تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۲۹۳۲۱۵

روزهای پایانی ماه صفر در یاسوج / روایت و تصاویری از تاجگردون / احیای کارخانه سیمان سپوی دهدشت / ۲ انتصاب جدید در دانشگاه یاسوج

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد





رئیس جدید بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ سید صداقت رضایی طی حکمی از سوی یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بعنوان رئیس جدید بسیج رسانه این استان معرفی شد.
همچنین از خدمات سرهنگ قربانعلی حسن زاده، رئیس پیشین بسیج رسانه استان تقدیر بعمل آمد.
به گزارش ایسنا، در نشست خبری با خبرنگاران حکم رئیس بسیج رسانه استان توسط سرهنگ پاسدار داریوش مثنوی، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به سرهنگ پاسدار سید صداقت رضایی اعطاء شد.
رضایی مسئولیت روابط عمومی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و سرپرستی خبرگزاری بسیج این استان را در کارنامه کاری خود دارد.

 

برگزاری مراسم عزاداری در شهر یاسوج/ حضور پررنگ دسته های عزاداری

عزاداری یاسوج


به مناسبت ایام پایانی صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) مراسم عزاداری در خیابان های شهر یاسوج برگزار شد.

 دسته های عزاداری در شهر یاسوج با حرکت در مسیرهای شهری به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

در این مراسم طلاب نیز حضور پررنگی داشتند و در کنار سایر اقشار مردم در این مراسم شرکت کردند.
این برنامه حضور اقشار و گروه های مختلف در کنار همدیگر را به تصویر می کشید و با مداحی و سینه زنی همراه بود.

حضور افراد کهنسال و نسل جوان در کنار هم،  به نحو محسوس دیده می شد.

بیست و ششم آبانماه برابر با ۲۸ صفر رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  و همچنین بیست و هشتم آبانماه برابر با ۳۰ صفر و شهادت امام رضا (ع) است.



روایت تاجگردون دربازدید از پارلمان اتریش/ما شعار نوکری سرمی دهیم و آنان عمل می‌کنند+تصاویر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تشریح برخی برنامه های خود در بازدید و دیدار با نمایندگان پارلمان اتریش پرداخت.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در صفحه اینستاگرامش،نوشت:در پارلمان اتریش ضمن بازدید از پارلمان اتریش و مجموعه ساختمان‌های حکومتی اتریش با آقای ” ووللفگانگ گرشتی” نماینده با نفوذ مجلس و از اعضاء اصلی حزب اکثریت و رئیس دوم کمیسیون تنظیم قانون اساسی دیدار داشتم.
نکته بسیار قابل توجه در این دیدارها پذیرش کامل حق و حقوق ایران و بی توجهی به سیاست‌های آمریکا بود.البته اروپا بدنبال وحدت بین خود و خروج از تسلط امریکا و یک کشور دیگر بر خودشان هستند و اعتقاد دارند اکنون بهترین فرصت برای اخذ چنین تصمیمی است.

نکته قابل توجه در بازدید از اماکن نزدیکی مردم به ساختمان‌های مهم است و بند و بست امنیتی وجود ندارد.در پاسخ به سئوالم جواب دادند مردم مالیات می دهند و صدراعظم انتخاب می‌شود تا نوکر مردم شود.نوکر که نباید خودش را قایم کرده و در حصار قرار دهد. چیزی که ما شعارش را می دهیم و آنان عمل می کنند.




کارخانه سیمان سپوی دهدشت احیاء می‌شود/ زنده‌شدن امید اشتغالزایی برای جوانان کهگیلویه



ظرفیت تولید روزانه این کارخانه یک هزار و ۲۰۰ تن و سالانه ۴۰۰ هزار تن سیمان سفید است و زمینه اشتغالزایی این طرح به‌صورت مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم نزدیک به ۶۰۰ نفر است.







نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.

"بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است" این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.

 در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.

 

کارخانه سیمان دهدشت پرده دیگری از پروژه های به کما رفته این شهرستان سالهاست در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده است.
آخرین باری که برای مشاهده تغییرات و بررسی وضع موجود کارخانه سیمان سپوی دهدشت سری به محل کارخانه زدیم با در بسته و زنگ زده این کارخانه مواجه شدیم و شاهدر کاشت هندوانه به جای تولید سیمان در آن بودیم.



این کارخانه با گذشت نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی درحالی در ابتدای راه عملیات مانده بود که قرار بود ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

اما این روزها باز تلاش نماینده کهگیلویه بزرگ و مسئولین شهرستانی و استانی ساخت این کارخانه در مرحله جدیدی قرار گرفته است و بار دیگر جوانان بیکار شهرستان کهگیلویه امیدوار به راه اندازی این کارخانه شده اند.



فاز نخست پروژه سیمان سپو دهدشت ۳۶ ماهه به بهره برداری خواهد رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد درباره شرایط این کارخانه اظهار کرد: فاز نخست این طرح، تولید سیمان سفید خواهد بود.

داریوش دیودیده، سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بخش ارزی طرح سیمان سپو دهدشت ۹۰ میلیون یورو است که قرار داد آن منعقد شده است.
دیودیده با بیان اینکه براساس برنامه زمان بندی فاز نخست این طرح ۳۶ ماهه به بهره برداری خواهد رسید گفت: بعد از اجرای فاز نخست تولید کربنات کلسیم از منابع آهکی این طرح در اولویت خواهد بود.





کارخانه سیمان سپو سبب رونق دهدشت می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره وضعیت این پروژه گفت: کارخانه سیمان سپوی کهگیلویه یکی از طرحهای مهمی صنعتی استان است که در صورت بهره برداری، سبب رونق اقتصاد شهر دهدشت و روستاهای اطراف آن می شود.

علی محمد احمدی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بهره برداری از این طرح می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد.
وی بیان کرد: نیاز است پیمانکار با جدیت بیشتر نسبت به روند اجرایی این طرح تلاش بیشتری داشته باشد.



اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در ساخت سیمان سپو دهدشت
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت این کارخانه افزود: از ۱۰۰ تن میلگرد برای تسریع در روند اجرایی کارخانه سیمان سپو به این طرح حمل شده است.
عدل هاشمی پور افزود: طی یک هفته آینده نیز بیش از ۴۰۰ تن آهن آلات به کارگاه سیمان سپو حمل خواهد شد.
وی اظهار کرد: مبلغ پیمانکار برای اجرا ۲۰۰ میلیارد ریال است که طی یک هفته آینده عملیات اجرایی کارهای ساختمانی آغاز خواهد شد.

ظرفیت تولید روزانه این کارخانه یک هزار و ۲۰۰ تن و سالانه ۴۰۰ هزار تن سیمان سفید است و زمینه اشتغالزایی این طرح به‌صورت مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم نزدیک به ۶۰۰ نفر است.
کارخانه سیمان سپو در دشت ۶ هزار هکتاری کلاچو در فاصله ۸ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.






۴۰عنوان برنامه در هفته بسیج در گچساران برگزار می‌شود/فعال شدن گشت‌های بسیجی محله‌ور از هفته بسیج
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران از اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار سیدعلی اصغر نورایی‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در دفتر فرماندهی سپاه ناحیه گچساران برگزار شد،با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) و بازماندگان حادثه کرمانشاه و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بر خود وظیفه می‌دانم که به عنوان یک بسیجی از شما اصحاب رسانه که بدون از هیچ چشم‌داشتی همواره دستاوردها ،فعالیت‌ها و خدمات نظام را سمع و نظر مردم می‌رسانید تقدیر و تشکر نمایم.
وی ادامه داد: شما خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در گفتن مطالبات مردم دارید و خبرنگارانی که با صداقت کار می‌کنند هر کجا که بحث مطالبات مردم باشد با شور و علاقه ورود می‌کنند.
نورایی‌نسب با گرامی داشت پنجم آذرماه، سالروز تشکیل بسیج که با دستور امام راحل تشکیل شد، عنوان کرد: در آن روز هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی بسیج به این قدرت برسد که بتواند با اقتدار حملات دشمنان را دفع کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی بسیج بتواند امنیت کشور را فراهم کند، گفت: امروز شاهد هستیم تفکر بسیجی موجب شده دشمن در سوریه، لبنان ،عراق و یمن زمین‌گیر شود و این همان شاخ و برگ تفکر بسیجی است در سراسر دنیا ریشه دوانده است.
وی افزود: امروز شاهد هستیم تفکر بسیج در تمامی کشورهای مسلمان فراگیر شده است و این مهم بر عزت واقتدار جامعه مسلمان می‌افزاید.
نورایی‌نسب خاطرنشان کرد: با پایان یافتن ۸ سال دفاع مقدس کار برای بسیجیان به اتمام نرسید بلکه بسیج در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی نقش آفرینی کرده و امروز هم در مقابل هجمه‌های مختلف میدان‌دار همه حرکت‌ها است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه آسایش و آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون خون پاک بسیجیانی هستیم که با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی‌مان به دست دشمنان اسلام بیفتد، ابراز کرد: بسیج با شاخصه‌هایی همچون ولایتمداری، ابتکار عمل، اعتماد به نفس و اخلاص مسیر پیشرفت و ترقی را در پیش گرفته است و تداعی اقدام انقلابی و به هنگام است.
نورایی‌نسب گفت: امروز الگوگیری دیگر کشورها از همین تفکر و فرهنگ بسیجی است که مردم مظلوم آن مناطق را به مقابله با استکبار وا می‌دارد وامروز نیز شاهد شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در سراسر جهان هستیم که در مقابل نقشه‌های شوم استکباری ایستادگی می‌کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی با همه ترفندها و توطئه‌های خود، از این روحیه‌ عاشورایی بسیجیان ما در هراس افتاده‌اند چرا که دشمن به خوبی دریافته است و می‌داندکه تفکر بسیجی از مکتب انسان ساز ابا عبدالله الحسین(ع) نشات گرفته و خنثی کننده توطئه‌های آنان شده است.
نوایی‌نسب با اشاره به اینکه؛ بسیج همواره در تمامی عرصه‌ها درکنار مردم بوده و از امنیت مردم دفاع می کند، گفت: در سطح سازمان بسیج با دو رویکرد روبرو هستیم که یکی بحث مسجد محوری است که انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت که نمونه بارز آن همین مسجد شهیدان گچساران است و لذا دشمن تلاش دارد که نسل جوان و نوجوان ما را از مساجد دور نمایند.
وی ادامه داد: رویکرد دوم بحث خدمت رسانی به عموم جامعه به ویژه محرومین و مستضعفین است که با تشکیل گروه‌های جهادی است که این گروه‌های جهادی در یک منطقه خاص مستقر می‌شود تا بتواند مشکلات مختلف عمرانی ،فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن منطقه را برطرف نمایند.
وی با بیان اینکه «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» شعار محوری هفته بسیج امسال است، تصریح کرد: نخستین روز این هفته با عنوان بسیج ، اقتصاد مقاومتی و سازندگی آغاز خواهد شد که در این روز بسیجیان بازدیدهای علمی جهت تقویت روحیه خودباوری و نیز اردوی یک روزه جهادی را در برنامه خواهند داشت.
نورایی نسب گفت:بسیج ،محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی عنوان روز دوم این هفته است که در این روز برنامه صبحگاه مشترک واحدهای دانش آموزی،افتتاحیه تلویزیون شهری ،آشنا سازی فرهنگیان با سند تحول آموزش و پرورش،اعزام گروهای پزشکی به مناطق محروم و بازدید از مزارع نمونه شهرستان برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد: روز سوم هفته بسیج با عنوان اعتلای فرهنگی و اجتماعی نامگذاری شده است که در این روز دیدار و تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی،کوه پیمایی فرهنگیان بسیجی،نشصت بصیرتی با موضوع انقلابی گری و جهاد کبیر،محفل انس با قرآن و مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد.
وی درادامه غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا نشست با کشاورزان، دعوت از کارآفرینان، یادواره شهدای پایگاهی، برگزاری نشست حلقه مربیان را از دیگر برنامه‌های روز چهارم هفته بسیج با عنوان اندیشه ورزی و تولید علم برشمرد.
نورایی‌نسب عنوان کرد: روز پنجم این هفته بسیج ،مسجد محوری و ولایت‌مداری نام‌گذاری شده و فرمانده سپاه ناحیه سخنران قبل از خطبه‌های نمازجمعه خواهد بود.
وی تصریح کرد: در این روز قرائت دعای پرفیض ندبه در جوار شهدای گمنام ،ملاقات عمومی فرماندهی و شورای فرماندهی سپاه ناحیه با مردم، برپایی ایستگاه سلامت در محل نماز جمعه و حضور باشکوه اقشار مختلف بسیج در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این روز است.
نورایی‌نسب به برنامه‌های ششمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج ، دولت مقاومت و استکبار ستیزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: افتتاح استخربسیج، فعال کردن گشت‌های بسیجی محله‌ور، نشست روشنگری با موضوع بسیج و انقلابی گری،برگزاری مراسم ویژه فقه بازار و روزی حلال برگزار خواهند شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران افزود: در آخرین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج ، جهاد کبیر و عمل انقلابی همایش سازمان یافته شکوه مقاومت با حضور با شکوه بسیجیان در محل مجموعه ورزشی پدخندق برگزار خواهد شد و همچنین در این روز نیز برگزاری یادواره شهدای هنرمند و برگزاری نشست افزایش جمعیت را خواهیم داشت.

کمک نقدی کارکنان بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد به زلزله زدگان غرب کشور
کارکنان بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت در طرح کسر یک روز حقوق با زلزله زدگان غرب کشور ابراز همدردی کردند.
به نقل از روابط عمومی بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد، این بانک در سراسر کشور با طرح های مختلفی کمک به زلزله زدگان اخیر غرب کشور به ویژه کرمانشاه را در دستور کار خود قرار داد که در کهگیلویه و بویراحمد هم طرح کسر یک روز حقوق به اجرا رسید.
بنا بر این گزارش، یک روز حقوق آبان کارکنان بانک مسکن از آنها کسر شد و به شماره حساب سراسری بانک مسکن که به منظور جمع آوری کمک های مردمی اختصاص یافت، واریز شد.
گفتنی است این کمک علاوه بر کمک های کارکنان این بانک از طرق دیگر بوده است.

۲ انتصاب جدید در دانشگاه یاسوج+ عکس
رئیس دانشگاه یاسوج طی احکامی جداگانه ۲ نفر از مدیران این دانشگاه را تغییر داد .
به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی از سوی دکتر محمودرضا رحیمی، رئیس دانشگاه یاسوج "دکتر مهدی نوری پور" را به عنوان معاون جدید آموزشی این دانشگاه منصوب کرد.
تا پیش از این دکتر عباس نیک نژاد معاون آموزشی دانشگاه یاسوج بود.
همچنین طی حکمی دیگر "دکتر کیوان رحیمی زاده" را به عنوان رئیس دانشکده فنی دانشگاه یاسوج منصوب کرد.
دکتر کورش گودرزی تا قبل از این ریاست دانشکده فنی دانشگاه یاسوج را بر عهده داست.
گفتنی است این انتصابات در راستای سیاستهای جدید وزارت علوم و چرخش نخبگان در چرخه مدیریتی دانشگاه یاسوج صورت گفت.



شهیدی که دستش از تابوت بیرون بود/تصویر
کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس فرزندان رشید و با غیرتی را تقدیم به اسلام و انقلاب کرد و شهیدی داش که وصیت کرده بود دستش را از تابوت بیرون بگذارند.


 استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس فرزندان رشید و با غیرتی را تقدیم به اسلام و انقلاب کرد.

یکی از این جوانان با بصیرت و ولایتمدار استان شهید سید عبدالظریف تقوی است، این تصویر دستی بیرون مانده از تابوت شهید سیدعبدالظریف تقوی سوق است که در وصیت نامه‌اش نوشته بود، دستهایم را از تابوت بیرون بیاورید تا همه بدانند که آدمی با دست خالی از دنیا می رود.




جلوتر رفتم و گفتم شما از کجا تشریف آورده‌اید، خداقوت؛ راننده در جوابم گفت از: "یاسیچ" .
احمد رضایی طی یادداشتی در خصوص کمک‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به زلزله‌زدگان کرمانشاه آورده است: زلزله کرمانشاه دل میلیون‌ها هم میهن را به درد آورد، پس از وقوع این زمین لرزه مردم سراسر ایران سیلی از کمک ها را به سمت کرمانشاه روانه کردند.
هر کس از هر طریقی که می توانست برای کمک به مردم کرمانشاه کمک می‌فرستاد، از فرش زیر پای مادری که تنها دارایی‌اش همان بود تا کمک ۲۰ میلیاردی یک ثروتمند.
در این بین مردم نوع دوست کهگیلویه و بویراحمد که در همه زمان‌ها ثابت کرده‌اند اهل کمک به هم نوع خود هستند، این فرصت را غنیمت شمردند و تا توانستند با نثار هدایای مادی و غیرمادی به دردهای مردم داغدار کرمانشاه التیام بخشیدند.
اولین محموله کمک‌های مردمی مردم کهگیلویه و بویراحمد به وسیله بیش از ۱۰۰ دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.
در این بین هم کاروانهایی به شکل مردمی و خودجوش به سمت سرپل ذهاب می رفتند و بر این سیل خروشان می‌افزودند، حجم کمک‌های مردم استان به گونه‌ای بود که باعث شگفتی بسیاری از افراد گشت.
با ورود کمک‌های مردمی استان به شهر سرپل ذهاب، یکی از خبرنگارانی که از روزهای اول زمین لررزه به ثبت رویدادها در این منطقه مشغول بود، سریعا خود را به محل ورود کمک‌ها به شهر رساند تا گزارش جامعی را از این رویداد بزرگ به تصویر کشاند، ادامه این ماجرا را از زبان این خبرنگار می‌شنویم؛
بلافاصله بعد از شنیدن این خبر به شهر که کاروان بزرگی از کمک‌های مردمی در حال نزدیک شدن به شهر است، تمام سعیم را کردم که بعنوان اولین خبرنگار در محل حاضر شوم.
با دیدن گستره عظیم این کاروان که شاید عدد کامیون‌ها از صد هم می‌گذشت بسیار خوشحال بودم که سریعتر خبر را مخابره کنم، چون این کاروان جزو اولین کاروانهای بزرگ رسیده به منطقه بود.
پیش خودم حدس زدم که این کمک‌ها از سوی مردم تهران ارسال شده، داشتم خبرش را برای سردبیر می‌فرستادم و تیتر زده بودم که؛ تهرانی ها پیش قراول قافله کمک‌ها به مردم زلزله زده کرمانشاه شدند، تصاویر را هم فرستاده بودم.
از نزدیک رفتم که به رسم ادب و میهمان نوازی کردی از رانندگان و صاحبان این کاروان تقدیر و تشکر کنم.
در حینی که داشتم می رفتم متوجه شدم رانندگان کامیون‌ها دارند با هم لری صحبت می‌کنند؛ یکی شان داشت می‌گفت: "کو بره وولت ایخوم خم اولین ماشین بووم که برسم و مردم" . از آنجایی که من لک بودم، متوجه شدم که دچار یک اشتباه محاسباتی شدم و خبر را به اشتباه ارسال کردم. جلوتر رفتم و گفتم شما از کجا تشریف آورده‌اید، خداقوت؛ راننده در جوابم گفت از: "یاسیچ" .
آنجا بود که سریع خبر را زنگ زدم تا اصلاح کنند. هرگز باورم نمی‌شد که این حجم از هدایا از سمت استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج به سمت کرمانشاه آمده باشد.
همان لحظه بود ناخودآگاه گریه کردم و از همدردی مردمان این استان بسیار خرسند شدم."
این اوج سخاوت و نوع دوستی کهگیلویه و بویراحمدی‌هاست که همیشه در تمام عرصه‌ها بوده و ادامه دارد. گزارش‌ها از سراسر استان حاکی از آن است که همچنان سیل عظیم کمک‌ها به محل های جمع‌آوری هدایا ادامه دارد.

خانواده گچسارانی با ایثار جان و مال ماندگار شد
خانواده شهید بشارت با تقدیم سه فرزند خود در دوران مبارزات پیروزی انقلاب،دفاع مقدس و پنج باب مغازه برای همیشه در گچساران ماندگار شده است.
حاج بابا بشارت و همسرش اگرچه سالها پیش دار فانی را وداع گفته اند، اما همواره به عنوان اسطوره های نوعدوستی در شهرستان گچساران زنده هستند.
ایثار جان
شهید رحمت اله بشارت در ۱۹ آبان ۵۷ در مسجد شهیدان گچساران به دست ماموران ساواک به شهادت رسید.
این شهید یکی از هفت شهیدی است که در درگیری با ماموران ساواک در محل مسجد شهیدان به شهادت رسید.
شهید محمد تقی بشارت هم در سال ۶۰ توسط منافقان کوردل ترور و جام شهادت را نوشید.
عباسعلی بشارت هم در سال ۶۱ در جبهه های جنگ حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسید.
این خانواده دو داماد خود به نام های ابراهیم تلان و شهید سید کمال مظهری را نیز در جنگ تحمیلی به نظلم جمهوری اسلامی و ایران تقدیم کرد.
وقف مال
حاج بابا بشارت پدر این خانواده با وقف پنج باب مغازه خود در خیابان بشارت شهر دوگنبدان تکمیل کننده ایثار فرزندان خانواده خود بود.
تاریخچه وقف در ایران
وقف در ایران پیشینه ای طولانی دارد اما نخستین نمونه های آن به صورت تشکیلات اداری به عنوان دیوان موقوفات یا دیوان اوقاف در دوره قبل از اسلام وجود داشته است که کار آن رسیدگی به امور زمین های موقوفه بوده است.
مقوله وقف، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی، بیش از پیش اهمیت یافت و با تصویب قانون هایی برای پایداری آن در دوره های مختلف از جمله ۱۳۶۳ خورشیدی، بر انجام دادن درست وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نهاد متولی امور موقوفات در کشور تاکید شد.

یک هزار واحد در بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی شد
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار واحد تاکنون در محلات فرسوده این شهرستان نوسازی و مقاوم سازی شده است.
غلامرضا تاجگردون افزود: برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی ابراز کرد: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد که بر اساس طرح احیای بافت فرسوده ۶۹ درصد معادل سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تا سال ۱۳۹۸ نوسازی خواهد شد.
تاجگردون تصریح کرد: برای نوسازی این میزان واحد مسکونی بیش از یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ابراز داشت: برای هر یک از این واحدهای مسکونی بهره برداری شده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.
تاجگردون تصریح کرد: با توجه به تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، کمک بلاعوض، تخریب رایگان و سایر کمک‌های غیر نقدی، زمان مناسبی برای شروع عملیات بازسازی واحدها از سوی مالکین در جهت ایجاد ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله و سایر رخدادهای طبیعی است.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۲۰ هزار نفر از شهروندان دوگنبدان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که کارشناسان همواره راجع به خطرات آن هشدار می دهند.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال ۱۳۸۷ تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن شروع شد.



اعزام ۱۲گروه جهادگر دانشجویی به کرمانشاه/ هرگونه اعزام گروه جهادی با هماهنگی بسیج دانشجویی استان
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی های خاص کار امدادی و روانشناختی و فرهنگی در منطقه و براساس هماهنگی های انجام شده، هرگونه اعزام نیروی جهادی به منطقه با هماهنگی بسیج دانشجویی استان و تحت اشراف قرارگاه استانی انجام خواهد شد.




شهرام مهدوی مطلق که این روزها خود در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارد تا از نزدیک در جریان وضعیت موجود قرار بگیرد در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری بیان کرد: اولین گروه جهادگر دانشجویی استان از دانشگاه های یاسوج و آزاد واحد یاسوج روزهای گذشته به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد و هم اکنون ضمن استقرار در محل هدف، مشغول خدمت رسانی به مردم می باشد.
وی با اشاره به اینکه مناطق هدف طبق برنامه ریزی های قبلی تعیین شده است، تصریح کرد: این گروه جهادی ضمن کمک دربرپایی و راه اندازی اردوگاه استانی واقع در بخش حومه سر پل ذهاب در کنار عزیزان هلال احمر استان، حداکثر مشارکت جهادی را در خدمت رسانی های اولیه دارند.
مهدوی مطلق با بیان اینکه ۱۲ گروه جهادگر دانشجویی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی ستاد بحران استان و بسیج سازندگی سپاه فتح در قالب برنامه ریزی مدون و تنظیم شده در نوبت های مختلف به روستاهای هدف شامل رشید عباس، ظله رشی، بریموند، سلیمان تپه ،پیران، ناوه قره در مجموع با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد، گفت: برنامه ریزی ها به گونه ای بوده است که فعلا تا پایان آذر ماه در دور اول کمک رسانی ها پوشش مستمر و مداوم را عهده دار باشیم و البته فضای تحصیل دانشجویان جهادگر نیز مد نظر می باشد.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه هماهنگی های کامل با قرارگاه استانی مستقر در منطقه سرپل ذهاب  به عمل آمده است، اظهار کرد: بنا بر توافقات صورت گرفته با توجه به ظرفیت، تخصص، تجارب و سوابق گروه های جهادی دانشجویی استان در خدمت رسانی به روستاها، تنها نیروی انسانی مستقر جهت خدمت رسانی، از گروه های دانشجویی می باشد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام پیام تشکر جانشین قرارگاه استانی و مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان از حضور و فعالیت دانشجویان جهادگر در منطقه، تصریح کرد: دانشجویان در منطقه، با توجه به تجربه کار جهادی، ضمن حضور در روستاهای هدف و طرح های خانه به خانه با همکاری شوراهای ده و روستاها، از نزدیک به احصاء نیازمندی های واقعی مردم روستا، مبادرت و نسبت به توزیع اقلام و مشارکت در تعمیر مسکن، امور تاسیسات و مسائل بهداشتی و درمانی اقدام می نمایند.
وی اظهار کرد:  از ظرفیت دانشجویان جهادی نسبت به دایر کردن مدارس در روستاها و تهیه لوازم التحریر، پی گیری امور پزشکی و بهداشتی و .... استفاده خواهد شد.
مهدوی مطلق تاکید کرد:  با توجه به پیچیدگی های خاص کار امدادی و روانشناختی و فرهنگی در منطقه و براساس هماهنگی های انجام شده، هرگونه اعزام نیروی جهادی به منطقه با هماهنگی بسیج دانشجویی استان و تحت اشراف قرارگاه استانی انجام خواهد شد.

img002.jpgimg001.jpg
img005.jpg
img008.jpg
img012.jpg
img014.jpg
img016.jpg
img017.jpg
img018.jpg
img021.jpg
img024.jpg
img026.jpg
img028.jpg
img030.jpg
img032.jpg

نام شما

آدرس ايميل شما

علي
United Arab Emirates
این سؤال راازتاجگردون باید پرسید که خودش را از مردم قایم میکندو فقط در دسترس عده اَی خاص می باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1