تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۲۹۲۹۳۰

افزایش کشف کالای قاچاق در استان / سخنان امام جمعه دیشموک با مدیرکل آموزش و پرورش / در شورای اداری دیشموک چه گذشت؟ از نبود پزشک متخصص تا معضلی به نام آمبولانس / واکنش یک مازندرانی به اقدام وزارت نفت در یاسوج

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج احداث می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج خبر داد.
پژمان نیک اقبالی در نشست هماهنگی بررسی واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استانی از سال‌های گذشته تاکنون و همچنین تایید وزیر و مسئولان وزارت نفت، مجتمع رفاهی وزارت نفت در ۷۵ هکتار از اراضی پارک جنگلی یاسوج احداث می‌شود.
نیک اقبالی احداث تاسیسات پارک جنگلی یاسوج را شبیه محمودآباد شمال عنوان کرد و افزود: وزیر نفت طی مکاتبه انجام شده از مسئولان وزارت نفت انتقال مالکیت و مستندسازی منطقه بنام وزارت را خواستار شده است.
وی با اشاره به اینکه پارک جنگلی یاسوج در مساحت ۹۳۸ هکتار در گذشته به شهرداری یاسوج واگذار شده است، بیان کرد: منابع طبیعی معتقده بوده امکان تفکیک سند و انتقال قطعی به وزارت نفت وجود ندارد زیرا این زمین طی یک فرایند قانونی و مشخص به شهرداری یاسوج واگذار شده است.
نیک اقبالی تاکید کرد: شهرداری یاسوج آمادگی خود را برای واگذاری ۷۵ هکتار از عرصه‌های پارک جنگلی به وزارت نفت برای احداث مجتمع رفاهی را اعلام کرده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: پارک جنگلی یاسوج به سماحت ۹۳۸ هکتار طبق ماده ۱۴۷ قانون برنامه پنجم در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۹۱ به شهرداری یاسوج واگذار شده و البته ۷ هکتار جداگانه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شده است.
افزایش کشف کالای قاچاق در استان کهگیلویه و بویراحمد
ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در هفت ماهه امسال در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد افزایش داشته است.
دبیر کارگره پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا وافزایش کشف کالای قاچاق ارز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز استان گفت: ارزش ریالی کالا‌های مکشوقه قاچاق در هفت ماهه امسال ۲۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته( ۱۱۸ میلیارد ریال) حدود ۹۵ درصد افزایش داشته است.
حسین بهمنی تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق در این مدت را هزار و ۱۰۳ فقره بیان کرد وافزود: در هفت ماهه امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز استان هزار و ۳۵۵ متهم دستگیر و ۴۸۸ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شد.
رئیس گمرگ استان هم در این نشست گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز سامانه‌هایی از جمله سامانه صدور پروانه الکترونیکی کالا،سامانه آن لاین ارزش کالا،سامانه پرداخت الکترونیکی با شناسه، طرح کارشناسی مجازی و استعلام الکترونیکی استاد در یک دقیقه و سامانه قضایی در استان راه اندازی شده است.
احمدی با بیان اینکه برای کالا‌هایی که ارباب رجوع اظهار کند درگمرگ استان با استفاده از سامانه پروانه الکترونیکی ظرف ۲۰ دقیقه کار تشریفات آن انجام می‌شود ادامه داد: با مراجعه به سامانه آنلاین می‌توان ارزش ریالی واقعی کالا‌ها را مشاهده کرد.
معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان هم در این جلسه گفت:با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد گذرگاه تراتزنیت کالا‌های قاچاق است و بیشترین قاچاق به استان‌های شمال کشور از طریق محور‌های مواصلاتی استان انجام می‌شود، ساماندهی گلوگاههای استان در دستورکار است.
گشتاسبی افزود: به همین منظور نشست هماهنگی با استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر در آنیده نزدیک برگزار و تصمیماتی برای مبارزه با قاچاقچیان و جلوگیری از ترانزیت کالای قاچاق اتخاذ خواهد شد.
اعزام ۱۰ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه کهگیلویه وبویراحمد به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور/ آماده‌باش ۴۰ نفر نیروی تخصصی سپاه دهدشت به کرمانشاه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: فردا ۱۰ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور اعزام می‌شود.
سعید برومندزاده ضمن تسلیت زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: با توجه به حجم تخریب روستاها در مناطق زلزله‌زده و با توجه به توان و عملکرد سپاه در بحث آوار‌برداری، قریب به یکهزار روستای آسیب‌دیده به سپاه واگذار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: قبل از برگزاری جلسه ستاد بحران و اعلام رسمی، سپاه به صورت خودجوش شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی نمود.
برومندزاده افزود: اولین کاروان کمک‌های مردمی سپاه کهگیلویه وبویراحمد فردا با ۱۰ کامیون به مناطق غرب کشور اعزام خواهد شد.
وی از آمادگی ۴۰ نفر نیروی تخصصی آماده‌باش سپاه کهگیلویه متشکل از پزشک و پرستار جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: به محض اینکه استان اعلام‌ کند، نیروها اعزام خواهند شد.
 
تغییرات بیش ازحد در مدیریت آموزش و پرورش دیشموک به آموزش ضربه می‌زند/فضاهای آموزشی دیشموک بحرانی است/ ترک تحصیل نگران کننده دختران دیشموکی
امام جمعه دیشموک گفت: تغییرات بیش ازحد در مدیریت آموزش و پرورش دیشموک به آموزش ضربه می‌زند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص حضورشان در دیشموک و بررسی مسائل و مشکلات مدارس این منطقه اظهار کرد: آموزش در برخی مناطق دیشموک مساعد نیست.
وی در ادامه گفت: زمینه آموزش باید در دیشموک مهیا شود و این زمینه آرامش با ثبات مدیریت امکان‌پذیر است.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه در منطقه دیشموک تودیع‌ و معارفه‌های مدیریتی علاوه بر اینکه نسبت به بخش همجوار ثابت نیست عنوان کرد: تودیع و معارفه‌های مدیریت آموزش و پرورش دیشموک طی این دو سال و منصوب کردن چند مدیر کار درستی نیست و به آموزش ضربه می‌زند.
وی اذعان کرد: منطقه دیشموک مشکلات بسیار زیادی دارد که یکی از این مشکلات فضای فیزیکی نامناسب مدارس است که بسیاری از فضاهای آموزشی در این منطقه به آموزش تناسب ندارد.
امام جمعه دیشموک گفت: فضای نامناسب در دیشموک خود یک نوع بحران است و این فضاها باعث آرامش نیستند.
وی به یکی دیگر از مشکلات مدارس آموزش و پرورش در حیطه پرورشی اشاره کردو گفت: بحث پرورشی در مدارس یک بحث مهم است و باید بیشتر گسترش پیدا کند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: ترک تحصیل دانش‌آموزان این مناطق یکی از مهمترین و مشکلات منطقه دیشموک است که در یکی از روستاها تا به حال دانش‌آموزان دختر زیادی ترک‌تحصیل کرده‌اند.
وی از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان خواست تا در خصوص سرانه مدارس به این منطقه به خاطر فقر و محرومیت نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک به سوخت مدارس اشاره کردو گفت: مدارس منطقه دیشموک به خاطر کمبود سرانه فاقد سوخت مصرفی است.
 
 
اختصاص بیش از ۳ میلیارد ریال به برنامه‌های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال به برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی این استان اختصاص یافته است.
 
حسن نوروزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: در سال جاری مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به مشخص کردن و اولویت بندی برنامه‌های پژوهشی دستگاه مربوطه خود هستند.
وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی برنامه ششم توسعه در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تمامی دستگاه‌های متولی باید در پیشبرد و تحقق فعالیت‌های پژوهشی اقدام کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات پژوهشی باید در جای مناسب هزینه شده و سعی بر برگشت نشدن آن باشد.
در سال ۱۳۹۵ مجموع اعتبارهای پژوهشی این استان ۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال بوده که از این میزان ۹۰۰ میلیون ریال آن برگشت داده شد.
۲ طرح اقتصاد مقاومتی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح دو طرح اقتصاد مقاومتی عشایر در استان خبر داد.
سرهنگ جاماسب بهمنیار در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت سی‌ و هشتمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: نقش آفرینی بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی وجود داشته و در آینده هم می‌تواند نقش آفرین باشد.
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر گفت: در این هفته ۴۰ برنامه با ۷۵ ویژه برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.
وی با تشریح برنامه‌های هفته بسیج خاطرنشان کرد: همایش " شکوه پایداری" با حضور بسیجیان استان در ۵ آذرماه برگزار می‌شود.
بهمنیار برگزاری نشست افزایش جمعیت و سبک زندگی اسلامی، برگزاری حلقه‌های صالحین، استقرار خانه‌های ایست بازرسی، ایجاد گشت‌های محله محور و شورای امر به معروف و نهی از منکر را از جمله برنامه‌های سپاه عشایر در این هفته برشمرد و گفت: دو طرح اقتصاد مقاومتی در استان نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه سپاه عشایر دانش‌آموزان عشایری را به سمت تحصیل در مدارس شبانه روزی تشویق و حمایت می‌کند اظهار داشت: بسته‌های حمایتی لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان عشایری توزیع شد.

رویکرد بسیج حضور همه جانبه برای اعتلای نظام/اعزام کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم شهرستان لنده به کرمانشاه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: رویکرد بسیج در عرصه کنونی حضور همه‌جانبه برای اعتلای نظام بوده و امروز باید در عرصه یاری رساندن به مردم با تلاش و \شتکار حضور یابد.

علی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حادثه و واقعه زمین لرزه در کرمانشاه و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان در این حادثه اظهار داشت: ملت ایران با حضور و اقدام به موقع و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به یاری مردم این دیار شتافتند.

وی افزود: کمک‌های مردمی و ابراز احساسات آنها نشان از همدلی و یکپارچه شدن ملت ایران بوده و این حضور و همدلی باید در جهات مختلف نیز تقویت شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده با اشاره به رویکرد همه‌جانبه نگر بسیج تصریح کرد: فرهنگ و تفکر بسیج با رویکردی همه‌جانبه‌نگر در عرصه‌های مختلف حضور یافته و در جهت اعتلای نظام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

محمدی‌ با تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان لنده یادآور شد: در اولین روز از هفته بسیج موج همدلی و مشارکت و همراهی مردم شهرستان با آسیب‌دیدگان کرمانشاه با اعزام کاروان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به نمایش گذاشته خواهد شد که نشان از احساس وظیفه و حضور به موقع خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه برنامه‌های هفته بسیج غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور حلقات قرانی و همراه با قرائت قرآن اجرایی می‌شود که شیوه جدیدی در غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده در ادامه به دیدار بسیجیان با خانواده شهدا و امام جمعه اشاره و گفت: یکی از بسیجیان شهرستان به نمایندگی از جامعه بسیجی شهرستان لنده برای دیدار با مقام معظم رهبری اعزام می‌شود.

محمدی حضور بسیجیان در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه توسط فرماندهی ناحیه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد و افزود: نشست‌های بصیرتی و روشنگری، محفل انس با قرآن، و بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان لنده می‌باشد.

وی در ادامه به تقارن هفته بسیج با حلول ماه ربی‌الاول اشاره و گفت: برنامه این هفته باید شور و شعف و نشاط را به جامعه انتقال دهد که این مهم با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات به موقع و اجرای برنامههای متنوع از سوی ادارات محقق خواهد شد.

محمدی در ادامه با اشاره به حضور اثربخش موکب باب‌الحوائج شهرستان لنده در مرز شلمچه و اراپه بیش از ۶۰۰ هزار خدمات(به نفر) در این موکب اشاره و خاطر نشان کرد: همایش تجلیل از خادمان حسینی در موکب باب‌الحوائج لنده روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح در حسینیه ثارالله برگزار می گردد.





نشست شورای اداری چاروسا در راستای رفع مشکلات منطقه برگزار شد
با حضور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس و مدیران کل نشست شورای اداری چاروسا در راستای رفع مشکلات منطقه برگزار شد.

 با حضور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه قلعه رئیسی، فرماندار و بخشدار چاروسا، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرعامل گاز استان، معاون مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران ادارات چاروسا نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد.








حیات پرواز در ابتدا این نشست ضمن خیرمقدم به نماینده و مدیران کل و فرماندار به مشکلات منطقه چاروسا پرداخت و عنوان کرد: در بحث ورزش منطقه ما محروم است و به کلی ورزش سردرگم است و فرزندان ما برای بازی و ورزش به شهرستان های همجوار رو می آورند.

بخشدار چاروسا به پروژه جاده دهدشت به قلعه رئیسی اشاره و خواستار ملی شدن این محور ارتباطی شده است.

وی به هزینه‌های خرج شده در پروژه دره خواجه اشاره و افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته طرحی را به نام پروژه دره خواجه افتتاح که هزینه بسیار زیادی خرج آن شد که حتی مشخص نیست چه کسی متولی آن است و هزینه آن توسط چه کسی انجام گرفته است.

پرواز در ادامه به موضوع مشکلات سرعت اینترنت، ورزشگاه و نبود شعب بانک ملی اشاره کرد.

در ادامه مسوولین شورای اداری چاروسا هر یک در حوزه مختلف صحبت‌هایی را بیان کردند که رئیس اداره برق چاروسا به بیان مشکلات حوزه برق اشاره و خواستار پیگیری مشکلات شد.

علی عابدی از راه‌اندازی ایستگاه برق در بین دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی خبر داد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه مشکلات برق چاروسا و دیشموک برطرف می شود.

سید حسن آرمند به مشکلات نبود شعب بانک ملی در شهر قلعه رئیسی اشاره و یادآور شد: بخش چاروسا تمامی پتانسیل موجود برای راه اندازی یک شعب در این بخش را دارد جواب اولیه مدیرعامل بانک کشور موافقت هایی انجام گرفت که موافقت سرپرست شعب بانک ملی استان مانده که امیدواریم این مشکل محقق شود.

عضو شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی از نبود یک دستگاه آمبولانس و مشکلات ورزشگاه شهر قلعه رئیسی بیان و تصریح کرد: نبود یک دستگاه آمبولانس در شهر قلعه رئیسی برای حمل جسد اموات مردم یک مشکل اساسی است که امیدواریم نماینده محترم با پیگیری از سوی خیرین این مشکل را برطرف کند.

محمد شکوهی به مشکلات حوزه آموزشی آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: جای تقدیر دارد که نماینده چهارگانه استان در اقدامی به جذب خیرینی برای فضای های آموزشی قدیمی افدام کرد.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: امیداریم خوابگاه شبانه روزی شهر قلعه رئیسی تا مهرماه آینده افتتاح شود ولی چند مدرسه قدیمی دیگر نیاز به بازسازی دارد که امیدواریم در این امر کمک کند.

فیض‌الله آبرود عضو شورای اسلامی شهر به مشکلات نبود آتش نشانی در شهر قلعه رئیسی اشاره و اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که مردم شهر قلعه رئیسی در اتفاقات آتش سوزی رخ می دهد مشکل نبود آتش نشانی است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

ناصر ارغنده به مشکلات حوزه کمیته امداد اشاره و یادآور شد: متاسفانه در پایش افراد تحت پوشش کمیته امداد امیدواریم نماینده محترم پیگیری کنند که افراد کمتری از تحت پوششی این نهادی خارج شوند.

رئیس کمیته امداد چاروسا بیان کرد: جا دارد از نماینده به دلیل حمایت از کمیته امداد چاروسا تشکر کنم.

بیت‌الله شهیدنیک عضو شورای اسلامی شهر به مشکلات درمانی شهر اشاره و خاطرنشان کرد: نبود پزشک متخصص در سطح شهر نیاز اساسی شهر است که امیدواریم با حمایت نماینده هر هفته چند پزشک متخصص به این منطقه سفر کنند.


 
محموله قاچاق در محور "یاسوج ــ اصفهان" کشف شد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۷۷ عدد درب ساختمانی و ۱۱۷ عدد دستگیره مربوطه به‌ارزش یک میلیارد ریال در محور یاسوج ــ اصفهان خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد، سردار "مهدی انصاری" گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان دنا حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری محور "یاسوج ــ اصفهان" به یک کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی اظهار داشت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۶۹ عدد درب فلزی یک‌لنگه و هشت درب شیشه‌ای ضدسرقت دولنگه‌ای و ۱۱۷ عدد دستگیره درب، فاقد اسناد مثبت گمرکی کشف و ضبط کردند.
انصاری با بیان اینکه ارزش تقریبی این محموله قاچاق یک میلیارد ریال است، اضافه کرد: بنا به اظهارات راننده، این محموله از یکی از استان‌های جنوبی کشور بارگیری شده بود و به‌مقصد یکی از استان‌های مرکزی کشور حمل می‌شد.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: راننده به مرجع قضائی معرفی و خودرو هم به پارکینگ منتقل شد.
واکنش مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با مطلوب ارزیابی کردن نقش مجتمع رفاهی نفت در محمودآباد شمال گفت: احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج محرک توسعه است.
دلاور بزرگ‌نیا اظهار داشت: مجتمع رفاهی محمودآباد شمال در زمان تاسس با هدف اقامتگاهی برای اجلاس اوپک احداث شد و به طور حتم نقش بسزایی در توسعه گردشگری و جذب گردشگر داشته است.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آیا احداث مجتمع رفاهی نفت در پارک جنگلی استان می‌تواند در توسعه استان نقش داشته باشد عنوان کرد: به طور حتم نقش این طرح در توسعه استان انکارناپذیر بوده و به نوعی این پروژه محرک توسعه است.
بزرگ‌نیا ابراز کرد: ضروری است مدیران کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی با مسئولان وزارت نفت پیگیر عمومی کردن خدمات این مجتمع باشند و از هیچ تلاشی برای احداث بخشی از محیط به ابنیه و تاسیسات سرگرمی و تفریحی دریغ نکنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه مدیران کهگیلویه و بویراحمد باید پیگیر راه‌اندازی بخش سرگرمی و تفریحی مجتمع نفت در پارک جنگلی یاسوج باشند، گفت: در این صورت ماندگاری مسافر بیشتر و احداث هتل توجیه می‌شود.
بزرگ‌نیا افزود: به طور حتم در صورت راه اندازی و احداث مجتمع رفاهی نفت در یاسوج و ماندگاری مسافر، سرمایه‌گذار راغب به ایجاد طرح‌های متعدد در بخش‌های مختلف همچون ساخت هتل و هتل آپارتمان می‌شود که تامین این زیرساخت‌ها کهگیلویه و بویراحمد را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند.
وی با بیان اینکه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی وزارت نفت پیگیر دیده شدن فضای سرگرمی و تفریحی در مجتمع رفاهی نفت در یاسوج باشند، افزود: در صورتی وزارت نفت راضی به عموم شدن تمامی خدمات مجتمع رفاهی نفت در پارک جنگلی یاسوج نشد مدیران استانی پیگیر عمومی شدن بخش تفرجگاهی این مجتمع باشند.
 
تخصیص یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی جهت تکمیل پروژه‌های آبفای کهگیلویه
مدیر آب و فاضلاب شهری کهگیلویه از تخصیص یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار از محل ماده ۱۸۰ و نفت برای تکمیل پروژهای این اداره خبر داد.
داریوش فقهی‌پور رفع اتفاقات نشتی آب در این شهرستان طی ۶ ماه اخیر را ۳۵۷ مورد عنوان و اظهار داشت: طی همین بازه زمانی قریب به ۷۶ انشعاب فرسوده تبدیل به انشعابات استاندارد شدند.
مدیر آب و فاضلاب شهری کهگیلویه، رفع گرفتگی فاضلاب را ۴۳ مورد دانست و بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعویض الکتروپمپاژهای سوخته چهار مورد بوده و این درحالی است که سال‌های قبل سوختگی الکتروپمپاژها دو رقمی بوده است.
وی نمونه‌برداری کلرسنجی را یکهزار و ۷۷۸ مورد خواند و با بیان اینکه از این تعداد ۲۴ مورد مشترک با شبکه بهداشت بوده گفت: طی ۶ ماه اخیر ۹۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی و ۱۳ مورد نمونه‌برداری شیمیایی صورت گرفته است.
مدیر آبفای شهری کهگیلویه، تعداد حلقه‌های چاه تأمین‌کننده آب در این شهرستان را ۷ حلقه عنوان و خاطرنشان کرد: ۶ حلقه از این چاه‌ها فعال است.
فقهی‌پور از تخصیص یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار از محل ماده ۱۸۰ نفت برای این اداره خبر داد و با بیان اینکه این اعتبار مربوط به مطالبات پیمانکاران در سنوات گذشته است گفت: قریب به ۶۵۰ میلیون تومان مطالبات پیمانکار از سال گذشته وجود دارد.
 
راه و ورزشگاه دو نیاز اساسی مردم قلعه رئیسی است
امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از وضعیت محور قلعه رئیسی به دهدشت گفت: راه و ورزشگاه دو نیاز اساسی مردم قلعه رئیسی است.
حجت السلام اسماعیل صلواتی  در نشست شورای اداری چاروسا با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شورای اداری چاروسا ضمن خیرمقدم به مسوولین و نماینده عام المنفعه شهرستان با تسلیت ایام آخر ماه صفر به مشکلات چاروسا اشاره و اظهار داشت: از مدیرعامل و مسوولین اداره گاز استان و شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل حرکت جهاد گونه در روند گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک تقدیر و تشکر می‌کنم ولی امیدواریم شبکه داخلی شهر قلعه رئیسی هرچه سریع تر صورت بگیرد.
امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از وضعیت محور قلعه رئیسی به دهدشت تصریح کرد: کجای دنیا سه کیلومتر جاده ارتباطی سه سال طول می‌کشد و روکش آسفالت که توسط راهداری شهرستان صورت می‌گیرد بسیار ضعیف و کند حرکت می‌کند و یکی از وظایف نماینده نظارت بر پروژه‌ها است که امیدواریم بر روکش آسفالت قلعه رئیسی به دهدشت توجه بیشتر کند و از راهداری بخواهد تا هرچه سریع تر مشکل روکش برطرف شود.
وی به مشکل ورزشگاه قلعه رئیسی اشاره و یادآور شد: چرا دغدغه ۲۰سال ورزشگاه قلعه رئیسی سرانجامی ندارد و یکبار برای همیشه این مشکل را به طرف کنید و جای تاسف دارد که یک مکانی را برای ورزش و جوانان در چاروسا مشخص کردید که هیچ گونه فایده‌ای را برای منطقه ندارد.
صلواتی به مهاجرت روستاها اشاره و افزود: بسیاری از روستاهای منطقه چاروسا به دلیل نبود امکانات که از جمله روستای ادرج است مردم در حال مهاجرت هستند که امیدواریم مسوولین به این وضعیت توجه کنند و نگذارند بقیه روستاها خالی از سکنه شوند.
امام جمعه قلعه رئیسی در پایان نیاز اساسی منطقه چاروسا را مدیران انقلابی و جهادی دانست و خواستار توجه نماینده به این امر شد.
 
 
اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد
مسؤول بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته بسیج گروهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.
ارژنگ تندپور  به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: آذین‌بندی سر در ادارات و فضاسازی، برگزاری میز خدمت در ادارات استان، برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته بسیج، برگزاری یادواره شهدای کارمند و دیدار با خانواده معظم شهدای کارمند و ایثارگر از برنامه‌های روز اول در این هفته است.
مسؤول بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد شرکت بسیجیان در غبارروبی، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا را برنامه دومین روز از این هفته دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات حلقه‌های صالحین، هم‌اندیشی و اتحاد راهکار احیاء معروف متروکه(تکریم ارباب رجوع) و حذف منکر رایج(ارتشاء) خواهد بود.
وی عنوان کرد: شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، تجلیل از بسیجیان فعال نمونه و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، تجلیل از بسیجیان خلاق، مبتکر و نوآور، برگزاری نشست‌های روشنگری فرهنگی اجتماعی با محوریت سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است.
این مسؤول تصریح کرد: اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم جهت محرومیت‌زدائی و ارائه مشاوره‌ اداری به روستائیان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سر گروه‌های حلقه‌های صالحین، اجرای مسابقات مقاله نویسی و کتاب خوانی و برگزاری همایش عفاف و حجاب و تبیین افزایش جمعیت برنامه‌هایی هستند که در این هفته برگزار می‌شوند.
 
جدایی از مسیر ولایت شکست را به همراه خواهد داشت/ شهید آرامزاده با شایستگی کامل دین خود به ولایت را ادا کرد
فرمانده اسبق گردان تکاوران تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر وقت از مسیر ولایت جدا شدیم باید برای همیشه شکست را بپذیریم.
شامگاه امشب همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) یادواره «افتخار کوچه، آبروی محله» بزرگداشت شهید «حبیب آرامزاده» در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.
عزیزقلی نیک‌پور در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، با بیان اینکه ما بعد از شهدا چه کرده‌ایم، اظهار داشت: اگر به وصیت‌نامه شهدا نگاه کنیم هیچ کدام دنبال پول و سهمیه برای خانواده خود نبودند، تنها خواسته شهدا پایبندی به ولایت فقیه بود.
فرمانده اسبق گردان تکاوران تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهدا با پیروی از امام خمینی(ره) مقابل ۳۶ کشور دنیا ایستادند و برای این کشور عظمت به ارمغان آوردند.
وی با بیان اینکه شهدای ما هرگز دست ذلت به طرف کسی دراز نکردند، گفت: آیا امروز وقتی که موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران مقر داعشی‌ها را نابود می‌کند سزای ما این است در مقابل ذلت دست دراز کنیم؟
نیک‌پور خواستار تبعیت از ولایت و رهبری شد و بیان کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست دست ذلت مقابل آمریکای خبیث دراز کند.
وی شجاعت شهید آرامزاده را بی‌نظیر خواند و افزود: این شهید بزرگوار آن‌گونه که شایسته بود دین خود به ولایت را ادا کرد.
فرمانده اسبق گردان تکاوران تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد آرامش و امنیت نظام جمهوری اسلامی را مدیون شهداء دانست و تصریح کرد: شهدا از جوانی خود گذشتند و هیچ اجباری برای رفتن به جبهه‌ها نداشتند، آن‌ها رفتند تا ما امروز مثل عراق و افغانستان نباشیم.
نیک‌پور خاطرنشان کرد: هر وقت از مسیر ولایت جدا شدیم باید برای همیشه شکست را بپذیریم.
وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا نظام جمهوری اسلامی برای سوریه هزینه می‌کند، گفت: اگر ما آنجا شهید می‌دهیم و هزینه می‌کنیم در واقع امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران را تأمین می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تارم چراهنوز عزل نشده،خداوکیلی.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1