تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۲۹۳۵۳۱

جشن پایان داعش در یاسوج / پایان سردرگمی در کلینیک‌های مرکز استان / حرف‌های معنادار رئیس دانشگاه یاسوج / وقتی اورژانس ۱۱۵ با دستور پلیس به پارکینگ می‌رود

۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
پیش بینی ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید در گچساران
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید در ۱۳واحد صنعتی در شهرستان گچساران پیش بینی شده است.
سهراب بنام در نشست با فرماندار گچساران افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات رونق تولید پرداخت می شود و هم اکنون واحدهای مذکور به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی میزان تسهیلات پرداخت شده رونق تولید سال جاری در این شهرستان را ۵۷ میلیارد ریال ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ نیر ۹۰ میلیارد ریال تسهیات رونق تولید به هفت واحد تولیدی و صنعتی گچساران پرداخت شد.
بنام راه اندازی کلینیک های مشاوره را از دیگر برنامه های عملی رونق تولید در گچساران ذکر کرد و افزود: دومین کلینیک مشاوره با حضور کارشناسانی از استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در شهرک های صنعتی این شهرستان راه اندازی شد و صنعتگران برای رفع موانع تولید و فروش محصولات خود با این کارشناسان مشورت کردند.
بنام کمبود زمین را از مشکلات توسعه بخش صنعت در گچساران دانست.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید مشکلات ۲۰ واحد صنعتی گچساران بررسی و برای رفع موانع آن چاره اندیشی شد.
وی ابراز داشت: رونق صنعت گچساران مستلزم ایجاد یک ناحیه و ۲ شهرک صنعتی است که برای تحقق آن حداقل ۲۰۰ هکتار زمین نیاز است.
بنام تصریح کرد: زمین مورد نیاز شهرک های صنعتی از اراضی منابع ملی شناسایی و امکان سنجی شده و نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی برای تامین است.
وی گفت: هم اکنون ۷۷ هکتار زمین در شهرک های صنعتی شهرستان گچساران وجود دارد.
فرماندار گچساران در این نشست با اشاره به اهمیت رونق صنعت در ایجاد فرصت های شغلی گفت: دستگاه های اجرایی متولی این شهرستان تمام تلاش خود را برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی بکار خواهندگرفت.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه استقبال از کالاهای ایرانی موجب به وجود آمدن رونق خواهد شد، گفت: حمایت از تولید داخلی، تنوع بخشی به تولید و افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل کشور موجب رونق در بازار خواهد شد.
در حال حاضر تعداد ۸۸ واحد تولیدی و طرح صنعتی در شهرک صنعتی، امام‌زاده جعفر(ع) و چهار بیشه شهرستان گچساران وجود دارد.

افتتاح دو پایگاه مقاومت و یک سالن ورزشی در هفته بسیج
در دومین روز از هفته بسیج دو باب ساختمان پایگاه ها ی مقاومت و یک سوله ورزشی در حوزه های سپاه عشایر و تیپ ۴۸ فتح در منطقه سپیدار به بهره برداری رسید.
فرمانده سپاه فتح استان گفت: ساختمان پایگاهافتتاح دو پایگاه مقاومت و یک سالن ورزشی در هفته بسیج مقاومت حضرت معصومه(س) خواهران به همراه سوله ورزشی با زیر بنای ۸۰۰ متر مربع در منطقه دشتروم به بهره برداری رسید.
سردار بوعلی اعتبار هزینه شده این دو طرح را بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: این دو طرح کمتر از ۷ ماه از سوی سپاه عشایر استان در این منطقه ساخته و به بهره برداری رسیدند.
وی ساختمان گردان امام حسین(ع) سپیدار را یکی دیگر از طرح های بهره برداری شده عنوان کرد و گفت: این ساختمان با زیر بنای ۳۵۰ متر مریع و محوطه آن هم با مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع با مشارکت تیپ۴۸ فتح استان کمتر از یک سال ساخته شد.
بوعلی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح تمام گردانهای امام حسین(ع) در سطح استان از ساختمان مناسب برخوردار شدند اضافه کرد: برای احداث این ساختمان بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی افزود: کار ساخت محوطه این پایگاه با پیشرفت کاری ۷۰ درصد در دست ساخت است که تا یک ماه آینده نیز تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
پایان سردرگمی در نوبت دهی مراکز درمانی استان
نوبت دهی مراکز درمانی شهید مفتح شهر یاسوج از فردا به صورت اینترنتی انجام می شود.
رئیس هیئت مدیره کلنیک‌های شهید مفتح پایان سردرگمی مردم برای نوبت دهی مراکز درمانی استان/نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی استان یاسوج گفت: نوبت دهی همه پزشکان کلینیک‌های چهارگانه شهید مفتح یاسوج از فردا یکم آذر ماه به صورت غیرحضوری (تلفنی، اینترنتی) انجام می‌شود.
دکتر بهرام محمدی افزود: شهروندان می‌توانند برای نویت دهی کلینیک‌ها با شماره تلفن ۲۵۰۱۵۰۳۱_۰۲۱ که به صورت ۳۰ خط تلفن همزمان است تماس بگیرند.
وی با بیان اینکه پذیرش این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روز آماده نوبت دهی است ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۷۴۳۳۲۳۲۷۵۰ و ۳۳۲۳۱۰۰۶۰۷۴ تماس بگیرید.
محمدی اضافه کرد: برای دریافت نوبت اینترنتی نیز مردم با مراجعه به سایت www.cmofateh.yums.ac.ir نوبت پزشک مورد نظر خود را رزرو کنند.
رئیس هیئت مدیره کلنیک‌های شهید مفتح یاسوج با اشاره به اینکه مراجعان تا ساعت ۱۱ همان روز فرصت دارند با حضور در کلینیک مربوطه، نوبت خود را قطعی کنند گفت: نوبت دهی حضوری فقط از طریق سیستم ارجاع و با معرفی پزشکان متخصص یا پزشک مربوطه انجام می‌شود.

 
۱۵۱ مدرسه در استان یک تا سه دانش آموز دارند
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۱ مدرسه در استان یک تا سه دانش آموز دارند.
هادی زارع پور بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد بیش از ۱۰ مدرسه یک نفر دانش آموز، ۵۸ مدرسه دو دانش آموز و ۸۳ مدرسه نیز سه دانش آموزی هستند.
زارع پور جمعیت دانش آموزی استان را بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۲۳۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹۷ هزار و ۸۱۹ نفر در مدارس شهری و ۵۲ هزار و ۴۱۹ نفر نیز در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: تعداد مدارس استان نیز یکهزار و و۹۸۳ باب است.
زارع پور با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۷۶۴ روستا در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۹۶۴ روستا جمعیت دانش آموزی زیر ۱۵ نفر دارند.
 
راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان سرپل‌ذهاب/خدمات‌رسانی بسیج به ۶ روستای زلزله‌زده کرمانشاه
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.
سید علی ساداتی امشب در نشست خبری با گرامیداشت هفته بسیج به اقدامات بسیج سازندگی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از زمان وقوع زلزله کمتر از ۱۳ ساعت تیم کارشناسی استان به منطقه اعزام شد و جزء اولین استان‌هایی بودیم که در منطقه حضور پیدا کردیم.
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیم خودجوشی از بسیجیان شهرستان چرام در منطقه زلزله‌زده حضور پیدا کرد و ساماندهی خوبی به منطقه دادیم، افزود: افزون بر ۴۵۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم در روزهای اولیه حادثه بود که همراه با کاروان کمک‌های دولتی و غیردولتی جمع‌آوری شده به منطقه اعزام شد.
وی تصریح کرد: با همکاری سپاه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تمامی اقلام جمع‌آوری شده استان کهگیلویه و بویراحمد به قرارگاه شهید اورنگ ارسال شد که ما در مناطق زلزله‌زده به ۶ روستا خدمات‌رسانی کردند و به ۳ روستای جنبی خدمات ارائه کردیم.
این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر از جهادگران استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و اولین استانی هستیم که دفترچه خدماتی را بین روستاهای زلزله‌زده توزیع کردیم.
ساداتی با بیان اینکه ۴۸ کامیون اقلام ارسالی مردم استان به کرمانشاه بود، گفت: بیش از ۱۰۰ چادر اسکان موقت برای روستاهای زلزله‌زده ایجاد کردیم، حدود ۴۰ قلم بسته معیشتی و جیره خشک بین اهالی توزیع شد و بیش از یکصد بسته ویژه نوزادن، شامل شیرخشک و البسه و .. به منطقه ارسال شد.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی به منطقه ارسال کردیم و در حال حاضر نیازمند کمک‌های نقدی مردم برای انجام کارهای عمرانی و ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده هستیم.
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: این بیمارستان صحرایی روز دوشنبه در شهرستان سرپل‌ذهاب مستقر خواهد شد، همچنین آشپزخانه غذای گرم روز پنجشنبه در مناطق زلزله‌زده ایجاد خواهد شد.
وی عنوان کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر در قالب ۳۰ گروه جهادی در نوبت اعزام به منطقه هستند که در حال حاضر منتظر مجوز برای اعزام به منطقه هستیم.
این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین نیازمندی‌ها شیرآلات، لوله، کابل برق، لامپ، ابزار آلات و نقدینگی است که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم اقدامات ساخت و ساز و کارهای فرهنگی، معیشتی و اجتماعی را در این روستا انجام دهیم.
 
طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.
علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه زوم‌های اصلی استان با اولویت مناطق محروم باید تدوین شود اظهار داشت: در این اولویت‌بندی شهرهایی مانند دهدشت، باشت در رده نخست و گچساران و یاسوج در رده‌های بعدی میزان سرانه فضاهای ورزشی و زیرساخت‌های مرتبط با آن بررسی شود.
وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان در نشست بعدی شورای مبارزه با مواد مخدر، گزارش عملکردی از فعالیت‌های این اداره‌کل در سال ۹۶ و برنامه‌های آن در سال ۹۷ ارائه دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برنامه‌های دستگاه‌های متولی در راستای پیشبرد اهداف این شورا رصد شود، خواستار استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای توسعه مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی دقیق و احصاء نیازها شد.
احمدی با تأکید بر اینکه مسئولان استان در کنار انجام کارهای فرهنگی نسبت به کنترل تولید و عرضه مواد مخدر اقدام کنند، گفت: مواد مخدر پدیده خانمان‌براندازی است که اگر به موقع در این راستا اقدام نشود تر و خشک با هم می‌سوزند.
وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در راستای پیشگیری از مواد مخدر از موازی‌کاری پرهیز کنند.
 
جشن پیروزی جبهه مقاومت در یاسوج برگزار شد
با حضور اقشار مختلف مردم جشن خودجوش مردمی پیروزی مقاومت بر نیروهای تکفیری در خیابان‌های شهر یاسوج برپا شد.
این جشن مردمی عصر امروز در یاسوج در دو نقطه میدان هفت تیر و میدان جانبازان برگزار شد.
اقشار مختلف مردم از پیر و جوان در این جشن حضور خواهند یافت و با توزیع شربت و شیرینی خوشحال خود را ابراز می‌کنند.
 
در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر حلقه عرضه و تقاضا هر دو مدیریت شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان اعتیاد و مواد مخدر باید حلقه عرضه و تقاضا هر دو مدیریت شوند نه اینکه توجهات بیشتر به یک مبحث معطوف و موضوعات دیگر مغفول بماند.
علی محمد احمدی با تبریک هفته بسیج در هفتمین نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: باید ورودی ها را بسته نگه داشت و بر روی خروجی ها که همان فعالیت های پیشگیرانه وبرنامه های کاری استان است هم کار کرد تا برآیند آنها منتج به خروجی موثری گردد.
استاندار تاکید کرد: باید موضوعات و نکات در شکل، محتوا و اجراء که در حوزه مواد مخدر کار می شوند، تخصصی و سنجیده باشند و در گفته ها، برنامه ها و انتقال پیام ما پارادوکس و تناقضی وجود نداشته باشد، چرا که کار حساس و ظریف است.
وی تصریح کرد: برای اثر گذاری و داشتن خروجی در برنامه های فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر، باید از موازی کاری در همپوشانی ها و فعالیتی های کاری پرهیز کرد.
احمدی ابراز داشت: اینکه ۲۷۸ روستا برای برنامه هایی که فعالیت های فرهنگی پیشگیرانه در آنها اجرا شود در استان شناسائی و اولویت بندی شده اند، حرکت خوبی است که آغاز شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: اکنون استان در موضوعات مختلف مواد مخدر از جمله پیشگیری، مبارزه و درمان اعتیاد دارای یک برنامه و چهار چوب ریل گذاری شده است که براساس آن حرکت می کند.
استاندار بیان کرد: برای هر دستگاهی که می خواهد فعالیت خود را شروع کند یک بسته کاری در این خصوص مشخص و هدف گذاری شده و می داند که کجای کار است و براساس این برنامه زمانبندی شده به کجای کار باید برسد و در انتها خروجی کار چه میزان بوده است.
 
اختصاص ساختمانی به پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد/تمجید از استاندار سابق استان
رئیس دانشگاه یاسوج از اختصاص ساختمان برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری خبر داد.
محمودرضا رحیمی ظهر امروز نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌های استان برگزار کرد تا ابتدا هم از آنان گلایه کند و هم آخرین وضعیت پارک علم و فناوری را برای آنان تشریح کند.
رحیمی در این نشست خبری با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد انتشار اخباری در خصوص پارک علم و فناوری بودیم، گفت: در میان رسانه‌های استان رقابت برای انتشار اخبار در خصوص پارک علم و فناوری ایجاد شده بود و هر کسی می‌خواست با انتشار اخبار از دیگری سبقت بگیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: رسالت کار خبر و خبرنگاری ایجاب می‌کرد اصحاب رسانه و خبرنگاران قبل از انتشار اخبار و قضاوت در خصوص پارک علم و فناوری با ما تماس می‌گرفتند و چند و چون این پارک را از ما و مسؤولان مرتبط جویا می‌شدند.
وی خواستار عدم ورود خبرنگاران به مسائل سیاسی شد و گفت: عدم ورود به این مسائل و عدم تحریک‌پذیری رسانه‌ها در اولویت کاریتان قرار بگیرد.
این مسؤول دانشگاهی سپس به وضعیت پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری در سفر سال ۸۵ دکتر احمدی‌نژاد برای استان مصوب شد که همزمان با سراسر کشور پارک علم و فناوری برای این استان هم راه‌اندازی شود.
رحیمی تصریح کرد: سال ۸۶ وارد دانشگاه یاسوج شده و به عنوان مسؤول راه‌اندازی پارک علم و فناوری منصوب شدم و از سال ۸۵ تا ۸۷ که به این سمت انتخاب شدم کار خاصی برای پارک نشده بود.
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه طبق آیین‌نامه، تاسیس پارک‌های علم و فناوری شرایط خاص خود را دارد افزود: وجود راه دسترسی، داشتن حداقل ۵ هکتار زمین، اعلام آمادگی ۱۰ واحد فناور، تاسیسات پایه، تغییر کاربری زمین در شورای آموزش عالی و شهرسازی و ... از جمله برخی از شرایط مشخص شده بود.
وی عنوان کرد: سال ۸۷ و در زمان استانداری آقای نوذری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد زمینی به مساحت ۵ هکتار در کنار پارک مهرورزی اختصاص داده شد و زمین به ما واگذار نشد تا دهکده دفاع مقدس در این مکان ایجاد شد.
وی تصریح کرد: مسوول بعدی استان زمینی میان دانشگاه و کمربندی به پارک واگذار کرد که این زمین هم معارضات اجتماعی داشت، بعد از این استانداری به ما گفتند که مسول راه‌اندازی پارک استانداری است و دانشگاه مسوول این کار نیست.
این مسؤول با بیان اینکه استانداری پاسخگویی عدم راه‌اندازی پارک علم و فناوری باشد، افزود: در سال ۸۷ به عنوان مدیر گروه شیمی منصوب شدم و دیگر مسؤولیت راه‌اندازی پارک علم و فناوری را نداشتم تا اینکه سال ۹۳ مجددا مسؤولیت این کار را بر عهده گرفتم.
وی تصریح کرد: سال ۹۳ که برای این کار منصوب شدم دوباره برگشتیم به سال ۸۷ که هیچ کاری انجام نشده بود، راه‌اندازی پارک علم و فناوری چهار مرتبه منتفی شد اما با دل‌سوزی و درایت خادمی استاندار سابق و هماهنگی و همدلی فرزندان این استان سید شمس‌الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری، سید ضیاء هاشمی معاون وزارت علوم و استاندار قبلی تلاش‌هایی برای راه‌اندازی مجددا پارک علم و فناوری صورت گرفت.
این مسؤول دانشگاهی اضافه کرد: در سفر سال گذشته دولت، استاندار سابق استان موضوع پارک علم و فناوری را مطرح کردند که با موافقت رئیس جمهور مبلغ ۴ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت که ۲٫۵ میلیارد تومان از این مبلغ محقق و برای خرید ساختمان پارک علم و فناوری هزینه شد.
رحیمی اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان در یک ساختمان است و چون در تعاریف وزارت علوم این استان دارای پارک علم و فناوری است رئیس این پارک نیز مشخص شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه خود را مظان اتهام قرار دادیم تا به نتیجه برسیم، افزود: از رسانه‌های استان می‌خواهم مطالبه‌گر باشند و مسائل و مطالب را از رئیس پارک علم و فناوری و رئیس مرکز رشد دانشگاه بخواهند.همچنین از رسانه‌ها می‌خواهم اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه فناوری داشته باشند.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه ۱۸ آذر ماه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته قرار شد سوله غدیر استانداری استان به پارک علم و فناوری واگذار شود که انجام نشده، همچنین زمین و سوله وابسته به دانشگاه پیام نور قرار بود به دانشگاه اختصاص داده شود که تاکنون کاری انجام نشده است.
این مسؤول با بیان اینکه رسانه‌های استان این موضوعات را پیگیری کنند، گفت: رسانه‌ها نباید دانشگاه را در خصوص پارک علم و فناوری مقصر بدانند چرا که در موضوع واگذاری زمین و سوله دانشگاه پیام نور وظیفه ما نیست آنها را وادار به این کار کنیم بلکه وظیفه استاندار است.
رحیمی اضافه کرد: برای حل این موضوع استاندار را به چالش می‌طلبیم و انتظار داریم ظرف یکی دو ماه آینده موضوع سوله استانداری و زمین و سوله دانشگاه پیام نور رفع شود.
 
برخورد ۲خودروی سواری در جاده یاسوج به بابامیدان ۵ مصدوم برجای گذاشت
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد یک دستگاه سایپا با پراید در جاده یاسوج - بابامیدان پنج مصدوم برجای گذاشت که حال سه نفر از آن ها و خیم گزارش شده است.
جلال پورانفرد روز سه شنبه اظهار داشت: این تصادف ساعت ۱۳ امروز در ورودی تونل شماره چهار و در کیلومتر ۴۰ جاده یاسوج - بابامیدان رخ داد.
وی تصریح کرد: علت تصادف توسط نیروهای پلیس راه در حال بررسی است.
جاده یاسوج - بابامیدان یکی از مسیرهای پرتردد و نقاط حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد است.
تاکنون بیش از ۱۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده های ارتباطی این استان شناسایی شده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.


انتقال آمبولانس در حال ماموریت اورژانس ۱۱۵یاسوج به پارکینگ
ماموران راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در یاسوج یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را که در حال اعزام برای انتقال مصدومان یک سانحه تصادف در منطقه کوشک بویراحمد به بیمارستان بودند را به پارکینگ هدایت کردند.



 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فرویت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی خودروی آمبولانس را بدلیل نداشتن پلاک توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.
جلال پوران فر افزود: نزدیک به ۳۸ خودروی آمبولانس بدون پلاک در استان در حال کمک رسانی به انتقال مصدومان سوانح جاده ای هستند که مراحل قانونی شماره گذاری آنها در حال انجام است.
وی تاکید کرد که شماره گذاری این آمبولانس ها زمان بر است و در صورت انتقال آنها به پارکینگ ،در انتقال مصدومان سوانح به بیمارستان خلل ایجاد می شود.
پوران فر گفت بدلیل انتقال آمبولانس به پارکینگ مجبور شدیم برای انتقال یک زن باردار در سانحه تصادف ،بالگرد ۱۱۵را در هوای نامساعد و بارانی به منطقه محل تصادف اعزام کنیم.
وی تاکید کرد که هم اینک نیروهای اورژانس ۱۱۵ برای انتقال مصدومان بیش از دو سانحه رانندگی در جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان در مناطق کوشک و دشتروم با کمبود آمبولانس مواجه شده اند.
یک مسئول در مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که براساس قانون تردد هرگونه وسیله نقلیه بدون پلاک در جاده های درون شهری و برون شهری ممنوع است و ماموران راهنمایی و رانندگی از تردد آنها جلوگیری می کنند.
وی افزود که فرق نمی کند که خودروی بدون پلاک آمبولانس باشد یا هر خودروی دیگری.
آیین نامه ای وجود دارد که به آیین نامه راهور برای چگونگی تردد خودروهای امدادی در حال ماموریت مشهور است.
بر اساس بند ۱۰۰ ماده یک و مواد ۶۰ و ۱۸۶ آیین نامه پلیس راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۸۴ وسایل امدادی در زمان انجام ماموریت از اعمال قانون یک سری تخلفات استثنا هستند.
منظور از وسایل نقلیه امدادی بر اساس قانون وسایل نقلیه ویژه خدمات انتظامی ترافیکی، وسایل نقلیه پزشکی، وسایل نقلیه آتش نشانی و وسایل نقلیه امداد اضطراری، آب، برق و گاز هستند.
خودروهای امدادی تنها در زمان انجام ماموریت مشمول این قانون می‌شوند و طبق قانون این خودروها باید در مرتفع‌ترین نقطه خود که قسمت سقف است چراغ گردان همراه با آژیر را نصب کنند و از نظر پلیس تنها آن دسته از خودروهایی در حال ماموریت هستند که یا چراغ گردان‌شان روشن بوده یا آژیرشان روشن باشد یا هر دو عامل روشن باشد، در غیر اینصورت خودرو در گروه خودروهای عادی ارزیابی شده و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.





اختصاص یک روز حقوق و مزایای کارکنان بانک صادرات کهگیلویه وبویراحمد به زلزله زدگان استان کرمانشاه
مدیریت شعب بانک صادارات استان کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص حداقل یک روز حقوق و مزایای کارکنان شاغل بانک صادرات این استان به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبرداد.
سپهدار روانان در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از وقوع حادثه دلخراش و تاسف بار زلزله در استان کرمانشاه و تسلیت به خانواده های مصیبت‌دیده و داغدار، با اعلام این خبرگفت: با هدف دستگیری از خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان حادثه تلخ و اندوهبار زلزله در استان کرمانشاه، معادل حداقل یک روز حقوق و مزایای کارکنان شاغل این بانک، به صورت داوطلبانه به حمایت از هموطنان زلزله زده، اختصاص پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای کمک به هموطنان زلزله زده در غرب کشور هموطنان نوع‌ دوست می‌توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره‌ حساب ۶۵۶۵ یا (حساب سپهری ۰۱۱۱۲۹۷۹۰۲۰۰۱ زلزله زدگان استانهای غرب کشور) نزد صادرات به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آسب دیدگان زلزله اخیر اختصاص داده شده است.
 
آغاز عملیات اجرایی خط لوله اتلین به پتروشیمی گچساران به طول ۶۰ کیلومتر
فرماندار گچساران از آغاز عملیات اجرایی خط لوله اتلین به پتروشیمی گچساران به طول ۶۰ کیلومتر در این شهرستان خبر داد.
عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست بررسی انشعابات گچساران از خط لوله اتلین غرب جهت تامین خوراک شرکت پتروشیمی گچساران که با حضور مسوولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی خط لوله اتیلن غرب به پترو شیمی این شهرستان به طول ۶۰ کیلومتر به زودی آغاز می‌شود.
فرماندار گچساران افزود: خط لوله اتیلن غرب، خط لوله اتیلن از منطقه عسلویه در شرق استان بوشهر شروع شده و گاز اتیلن را به استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انتقال خواهد داد.
وی افزود: محصولات اصلی مجتمع پتروشیمی گچساران شامل اتیلن پلیمر گرید با ظرفیت یک میلیون تن در سال و برش‌های چند کربنه (C+3) با ظرفیت ۸۴ هزار تن در سال است.
رحیمی ادامه داد: محصول اتیلن پلیمر گرید تولیدی در پتروشیمی گچساران از طریق خطو لوله هشت ، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۶ اینچ به طول تقریبی ۵۵۵ کیلومتر و به عنوان خوراک به پترو شیمی‌های دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن انتقال می‌دهد.
فرماندار گچساران با بیان اینکه خط لوله اتلین غرب در سال ۸۱ توسط هیات وزیران مصوب شد، ابراز کرد: تا کنون ۲۰ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال در این طرح سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه این طرح تا کنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ۳۰۰ نفر به طور مستقیم به اشتغال مشغول می‌شوند.
فرماندار گچساران افزود: روند احداث کارخانه پتروشیمی مطلوب است و خط لوله اتلین و براساس برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری این طرح به بهره برداری می‌رسد.
رحیمی گفت: هدف از اجرای این طرح انتقال اتلین از الفین یازدهم(کاویان) الفین پنجم (مروارید)، الفین هشتم (گچساران) و الفین سیزدهم (ایلام) به استان‌های غربی و منطقه دنا جهت تامین ماده اولیه مجتمع‌‌های پتروشیمی خواهد بود.
فرماندار گچساران ابراز کرد: طول کل مسیر خط لوله اتلین غرب با انشعابات دو هزار و ۷۴۰ کیلومتر است که طول انشعاب گچساران خط لوله اتلین غرب به طول ۶۰کیلومتر و در محدوده کیلومتر ۳۰ جاده بندر دیلم به گچساران تا مجتمع پتروشیمی گچساران اجرا خواهد شد.
کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست احداث است.
لازم به ذکر است، میزان سرمایه گذاری ارزی این طرح اقتصادی ۲۳۰ میلیون یورو است.
 
استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از سلاح های جنگ نرم دشمنان است
پاسدار و رزمنده مدافع حرم در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: وابسته کردن جوانان ایران اسلامی به دنیای فضای مجازی و استفاده نادرست از آن توسط برخی جوانان یکی از سلاح های جنگ نرم دشمنان است.
جواد باقرپور در آئین یادواره شهدای دانش آموز که در دبیرستان علم الهدی گچساران با حضور مسوولان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا در کمترین سن و سال و در اوج نوجوانی به جبهه‌های حق علیه باطل رفته و در این راه جان خود را در طبق اخلاص نهاده و شهید شدند.
پاسدار و رزمنده مدافع حرم در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان‌های گچساران و باشت دارای۱۰۵ شهید دانش آموز است، بیان کرد: این نشان‌دهنده آن است که نوجوانان آن دوران در جبهه‌هاحضور فعال داشته‌اند.
وی تصریح کرد: شهدا توانستند عمر و وقت با ارزش خود را با برنامه ریزی های مناسب در راه خدا وقف کنند.
باقرپور عنوان کرد: همه ما پیر و جوان وظیف داریم تا راه و تفکر شهدا را ادامه داده و از آرمانهای انقلاب دفاع کنیم.
وی گفت: بالا ترین و بهترین هدف واحد شهدا رساندن انسان به سمت کمال اخروی و دنیوی بوده است.
پاسدار و رزمنده مدافع حرم در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: بسیج پایه محکم انقلاب اسلامی است.
باقر پور بیان کرد: دشمنان با ارائه و طرح توطئه‌های مختلف سعی در تضعیف و از بین بردن بسیج این پایه های محکم را در ایران اسلامی دارند.
وی با اشاره به دانش آموزان دختر عنوان کرد: شما دانش آموزان و نخبگان ایران اسلامی باید با هوشیاری کامل بتوانید به بهترین نحو به وظایف خود در مقابل شهدا عمل کرده و با پیشرفت‌های علمی و معنوی و اطاعت از ولی فقیه نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و به جامعه ایران اسلامی خدمت کنید.
پاسدار و رزمنده مدافع حرم در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی دشمنان ما نیز از راه جنگ نرم برای ضربه زدن به جوانان و جامعه اسلامی ایران استفاده می‌کنند، ابراز کرد: وابسته کردن جوانان ایران اسلامی به دنیای فضای مجازی و استفاده نادرست از آن توسط برخی جوانان یکی از سلاح های جنگ نرم دشمنان است.
وی گفت: دور کردن جوانان ایران اسلامی از فرهنگ مهدویت یکی دیگر از اهداف شوم اروپا بوده که به جد آن را دنبال می‌کند.
پاسدار و رزمنده مدافع حرم در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: غرب به خوبی می‌داند شیعه باید برای ظهور امام زمان(عج) بستر سازی را انجام دهد.
باقرپور با بیان آن که دشمنان به دنبال گرفتن تفکر اسلامی و مهدویت از جوانان ما در ایران هستند، افزود: وابستگی بسیار دانش آموزان ایران به فضای مجازی می‌تواند آنها را از پیشرفت‌های علمی و دینی باز دارد.
پاسدار و رزمنده مدافع حرم در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نباید اجازه دهید تا روح، فکر و اعتقادات شما به سمت غفلت پیش برود.
باقر پور گفت: شما دانش آموزان با الگو قرار دادن شهدا و برنامه‌ریزی‌های مناسب و انتخاب مسیر درست باید در راه پیشرفت علمی گام بردارید.
یادواره شهدای دانش آموز گچساران به مناسبت هفته بسیج در دبیرستان دخترانه علم الهدی این شهرستان با حضور مسئولان شهرستانی برگزارشد.
 
انتقاد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از نحوه برگزاری کنگره‌های شهداء در کهگیلویه و بویراحمد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از نحوه برگزاری کنگره‌های ملی و یادواره‌های شهداء در کهگیلویه وبویراحمد انتقاد کرد.
سید ایرج کاظمی‌جو در جلسه هم‌اندیشی برگزاری کنگره ملی دانشجوی شهید «هدایت‌الله طیب» در دهدشت در ابتدا ضمن ابراز گلایه از نحوه برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهداء در کهگیلویه و بویراحمد، با توجه به آن همه هزینه در برگزاری کنگره سرداران شهید در استان اظهار داشت: برگزاری کنگره به اون شکل غلط بود، آن همه هزینه خلاصه شده بود که هر روز یک نفر سخنرانی می‌کرد و تمام می‌شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، با توجه به برگزاری کنگره ملی شهید طیب در ۲۷ آذرماه سالجاری گفت: اگر قرار است کنگره‌ای برگزار کنیم نمی‌شود در ۱۶ روز برای آن برنامه‌ریزی کرد.
وی افزود: اگر خواهان کنگره‌ای متفاوت هستیم باید برای ۱۶ آذر سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.
کاظمی‌جو با بیان اینکه برنامه‌هایی که برگزار می‌شود باید خروجی مثمرثمری برای جامعه داشته باشد، گفت: برخی مستند‌هایی که در رابطه باشهید طیب ساخته شدند اصلا مستند نیستند و شبیه پخش یک کلیپ می‌مانند.
وی خاطرنشان کرد: خروجی کنگره شهید طیب باید انتشار یک کتاب در رابطه با اندیشه‌های این شهید بزرگوار باشد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، با بیان اینکه ما باید «طیب پژوهشی» را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: اینکه کنگره برگزار شود و با یک سخنرانی به اتمام رسد دردی را دوا نمی‌کند، برای برگزاری یک کنگره باکیفیت حداقل یک‌سال وقت نیاز است.
کاظمی‌جو با بیان اینکه این کنگره پارامتر‌های خاص خودش را دارد، تصریح کرد: اینکه ۳۰ آبان جلسه بگیریم و بگوییم ۱۶ آذر کنگره ملی داریم نتیجه مثمرثمری نخواهد داشت.
 
اداره اوقاف متولی وقف است نه مالک آن/وقف ۳۰۰ میلیون تومانی بانوی گچساراانی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت چشمگیر بانوان در وقف از وقف خانه ۳۰۰ میلیونی یک بانوی گچسارانی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد.
حجت‌الاسلام نورالله جنتی‌پور صبح امروز در نشست استانی وقف در حوزه علم و فناوری با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان برنامه محور است، اظهار کرد: این سازمان در سطح کشور، برنامه چشم انداز ۶ ساله را تدوین کرده و برای هر استان و شهرستان ابلاغ می‌کند که این برنامه در زمینه‌های مختلف ماموریت‌های اوقاف و امور خیریه بوده، بنابراین همه ارزیابی‌ها به عملکرد این سازمان منتهی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، یکی از اولویت‌های برنامه امسال سازمان اوقاف و امور خیریه را وقف در جهت علم و فناوری دانست و عنوان داشت: این برنامه در جهت تشویق و ترغیب مردم برای این امر اساسی و حیاتی که جامعه امروز نیازمند آن است، ظرفیتی که وقف می‌تواند در حمایت از این برنامه اصلی که اساسی‌ترین مقوله برای توسعه هر کشوری بوده علم و فناوری است.
وی، افزود: هر کشوری برای توسعه نیازمند یک سری زیرساخت‌هاست که اگر آن زیرساخت‌ها را اولویت بندی و بر اساس آن حرکت کند می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد و اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.
این مسئول، ادامه داد: برخی کشورها که حتی در حال حاضر هیچ منبع صادراتی ندارند با توجه به اینکه روی علم و فناوری خیلی سرمایه‌گذاری کردند، جز صادرکنندگان این فن به دیگر کشورها هستند.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور، ابراز کرد: دنیای استکبار در رابطه با صنعت و اختراع موشکی ایران دچار دلهره شده و تمام توان خود را برای جلوگیری از این تکنولوژی گرفته است چرا که می‌داند این تکنولوژی اگر در اختیار اخلاق‌مداران قرار گیرد در جهت دفاع و مبارزه با سلطه‌گری است.
وی، تصریح کرد: آنان روی بحث فناوری هسته‌ای ما تمرکز کرده‌اند، می‌خواهند سرمایه آن در سیطره خودشان باشد و به عنوان یک اهرم فشار همواره مظلومان را تحت فشار قرار دهند، دنیا متوجه هستند که رشد علم و فناوری یک مرجع و مامن و یک پتانسیل بزرگ و قدرتمندی است که در دست هرکسی باشد می‌تواند بسیار آسان بر دیگر جوامع تسلط پیدا کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از وقف مجتمع ۱۰۰ میلیارد تومانی در استان فارس توسط یک خیر خبر داد و خاطرنشان کرد: وقف در جهت علم و فناوری جایگاه و نقش خوبی را در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی می‌تواند ایفا کند.
وی، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم موقوفاتی بوده و هم عزمی برای احیا آن موقوفات وجود دارد، اگر جامعه ما این آگاهی را پیدا کند که برای رشد و تعالی یک فرزند مخترع نیازمند یک سری حمایت‌ها هستیم قطعا دریغ نخواهند کرد.
جنتی‌پور با ابراز تاسف از اینکه امروزه علیه وقف و اوقاف تبلیغات سو، صورت می‌گیرد، متذکر شد: گاهی دوستان ما در زمین دشمن بازی می‌کنند، وقف در کشور ما فراز و فرودهای بسیاری داشته و بر سر این سنت حسنه نبوی مصیبت‌هایی آمده که اشک انسان جاری می‌شود، برخی فکر می‌کنند اداره اوقاف به فکر مال اندوزی است اما لازم است بدانند اداره اوقاف مالک وقف نیست بلکه متولی وقف است.
وی با مشارکت چشمگیر بانوان در وقف از وقف خانه ۳۰۰ میلیونی یک بانوی گچسارانی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: در بحث وقف مشارکتی، مردم می‌توانند به صورت قبیله‌ای، گروهی یا طایفه‌ای وقفی را بر اساس یک نیاز معقول ایجاد کنند و با درآمد آن موقوفه از این نیاز حمایت کنند.

 جشن پایان سیطره خبیثه داعش در یاسوج برگزار شد
بعد از ظهر امرو و با حضور اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان جشن پایان سیطره خبیثه داعش در یاسوج برگزار شد.

جشن خودجوش مردمی پیروزی جبهه بر تکفیری‌های داعش در میدان هفت تیر یاسوج برگزار و جوانان با سر دادن شعارهای مانند سردار سلیمانی تشکر تشکر ارادت خود را نسبت به این سردار و خوشحالی خود را از نابودی داعش نشان دادند.







نام شما

آدرس ايميل شما

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1