تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۲۹۳۴۰۷

رئیس دانشگاه یاسوج به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت/ گزارشی که رحیمی ارائه داد

۱۶
۰
کبنا ؛دانشگاه یاسوج از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان الگوی موفق در رسیدن به شاخص‌های آموزش عالی شناخته شد.
به گزارش کبنا، در جلسه کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه اقدامات و پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه یاسوج جهت تعیین سهم هر دانشگاه از اجرای نقشه جامع علمی کشور با دعوت از ریاست دانشگاه یاسوج مورد ارزیابی قرار گرفت.
بکایی رییس کمیسیون علمی و فناوری شورا با تاکید بر اجرای نقشه جامع علمی کشور به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها پرداخت، و گفت: بر اساس خواست معظم له نقش هر دانشگاه در اجرای نقشه جامع علمی کشور بایستی مشخص شود.
وی به طراحی طرح آمایش نقشه جامع علمی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا و با مشاهده وضعیت موجود دانشگاه‌ها، قرار است دانشگاه‌هایی که توانسته‌اند در زمان مناسب وضعیت خود را بهبود بخشیده و به شاخص‌های نقشه جامع نزدیک شوند به عنوان الگوی موفق معرفی شده و پایلوت این طرح قرار گیرند.
بکایی ادامه داد: دانشگاه یاسوج از جمله دانشگاه‌هایی است که در دو سال گذشته توانسته نقش خود را در تحقق نقشه جامع علمی کشور به خوبی به نمایش بگذارد و به همین جهت از رییس دانشگاه یاسوج دعوت شد تا با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد دانشگاه یاسوج، مدیران دانشگاه‌ها و کارشناسان حوزه آموزش عالی را با سیر مدیریتی این تغییرات آشنا کنند.
رییس کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: امیدواریم با ارائه گزارشی مفصل و تشریحی از موفقیت‌های دانشگاه یاسوج به شورای عالی انقلاب فرهنگی و معرفی این دانشگاه بعنوان الگوی موفق در رسیدن به شاخص‌های آموزش عالی، دانشگاه یاسوج را در رسیدن به اهداف عالی تر حمایت و تقویت نماییم.
رحیمی با معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و پتانسیل‌های سرشار استان، آماری دقیق از وضعیت دانشگاه در حوزه‌های مختلف ارائه داد.
رییس دانشگاه یاسوج با بیان موفقیت‌های متعدد و مختلف دانشگاه در سالهای ۹۴ و ۹۵، به بیان افتخارات و دستاوردهای دانشگاه پرداخت و جایگاه دانشگاه یاسوج در منطقه ۷ کشور و درصد مدارک تولید شده در مجلات و توزیع مقالات دانشگاه یاسوج را تشریح کرد.
رحیمی سه رویکرد تقویت و ایجاد زیر ساخت‌ها، اعمال حمایت‌ها و تشویق‌ها، پایش و جهت دهی مناسب را از ارکان سیاست گذاری در حوزه آموزش و پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج عنوان کرد، و و بیان داشت: حرکت در مسیر نقشه جامع علمی کشور و برنامه راهبردی دانشگاه یک ضرورت است و تصویب طرح جامع مطالعات نیروی انسانی دانشگاه در هیات امنا گامی مهم در طی این مسیر بود.
رییس دانشگاه یاسوج همچنین اذعان داشت: در حوزه تقویت و ایجاد زیر ساخت‌ها اختصاص ۶۰۰۰ متر مربع به آزمایشگاه مرکزی، خرید تجهیزات تحقیقاتی با فناوری بالا، بهسازی و تجمیع آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و همچنین افزایش بودجه سهم پژوهشی از جمله اقدامات مؤثر بوده است.
وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه پژوهش و فناوری، گفت: تدوین آیین نامه اجرایی گرنت، تجمیع آیین نامه‌های فرصت مطالعاتی، آیین نامه حمایت ازاستقرار واحدهای فناور در مرکز رشد، آیین نامه تشویق فعالیت‌های پژوهشی و فناوری برجسته، آیین نامه‌های حمایت از چاپ و نشر کتاب و حمایت از همکاری‌های بین الملل و برنامه جامع پژوهش از جمله اقدامات دانشگاه در دو سال گذشته بوده است.
رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه پژوهش و فناوری از برنامه پیش بینی شده برای دانشگاه در چشم انداز ۱۴۰۴ جلوتر است، گفت: این دانشگاه قرار بوده تا آن زمان در لیست ۲۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد که دانشگاه از رتبه ۲۸ در سال ۹۴ به رتبه ۲۴ در سال ۹۵ و نهایتاً با ده پله صعود به رتبه ۱۴ در سال ۹۶ و در میان دانشگاه‌های جامع کشور دست یافته است.
رحیمی در ادامه بیان داشت: تدوین آیین نامه تشویق فعالیت آموزشی برجسته، اختصاص حدود ۶۰۰۰ متر مربع به فضای کلاس‌های درسی، تجهیز کلاس‌ها به وسایل پیشرفته سمعی و بصری، راه اندازی سیستم ویدیو کنفرانس با واحد مجازی دانشگاه در تهران، اتوماسیون تمام امور آموزشی دانشجویی وهیات علمی اهم فعالیت‌های برجسته صورت گرفته در حوزه آموزش است.
رحیمی در تشریح چشم انداز دانشگاه یاسوج گفت: به دنبال این هستیم که دانشگاه یاسوج به بهترین و برترین دانشگاه در میان دانشگاه‌هایی با سطح جمعیتی متوسط تبدیل شود.
وی تمرکز بر افزایش سطح کیفی زیرساخت‌های رفاهی دانشجویی را در همین راستا اعلام کرد، و گفت: ساخت مجتمع بزرگ رفاهی دانشگاه یاسوج در آیندهٔ نزدیک اتفاق مبارکی است که با توجه به پتانسیل‌های گردشگری استان می‌تواند به شاخص شدن دانشگاه کمک شایانی بنماید.
رییس کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: با در نظر گرفتن مجموعه اقدامات و همچنین ملاحظه آمار و ارقام فعالیت‌های علمی دانشگاه یاسوج و مقایسه آن با دانشگاه‌های مشابه، شایسته است مدیران فعلی دانشگاه یاسوج از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گیرند.
وی اظهار امیدواری کرد که با وجود انسجام مدیریتی خوب در استان دانشگاه یاسوج بتواند نقش خود در تحقق نقشه جامع علمی کشور را بهتر از گذشته ایفا نماید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مجموعه دانشگاه یاسوج به دلیل این موفقیت و پیشرفت شاخص ها
باید از مدیران برتر استانی و بومی تقدیر به جای اورد
تحلیل
Iran, Islamic Republic of
این مطلب..بیش نیست .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب
با توجه به شایستگی های ارایه شده بنظر میرسد نماینده دولت فقط مامور حضورغیاب مسولین در استان است و تا کنون هیچ طرح و نقشه اجرای راه از نماینده عالی دولت در جلسات استانداری ندیدیم حضور غیاب رو منشی استاندار میتوانست انجام بدهد و نیازی به استاندار نبود نمونه ش امروز مدیر بی حاشیه و الگو جناب دکتر ظریفی بود و همین دکتر رحیمی بود که بدلیل عدم حضورش از ریاست یک نهاد عالی که کمتر از خود ریاست دانشگاهیش نبود خلع شدند. مدیر بیارین تو استان .. جناب اقای تاجگردون
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
...صرفا فامیلی کار کرده. اگر رشد علمی اینطوری باشه وای به حال..
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی کرد این امارها همه براثر بیکاری است وکرنه ..ه دانشکاه نیست
سیدی از گرمسیر -دوستدار عدالت و انسانیت -عاشق مردان بزرگ و تاریخ ساز
Iran, Islamic Republic of
تبریک به دکتر محمودرضا رحیمی، ســـردار غریب و پرکار عرصه علم و سازندگی...درود به تک تک اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج...درود به غیرت، تعصب و توان بالای مرد روزهای سخت جهاد علمی، سردار غریب در وطن، دکتر محمودرضا رحیمی....حاشا و کلا که تخریب های تیم نمایندگان تمامیت خواه و استاندار کم تجربه چیزی از شایستگی سردار بزرگ و خوشنام دانشگاه کم کند...سلام و صلوات خدا بر مسوولین کبنا نیوز که مردانه در برابر نامردی ها ایستادند و اسیر حواشی و دروغ پردازی از خدا بی خبران نشدند...آقایان زارع، تاجگردون و هاشمی باید برای دکتر رحیمی دسته گل بیاورند نه تهمت و تخریب و ناجوانمردی ها را سکوت کنند...
رضا
درود دکتر رحیمی
دانشگاه داره تو مسیر پیشرفت حرکت میکنه اگه دوستان سنگ اندازی نکنن
رسول
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر رحیمی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
عزل رئیس دانشگاه یاسوج از دبیری شورای پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد
مجید
آمارهای ///دید آمده اند
رضا
Iran, Islamic Republic of
استاندارخیلی عالی وخوب است
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده اقای احمدی مبصر کلاس موفقی هم نیست کرو گپ پیک مزن
چپ عادل
سلام بکایی عزیز متاسفانه از دانشگاه یاسوج بیخبرید لازم است سری به اینجا بزنید و واقعیت را از مردم بپرسید نه اینکه به امارهای کاغذی گوش دهید
قادران
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی دکتری دانشگاه یاسوج هستم
امکانات و زیر ساخت های تحقیقاتی دانشگاه یاسوج برای تحصیلات تکمیلی انصافا بهتر از دانشگاه شیرازه که من ارشد خوندم پس این همه انتقاد به رئسای دانشگاه یاسوج خیلی بی انصافیه .
من بومی نیستم ولی عملکرد رحیمی در این دو سال ک یاسوجم خیلی خوب بوده
واقع بین
دروود بر جناب دکتر رحیمی که تا به الان در راستای پیشرفت نام دانشگاه یاسوج هیچگونه کوتاهی نکرده و نمیکند آنهایی که نظر پوچ و بی اساس میزارند تشریف ببرن دانشگاه یاسوج و نگاه کنند
البته دانشگاه گچساران شاهکار همه دانشگاههاست
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1