تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۹۳۳۰۳

عزل رئیس دانشگاه یاسوج از دبیری شورای پژوهش استان / وقتی استاندار از دانشگاه یاسوج ناامید شد / سکوت هجیر کریمی تا پایان / محنایی حقیقت را گفت

۲۳
۰
کبنا ؛جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار برگزار و با حاشیه‌هایی نیز همراه شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مجید محنایی معاون امور اقتصادی، و برخی از مدیران کل و معاونین دستگاه‌ها برگزار شد.
عزل رئیس دانشگاه یاسوج از دبیری شورای پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد

در این جلسه هجیر کریمی معاون پژوهش دانشگاه یاسوج با ارائه اسلایدر به وظایف و برنامه‌های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: مهمترین کار هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه و دستاوردهای پژوهش است که این نمایشگاه کمبودها و مشکلات زیادی از جمله نبود فضای ثابت و مناسب دارد.
کریمی در ادامه گفت: نزدیک چند روز باید وقت صرف کنیم و لابی کنیم تا فضایی به دست آوردیم تا نمایشگاه هفته پژوهش را در مرکز استان برگزار کنیم، معاون دانشگاه یاسوج سپس در حالی که اعضای شورای پژوهش را از روی اسلایدهای نمایشی (پاورپوئینت) می‌خواند، رئیس دانشگاه یاسوج را به عنوان دبیرکل شورای پژوهش استان معرفی کرد که احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جواب گفت: آیا رئیس دانشگاه یاسوج در جلسه هست که با جواب منفی معاون روبرو شد و احمدی ادامه داد: چون آقای رحیمی در جلسه حضور ندارد، از نظر من ایشان دیگر دبیرکل نیست.
معاون دانشگاه یاسوج که در حال توجیح کردن نیامدن رحیمی به جلسه بود، گفت: احتمالاً نامه دیر به دست آقای رحیمی رئیس دانشگاه رسیده است و متوجه نشد که استاندار گفت: معمولاً باید متوجه باشد و رویه من این شکلی است که اگر رئیس نیاید، معاون هم حق ندارد به جلسه بیاید اما به احترام جایگاه علمی شما و دانشگاهی بودن فعلاً با شما کاری ندارم.
مدیرانی که انگیزه حضور در جلسه پژوهش ندارند
کریمی عدم حضور دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تولیدی در نمایشگاه هفته پژوهش را از دیگر مشکلات برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی رغبتی برای حضور در نمایشگاه ندارند که استاندار نیز در جواب او پاسخ داد. آیا رئیس دانشگاه انگیزه برای حضور در جلسه را دارد که شرکت‌های تولیدی رغبت و انگیزه حضور ندارند؟ که کار باید روال داشته باشد.
استاندار در ادامه خواستار ارائه برنامه‌‌های هفته پژوهش شد و اظهار داشت: تا کنون هفته چهار روزه ندیده‌ام، بنا بر این نمی‌گوییم هفته پژوهش بلکه برای ۴ روزه پزوهش چه برنامه‌ای دارید و اگر بلد نیستید برنامه داشته باشید، زنگ به یکی از نیروهای بسیجی بزنم، تا بیاید و چگونگی ارائه برنامه‌ را برای‌تان توضیح و تعریف کند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از بی‌برنامه‌گی اعضای شورای پژوهش به ستوه آمده بود، از کریمی معاون دانشگاه یاسوج خواست که برنامه‌های هفته پژوهش را ارائه دهد که کریمی هم برنامه‌های ملی این هفته را بر روی اسلاید به نماش درآورد. استاندار که آه کشید و خطاب به کریمی گفت: اگر مثلاً سازمان جهاد کشاورزی به جای ارائه برنامه‌های هفته کشاورزی، وظایف خود را تشریح کند، شما به عنوان یک آدم دانشگاهی آیا می‌پذیرید؟
احمدی گفت: در سطح یک کلاس اولی دارم برای شماها توضیح می‌دهم.
آقای استاندار شفاف می‌گویم، برنامه‌ای نداریم
مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به کمک هجیر کریمی آمد و باید از دبیر هفته پژوهش حمایت کنم و به کمکش بیایم، و گفت: آقای استاندار حقیقتاً شفاف بگویم، هیچ برنامه‌ای نداریم. منتهی پیشنهاد می‌کنم از عصر امروز کمیته‌ها تشکیل و فعالیت خودشان را آغاز و برنامه‌های هفته پژوهش را تا فردا به شما ارائه دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم پذیرفت، و افزود: کارگروه شورای پژوهش روز چهارشنبه مجدداً با حضور مدیران و بدون معاونین تشکیل خواهد شد.
مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان اداره مستقل نیست
در ادامه این جلسه نیز نمایندگان برخی از کمیته‌ها خواستار صحبت در خصوص برنامه‌های خود در هفته پژوهش شدند. صلاحی اردکانی رئیس تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه این دستگاه برنامه‌‌های دارد، که استاندار در جوابش گفت: آقای دکتر گوهرگانی کجاست؟ که شما می‌خواهید برنامه دهید؟ اردکانی گفت: ما یک اداره مستقل هستیم که احمدی این را نپذیرفت و گفت: شما عضو رسمی جلسه نیستید. و اردکانی هم گفت: من هم خواستم همین را مشخص کنم، از ما دعوت شد و الان که عضو جلسه نیستیم‌، می‌خواهیم اجازه بگیریم و جلسه را ترک کنیم که استاندار گفت: باید از اول این کار را می‌کردید.
مدیری که ۱۰ دقیقه قبل از جلسه خبر دارد
اما در ادامه معاون پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش خواستار تشریح برنامه‌های این اداره کل در این هفته شد که استاندار خطاب به او گفت: شما؟ وی افزود: من معاون پژوهشی آموزش و پرورش هستم که احمدی به او گفت: آقای زارع‌پور کجاست و حسینعلی فاتحی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با اشاره دست گفت: فکر کنم ایشان در تهران باشد، که استاندار گفت: فکر کنم، نداریم. به آقای زارع‌پور گفتم در جلساتی که من رئیس هستم، حق اینکه معاون خود را به جلسه بفرستد، ندارد و برو و این مسئله را از آقای زارع‌‌پور هم بپرس.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: با چه زبانی به آقایان بگویم، دستور العمل آمده. آقای محنایی دستورالعمل را بخوان که محنایی، اعضای شورای پژوهش را از روی دستورالعمل خواند و سپس احمدی خطاب به اعضای جلسه گفت: مگر آقای نوروزی و ایلامی بیکار بودند که در جلسه حضور یافتند و آنها هم می‌توانستند، معاونین خود را به جلسه بفرستند. باید چارچوب‌ها را رعایت کنیم و اگر غیر از این باشد یا نمی‌آیم جلسه و یا آئین‌نامه‌ها را رعایت می‌کنید. دوستی که آئین‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کند، احترام خودش را با مشکل مواجه کرده و چارچوب‌ها را رعایت کنید. اگر نبودم، می‌گویم آقای محنایی و یا نوروزی جلسه را تشکیل دهند که حضور اینها هم به این معنا نیست که مدیرکل به جلسه نیاید.
استاندار با بیان اینکه احترام همه دوستان خارج از این میز برای من واجب است، گفت: شاید به نظر بعضی‌ها هفته پژوهش مهم نباشد اما برای من شورای اشتغال، شورای برنامه‌ریزی و شورای پژوهش و دیگر شوراها و برنامه‌ها مهم است، اگر مدیرکلی در جلسه حضور نیابد، معاونین وی هم نمی‌آید و کارشناسی را می‌فرستند به جلسه که این کمکی به استان نمی‌کند. و نمی‌پذیرم، مدیرکلی پشت میز اتاقش باشد و در جلسه به این مهمی نیاید.
 
حسینعلی فاتحی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش در جواب صحبت‌های استاندار افزود: من ۱۰ دقیقه پیش این دعوتنامه را دریافت کردم و در سریعترین زمان در جلسه حضور یافتم که استاندار با تعجب گفت: چطور در عرض ۱۰ دقیقه دعوت‌نامه را دریافت کردید و بعد می‌خواهید در این جلسه مهم نظر بدهید.
فاتحی هم گفت: من خودم همه کاره پژوهش آموزش و پرورش هستم و ریز برنامه‌ها آگاه هستم.
من قانون را رعایت می‌کنم
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه، اظهار کرد: دستور عمل هفته پژوهش را ۹ آبان دریافت کردم و با توجه به همه مشغله‌ای که داشتیم از آقای محنایی خواستم که هر چه سریعتر جلسه را تشکیل دهد، اما متأسفانه کسانی که صاحب این کار هستند، مثل اینکه پژوهش برای انها مهم نیست و معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه جایگاه علم و دانشگاه بالا است و تردیدی در آن نیست، گفت:هفته پژوهش هم مانند سایر هفته‌ها باید برنامه داشته باشد و دانشگاه به عنوان بالاترین سطح علمی باید برای این هفته برنامه تعریف کند، لذا انتظار می‌رفت کسانی که اینجا هستند، باید شسته‌ترین و بهترین برنامه‌ها را ارائه کنند. اما جلسه‌ای تشکیل شده که مفاد آن را اعضا رعایت نکردند.
احمدی اضافه کرد: برای من مهم نیست که گذشتگان چگونه برخورد می‌کردند و چه کاری انجام می‌دادند، من به عنوان نماینده دولت مفاد قانون را رعایت می‌کنم و با احترام به همه قائل به این هستم که چارچوب‌ها رعایت شود، اگر در دستور العمل گفته باشد، معاون رئیس جلسه باشد من حاضر نمی‌شدم و شما را هم مورد مواخذه قرار نمی‌دادم.
دانشگاه یاسوج استاندار را ناامید کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی بحث اخلاق می‌شود، دانشگاه باید اخلاق را رعایت و قانونمدار باشد و در حفظ چارچوب‌ها به عنوان الگویی برای سایر دستگاه‌ها و ادارات باشد.
احمدی گفت: در شورای برنامه ریزی اسلایدهای خوبی به نمایش در می‌آید و فکر می‌کردم دانشگاه یاسوج هم برنامه‌های خوبی را به نمایش خواهد گذاشت، اما وقتی اسلایدها و برنامه‌ها را دیدم، از دانشگاه ناامید شدم.
وی افزود: انتظار نداشتم عزیزی در جلسه به من بگوید، ۱۰ دقیقه پیش دستورالعمل جلسه به من رسید. در جلسه از دانشگاه می‌خواهم که برنامه‌هایش را ارائه دهد، اما در جلسه وظایف و چیزهای دیگری را به ما نمایش می‌دهند.
احمدی خطاب به دانشگاه‌ها گفت: روی توان و قابلیت‌های شما حساب باز کردم، مرا ناامید نکنید که اگر کسی به وظیفه خودش عمل نکند، راه دیگری برای پیگیری کارها وجود دارد.
وی با بیان اینکه سالی که نکوست از بهارش پیداست، عنوان کرد: قصد داشتم یک روز سر زده از دانشگاه‌ها بازدید کنم، اما با این نوع پاسخگویی فهمیدم فضای دانشگاه چگونه است و نوع نظارت و پاسخگو بودن شما همه چیز برای من روشن شد.
در بخش پایانی این جلسه نیکروز رئیس بنیاد نخبگان از استاندار اجازه صحبت کردن خواست و گفت: این جلسه دیر برگزار شد که استاندار از نوروزی خواست دستوالعمل زمان برگزاری نشست را بخواند و شماها برای برگزاری جلسه حضور پیدا نکردید.
حرف های ظریفی را نشیند.
ظریفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: دانشگاه علمی کاربردی یکی از مجریان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش است که برنامه‌های داریم و من یک پیشنهادی برای اعضای کمیته دارم که استاندار از شنیدن صحبت‌های امتناع کرد و جلسه را به پایان رساند. ظریفی که این رفتار استاندار را دید به مجید محنایی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با تندی و عصبانیت گفت: من در نمایشگاه هفته پژوهش حضور پیدا نمی‌کنم.
به گزارش کبنا، تا پایان چلسه هجیر کریمی سکوت کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعيد ياسوج
Iran, Islamic Republic of
اایجاد دانشگاه علمی کاربردی به خدا فقط.. به جامعه علمی کردن به خدا با.. کنند بنازم به استاندار که به حرفهای اقای ظریفی گوش ندادن اخه دانشگاه علمی کاربردی چی داره که بخاد نظر بده.. شده برای ..اها
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
..ب که زیاد یک جا بمونه می گنده
بویراحمد همیشه سرافراز
Iran, Islamic Republic of
بنظرمن استاندار باید تمام مدیران را غیربومی بگذارد تا این استان پیشرفت کند. مدیران غیربومی دنیادیده هستند و قوم گرا و پارتی بازی هم نمی کنند. آقای استاندار شرایط بدتر از آن هست که فکرمی کنید.برخی از مدیران در زمان انتخابات تمام اقوام خود را به ادارات آورده اند و استان در آستانه انفجار هست و شما گیر داده اید به یک شورای پژوهش؟ تو خیابون بگردید و از مردم بپرسید آیا از مدیران رضایت دارید یا خیر تا همه چیز دستتان بیاید. باباجان مدیران قوم گرا تمام بیکاران اقوام خود را سرکار آورده اند و نارضایتی به اوج خود رسیده. نگذار وقت از دست برود و مدیران قوم گرا و پارتی باز را عزل کن. مردم این مدیران را خوب می شناسند
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار به جای این حرفهایی که هیچ مشکلی را حل نمیکند بگذارید لااقل کاری انجام شود
پژوهش
Iran, Islamic Republic of
این.. نشان میدهد ۴ سال خادمی این استان را از نظر مدیریتی ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباشید ! استاندار فقط .. عملی درکار نیست !! اگه ایشون . اون مدیرکلی که به قول استاندار چند ده نفر از بستگان خودشو بکار گمارده بود حالا انتظار داشتیم لااقل پشت همون میز نباشه !!! ولی هست و به ریش همه .!!
دوست
Iran, Islamic Republic of
من متاسفم که اینو بگم علیرغم علاقه ام .. امربه معروف ونهی ازمنکر بعداز سه بار تذکر ونامه کتبی به مدیران اینطوری .. دادن انگیزه واعتماد بنفس عزیزان که صدالبته خیلیها حقشون ازاین هم بیشتره بعلت..ن از دست میدهند یه کمی مدارا کن لطفا آیا اگه خودشما مدیر بودید خداوکیلی رفتار استاندار اگه باشما اینطوری بود چه میکردید نامه مولا علی (ع) به فرزند برومندش رایه باردیگه مطالعه بفرمایید این که نشد هرروز میبنم ازجلسات تک صدایی بیرون میاد یعنی غیراز جنابعالی کس دیگه ای نمی فهمه برادرعزیزمن تعادل رارعابت کن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دوستان هیچ عملی بدونه عکس العمل نیست ، به والا نه. از سر تعهد و دلسوزی و نارضایتی این طور برخورد می کند ونه مدیران ما مدیر هستند ، رفتار و حرکتها و سخنان آقای .. فقط در راستای اهداف خاصیست ، فک کنم آقای .. از همه این مدیران ناکارامدتر و بی برنامه تر هست هر چند که خودش مدیر کل سازمان برنامه هست ، اما استاندار منهای اون هفته ی اول دوم که به ایشون .. شد دیگه نه تنها حمله ای ندیدیم حتی بسیار مورد احترام جناب استاندار هستند ، نتیجه میگیریم که هر که مورد غضب تاجگردون باشه در همین جلسات تیر خلاص را از احمدی میخوره و برخوردهای احمدی کاملا واضع و از روی حساب و کتاب می باشد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب استانداریه سر هم به سازمان هلال احمر استان بزن وببین رییسش چطوری شعارهای هلال . می کنه به داد هلال احمربرسید نذارید.؟؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیر جناب استاندار یه مقدار کوتاه بیایید . شنا جلسه ای که خود جنابعالی ریس ان هستید و باید دعوت تامه به برای اعضا بفرستید و نمی فرستید ان وقت از ریس دانشگاه انتظار دارید در جلسه ای که دعوت نشده است حضور پیدا کند؟ ای چه منطقی است که از ان دم نی زنید . در ثانی در اولین جلسه که نه دبیری انتخاب شده نه ریس کنیته ای هنوز از طرف شما ابلاغ نخورده و اساسا کاری هنوز شروع نشده است شما گزارش و برنامه می خواهید. دست مرضا این غوغا سالاری فقط خوراکی برای رسانه و اتلاف وقت مدیرانی است مه در ای جلسه می باشد خروجی دیگری ندارد.
همکار
با سلام

با یک نگاه استاندار محترم عمق فاجعه را در دانشگاه یاسوج فهمیدند

آفرین بر این هوش و ذکاوت اما چه فایده همچنان این مدیران به کار خود ادامه می دهند
احسان ج
Iran, Islamic Republic of
احساس میکنم استاندارد این استان رو با .. اشتباه گرفته و چون اولین سال . و به نوعی اولین تجربش هست میخواد خودی نشون بده ولی دریغا که اینها ..
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا بعد از اینکه استاندار بارها اشاره کردند بجز مدیر کل هیچ شخصی حق حضور در جلسات ندارند بجز در مواردی که عذر موجه داشته باشند معاونان اجازه شرکت در جلسات را دارند، دوباره این برادران ارجمند در جلسات حضور پیدا میکنند،عزیزان من برای خودتون احترام قائل شوید، کسی که از شما به خاطر عدم حضور در جلسات ایراد نمگیره!
علی پناه
Iran, Islamic Republic of
استاندار جلسه شورای اداری را با .. عوضی گرفته
محسنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم استان
علت توسعه نیافتگی این استان مدیران بی برنامه و بی انگیزه برای کار هستند و هدفشان فقط روزگذرانی است
باید همین طریق و روش ادامه یابد تا مدیران ناکارامد خودشان ول منند و بروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
استاندار سری به هواشناسی بزن ببین چه خبره
چپ عادل
خوانندگان عزیز نمیدانید در دانشگاهها چه میگذرد و از بعضی از مدیران خبر ندارید چنین قضاوت میکنید بابا بعضی از دانشگاهها در حال انفجار است
کارکنان دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگی جناب دکتراحمدی وسخت میگیری به دکترایلامی بگوچراما۸ماه است حقوق نگرفتیم همین قضیه حلش کن بقیه پیش کش
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
قران ایلامی هم خوب توجلسات شرکت میکنه باباحقوق ۸ماهه ماراپرداخت کن
محمد
Iran, Islamic Republic of
انصافا دمش گرم...... از بس مسولان استان نه تخصصی دارند نه تعهدی....
بویر قهرمان
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون صلاحی لیدر هدایت خواه بوده و سندش هم هست ن.
بویر قهرمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار که نذاشت ..
کارمند مرکز علمی کاربردی هستم
Iran, Islamic Republic of
خدایی اق.
بدترین ضربه رو به علمی کاربردی زدند. ایشون ذره ای احساس مسوولیت و دلسوزی نسبت به مراکز علمی کاربردی استان ندارند و فقط به فکر حفظ جایگاه خودشونند.
من الان بیش از پنج ساله کارمند علمی و کاربردی هستم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1