تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۲۹۲۹۳۴

اختتامیه سوگواره «مشک تشنه» در چرام برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
مراسم اختتامیه سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آئینی مشک تشنه در شهرستان چرام برگزار شد.


امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، شاعران استان‌های همجوار از جمله فارس، بوشهر، اصفهان، خوزستان و جمعی از مسئولان شهرستانی، اختتامیه سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آئینی مشک تشنه در سالن آموزش و پرورش چرام برگزار شد.

در این آئین فرماندار چرام، کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، خردمند معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخشان روابط عمومی اداره‌کل و جمعی از مسوولان محلی نیز حضور داشتند.
سعید خردمند در این آیین با بیان اینکه در سوگواره مشک تشنه بیش از ۵۰۰ اثر شرکت داشته‌اند، به اهداف برگزاری این مراسم اشاره داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با اشاره به برگزاری آیین سوگواره مشک تشنه در سالن آموزش و پرورش چرام و عدم وجود فرهنگسرا در این شهرستان، اظهار کرد: مسئولان  اجازه ندهید که مردم چرام آرزوی فرهنگسرا را به گور ببرند.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ساخت فرهنگ‌سرا در چرام تأکید کرد.
رضا دهبانی‌پور نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حمزه ولوی، شاعر چرامی(مدیرکل محیط زیست استان فارس) به رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های دینی اشاره داشت و اظهار کرد: برای تکریم شعایر دینی و ملی، وظیفه داریم چنین برنامه‌ها و مراسماتی را انجام دهیم و بسیار خرسندیم از اینکه چرام شرایطی را پیدا کرده تا میزبان چنین برنامه‌های منطقه‌ای باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع شاعران و بهره‌مندی از اشعار آنان، عنوان داشت: بسته به نیازی که مردم دارند حتما لازم هست این نیازها را تشخیص و برنامه‌هایی متناسب با آنها انجام دهیم.

دهبانی‌پور به سخنان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام در خصوص نیاز این شهرستان به مجتمع فرهنگی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این شهرستان نوپاست و در خصوص نیاز فرهنگسرا، در چنین برنامه‌ای این صحبت ضروری نبود و نیازی نداشت انجام گیرد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1