تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۲۹۲۶۵۴

دوشنبه کهگیلویه و بویراحمد بارانی می‌شود / این کار استاندار به چه کسانی برخورده است / گلایه رانندگان گچسارانی از سکوهای پرش در خیابان‌ها / تصاویری از تصادف مرگبار در بلوار بویراحمد / تولید فسفات پربازده در چرام

۰
کبنا ؛



خبرهای کهگیلویه و بویراحمد


 


ابلاغ ۱۶۰میلیارد ریال به بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت که افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال برای پرداخت بخشی از مطالبات معوق سازمان ها وموسسات درمانی طرف قرارداد با این نهاد از محل اعتبارات متمرکز ملی به استان ابلاغ شد.
 
سید یدالله حسینی اظهار داشت: ابلاغ و تخصیص این مبلغ به صورت نقدی و اوراق و با همکاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه بوده است.
وی تصریح کرد: با ابلاغ این میزان اعتبار مطالبات تمامی داروخانه های طرف قرارداد با بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد تا اول تیر سال جاری پرداخت شد.
وی تصریح کرد: همچنین با ابلاغ این مبلغ مطالبات معوق تمامی موسسات درمانی دولتی و خصوصی، پزشکان، آزمایشگاه ها، سنوگرافی، رادیولوژی ها و متخصصان و کلینیک های دولتی استان تا پایان خرداد سال جاری پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد بدون اشاره به میزان بدهی بیمارستان ها و موسسات درمانی طرف قرارداد، گفت که مطالبات بیمارستان ها نیز تا پایان دی سال گذشته پرداخت شده است.
۵۱۹ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
۳۴۳ هزار روستایی، ۹۵ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۸ هزار تن بیمه همگانی و ۳۳ هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت در کهگیلویه بویراحمد بهره‌مند هستند.
ورود نخستین سامانه بارشی در سال جاری به کهگیلویه وبویراحمد
کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت که یک سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز دوشنبه هفته جاری وارد استان خواهد شد و به دنبال آن دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد.
ولی بهره مند اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی شدت این سامانه بارشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.
وی با بیان اینکه با ورود این سامانه شاهد جو ناپایدار در استان خواهیم بود، افزود: بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه اختلال در تردد جاده ای و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست،گفت: این سامانه به تدریج از اواخر هفته جاری از جو استان خارج می شود.
وی تصریح کرد که در ۲۴ساعت گذشته امام زاده جعفر(ع) گچساران با دمای بالای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و یاسوج با دمای منفی ۲ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط این استان بودند.
اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد حکایت از کاهش میزان نزولات جوی در ۹ سال گذشته در این استان دارد.
میانگین بلند مدت بارندگی در استان از ۴۳ سال قبل تاکنون افزون بر ۶۷۵ میلی متر معادل حدود ۱۰ هزار و ۴۷۴ میلیون مترمکعب اعلام شده است.
بر اساس این اطلاعات ۴۴٫۳ درصد این میزان تبخیر می‌شود و جزء بارندگی‌های مفید محسوب نمی‌شود و از مجموع ۵۷٫۳ درصد بارش‌های مفید نیز حدود ۵۵٫۲ درصد از این میزان نیز تبدیل به روان آب و تشکیل سیلاب می‌شود.
۴۴٫۸ درصد بارش‌های مفید معادل ۲ هزار و ۶۱۳ میلیون متر مکعب نیز سهم حوزه‌های آبریز و سفره‌های زیرزمینی در این استان می‌شود.
بیشترین کاهش بارندگی سال زراعی گذشته (مهر سال ۱۳۹۵ تا پایان شهریور ۱۳۹۶) کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۲۹٫۲ میلی متر در شهر لیکک گزارش شده است.
 
آب سد کوثر به دلیل ترمیم شبکه‌ آبیاری در آذر امسال رها نخواهد شد
فرماندار گچساران گفت: به دلیل ترمیم شبکه‌های آبیاری و زهکشی و اجرای تعریض سیفون‌های انتقال آب کشاورزی دشت لیشتر در مسیر جاده گچساران- بهبهان از ابتدای آذر امسال تا اطلاع ثانوی آب سد کوثر رها سازی نخواهد شد.
عبدالرحیم رحیمی  در نشست بررسی تعریض سیفون‌های انتقال آب کشاورزی دشت لیشتر افزود: ۲۲۰ متر کانال در مسیر سد کوثر در این مدت برای جلوگیری از هدر روی آب باید ترمیم شود.
وی ادامه داد: همچنین برای تعریض محور گچساران- بهبهان سیفون‌های انتقال آب سد کوثر باید ۶ متر عقب نشینی کنند.
رحیمی گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۸۰ میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا ۶۲۵ متر است.
وی ابراز کرد: سالانه به‌طور متوسط ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران برای مصرف یک هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزان مناطق لیشتر و خیرآباد از توابع گچساران رهاسازی می‌شود.
وی ابراز کرد: طرح گچساران به بهبهان به طول ۴۰ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجراست.
فرماندار گچساران تصریح کرد: ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح بزرگ اختصاص داده شده است که در صورت جذب در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: سد کوثر گچساران آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می‌کند.
سد کوثر در فاصلهٔ ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر دوگنبدان، در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
اهدای ۹ قطعه زمین برای احداث کتابخانه عمومی در گچساران
رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران گفت: خیران نیک اندیش و فرهنگ دوست ۹ قطعه زمین برای احداث کتابخانه‌های عمومی در روستاهای این شهرستان اهدا کردند.
 
کورش حسنی افزود: این زمین‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ مترمربع مساحت دارند.
وی بیان کرد: سربیشه، بیدزرد، کلاغ نشین، تلخ آبشیرین، آرو و ماهور باشت از جمله روستاهای محل اهدای این زمین‌ها هستند.
رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران تصریح کرد: برای ساخت هر یک از این کتابخانه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که از دوستداران فرهنگ کتابخوانی انتظار می‌رود برای احداث این کتابخانه‌ها مشارکت کنند.
حسنی میزان اعتبار مصوب شده برای کتابخانه‌های عمومی گچساران در سال جاری را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است.
وی گفت: این اعتبار برای خرید تجهیزاتی نظیر میز، صندلی، قفسه و تعمیرات در قالب رنگ آمیزی در نظر گرفته شده است.
حسنی مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را بیش از ۲۸ هزار متر مربع ذکر کرد.
وی بیان کرد: ۶ باب کتابخانه محله‌ای در این شهرستان هم فعال است.
فضای مطالعه این شهرستان تا قبل از سال ۹۲، ۶ دهم متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر بوده که با فعال شدن پنج باب کتابخانه این میزان هم اکنون به بیش از یک ‌متر رسیده است.
از سال ۹۲ تاکنون پنج باب کتابخانه با زیر بنای بیش از ۲ هزار متر مربع و اعتبار ۱۴ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال به فضاهای فرهنگی این شهرستان اضافه شده است.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی گچساران را ۱۲ باب ذکر کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.
رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران از مراجعه ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: بیش از هفت هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال کمک۷ تنی بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد به زلزله زدگان کرمانشاه
 محموله هفت تنی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه کمک های نوع دوستانه و خیرخواهانه این استان صبح روز شنبه به منطقه زلزله زده غرب کشور و استان کرمانشاه ارسال شد.



مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت که این کمک ها شامل انواع مواد غذایی، خوراک و اجناس مورد نیاز آسیب دیدگان در استان کرمانشاه است.
علیرضا موسوی امجد اظهار داشت: عمده ترین این کمک ها شامل پتو، آب معدنی، کنسرو، پوشاک، قالی، برنج، ماکارونی، شیر خشک، مواد بهداشتی، دستکش، کلاه، روغن و چای بوده است.
وی، ارزش ریالی این محموله را افزون بر سه میلیارد ریال دانست و گفت: اداره کل بهزیستی این استان علاوه بر کمک های مادی در زمینه اعزام نیروهای مشاوره ای و مددکاری به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعلام آمادگی کرده است.
در روزهای گذشته مردم نوع دوست کهگیلویه وبویراحمد بهمراه مسئولان و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و شرکت های بخش خصوصی از هیچ تلاشی برای کمک و یاری رساندن به مردم مصیبت دیده و زلزله زدگان کرمانشاه دریغ نکردند.
ظرف روزهای گذشته تاکنون افزون بر ۳۰ میلیارد ریال کمک های خوراکی و غذایی و سایر اجناس مورد نیاز در قالب کاروان های حمایتی و امدادی از این استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و زلزله زدگان اظهار داشت: این کمک‌ها شامل چادر، پتو، آب معدنی، کنسرو، البسه، شیرخشک، آرد، لوازم بهداشتی، ترشیجات، حبوبات و سایر اقلام مورد نیاز است.
وی حمایت مجموعه دولت و نیروهای مسلح در کنار کمک های مردمی و بخش خصوصی برای تسکین آلام افراد مصیبت دیده در زلزله اخیر غرب کشور را در روزهای اخیر قابل تحسین دانست.
احمدی گفت: جمع آوری کمک‌های مردمی توسط هلال احمر و سایر نهادهای حمایتی به این مناطق همچنان ادامه دارد.
زمین لرزه به بزرگی ۷٫۳ ریشتر ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که این حادثه تاکنون ۴۳۶ کشته و ۱۰ هزار و ۱۷۹ مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.


سرعت‌کاه یا سکوی پرش؟
سرعت کاه های زیادی بدون هیچ گونه رنگ آمیزی و آشکار سازی مانند سکوی پرتاب در خیابان ها و بلوارهای اصلی مشکلاتی را برای مسافران در گچساران به وجود آورده است.
شهرستان نفتخیز گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای دو استان فارس و خوزستان و بوشهر ترددهای بسیاری در این شهرستان انجام می شود و هرساله مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات ایام نوروز و ایام مختلف به این شهرستان سفر می کنند که یان سرعت کاه ها مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.
در ایام ماه صفر این شهرستان پذیرای خیل عظیم زائران اربعین حسینی از استانهای دیگر و کشورهای همجواره بوده است. سرعت کاه های بسیار در بلوارهای اصلی گچساران بدون هیچ گونه رنگ آمیز مانند کوه عظیمی از میان خیابان ها سر برآورده و مشکلاتی را برای مسافران در گچساران به وجود آورده است.
این سرعت کاه ها که ارتفاع برخی از آنان بیش از حد استاندارد است برای رانندگانی که به عنوان مسافر به این شهرستان عظیمت می کنند دردسر ساز شده بطوریکه گاه شاهد برخی تصادفات بر اثر همین سرعتکاه در شهرستان بودیم.
سرعت کاه های بلوارهای شهرستان گچساران مانند قله ای بی نام و نشان از زمین سر برآوردند. این سرعت کاه ها که به هیچ عنوان رنگ آمیزی و آشکارسازی نشده اند و علائمی ندارند، رانندگان غیر بومی را دچار مشکل می کنند و علاوه بر آن منجر به خساراتی به وسایل نقلیه شده اند که نیاز به تدبیر اساسی از سوی متولیان امر در این زمینه دارد.
آقای محمد نعمت الهی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: من ساکن استان فارس شهرستان شیراز هستم که برای رفتن به شهرستان اهواز باید عبور از مسیر گچساران کنم.
این مسافر تصریح کرد: متاسفانه در بلوار اصلی این شهرستان که به نام کارکنان دولت نامگذاری شده سرعت کاه های بسیاری وجود دارد که هیچ کدام از آنها رنگ آمیزی و یا شطرنجی نشدند.
نعمت الهی بیان کرد: تشخیص این سرعت کاه ها که ارتفاع برخی از آنان از حد استاندارد بسیار زیادتر است برای رانندگان غیر بومی بسیار سخت و دشوار است.
منصور عزیزیان که زائر اربعین حسینی است خاطرنشان کرد: من نیز در حال بازگشت از کربلای معلی هستم و مجبور به عبور از شهرستان نفتخیز گچساران بودم. متاسفانه نمی دانم چرا مسئولان این شهرستان برای رنگ آمیزی این سرعت کاه ها اقدامی نمی کنند.
وی بیان کرد: فرزند خردسالم همراهم بود که به دلیل نداشتن شناخت از بلوارهای گچساران و وجود سرعت کاه های بلند زبان کودکم به خاطر ارتفاع بسیار سرعت کاه ها به دلیل برخورد با دندانهایش زخم شد.
خانم ز. ن، یکی از شهروندان گچسارانی نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا اضافه کرد: نمی دانم به چه علت تعداد سرعت کاه های بلوار اصلی کارکنان دولت در گچساران بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: مسئولان این شهرستان حداقل برای رنگ آمیزی و آشکار سازی آن اقدام کنند تا خدای ناکرده شاهد رخ دادن حوادث تلخ و تلفات جانی نباشیم.
سرگرد سید محسن حسینی راد، رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گچساران در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: وجود سرعت کاه ها بر حسب تصادفات فوتی در منطقه یا محلات کار شده اند.
وی افزود: متاسفانه تلفات زیاد عابر پیاده در هر منطقه زیاد بوده و ما ناچار به استفاده از سرعت کاه ها هستیم.
حسینی راد بیان کرد: اقدامات موثری از قبیل کنترل سرعت ها توسط نصب دوربین در گچساران در دست اجراست.
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گچساران تصریح کرد: در آینده نزدیک از میدان فلکه نماز(سرباز) تا سه راهی این شهر از طریق دوربین کنترل می شود که با این اقدام هم گذرگاه های عابر پیاده و عبور عابران نیز کنترل خواهد شد.
وی اضافه کرد: در آینده نزدیک جهت رنگ آمیزی این سرعت کاه ها در بلوار اصلی این شهر اقدامات لازم انجام می شود.
 
برگزاری همایش ملی پژوهش‌های شعر معاصر فارسی در دانشگاه یاسوج
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج از برگزاری همایشی ملی "پژوهش‌های شعر معاصر فارسی" در این دانشگاه خبر داد.
هجیر کریمی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی در دانشگاه به عنوان جزیی از فرآیند مدیریت دانش در عرصه علم و برقراری و تقویت ارتباط میان اعضای علمی جامعه به منظور تبادل اندیشه، یادگیری، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید، نشر و اشاعه جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی و در نهایت رسیدن به خرد جمعی، امری ضروری است.
وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه افزود: در طی دو سال گذشته همایش های متنوع ملی و داخلی در سطح بسیار بالایی در دانشگاه یاسوج برگزار شد که مخاطبین فراوانی را به خود جلب کرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود دانشگاه یاسوج در برگزاری همایش‌های ملی و داخلی و حمایت مالی و معنوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج از همایش‌ها برطبق آئین نامه های داخلی دانشگاه در آینده نیزشاهد برگزاری همایش ها و کنگره هایی ملی و استانی خواهیم بود.
دکتر کریمی تصریح کرد: به پیشنهاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج و با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی ایران «همایش ملی پژوهش‌های شعر معاصر فارسی» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آذرماه سال ۱۳۹۶ در دانشگاه یاسوج برگزار می شود .
وی اضافه کرد: محورهای همایش در راستای پژوهش های شعر معاصر فارسی است.

دبیر ستاد اولین همایش بانوان خیر سلامت کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد


طی حکمی از سوی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد زینب قربانی خلف آباد به عنوان دبیر ستاد برگزاری اولین همایش بانوان خیر سلامت استان منصوب شد.
سالار جوکار  با صدور حکمی زینب قربانی خلف آباد را به عنوان دبیر ستاد برگزاری اولین همایش بانوان خیر سلامت استان منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است:  با عنایت به مصوبه مورخ ۹۶/۰۸/۱۶، هییت مدیره مجمع خیرین سلامت استان در خصوص برگزاری اولین همایش بانوان خیر سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد، بدینویسله سر کار عالی به عنوان دبیر ستاد برگزاری همایش منصوب می گردید. شایسته است ظرف مدت یک ماه آینده زمان و مکان دقیق برگزاری همایش، تعیین اعضا کمیته های مربوطه و لیست سخنرانان، مدعوین و ساختار کلی همایش را اعلام فرمایید. توفیق روز افزون شما را از ایزد منان خواستاریم.
قربانی رییس شورای مشارکتهای مردمی زنان مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز هستند.
همایش تجلیل از بانوان خیر سلامت  اسفند ماه ۹۶ با حضور مهمانان کشوری و استانی در یاسوج برگزار می شود.



تصادف مرگبار پژو ۴۰۵ در بلوار"بویراحمد" یاسوج+تصاویر




مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج از تصادف مرگبار یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در یاسوج خبر داد.
"محمد رستمی افزود:  ساعت ۲۳ و ۲۰ جمعه شب یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در بلوار بویراحمد یاسوج  پس از برخورد با بلوار سپس با تیر و ترانس برق، منجر به سقوط تیر برق بر روی یک کامیون شد.
وی بیان کرد: در این حادثه بعلت شدت جراحات وارد تنها سرنشین خودرو ۴۰۵ که راننده بود در دم جان باخت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج تصریح کرد: در پی این حادثه برق منطقه قطع و منجر به ترافیک زیاد و بسته شدن این بلوار شد.
رستمی در خصوص علت تصادف اضافه کرد: علت این تصادف از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی در حال بررسی است.
به گزارش ایسنا، طی دو ماه اخیر در بلوار بویراحمد بعلت طول زیاد و شیب تند این بلوار بعلت سرعت زیاد و رعایت نکردن سرعت مطمئنه شاهد چنین تصادفاتی بودیم.











مطالبه‌گری استاندار به گوشه عبای بعضی‌ها برخورده است/افکار عمومی این رفتارها را می‌پسندد/احمدی به این ۴ نکته توجه کند
این شیوه غلط در طی چند سال نهادینه شده است و امروز که علی‌محمد احمدی قصد دارد تا جایگاه مطالبه‌گری را تقویت نماید به گوشه عبای بعضی‌ها برخورده و قصد دارند تا به شیوه‌های متفاوت سد راه این امر مهم یعنی پاسخگویی مدیران در برابر عملکرد و وظایف خویش شوند.

چند صباحی است که روح مطالبه‌گری در مجموعه مدیریت ارشد استان دمیدن گرفته و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نشان داده که در راستای دفاع از حقوق مردم و وظایف دولت سختگیر بوده و در تلاش است تا مدیریت ارشد را به جایگاه واقعی خویش برساند.

یادمان نرفته است که در چهار سال گذشته بیشتر به گفتار درمانی روی می‌آوردند و رفتارهای مهربانانه با مدیران باعث شده بود که برخی از این افراد از این وضعیت سوءاستفاده کرده و حتی در بسیاری از جلسات شرکت هم نمی‌کردند تا چه رسد به پاسخگویی  و ارایه توضیحات.

این وضعیت بغرنج در مدیریت باعث شده بود تا وظایف دولت نسبت به مردم در این استان به پایین ترین حد خود برسد و حتی اجازه مطالبه‌گری نیز وجود نداشت به طوری که مدیران در جلسات متفاوت هر وقت که دوست داشتند شرکت می‌کردند  با تلفن خود مشغول بودند و در صورت خستگی با یک عذرخواهی ساده جلسات را ترک می‌کردند انگار نه انگار که مدیریت ارشد جلسه بالاترین مقام دولتی در استان است و باید به سوالات و مطالبه گری‌های او پاسخ دهند.

این شیوه غلط در طی چند سال نهادینه شده است و امروز که علی‌محمد احمدی قصد دارد تا جایگاه مطالبه‌گری را تقویت نماید به گوشه عبای بعضی‌ها برخورده و قصد دارند تا به شیوه‌های متفاوت سد راه این امر مهم یعنی پاسخگویی مدیران در برابر عملکرد و وظایف خویش شوند.

اما باید گفت که افکار عمومی این رفتارهای پسندیده و مطالبه گرایانه همراه با اخلاق مداری که این روزها سرلوحه کار استاندار قرار گرفته را ارج می‌نهند و امید دارند که این گونه سیاست‌ها بتواند راه توسعه استان را هموار نماید.

مطالبه گری‌های علی‌محمد احمدی راجع به وضعیت صنایع تولیدی، فعالیت‌های پژوهشی، وضعیت جنگل‌های بلوط باشت، حقوق شهروندی، استخدام‌های فله‌ای و خارج از ضابطه و ... از جمله مواردی است که این روزها چراغ امید را در استان کهیگلویه و بویراحمد بار دیگر روشن کرده است.

اما راهی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کرده، راهی پر مخاطره و سنگلاخ است و برخی مدیران که تا دیروز خود را به هیچ کس پاسخگو نمی‌دانستند این روزها که در منگنه‌های مطالبه‌گری و پاسخگویی به عالی‌ترین مقام دولتی در استان گرفتار شده‌اند از هر طریق ممکن درصدند تا این مسیر را ناهموارتر نموده و با تحریک گروههای سیاسی، رسانه‌های وابسته و ... سد راه این پروژه مهم و حیاتی در استان شوند.

هر چند که علمی بودن و تسلط بر امور از جمله قوانین و نحوه اجرای آن از ویژگی‌های آقای استاندار است اما پاکدستی و عدم وابستگی‌های قومی و قبیله‌ای از یک سو و همانگونه که خودشان نیز بارها اعلام کرده‌اند تمرکز وی بر شایسته سالاری و اعتدال از ویژگی‌های دیگری است که با الطاف الهی و همراهی افکار عمومی ناهمواری‌ها  و تلخی‌های ایجاد شده به وسیله برخی منفعت طلبان که صرفا به منافع شخصی، گروهی و طایفه‌ای خود می‌اندیشند را به آسانی و حلاوت تبدیل خواهد کرد.

اما در بین آقای استاندار باید به هوش باشد که موفقیت در این مسیر تنها مرهون تلاش ها و سختگیری‌های شخصی او نیست بلکه باید اقداماتی اساسی در این زمینه انجام دهد.

* دست رد جدی بر سینه سهم خواهان سیاسی، قوی، طایفه‌ای و حزبی بزند و توسعه استان را به پای منافع زودگذر این افراد و گروهها ذبح ننمایند.

* هر چند که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم هستند اما وظایف قانونی آنها قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است لذا وارد شدن نمایندگان استان به عنوان تعیین کننده پست‌های مدیریتی در استان اشتباهی است که باعث عدم توسعه و پیشرفت در این استان شده است. از نمایندگان مشورت بخواهید اما خدا، حقوق مردم و وجدان خویش را قاضی قرار دهید و شایسته‌ترین‌ها را که متعهد، متخصص و با تجربه هستند انتخاب نمایید.

* به آمار و پاسخ‌های ارائه شده توسط مدیران و افراد به صورت قطعی اعتماد و باور نداشته باشد چرا که احتمال خطا و اشتباه چه سهوی و چه به صورت عمدی و برای فریب شما وجود دارد و عقل حکم می‌کند و تجربه در این استان نیز نشان داده است که همیشه در مقام مدیریت با دیده شک و تردید به آمارهای ارایه شده نگاه کرد و پذیرش قطعی پاسخ‌ها و آمارها چه بسا که برنامه ریزان را به ناکجا آباد بکشاند و اهداف انحرافی را دنبال نماید.

* زمینه مطالبه‌گری مطبوعات و رسانه‌ها را بیش از پیش فراهم و از نقدهای منصفانه و دلسوزانه مطبوعات استقبال نموده و مدیران را به جای رفتن به دادگاه و محاکم قضایی، وادار به پاسخگویی به مطالبه‌گری‌های منصفانه و واقعی رسانه‌ها نمایید چرا که نقد حق رسانه است و « پاسخ نقد سنگ نیست».



جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط اداره بهزیستی لنده/اعزام بیش از ۱۰۰ میلیون کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم لنده به کرمانشاه
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و اداره بهزیستی شهرستان لنده بالغ بر ۱۰۰ میلیون جهت کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.


نورعلی کاظمی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کمک و همیاری در میان مردم و جامعه گفت: زمین‌لرزه کرمانشاه و کشته شدن قریب به ۴۵۰ نفر از هموطنانمان در این حادثه ناگوار کشور عزیزمان ایران اسلامی را در ماتمی بزرگ فرو برده است.

وی افزود: این حادثه غمبار اتحاد و انسجامی از ملت ایران را به نمایش گذاشته که دنیا را مات و مبهوت خود کرده و به آنها فهمانده است که مردم این کشور یکپارچه کرمانشاهی شده و خود را در این مصیب همراه و همگام مردم این خطه از کشور می‌دانند و برای سازندگی و پویایی دوباره زندگی در آن دست در دست هم خواهند داد به تلاش مشغول خواهند شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در ادامه تصریح کرد: اداره بهزیستی همچون سایر نهادهای حماستی و خدماتی در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردم اقدام به برپایی چادر و ایستگاه صواب نموده که مردم نوع دوست و همیشه در صحنه شهرستان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را جهت اعزام به کرمانشاه در اختیار پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی اداره بهزیستی داده‌اند.

کاظمی یادآور شد: کمک‌های مردمی شامل دو تن مواد غذایی و اجناس مورد نیاز آسیب دیدگان کرمانشاه در قالب یک کامیون شامل: پتو، کنسرو، پوشاک، برنج، ماکارونی، شیر خشک، مواد بهداشتی، روغن، بیسکویت و...به استان کرمانشاه ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: این محموله با ارزش ریالی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال به کرمانشاه اعزام و در اختیار مردم آسیب‌دیده آن دیار قرار گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در ادامه گفت: این اداره همچنان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و به خصوص وسایل و امکانات مورد نیاز مردم آسیب‌دیده کرمانشاه می‌باشد.



 
اجرای طرح تولید فسفات پربازده در چرام
طرح پایلوت تولید کنسانتره و فسفات پربازده در شهرستان چرام اجرا می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابعاجرای طرح تولید فسفات پربازده در چرام استاندار گفت: با توجه به سفر شهریور ماه ۹۶ وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری‌های به عمل آمده و اعلام آمادگی مالک شرکت صنایع سیمان زابل و دیگر شرکت‌های سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری در طرح ذخیره فسفات مقرر شد، طرح پایلوت تولید کنسانتره و فسفات پربازده از مواد معدنی فسفات توسط ایمیدرو و با مشارکت مالک شرکت صنایع سیمان زابل انجام شود.
مجید محنائی افزود: واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر در استان، سرمایه درگردش با سود مناسب دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: به استناد قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر می‌توان از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: این منابع به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق‌های کار آفرینی امید برای حمایت از توسعه سرمایه گذاری، سپرده گذاری می‌شود.
محنائی با اشاره به اینکه متولیان واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر می‌توانند از این تسهیلات برای سرمایه در گردش بهرمند شوند، افزود: ۱۰ درصد این تسهیلات یعنی ۱۵۰ میلیون دلار به این امر اختصاص یافته که ۲.۵۵ درصد این میزان یعنی سه هزار و ۸۲۵ میلیون دلار آن سهم استان کهگیلویه وبویراحمد است.

 
 
انجام مطالعات و نصب دبی‌سنج در خروجی مخازن آب شرب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ازانجام مطالعات و نصب دبی‌سنج در خروجی مخازن آب شرب شهرهای استان خبر داد.
سلمان جمالفرد صبح امروز در جمع خبرنگاران از انجام مطالعات و نصب دبی‌سنج در خروجی مخازن آب شرب شهرهای استان خبر داد.
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت اندازه‌گیری میزان آب ورودی به شبکه و محاسبه میزان مصرف آب مطالعات اجرای این کار انجام گرفت.
وی عنوان کرد: در حال حاضر نصب دستگاه دبی‌سنج در خروجی مخازن آب شرب شهرهای بزرگ استان در حال انجام است و طی سه ماه آینده تمامی مخازن شهرهای استان به این سیستم مجهز خواهند شد.
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف، شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با استفاده از این دستگاه اندازه‌گیری میزان دبی لحظه‌ای و تجمعی مخازن آب نیز اندازه‌گیری خواهد شد.
جمالفرد محاسبه میزان آب مصرفی شهر و نیز هدر رفت آب در شبکه توزیع را از دیگر مزایای نصب دبی سنج عنوان کرد و گفت: با به دست آوردن آمار و اطلاعات از این دستگاه می‌توان اقدامات لازم را در راستای کاهش هدر رفت آب و آب بدون درآمد انجام داد.
 
بزرگداشت شهید جاوید الاثر امیر سرلشکر خلبان امیدبخش در گچساران
به مناسبت بزرگداشت شهید جاوید الاثر امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش از قهرمان حماسه سوسنگرد در گچساران برگزار خواهد شد.
بزرگداشت شهید جاوید الاثر امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش از قهرمان حماسه سوسنگرد در گچساران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، این مراسم امروز ۲۷ آبان ماه راس ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در محل پشت بازار روز جنب هنرستان طالقانی برگزار خواهد شد.
گفتنی است، سخنران این مراسم امیر سرتیپ حسین خلیلی از همرزمان شهید بابایی و شهید جاویدالاثر ابراهیم امید بخش به سخنرانی خواهد پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1