تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۲۹۳۰۳۰

اختتامیه اولین سوگواره تعزیه‌خوانی در لنده / دهبانی‌پور: لزوم نگاه تازه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها

۰
کبنا ؛ 
اختتامیه اولین سوگواره تعزیه خوانی شهرستان لنده با حضور مسئوولان استانی و شهرستانی در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، مراسم اختتامیه اولین سوگواره تعزیه خوانی شهرستان لنده با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه موقت، فرماندار، معاون مطبوعاتی و مدیر روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس اداره بهزیستی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده و تعزیه گردانان و معین البکاء های این شهرستان در جلوی مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد.
در این مراسم ابتدا اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده ضمن اشاره به نحوه برگزاری اولین سوگواره این شهرستان گفت: شهرستان لنده با قدمت تاریخی و فرهنگی خود در حوزه تعزیه همیشه سرآمده بوده و تعزیه بزرگ آن نماد عینی این ادعا است که قدمتی ۱۱۷ ساله دارد.
وی افزود: گروه‌های مختلف تعزیه شهرستان لنده در این سه شب به اجراهای مختلف پرداختند که با استقبال گرم شهروندان همراه بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در اولین سوگواره تعزیه شهرستان لنده از تعزیه گردانان و معین البکاهای هنر تعزیه شهرستان لنده و انجمن نمایش شهرستان لنده با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی و معاونین و همچنین مسئولان شهرستانی تجلیل شد.
وی تاکیدکرد: از ادارات و نهادهایی که در مدت این چند روز نسبت به اجرای هرچه بهتر گروه‌های مختلف تعزیه نیز همکاری داشتند به طور ویژه نیز تجلیل شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز حرکتی نو در حمایت از تعزیه و گره‌های نمایشی استان خبرداد.
به گزارش کبنا، رضا دهبانی پور در اولین سوگواره تعزیه شهرستان لنده ضمن اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ و هنر در این شهرستان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان تأمین ذائقه فرهنگی و هنری مخاطبان در استان است.
وی افزود: در راستای حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌های نمایشی به خصوص هنر تعزیه اجرای اولین سوگواره‌های تعزیه در شهرستان‌های مختلف استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیگیری‌های مکرر مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر شهرستان لنده نشان از نوع نگاه اندیشه محور به مسئله فرهنگ و هنر این شهرستان است.
وی تاکیدکرد: نوع نگاه به مسائل فرهنگی باید تغییر کند و باید به تهیه زیرساخت‌های اساسی فرهنگی در شهرستان‌ها نگاه تازه و ویژه ای داشته باشیم.
دهبانی پور اظهارکرد: یکی از بهترین فرصت‌ها برای فراهم نمودن زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها برگزاری دوره‌های مختلف به همراه کلاس‌های آموزشی در همه زمینه‌ها برای پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان ساخت: هنر تعزیه شهرستان لنده می‌تواند به عنوان یک نشان برای این شهرستان معرفی شود چرا که ظرفیت و پتانسل های اساسی آن فراهم است.
وی تاکید کرد: همه ما باید به دنبال تقویت اساسی هنر تعزیه و شکی بخشی منظم و بیان واقعیت‌های تاریخی در این هنر بدیع باشیم.
دهیانی پور در ادامه گفت: تکریم و تعظیم در برابر شعائر دینی یک وظیفه است و همه باید برای تعالی هنر تعزیه در استان با بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.
 

 
---------------------------------------
خبر و عکس: سید اسماعیل میری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1