تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۲۹۲۷۴۰

اجرای طرح اشتراک گذاری کتاب/ نقش اساسی تئاتر در تبیین مفاهیم جامعه

۰
کبنا ؛خبرهای فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد
تئاتر در تبیین مفاهیم اساسی جامعه نقش اساسی دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه اجرای نمایش دفاع مقدسی رمان سم پاشی نقش تاتر در تبین مفاهیم اساسی جامعه را اساسی دانست.
رضا دهبانی پور در سخنان کوتاهی قبل از اجرای نمایش رمان سم پاشی به نویسندگی وکارگردانی رضا گشتاسب از هنرمندان هم استانی در پلاتوی حسین پناهی گفت: تئاتر درتبیین مفاهیم اساسی جامعه نقش اساسی دارد.
وی با اشاره به ایده خلاقانه نویسنده در این اثر گفت: این اثر نمایشی روایت گوشه ای از عملیات کربلای ۴ و دلاوری رزمندگان غیور میهنمان است که این حقیر توفیق حضور در این عملیات را داشتم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از کارگردان و عوامل اجرایی این نمایش افزود: به نمایش گذاشتن شجاعت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان عملیات کربلای ۴ در قالب هنر دارای ارزش فوق العاده ای دارد.
رضا گشتاسب هم با تقدیم این نمایش به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور وی تقدیر کرد.
برپایه این گزارش، نمایش رمان سم پاشی به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب به مدت ۱۰ شب در یاسوج به روی صحنه می‌رود.
 
اجرای طرح اشتراک گذاری کتاب در گچساران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از اجرای طرح اشتراک گذاری کتاب در این شهرستان خبر داد.
امیرحسین نوروزی گفت: به مناسبت هفته کتاب خوانی برنامه ای با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه انجمن اهل قلم، سبزگامان و شاهنامه برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: در این برنامه شهروندانی که کتاب‌هایی که قبلاً مطالعه کردند و دیگراستفاده از آن نمی‌کنند را در این برنامه با دیگر همشهریان به اشتراک گذاشتند.
نوروزی بیان داشت: در این بین شهروندان کتاب‌های جدیدی که مطالعه نکردند را از میز اشتراک کتاب برمی داشتند.
این برنامه که در محل تقاطع خیابان شهدای قیام ۱۹ آبان و خیابان شهید بشارت گچساران اجرا شد با استقبال مناسب شهروندان همراه شد.
 
یادواره شهدای هنرمند گچساران برگزار می‌شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری یادواره ۶ شهید هنرمند شهرستان گچساران در ۵ آذرماه ۹۶ خبر داد.
امیرحسین نوروزی گفت: جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری یادواره شهدای هنرمند شهرستان گچساران با حضور مسئولان و جمعی از روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این جلسه اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای هنر وجود نداشته باشد فرهنگ آن جامعه خاموش می‌ماند و یک وضعیت منفعل به خود می‌گیرد و هر شهید یک هنرمند است که توانسته با ایثار و گذشت، هنرمندانه مفاهیم والای دینی و انسانی را به جامعه به زیباترین شکل عرضه کند.
نوروزی در ادامه از برگزاری یادواره شهدای هنرمند گچساران در هفته بسیج خبر داد و افزود: یادواره شهدای هنرمند و مداح گچسارانی گامی هرچند کوچک در راستای ارزش‌گذاری و تکریم شهدا بوده اما نشان از اهمیت تلاش و تاثیرات فرهنگ مقدس شهید و شهادت دارد.
نوروزی با اشاره به ۶ شهید والامقام هنرمند درشهرستان گچساران، عنوان کرد: قرار است در روز ۵ آذر ماه درمحل سالن مهرگان یادواره این عزیزان برگزار گردد.
 
تعزیه از هنرهای اصیل و فاخر مردم ایران است
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بهمئی تعزیه را از هنرهای اصیل و فاخر مردم ایران عنوان کرد
علیدادخوبی زاده گفت: بمناسبت شهادت دختر سه ساله امام حسین (ع) حضرت رقیه خاتون (س) در خرابه شام، مراسمی باشکوه درمدرسه سمیه شهرستان بهمئی برگزار گردید.
رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی گفت: تعزیه از هنرهای اصیل و فاخر مردم ایران زمین است که با آن ارادت و عشق خود را به سیدالشهدا (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان می‌دهند.
 
ارسال ۵۳۷ اثر به سوگواره منطقه ای شعر مشک تشنه
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی چرام از ارسال ۵۳۷ اثر به سوگواره منطقه ای شعر مشک تشنه خبر داد.
سعید خردمند گفت: اختتامیه سومین سوگواره منطقه ای شعر آیینی مشک تشنه در شهرستان چرام برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت: این سوگواره در سه بخش؛ فارسی، کلاسیک و محلی با حضور شاعرانی از استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر برگزار می‌گردد.
خردمند تصریح کرد: تعداد ۵۳۷ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که توسط داوران سوگواره داوری خواهند شد و از هر بخش سه اثر برگزیده که در مجموع ۹ اثر انتخاب می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام اظهار داشت: مراسم اختتامیه این سوگواره با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولین محلی روز شنبه ۲۷ آبانماه ۹۶ ساعت ۱۰ صبح در سالن امتحانات اداره آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
 
اجرای عمومی نمایش بستری مناسب در جهت سطح ارتقاء فرهنگ عمومی
معاون هنری ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، اجرای عمومی نمایش را بستری مناسب در جهت سطح ارتقاء فرهنگ عمومی عنوان کرد.
محمدعلی پیرسبزی گفت: نمایش رمان سم پاشی نوشته و کار رضاگشتاسب دریاسوج به اجرا رفت.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بر این باوریم در جهت حمایت از اجرای عمومی گام‌های موثری برداریم زیرا اجرای عموم باعث رشد و شکوفایی استعدادهای جوان، ایجاد بستر مناسب در جهت ارتقای فرهنگ عمومی، جذب مخاطب در سنین مختلف و روی آوردن به سالن‌های نمایش، ایجاد تعامل با ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و همچنین جذب مؤسسات و شرکت‌های غیر دولتی در راستای حمایت از هنر تئاتر و هنرمندان است.
وی افزود: این نمایش از روز هجدهم آبانماه به مدت ده شب در مجموعهٔ تئاتر شهر یاسوج، پلاتوی حسین پناهی در حال اجرا است.
پیرسبزی عنوان کرد: این نمایش روایتی تازه از شهدای غواص و عملیات کربلای چهار را به تصویر می‌کشد. جایی که شک و تهمت حضور پررنگی دارد.
وی اظهار داشت: در این اثر هنری، شاناز خلفی، صلاح الدین پناه، غزال انصاری، پدرام محمد پور، بابک جمشیدی، ایوب پناهی، وحید شفیعی، آیسودا حقیقت، علی امامی و شجاعت پیش آهنگ به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1