تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۹۲۳۹۶

بسیج مظهر مردم سالاری دینی/ افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج

۱
۰
کبنا ؛معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بسیج فداکار اسلام است، که خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمن بوده، و در دفاع از انقلاب اسلامی در کنار مردم حضور پررنگی داشته است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرهنگ مثنوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: شعار محوری هفته بسیج «بسیج مظهر مردم سالاری دینی است» نامگذاری شده است.
مثنوی بابیان اینکه هفته بسیج این گفتمان مردم سالاری دینی با حضور مردم تدوین می‌شود، بیان کرد: ۱۱۱ عنوان برنامه پیشرفت و آبادانی با ۲۳ قشر مؤثر جامعه اسلامی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در هفته بسیج تجهیز و تکمیل مساجد استان، بازسازی و مرمت آبرسانی، جدول کشی آب کشاورزی روستاهای هدف، ساخت سرویس‌های بهداشتی، لوله کشی آب شرب، احداث استخر ذخیره سازی آب در مسیر سیلاب، اعزام گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در دهستان‌ها خواهد شد.
مثنوی تصریح کرد: ۲۰ گروه جهادی به مناطق کم برخودار، نشست‌های بصیرتی و روشنگری در مساجد، دانشگاه‌ها، حسینیه و مدارس استان، کارگاه‌های متنوع در سطح مهارت زندگی با حضور اقشار برگزار خواهد شد.
وی بابیان اینکه در هفته بسیج با حضور مسئولان سپاه فتح استان از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی سپاه فتح استان افتتاح و بازدید می‌شود، گفت: در هفته بسیج از ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی توسط نواحی تابعه، ۳۳ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی، ساختمان حوزه مقاومت حضرت معصومه (س) دشت روم با مساحت ۲۸۰ مترمربع، سوله صالحین حوزه مقاومت دشت روم با مساحت ۴۱۰ مترمربع، حوزه مقاومت شهید بهشتی جاورده با مساحت ۲۵۰ مترمربع، افتتاح پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان بالغ‌بر ۵۰ مورد، سوله صالحین حوزه مقاومت شهید بهشتی جاورده با مساحت ۴۴۰ مترمربع و استخر ناحیه گچساران با مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
مثنوی تصریح کرد: کلنگ زنی و افتتاح پایگاه‌های مقاومت بسیج، افتتاح نمازخانه ناحیه بسیج، افتتاح پایگاه خواهران بسیج کارگری یاسوج، افتتاح ۳ خانه بهداشت در روستاهای جو بریز، دلی ریچ و ایدنک نواحی لنده و یاسوج توسط بانک انصار بهره‌برداری می‌شود.
مثنوی گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان وام از صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم یار به نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: ۲۷ موکب سپاه فتح استان در مسیر زائرین حسینی خارج و داخل کشور برپا شد.
مثنوی بابیان اینکه بسیج یکی از افتخارات انقلاب و امام خمینی (ره) بود، بیان کرد: بسیج، مولود اسلام و نظام مقتدر جمهوری اسلامی است، که به دست امام خمینی افتتاح شد. و تولد و حیاتش در عرصه‌های انقلاب مدیون امام و شهدا است.
وی با اشاره به اینکه بسیج، امروز محل خدمت عبادت است، افزود: بسیج تمام ارکان نظام اسلامی را شامل می‌شود، که در عرصه‌های انقلاب قدم برداشته، و در توده عظیم اسلامی و حرکت‌های مردمی مواجه بوده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه امروز بسیج برای نقش‌آفرینی مردم و خدمت اسلامی در ۲۳ قشر مؤثر جامعه اسلامی و ۴ نوع عضویت تعریف کرده است، گفت: حرکتی که امروز در عرصه‌های مختلف جهان و حوزه‌های دفاع و اقتصاد بسیج وجود دارد، متأثر و نشانه‌ای از آن چیزی که امام خمینی (ره) فرموده است.
وی با اشاره به اینکه بسیج در دفاع از انقلاب هیچ‌وقت احساس محدودیت نکرد، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از جانبازان و ایثارگران متعلق به بسیج هستند، که با هر وسیله‌ای که وجود داشت از میهن خود دفاع کردند.
مثنوی بابیان اینکه به تعبیر امام خمینی (ره) بسیج، وحدت گاه و الگو مسلمین است، گفت: بسیج برای دشمنان اسلام، بیم آفرین و برای دوستان نشاط‌آفرین است، همچنین امام خمینی افتخار می‌کرد که یک بسیجی است.
وی با اشاره به اینکه الگوی واقعی بسیج وجود «امیرالمؤمنین» است، تصریح کرد: بسیج فداکار اسلام است، که گاهی خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمن بوده، که در دفاع از انقلاب اسلامی در کنار مردم حضور پررنگی داشته است، و امروز سقف بسیج معنایی ندارد، و همه ملت ایران، بسیج را مکتب دنیا دانسته و در یک نگاه گفتمانی زمینه‌ساز انقلاب است.
مثنوی ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، گفت: سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد هزار بسته غذایی باارزش ریالی ۲۵۰ هزار تومان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عزیزی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شاگردان دکتر هدایتخواه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1