تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۲۹۳۴۲۴

درس ایثار و فداکاری دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در کرمانشاه (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛دانشجویان جهادگر کهگیلویه و بویراحمدی این روزها همراه با سایر مردم نوع دوست کشور عزیزمان در روستاهای زلزله زده غرب کشور مشغول خدمت رسانی هستند.
این دانشجویان همچون هم قطاران جهادی خود در دوران دفاع مقدس از خوشی‌ها و حتی تحصیل خود زده‌اند تا به کمک مردم زلزله زده هم وطن خود بشتابند و مرهمی باشند بر زخم‌های این عزیزان.
این گروه جهادی که شامل ۱۰ نفر از جوانان انقلابی و دانشجویان جهادگر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد در شش روستای رشید عباس، ظله رشی، بریموند، سلیمان تپه، پیران، ناوه قره با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر مشغول خدمت رسانی می‌باشند.
این دانشجویان ضمن همکاری  در برپایی و راه اندازی اردوگاه استانی واقع در بخش حومه سر پل ذهاب در کنار نیروهای هلال احمر استان، به کارهایی همچون طرح‌های خانه به خانه با همکاری شوراهای ده و روستاها، احصاء نیازمندی‌های واقعی مردم روستا،  توزیع اقلام مورد نیاز و جمع آوری شده توسط مردم استان، مسائل بهداشتی و درمانی اقدام می‌نمایند.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی‌های خاص کار امدادی و روانشناختی و فرهنگی در منطقه و براساس هماهنگی‌های انجام شده، هرگونه اعزام نیروی جهادی به منطقه با هماهنگی بسیج دانشجویی استان و تحت اشراف قرارگاه استانی انجام خواهد شد.
شهرام مهدوی مطلق که این روزها خود در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارد تا از نزدیک در جریان وضعیت موجود قرار بگیرد، بیان کرد: اولین گروه جهادگر دانشجویی استان از دانشگاه‌های یاسوج و آزاد واحد یاسوج روزهای گذشته به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد و هم اکنون ضمن استقرار در محل هدف، مشغول خدمت رسانی به مردم می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه مناطق هدف طبق برنامه ریزی‌های قبلی تعیین شده است، تصریح کرد: این گروه جهادی ضمن کمک دربرپایی و راه اندازی اردوگاه استانی واقع در بخش حومه سر پل ذهاب در کنار عزیزان هلال احمر استان، حداکثر مشارکت جهادی را در خدمت رسانی‌های اولیه دارند.
img002.jpg
مهدوی مطلق با بیان اینکه ۱۲ گروه جهادگر دانشجویی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی ستاد بحران استان و بسیج سازندگی سپاه فتح در قالب برنامه ریزی مدون و تنظیم شده در نوبت‌های مختلف به روستاهای هدف شامل رشید عباس، ظله رشی، بریموند، سلیمان تپه، پیران، ناوه قره در مجموع با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد، گفت: برنامه ریزی‌ها به گونه ای بوده است که فعلاً تا پایان آذر ماه در دور اول کمک رسانی‌ها پوشش مستمر و مداوم را عهده دار باشیم و البته فضای تحصیل دانشجویان جهادگر نیز مد نظر می‌باشد.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه هماهنگی‌های کامل با قرارگاه استانی مستقر در منطقه سرپل ذهاب  به عمل آمده است، اظهار کرد: بنا بر توافقات صورت گرفته با توجه به ظرفیت، تخصص، تجارب و سوابق گروه‌های جهادی دانشجویی استان در خدمت رسانی به روستاها، تنها نیروی انسانی مستقر جهت خدمت رسانی، از گروه‌های دانشجویی می‌باشد.
img001.jpg
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام پیام تشکر جانشین قرارگاه استانی و مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان از حضور و فعالیت دانشجویان جهادگر در منطقه، تصریح کرد: دانشجویان در منطقه، با توجه به تجربه کار جهادی، ضمن حضور در روستاهای هدف و طرح‌های خانه به خانه با همکاری شوراهای ده و روستاها، از نزدیک به احصاء نیازمندی‌های واقعی مردم روستا، مبادرت و نسبت به توزیع اقلام و مشارکت در تعمیر مسکن، امور تاسیسات و مسائل بهداشتی و درمانی اقدام می‌نمایند.
وی اظهار کرد:  از ظرفیت دانشجویان جهادی نسبت به دایر کردن مدارس در روستاها و تهیه لوازم التحریر، پی گیری امور پزشکی و بهداشتی و .... استفاده خواهد شد.
مهدوی مطلق تاکید کرد:  با توجه به پیچیدگی‌های خاص کار امدادی و روانشناختی و فرهنگی در منطقه و براساس هماهنگی‌های انجام شده، هرگونه اعزام نیروی جهادی به منطقه با هماهنگی بسیج دانشجویی استان و تحت اشراف قرارگاه استانی انجام خواهد شد.
 

img005.jpg
img008.jpg
img012.jpg
img014.jpg
img016.jpg
img017.jpg
img018.jpg
img021.jpg
img024.jpg
img026.jpg
img028.jpg
img030.jpg
img032.jpg
لازم به ذکر است گروه‌های دیگر جهادی دانشجویی در روزهای آتی و طبق برنامه ریزی‌های اعلام شده به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند.
 
تشکر از دانشجویان جهادگر به خاطر جمع آوری کمک‌های مردمی/ این حادثه تلخ باعث ایجاد شور و همدلی شد
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح گفت: برخلاف تمام یاوه گویی ها و برخی اختلاف افکنی های کورکورانه، ارتش، سپاه، بسیج و دیگر ادارات و نهادهای مردمی و دولتی، در نهایت صمیمیت و همدلی و همدردی، صادقانه و خالصانه به خدمت و کمک رسانی به مردم مشغول‌اند.
سرهنگ رضا رنجبر ضمن تشکر از تلاش جهادی دانشجویان استان، در جمع آوری کمک‌های مردمی، پخت و پز و بسته بندی مواد و اقلام گوناگون و حضور جهادی دانشجویان، افزود: از عموم مردم استان به جهت ارسال ده‌ها کامیون سبک و سنگین، اقلام و کالاهای اساسی برای زلزله زدگان و مردم منطقه، صمیمانه تشکر می‌کنیم.
جانشین قرارگاه استانی امدادرسانی استان همچنین از شور، شعور و اقدام انقلابی و بی نظیر در ارسال به موقع کمک‌ها مردمی تشکر کرد و گفت: از همکاری و همگرایی همه ادارات و نهادهای کمک رسان استانی سپاسگزاری می‌نمایم.
وی با بیان اینکه از بدو ورود کالاها به منطقه، کار توزیع کالاهای موجود با کمک و همکاری اهالی معتمد منطقه و دانشجویان جهادی و سایر همکاران اداری شروع شده است، عنوان کرد: اگرچه زلزله و خسارات وارده بسیار دلخراش و ناراحت کنتده است، اما شور، شوق، وحدت و همدلی ایجاد شده، سیل محبت‌های مردمی، زلزله را شرمنده کرد.
رنجبر اظهار کرد: از نزدیک شاهد، دمیدن روح امید و تحرک در مردم منطقه علی رغم الام ایجاد شده، بواسطه اظهار همدلی و همدردی‌ها هستیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح تاکید کرد: برخلاف تمام یاوه گویی ها و برخی اختلاف افکنی های کورکورانه، ارتش، سپاه، بسیج و دیگر ادارات و نهادهای مردمی و دولتی، در نهایت صمیمیت و همدلی و همدردی، صادقانه و خالصانه به خدمت و کمک رسانی به مردم مشغول‌اند و این نوع یاوه گویی هایی و عقده گشایی ارزش پاسخگویی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیحسین
Iran, Islamic Republic of
اگر برای رضای خدا و کمک رفتی عکس گرفتن ات چی بود اجرت را ضایع نکن دلاور
سعيد ياسوج
Iran, Islamic Republic of
ماشالله دوشب رفتی اونجا حالا چند تا عکس هم بگیر که پرونده ات خوب بشه برای پستهای بعدی ماشالله کر خوب
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1