تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۲۹۲۲۱۴

تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در یاسوج (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی؛ بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با تجلیل از فعالان این عرصه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در چهارمین روز از هفته کتاب، همایش بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضورسید باقر میرعبدالهی، مدیرکل تأمین منابع نهادکتابخانه های عمومی کشور فتاح محمدی معاون استاندار؛ یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان، رضا خردمند معاون اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، داریوش هوشنگ جهانبخش شهردار مادوان، رضا فرخ پور رئیس شورای اسلامی شهرمادوان، عبدالحمید پناهی معاون فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد.
مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به ضرورت آسیب شناسی حوزه کتاب و کتابخوانی، این آسیب‌ها را در عنوان “ کتاب سازی” خلاصه کرد و گفت: کتاب دارای چنان شرافتی در فرهنگ اسلامی و ایرانی است که بر اساس آن نمی‌توان هر متن مکتوبی را کتاب دانست.
سید باقر میر عبداللهی تصریح کرد: امروزه، به دلیل شدن آسان شدن چاپ کتاب، با برخی ازآثار مواجهیم که از یک سو نشان دهنده کم مایگی نویسنده و از سوی دیگر فرصت طلبی برخی ناشران است و البته اداره کل منابع، با اشراف و نظارت دبیرکل نهاد، وظیفه دارد از ورود چنین آثاری به کتابخانه‌ها جلوگیری کند.
وی افزود: کتابداران کتابخانه‌های نهادی باید، با درک ضرورت توجه به آسیب‌های حوزه مطالعه و نشر، مخاطبان را به خواندن آثاری ترغیب کنند که مبتلا به آفت کتابسازی نیستند.
در این آیین معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز با اشاره وضعیت کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جریان کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر با آسیب شناسی کماکان روند و رشد خوبی داشته است، در شهرها و روستاها کتابخانه‌هایی تأسیس شده است ولی ناکافی است وهر روز خیل علاقمندان به کتاب و کتابخانه را در استان را شاهد هستیم.
فتاح محمدی اظهارداشت: کتابخوانی، زیربنای توسعه فرهنگی است و این استان که هویت، قدمت و البته تاریخ شفاهی و بعضاً مکتوب در حوزه‌های مختلف به ویژه شعر و شاهنامه خوانی دارد نیازمند زیرساخت‌هایی نظیر کتابخانه و دیگر اماکن فرهنگی و همچنین نیازمند مکتوب نمودن آثار شفایی دارد که البته در سالهای اخیر کارهای خوبی شده است و کتاب‌هایی هم نوشته شده است که در همین کتابخانه مرکزی شهر یاسوج و در بخش استان شناسی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد یکساله کتابخانه‌های عمومی در استان عنوان کرد: تلاش ما در یکساله اخیر اجرای سیاست‌های کلان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم بحث زیر ساخت‌ها نظیر توجه به تأسیس و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان بوده است و هم اجرای نهضت مطالعه مفید و یک جنبش فرهنگی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر نشست‌های کتابخوانی، جمع خوانی‌ها و توجه به خلاقیت‌های کودکان در بخش کودک بوده است.
یاسر رحیمیان افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با ۱۳ هزار شرکت کننده خود گویای توجه مردم به کتاب‌های محتوایی و با ارزش بوده است و باز تلاش مضاعفی خواهیم کرد که در بحث جذب اعضاء و مراجعه کننده روند رو به رشدی داشته باشیم.
وی همچنین در پایان افزود: آنچه که امروز در کتابخانه‌های عمومی مشهود است یک تعامل و همدلی در بین کارکنان و کتابداران در ارتقای شاخص‌ها و سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و کتابداران این استان همگی مصمم بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کنار خدمات کتابخانه‌های عمومی هستند.
لازم به ذکر است در این مراسم برنامه‌های متنوع نظیر شعر خوانی و مداحی در رثای اربعین حسینی، معرفی کتاب، پخش تیزر عملکرد اداره کل اجرا و در پایان به کتابداران برگزیده استانی و همچنین اعضای کتابخوان برتر کتابخانه‌های عمومی لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد.

-----------------------------
خبر از حسین گندمکار
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اداره کتابخانه های عموی استان فاقد مدیر توانا می باشد مدیری که نمی تواند به رسانه هاگزارش دهد انشالله استاندار عزیز فکری به حال این نهاد فرهنگی کند
دوست دار کتاب
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر عکاس خوش ذوق و خلاق و جوان جناب مهندس سعید گندمکار با عکس های جالبی که گرفتن واقعا زیبا بود تصاویر شما جناب آقای گندمکار
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1