تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۲۹۳۵۳۶

گلایه رئیس دستگاه قضا از نفوذ عده‌ای در ادارات / کشاورزان چاه آب ندارند، افراد با نفوذ چند حلقه دارند / مسوولان برای ساماندهی جمعه بازار دست به کار شوند

۰
کبنا ؛چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور رییس کل دادگستری استان و سایر اعضا برگزار گردید.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی حلول ماه ربیع الاول ماه سرور اهل بیت را تبریک گفت و با آرزوی قبولی عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) گفت: سرشت شیعیان با امامشان عجین است و از همان خاکی که امامشان آفریده شده، شیعیان نیز از آن آفریده شده‌اند. و هر فعلی که موجب سرور و غمگینی اهل بیت شود شیعیان را هم خوشحال یا ناراحت می‌نماید.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان در ادامه به موضوع پیشگیری و ساماندهی شهری مرکز استان اشاره نمود و افزود: ساماندهی و رسیدگی به مبلمان شهری و نظم دادن به حوزهٔ شهر در حیطه شهردار و شورای اسلامی شهر است و ضروری است که وانت بارها و دستفروشان دوره گرد که موجب بر هم خوردن ترکیب و چهره شهر می‌شوند ساماندهی شوند.
وی درادامه اظهار داشت: به همین منظور لازم است شورای اسلامی، شهردار یاسوج و کارکنان شهرداری در یک بازه زمانی، شهر را از این معظلات که موجب نازیبا شدن چهرهٔ آن می‌شوند، سامان دهندو هرجایی که نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد در کنار شما خواهیم بود ساماندهی نمایند.
رییس شورای قضایی استان با اذعان به اینکه نمی‌شود مردم را از کار منع نمود افزود: وانت بارهای دوره گرد میوه فروش باید ساماندهی شوند و با استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها مانند مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی ترتیبی اتخاذ شود تا مکان مناسبی برای کسب درآمد آنان آماده نمایند.
رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم در رفع خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی را در کشور دارد از مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان تشکر نمود و در خصوص آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اظهار کرد: وقت زیادی در دادگستری و شهرداری جهت صدور آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ صرف می‌شود و لازم است با کسانی که مبلمان شهری، همسان سازی، اصول فنی، مساحت و تراکم را در ساخت و سازها رعایت نمی‌کنند برخورد شود.
رییس کل دادگستری استان در ادامه در خصوص اجرایی نمودن آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: آرایی که در این کمیسیون صادر می‌شود اجرایی شوند و چنانچه قانون پیش فروش ساختمان رعایت شود، مشکلات در حوزه قضایی و شهرداری کمتر خواهد بود. اجرای شناسنامه فنی ساختمان در جلوگیری از حوادث غیر مترقبه بسیار مؤثر می‌باشد.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه به طرح ملی صیانت از منابع آب اشاره کرد و افزود: عزم جامعه جامعه بشریت، حمایت از منابع آب است. این موضوع مدیریت شود و مدیران با ارائه راهکارهای صحیح استفاده و بهره برداری از آب‌های جاری و منابع زیرزمینی، موجبات استفاده کشاورزان را از این منبع خدادادی فراهم نمایند.
وی از نفوذ بعضی از افراد، در ادارات و سازمان‌ها هم گله کرد که با نفوذ در برخی از این ادارات و سازمان‌های خدمات رسان صاحب چند حلقه چاه آب‌اند و کشاورزان حتی یک چاه هم ندارند. و از صدا و سیما و آبفای شهری و آب منطقه ای خواست در این زمینه اطلاع رسانی نمایند.
و افزود: چنانچه کسی از شبکه غیرمجاز استفاده نماید به جرم تخریب شبکه ۱۰ سال حبس را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی به موضوع جمعه بازار شهر یاسوج اشاره و یادآور شد: مسئولین امر برای ساماندهی این بازار نیز دست به کار شده و راه حلی پیدا نمایند. چنانچه بر اثر اتصال برق جرقه ای به وجود آید ممکن است تلفات جانی و خسارات مالی هنگفتی در پی داشته باشد.
مقام ارشد قضایی استان در پایان سخنانش اظهار کرد: شهرداری یاسوج در خصوص وانت بارهای دوره گرد ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به جمع آوری خودروهایی که کارت شناسایی ندارند با همکاری نیروی انتظامی اقدام نماید. در همین زمینه لازم است متولیان امر شهرداری و شرکت برق طی مدت یک ماه مشکلات برق جمعه بازار را حل نمایند و در صورت بروز هرگونه خسارات، ادارات ذیربط جوابگو خواهند بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1