تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۲۹۲۶۶۳

مسوولان مش سیاسی پیامبر اسلام(ص) را الگو قرار دهند

۰
کبنا ؛حجت الاسلام مصباح نژاد خطیب جمعه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در خطبه های امروز نماز جمعه سی سخت گفت:تقوا برای مومنین عزت بخش است و نقطه مقابل ان باعث ذلت و خواری مومن است.
وی ادامه داد:هرکس تقوا نداشته باشد ذلیل خواهد شد.
امام جمعه سی سخت با بیان اینکه تقوا باعث پروا و بالندگی مومن می شود تصریح کرد:رسول مکرم اسلام شخصیت با عظمتی دارد که در زیارت اربعین اشاره کلی شده است.
مصباح نژاد ابراز کرد:رسول اکرم اسلام یکی از نعمت های بزرگ الهی است و زندگی این پیامبر اسلام ابعادی دارد که باید به جامع آن توجه کرد.
رسول اکرم(ص) یکی از نعمت های بزرگ الهی است
وی به سبک زندگی و سیره پیامبر در شیره سیاسی و حکومتی اشاره داشت و گفت:برای سیاست گذاران و سیاست مداران این سیره باید الگو باشد.
امام جمعه سی سخت تصریح کرد:مسلمان حق ندارد احتیاجات خود را با اهل شرک برطرف کند این یکی از سیره های سیاسی پیامبر بوده است.
منش سیاسی مسئولان برگرفته از منش سیاسی رسول اکرم باشد
مصباح نژاد خاطر نشان کرد:پیامبر مکرم اسلام فرموده اند که من نمی خواهم در هر موضوعی بوسیله مشرکان پیروز سوم این یکی از سیاست های بزرگ رسول اکرم است که امروز باید الگوی سیاسیون ما باشد.
مصباح نژاد به بیرون راندن یهود از تمام سرزمین اعراب اشاره داشت و افزود:رسول اسلام به خاطر توطئه ورزی این قوم و لجاجت های انها دستور داد انها را از سرزمین اعراب خارج کنند این اوج سیاست مداری پیامبر بزرگ اسلام بود.
وی به سیره و روش عبادات پیامبر اشاره داشت و گفت:پیامبر اکرم در عبادت در اوج بود و عبد بود.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا در خطبه دوم نماز جمعه این شهر به مناسبت های در پیش رو اشاره داشت و افزود:۲۸صفر روزی جانگذار و غم انگیز در جهان اسلام است.
امروز جامعه اسلامی باید حول محور وحدت قدم بردارد
مصباح نژاد به نیاز جدی وحدت و انسجام اسلامی با محوریت تفکر رسول اکرم اشاره کرد و گفت:جامعه اسلام بعد از پیامبر محوریت اکرم را از دست داده است و این موضوع مسئله ای تلخی است.
امام جمعه سی سخت بیان کرد:انهایی که امروز به نام اسلام عامل قتل مسلمانان و کودک کشی هستند به کجا می روند.
چرا به اسم اسلام عده ای فریب خورده دست به مسلمان کشی می زنند
مصباح نژاد با بیان اینکه چرا امروز برادر کشی و مسلمان کشی را ادامه می دهید،گفت:امروز باید با وحدت و هوشمندی با پیامبر اسلام همگام باشیم.
امنیت مناطق زلزله زده کرماننشاه باید برقرار شود
وی در ادامه حادثه مصیب بار زلزله کرمانشاه را یک مصیبت بزرگ دانست و افزود:امنیت در این مناطق باید استوار باشد و نباید عده ای انسان نما و بی مایه که بویی از انسانیت و شرافت نبرده اند در این مناطق مبادرت به غارت مال مردم بکنند‌.
امام جمعه سی سخت در ادامه به هفته بسیج اشاره کرد وگفت:از خدمات بسیج این نهاد مردمی و بزرگ تشکر می کنیم و خدمات بسیار خوب این نهاد را ارج می نهیم.
بسیج لشکر مخلص خداست
مصباح نژاد با تأکید بر اینکه هرکجا تفکر بسیجی حضور داشته انجا کارها خوب پیش رفته است،تصریح کرد: هفته بسیج فرصت و بهانه ای برای زنده نگه داشتن تفکر بسیجی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیج لشکر انقلاب است و یک جریانی فرهنگی و سیاسی است.
بسیج سدی در برابر تهدید های دشمن است
امام جمعه سی سخت تصریح کرد:دشمنان بدانند تا وقتی تفکر بسیجی در این انقلاب است هیچ تهدیدی علیه این کشور عملی نخواهد شد.
مصباح نژاد در ادامه به هفته وقف اشاره داشت و گفت :فرهنگ وقف در استان ما ضعیف است و باید این فرهنگ گسترده شود و بدانیم که عرصه وقف گستره اش بسیار زیاد ست.
وی در ادامه به پیاده روی بزرگ اربعین اشاره داشت و افزود:این حرکت پیاده روی اربعین یک حرکت بزرگ در جهان اسلام است که باید بیشتر برای توسعه و ترویج ان تلاش کرد و از همه دست اندرکاران این حرکت بزرک باید تقدیر شود.
لزوم ورود مجلس و دولت به مسئله گرفتن عوارض از زائران اربعین
وی با انتقاد از برخی کم کاریها در پیاده روی اربعین گفت:دولت و مجلس باید پیشرو در جهت توسعه این حرکت بزرگ باشند و نگذارند برخی در جلوی این حرکت بزرگ سنگ اندازی کنند که نشانه ان گرفتن عوارض در مناطق ازاد از زائران اربعین بود که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1