمی کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساعد
Iran, Islamic Republic of
این آقا ربطی به این قضیه ندارد زارع خواب است
مردم یاسوج
لطفا کپروشک بازی نکنید !این بیمارستان متعلق به دوره دکتر احمدی نژاد است ؛ ما عقل داریم ومیدانیم که شما هیچ کاری برای ما انجام ندادید .
لوداب
Iran, Islamic Republic of
امیر کبیر بویراحمد.....حاج زارع
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
بینی و بین الله دیشب که آقای زارعی گزار شمی داد ،من خجالت می کشیدم
خدا وگیلی یکی از آقای نماینده بپرسه اینه که که شما گزارش دادید مثل مشق شب بود که اگر ما نماینده یا حتی استاندار هم نداشتیم به سرانجام می رسیدند که کارهای روتین و دم دستی بودند
اما چرا آقای زارعی از تاثیر خودش بر بهبود وضعیت شهرستان های مطبوعش سخن نگفت؟ نگفت که وی کجای این طرح ها بود؟ نگفت که چه .. این مردم رفته ؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات را تغیر میدهی وبرعکس میکنی دینداری چیز خوبی است نوروز کمایی
احمد
Iran, Islamic Republic of
شاید علی اکب پاک داره نظرات را تغیر می ده شاید هم کمایی که بعید میدانم این دو نفر باشد چون زارع .. برای همیشه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
زارع ب.. باقر موسوی وغریب پور انتخابات را برد راه اندازی ستاد باقر در یاسوج هم نقشه زارع بود.
احمد
Iran, Islamic Republic of
زارع با..باقر موسوی وغریب پور انتخابات را برد راه اندازی ستاد باقر در یاسوج هم نقشه زارع بود علی اکبر پاک نظرم را بزن.
علیرضا حسین زاده خلف آباد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خستگی ناپذیر خدمت
ماندگار و پایدار باشی
رضا
Iran, Islamic Republic of
کلنگ این بیمارستان رو دکتر نیکبخت زد اقای زاراع چرا اینقد ..
ه
Iran, Islamic Republic of
زارع بویراحمد ر..
سجاد
Iran, Islamic Republic of
اینای که گفته همش از کارای ناتمام نماینده قبلی دکتر هدایتخواه نماینده غیور بویراحمد و دنا ویکی از تاثیر گدارترین نمایندگان مجلس بود نه نماینده ساکت و البته این کارای بطور عادی رو ریل بودن و انجام میشدن که متاسفانه در ۵ سال گذشته روند اجراشون لاکپشتی شده
دانش محمودی محمودآباد
Iran, Islamic Republic of
درود حاجی عزیز خدا قوت ای مرد خستگی نا پذیر
درمان
. هم نعمتی است جواب کامت ۴بیمارستان به اسم تنهادکترشهیداستان شهیدجلیل نامگذاری شده کجای کاری
سعید
همه ی اینها را باید استانداران توضیح دهند نه نمایندگان براستی آیا آقای زارعی میداند که وظایف نمایندگی چیست
در ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران، قوای حاکمه که عبارتند از: قوه مقننه، مجریه و قضاییه زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت هستند و این سه قوه مستقل از یکدیگر می‌باشند. (اصل ۵۷ قانون اساسی) قوانین توسط قوه مقننه از طریق مجلس شورای اسلامی که نمایندگان منتخب مردم هستند اعمال می‌شود. (اصل۵۸) هر نماینده سوگند یاد می‌کند که به موارد زیر ملتزم باشد (اصل۶۶)‌:

۱ـ پاسداری از حریم اسلام و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

۲ـ رعایت امانت و تقوا در انجام وظایف وکالت

۳ـ پایبندی به استقلال و اعتلای کشور

۴ـ دفاع از قانون اساسی

۵ـ مدنظر قرار دادن آزادی مردم و تامین مصالح آنها
وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت است.
۱) قانونگذاری

مجلس شورای اسلامی در عموم مسایل در حدود مقرر در قانون اساسی، می تواند قانون وضع کند. پیشنهاد و پیش نویس قوانین تحت عنوان "لایحه" (مصوب وزرا و پیشنهاد شده توسط دولت، رئیس قوه قضائیه و یا شورای عالی استان ها) و یا "طرح" (پیشنهاد شده توسط حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان) به مجلس وارد و تصمیم گیری در مورد آنها انجام می شود. همچنین، وظیفه شرح و تفسیر قوانین عادی نیز به عهده مجلس می باشد. مجلس حق تصویب رجوع به همه پرسی در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشته و نیز هر نوع تغییر در خطوط مرزی کشور به صورت اصلاحات جزئی و با رعایت مصالح می تواند توسط مجلس انجام شود.
۲) نظارت

نظارت شامل نظارت مجلس در تشکیل دولت شامل رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، نظارت عام نماینده شامل تذکر شفاهی (در نطق پیش از دستور) یا کتبی (به وزیر و یا رئیس جمهور)، سوال و نیز استیضاح رئیس جمهور، وزراء و هیئت وزیران، تحقیق و تفحص در کلیه امور کشور، رسیدگی به اتهام رئیس جمهور و معاونان او و وزیران، نیز نظارت های مالی مثل تصویب بودجه سالانه و نظارت مستقیم بر دیوان محاسبات کشور و غیره است.

بنابراین، جایگاه مجلس شورای اسلامی در دو بعد قانونگذاری و نظارت، بسیار رفیع است و عموم نمایندگان در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های کلان جامعه از قدرت لازم برخوردارند. احاطه بر مسایل کلان مملکتی، برخورداری از هوش، ذکاوت و درایت سیاسی، قوه تشخیص بالا، قدرت تجزیه و تحلیل مسایل، حوصله، توانایی و سواد جستجو، دست­یابی و مطالعه اطلاعات، به همراه مشاوران خوش فکر، با درایت و صاحب نظر، از ویژگی­ هایی است که انتظار می رود در یک نماینده مجلس در حد قابل قبول وجود داشته باشد. در صورتی که چند ویژگی مذکور در یک نماینده نباشد، تمرکز روی وظایف محوله کمرنگ شده و نمایندف از وظایف اصلی خود منحرف و چه بسا به اموری سطح پایین و دور از شأن والای نمایندگی سوق داده شود. چنین نماینده ای که به هر دلیل از جمله عدم توانایی و عدم توجه به مسایل کلان کشوری از انجام وظایف خود عدول می کند، در صورتی که کمی منصف باشد، آرای اش به مسایل مطرح شده در مجلس از حد ممتنع فراتر و فروتر نخواهد رفت و اگر هم موافقت و موافقی باشد، غیرآگاهانه و همسو با های و هوی موجود در مجلس و تحت تأثیر لابیگری های داخل و خارج از آن خواهد بود. چه بسا بعد از چندی مسایل مطرح شده از دایره محفوظات ذهنی نماینده خارج و برخلاف رأی داده شدۀ فراموش شده، ممکن است حتی به انتقاد از آن بنشیند.
وظیفه نماینده مجلس چه نیست؟
نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد. مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان یک نفر را انتخاب میکنند تا حرف، مشکلات، کاستی ها را به عنوان منتخب مردم و امین مردم به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته های بر حق مردم و منطقه باشد
نماینده مجلس باید بی عدالتی های احتمالی را در سطح منطقه پیگیری و از حق و حقوق مردم در حوزه انتخابیه خود با هدف اجرای هر چه بیشتر عدالت دفاع کرده و با تلاش و کوشش مضاعف از بی عدالتی و حق کشی نسبت به حقوق حقه مردم جلوگیری کند. معرفی شاخص ها، توانمندی ها، ظرفیت موجود از نظر کمی و کیفی به مسؤلان عالی کشوری و استانی، توسط نماینده می تواند یکی از مصداق های نظارت بر اجرای قانون باشد.
بسیاری از مردم و گاه خود نماینده ها امور اجرایی در حوزه انتخابی مربوطه را جزو وظایف نماینده مجلس می دانند در حالی که این وظایف عمدتاً بر عهده دستگاه های دولتی و قوه مجریه می باشد. هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای رفع معضلات شهری و معیشتی را دارند، گاه

تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، در حالی که پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است. نماینده مجلس در مقام وکیل مردم موظف به نظارت بر اجرای این امور در منطقه و کشور است و حق دخالت در اجرا را ندارد. سرمایه گذاری، ایجاد کارخانجات تولیدی، تعویض و نصب مدیران دستگاه های دولتی، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری، ارایه خدمات از قبیل آب، جاده، برق، گاز، تلفن و غیره از وظایف قوه مجریه و نماینده عالی دولت در شهرستان یا استان است.
نماینده ای که واسطه مردم و دستگاه اجرایی شود به جای وظیفۀ تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن خود وسیلۀ دور زدن قانون و عدم اجرای آن می شود. کار نماینده مجلس رفع مشکلات شخصی یکایک موکلان نیست. نیازهای موردی مردم که می تواند با روش های غیرعوام فریبانه و نظارتی به صورتی گسترده تر و موثرتر مرتفع شود، به صورتی وقتگیر و مورد به مورد با انبوهی از نامه نگاری ها انجام و جالب این است که هر چه بیشتر نظر مردم ناآگاه از وظایف نمایندگی را جلب می کند.
نماینده حق سفارش خودی ها و اهالی ستاد برای انتصابات ندارد مگر اینکه از وی استعلام کنند و ایشان فردی را نه بخاطر ستادی بودن بلکه بخاطر لایق بودن (چه بسا ستادی هم باشد) سفارش کند اما نباید تاکید کند یا تحمیل کند. نماینده خود را چه به حق و چه ناحق، در عزل و انتصابات شهری به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کند. شاید تصور و نیت برخی نمایندگان کمک به مجموعه برای برخورداری از مدیری شایسته و توانمند است، در حالی که به لحاظ محدودیت دایره دید و شناخت از افراد به ستاد و پیرامون، خود به خود انتصابات جناحی را دامن زده و همین نوع انتصاب دلیلی می شود که نماینده نتواند مدیر انتصابی را مورد بازخواست جدی قرار دهد. عملکرد منفی مدیر نیز به وجهه نماینده آسیب خواهد زد. اما در صورتی که در انتصابات شایسته سالاری و نظرات داخل مجموعه ای یا نهاد مافوق آن مدنظر باشد. بازخواست و نظارت از سوی نماینده با سهولت امکان پذیر شده و در برکناری ها و عزل های احتمالی هم ملاحظه ای در کار نخواهد بود. ضمن این که نماینده به این شکل قدرت خود را نیز به رخ کشیده و در اذهان عمومی نه به عنوان یک دخالتگر بلکه به عنوان یک نجاتگر تصویر خواهد شد.
نماینده نباید به عنوان یک شفاعت کننده عمل کند که اگر به عنوان مثال درخواستی از شخصی توسط ارگانی اجابت نشد، در نقش یک پدر توصیه گر وارد عمل شده و به حل مشکل به صورت موردی بپردازد. به عبارت دیگر، نمایندگان نباید خود را در حد واسطه بین بانک ­ها، نهادها و ارگان ها و مردم تنزل دهند. بلکه در صورتی که آشفتگی و بی قانونی خاصی مشاهده شده و یا نیاز به خدمات خاصی از سوی یک نهاد به شهرواندان وجود دارد، با نظارت بر عملکرد مدیران به اصلاح فراگیر و نه موردی امور در حوزه مربوطه پرداخته و به این شکل به بهبود امور شهری و برطرف نمودن نیازهای عموم شهروندان کمک کنند. به عبارت دیگر نباید تنها مسیر اجابت درخواست های قانونی و غیرقانونی، نباید شفاعت نماینده باشد. با نهادینه شدن این مسیر، مسولین ارگان­ها و نهادها نیز نمی توانند مدیریت درستی بر مجموعه خود داشته و شهر می شود پر از مدیران کتف بسته ای که برای حفظ میز مدیریتی هر نوع بی قانونی را به جان می خرند.

در نهایت، در صورتی که نماینده ای بیش از حد در امور مربوط و نامربوط حوزه انتخابی خود را درگیر کند، تبعاً در انجام وظایف اصلی خود دچار انحراف خواهد شد و بلعکس اگر توجه، علاقه و احاطه به مسایل کشوری در وی کم باشد به سمت کارهای بومی و البته گاه سطح پایین روی خواهد آورد. بنابراین، درگیری نماینده با مسایل بومی نباید طوری باشد که اولاً انحراف از وظایف نمایندگی اتفاق بیافتد، ثانیاً باعث عدم تمرکز روی وظایف اصلی بشوذ ثالثاً به حرکت های پوپولیستی (عوام فریبانه) برای جلب آرای مردم برای دوره بعد تبدیل بشود و رابعاً در مدیریت شهری اختلال ایجاد کند. و این جاست که جایگاه نمایندگی افول میکند
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار کرده درود بر حاج زارع
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار کرده .....درود بر حاج زارع
ناشناس
حاج زارع ارزو دارم هتریک کنی واین دور هم با سرافرازی و سربلندی قبول شوی
علي
Iran, Islamic Republic of
درود بر برادران کبنا لطف بفرمایید به آاقای نمایند برسانید تلخسرو بیخ گوش شهر یاسوج از سال ۹۲ تاکنون نوسان شدید برق داره و پیگیریهای جدی هم کردیم اما تا امروز ۱/۹/۹۶ هیچ اقدام موثری انجام ندادند . جهت صحت حرفم با شماره ۰۹۳۷۳۴۱۵۱۴۲ تماس بگیرید ...لطفا شماره را منتشر نفرمایید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع ، این فرمایشات رو چهار سال پیش هم فرمودید ، شما بودید یا نبودید گازرسانی انجام میشه ، چون وظیفه دولت و از پروژه های انتفعایست ، هر کاری درامد داشته باشد دولت خودش جلوداره
ترا خدا کمتر شعار بدین ، خسته شدیم به والا
رسول
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
شما
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع از سد تنگ سرخ نگو که هر چه گفتی.. ، بعدش هم سد نه ، بند تنگ سرخ ، چون با کوچک کردن تاج سد عملا ظرفیت ان از ۲۰۰میلیون متر مکعب به ۱۰ میلیون متر مکعب تقلیل یافت
حاجتی
Iran, Islamic Republic of
همه ی کارهای که نام بردی بخصوص بیمارستان و سد تنگ سرخ و کلینیک مربوط به گذشته بوده و الان فقط میخوان به بهره برداری برسن
آینده
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع . برو کنار ، دیگه همه چی تموم شد
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب امیرکبیر که در عرصه گازرسانی و خدمات بهداشتی و جاده سازی به استان و حوزه انتخابیه خود خدمات بزرگی عطا فرمودید و این بار بدون شک برنده نهایی انتخابات خواهید بود
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدمت و صداقت دو شاخصه اصلی آقای زارعی
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر آقای زارع مرد عمل و بدون شعار
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت مرد خستگی ناپذیر
عسیی
Iran, Islamic Republic of
اگه نماینده این کارهارو کرد پس کار دولت چه بود
لوداب
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حیف خبرنگار حیف برید درس آزادگی بیاموزید.
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاجزارع
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
اونایی که اهل کارهای عمرانی هستند میدونن پروژه هایی که این آقا به اسم خودش میگه دارای اعتبار پایدار هستند یعنی زارعی هم نباشه خودش بودجه داره. تمام اینا تاریخ شروع و فعالیت دارن هیچکدومش زمان این آقا نبوده. ای چه بسا اگه زارعی نبود الان تموم شده بودن. گاز رسانی لوداب زمان هدایت خواه شروع شد. جاده پاتاوه دهدشت که همه میدونن. بیمارستان شهید جلیل هم همینطور. از کارهای خودت بگو
تام
Iran, Islamic Republic of
ارسلان ..پس چرا هدایت خواه تمام نکرد...دست از تخریب بردار ....درود بر حاج زارع
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دستش درد نکنه خو. شده ای حقشان همین است
لودابی
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز به لیست کارهایی که باید میشد و نشد و حقوقی که از دست رفت هم توجه کنند. ایشان فقط به کارهای شروع شده از دوران احمدی نژاد اشاره کرده که بعد از شش سال از نمایندگی نتونسته تکمیل کنه. حاده پاتاوه دهدشت چه ربطی به ایشان داره؟ یک طرح ملی که از ۲۰ سال پیش شروع شده. گاز لوداب چه ربطی به ایشان داره؟ جاده یاسوج اصفهان تحت عنوان یاسوج. سمیرم. بابا میدان اعتبار ملی و پادار داره که هر ساله بطور اتوماتیک براش اعتبار میاد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ت...
علی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین مرکز درمانی جنوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احتمالا شیرازو اهواز وبوشهر بار کردنه رفتن سلفچگان وسلفچگان بار کردن اومدن جنوب
بیمارستان نمازی و بیمارستان چمران وبیمارستان کوثر وبیمارستان دنا وبیمارستان اهواز رفتن علی اباد کتول
بیمارستان علی اباد کتول بار کرده اومده جنوب
شایدم هم یاسوج شده بزرگترین شهر جنوب
شایدم در زلزله اخیر قصر دشت به اون ور بر اثر تغییرات ژئوگرافی رفته پارس آباد مغان

یکی نیست بگه بزرگترین مرکز درمانی جنوب در شهر ۱۵۰ هزار نفری یاسوج چه توجیهی داره ؟؟؟؟

.
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع دی
گران کاشنه اند وماوخوردیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیر کبیر
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما برای نبود هدایتخواه به زارع رای دادیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
نوم خویا از امیرکبیر
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شخصیت ملی زارعی
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما بویراحمد سفلی رای خود را به زارع می دهیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
زارع یعنی اتوبان سازی گازرسانی و برق رسانی درود بر سردار سازندگی
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما از دیار شهرستان دنا برای آقای زارع جان بر کف هستیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع این بار هم خودت هستی
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارع سناتور
رضا
Iran, Islamic Republic of
درذود بر این مرد روزهای سخت و مردمی
رضا
Iran, Islamic Republic of
جایگاه شما وزیر بودن است آقای زارع
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
نماینده فعلی بویراحمد قومیت گراست ببینید رئیس اداره برق معاون .رئیس شهرستان .میراث فرهنگی ،رئیس دانشگاه ،بیمه ها .مخابرات ....همه وهمه فامیل نماینده هستند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خورشید پشت ابر نمی مونه حاج زارعی عزیز کار پر توان کرده اینهایی که حرف مفت می زنن زورشان میاد
تیر تاجی
Iran, Islamic Republic of
این کامنتهای آخری از ۵۳تا۶۳ خیلی خیلی ضایع اند ، آقا رضا حد اقل اسامی رو تغییر میدادی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حالا ما نفهمیدیم زارع نماینده است یا استاندار
جم)جواد
United States
خیلی خنده داره اخه زارعی خخخخخخخخخخخخخخخ
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
این پروژه از سال ۸۶ کلیک خورد و ربطی اصلا به زارع نداره و طرح ملی بود که داره به اسم خودش تمومش میکنه وگر نه ایشون همون دو متر اسفالت رو به زور انجام میده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1