تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۲۹۳۵۷۶

آقای رحیمی این پاسخ بود، توجیه بود و یا فرافکنی؟

۱۲
۰
کبنا ؛ امید سیروس‌مقدم
برخوردهای کارشناسانه علی محمد احمدی با مدیرانی که پاسخگوی عملکرد خود نبودند به احتمال زیاد خیلی را به چاره اندیشی انداخته که چگونه ترمز این کارها کشیده شود. این در حالی است که افکار عمومی در طی این مدت کوتاه از نگاه کارشناسانه و برنامه محور احمدی استقبال کرده بودند.
در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان بود که بار دیگر بی برنامگی و بی توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود روشن شد به گونه ای که در این نشست رئیس دانشگاه یاسوج حتی حاضر به حضور در جلسه نشد و معاونش را فرستاد آنهم معاونی که هیچ جوابی برای سؤالات نداشت و اقای استاندار بدون اینکه تندی به خرج دهد جلسه را ترک کرد و اعلام کرد وقتی رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان و دبیر این کارگروه زحمت حضور در جلسه را نمی‌دهد پس چگونه می‌توان انتظار شق القمر در حوزه پژوهش و فن آوری داشت.
حال اقای رحیمی به جای پاسخ گویی، انگار که دنبال این بهانه بوده است و با تندی به سراغ استاندار رفته است و با این ادعا که او توسط استاندار منصوب نشده است که توسط او عزل شود دقیقاً فضای علمی استان را درگیر یک حاشیه بی دلیل کرده است.
اقای رحیمی برای اینکه ثابت کند حق با اوست آئین نامه این کارگروه را پیش کشیده است که البته لازم است مفاد آئین نامه مشخص شود ولی آنچه که از پیش مشخص است اینکه این استان و مهم‌تر از آن دانشگاه‌های آن در حوزه پژوهش عملاً فاقد هر گونه طرح و برنامه هستند و برای اثبات چنین ادعایی نیز همه چیز عیان است.
هم رحیمی و هم احمدی هر دو سرباز این انقلاب و خدمتگزار ملت هستند پس اینکه سعی شود خود را تافته جدا بافته معرفی کرد رویه خطرناکی است که فردا روز نیز هر کس دیگری نیز آنرا مطرح خواهد کرد.
کاش آقای رحیمی به جای این ادبیات تند حداقل پاسخ می‌دادند و از اهمیت فضای گفت و گو و دیالوگ می‌گفتند نه اینکه شمشیر از رو کشیده شود و یک مطابله علمی و مردمی یعنی سروسامان دادن به وضعیت پژوهش در استان که باید زیر بنای توسعه باشد این گونه بازیچه قرار نمی‌گرفت.
وضعیت ناراحت کننده پژوهشی استان  کهگیلویه و بویراحمد باید که توسط استادان مورد نقد و بررسی قرار گیرد مسئله ای که متاسفانه بخاطر محدودیت‌ها و معذوریت‌های بروکراتیک و سیاسی و حذفی در دانشگاه‌ها مغفول مانده است و تنها دست آورد آن سخنان مجید محنایی بود که بعد از چهار سال حضور در بالاترین سطح مدیریتی این حوزه می‌گوید: هیچ برنامه ای نداریم.
اقای رحیمی و هر مدیر دستگاه دولتی دیگر در استان اگر چه توسط مدیران مستقیم کشوری خود احکامشان صادر می‌شود ولی باید بدانند که توجه به حضور در کارگروه‌ها و پیگیری مصوبات آن‌ها و هم چنین پاسخ گویی به مقام ارشد دولت در استان یک اصل قانونی است و باید به قانون تمکین گذاشته شود.
حال اگر قرار است اقای رحیمی به جای دیگری منتقل شوند باز این دلیل خوبی نبود برای اینکه وی اینگونه جواب یک کم کاری را بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
در حد دکتر احمدی .
اسماری
Iran, Islamic Republic of
اگه . استاندارت جواب داشت
Iran, Islamic Republic of
.. دانشگاه یاسوج رو ب.داده.صدها نیرو به صورت غ.. استخدام کردند
ایران
Iran, Islamic Republic of
اگر کارنامه پژوهشی دکتر رحیمی را یه بررسی ساده کنید متوجه اوضاع پژوهشی دانشگاه می شید.
دکتر رحیمی قبل از ریاست سالی یک مقاله داشتند و در دو سال ریاست حدود ۳۰ مقاله!!!
..
ناشناس
مدیران به،جای پاسخگو بودن طلبکار هم میشن
رسول
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهامتت دکتر
رضایی
Iran, Islamic Republic of
کمایی..
ti
جواب خیلی خوبی بود

استاندار فقط میخواد به این شکل کارهاشو پیش ببره تا به قول خودش میخشو محکم کنه اما این روش کارایی نداره
واقع طلب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا پاسخی بسیار منطقی و اصولی بود.
ای بو بو می و دست ای مردم
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار تا الان که حرف زده اید و صحبت کرده اید البته حرفهای منطقی و زیبا ولی هنوز عمل نکرده اید شما که همه مشکلات این استان را مدیریتی می دانید !!! پس یاعلی هرچه زودتر با تیم مدیریتی مطلوب خود شروع کنید امیدواریم که موفق باشید
واقع بین
با اینکه استاندار هیت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستند اما اصلا آدم علمی نیستند و کاری به کار گروه نداره استاندار به دلیل اینکه رابطه خوبی که با آقای تاج گردون داره هدفش پیشرفت این استان نیست هدفش سرکوب کردن مدیران خوبی مثل دکتر رحیمی می باشد
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
رحیمی دنبال کار شخصی جهت انتقال به تهران است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1