تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۲۹۲۱۴۸

تا کی می‌خواهیم خودمان را گول بزنیم / روحیه استاندار که حاج عدل از آن خبر داد / کشف ۴۰۰ میلیون انواع کالای قاچاق در گچساران / پیکان و سرنشینانش در آتش

۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
برپایی قرارگاه خدمت رسانی استان در سر پل ذهاب با پوشش شش روستا

ارسال کمک های کهگیلویه و بویراحمد به کرمانشاه


معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرارگاه خدمت رسانی سپاه فتح استان در منطقه سر پل ذهاب و با هدفگذاری در شش روستای آسیب دیده کرمانشاه برپا شده است. 

 داریوش مثنوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس کار قرارگاهی که در مناطق زلزله زده انجام شد، بنا براین شد که سپاه در مناطق روستایی بر اساس توزیع جغرافیایی، قرار گاه هایی را ایجاد کند که  قرارگاه خدمت رسانی استان در منطقه سر پل ذهاب و در شش روستای آسیب دیده کرمانشاه برپا شده است.
مثنوی گفت: همچنین امکانات برای پشتیبانی و توزیع در منطقه اعزام خواهد شد.
متنوی خاطرنشان کرد: خدمات و کمک هایی که در سطح استان جمع آوری می شود، با محوریت شش روستای هدف که بخشی از آنها به صورت صد درصد تخریب شده است، سازماندهی خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان از اعزام تیم های شناسایی، و بررسی زمینه هایی که از ظرفیت استان برای آماده سازی بهتر شرایط زندگی در مناطق هدف می توان فراهم کرد خبر داد.
وی افزود: این آمادگی وجود دارد که با کمک دولت، در منطقه هدف نسبت به ساخت دائمی منازل، امکانات زیر ساختی و زیست خوابی اقدام کنیم و این مهم با کمک مردم امکان پذیر خواهد شد.

متنوی تصریح کرد: اولین کاروان کمک های استان راه اندازی شد، و در کنار کاروان استان، با توجه به ظرفیت خوبی که در پایگاه های بسیج در سطح شهرها و روستاها داشتیم، قریب به ۵۰۰ میلیون تومان از تجهیزات مردمی به صورت غیر نقدی جمع آوری شد که در قالب کاروان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام می شود.


برنامه ۵۰ هزار نفری شکوه مقاومت با حضور بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد/۲۰ گروه جهادی به روستاها می‌روند/۵۰۰ برنامه هفته بسیج در استان اجرا می‌شود
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ برنامه هفته بسیج در استان اجرا می‌شود.


داریوش مثنوی در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: در اربعین امسال ۲۷ موکب کهگیلویه و بویراحمد به زوار داخلی و خارجی خدمات می‌دادند که اصحاب رسانه در پوشش این برنامه‌ها سنگ تمام گذاشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح در ادامه با بیان این که فضای خوبی در استان برای زلزله زدگان وجود دارد افزود: اصحاب رسانه نیز در اطلاع رسانی برای کمک‌های مردمی عملکرد خوبی دارند.

وی با بیان این که در آستانه هفته بسیج هستیم افزود در پرتو انقلاب اسلامی امسال هم این هفته و سی و نهمین سالگرد بسیج را پشت سر می‌گذاریم.

مثنوی تصریح کرد: اصحاب رسانه استان نسبت به اهداف و رویکردهای بسیج آشنا هستند و خود را در راستای بسیج و تفکر بسیجی می‌دانند و در خصوص اطلاع رسانی لازم را همواره داشته‌اند.

وی گفت: بسیج یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی و امام است و افتخار آن به این است که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد و بسیج امروز به تعبیر امام محل خدمت است و بسیج همه ارکان نظام را شامل می‌شود و در همه عرصه‌های انقلاب نقش آفرینی می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیج در همه مقاطع زمانی حساس همراه امام و انقلاب بوده و در مقابله با جنگ سخت و نیمه سخت و در مقابله با فتنه و بحران‌ها همیشه در میدان بوده است.

مثنوی تصریح کرد: بسیج به تعبیر امام و رهبری بهترین مدافع ایران و انقلاب است و بسیج امروز در میان همه اقشار فراگیر شده و در ۲۳ قشر موثر فعالیت دارد و بیش از ۲۴ وظیفه برای خود تعریف کرده و در همه مراکز اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حضور دارد و به تعبیر امام شگفتی آفرین است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد حرکت بسیج را در خط امام و رهبری دانست و گفت: امروز بسیج مظهر کامل ایثار و فداکاری است و امروز بیش از ۵۰ درصد جامعه ایثارگری ما متعلق به بسیج هستند.

مثنوی با تاکید بر این که در عرصه دفاع از انقلاب هیچ گاه شانه خالی نکرد افزود: سلاح و قلم بسیج در خدمت انقلاب اسلامی است و در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیج وارد عرصه و میدان شده و بسیج یک میقات گاه و به تعبیر امام بوستان معنویت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیج فداکار اسلام و انقلاب و خار در چشم و استخوان گلو برای دشمنان انقلاب بوده است و امروز در بسیج سطح و طبقه معنی ندارد و امروز فرهنگ بسیج سرشار از معنویت است.

وی گفت: بسیج در یک نگاه گفتمانی زمینه ساز حکومت بزرگ اسلام و مظهر وحدت ملی و منحصر در ایران اسلامی نیست بلکه همه مقاومت‌های مردمی در جهان متاثر از فرهنگ بسیجی است.

مثنوی خاطرنشان کرد: بسیج پرتوان در همه عرصه‌ها حضور دارد و امروز امنیت کشور به دلیل ایستادگی بسیج در چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اقداماتی که سپاه در این هفته دارد و شعار محوری ما بسیج مظهر مردم سالاری دینی است و در هفته بسیج این گفتمان بیش از بیش تبیین می‌شود که برنامه های گسترده‌ای برای این هفته داریم.

مثنوی گفت: در مجموع ۱۱۱ عنوان برنامه برای امسال داریم که در شهرستان‌های مختلف این برنامه‌ها را خواهیم داشت و ۵۰۰ برنامه در کل استان اجرا می‌شود.

وی هفته بسیج را مقارن با هفته وحدت دانست و گفت: برنامه‌های متنوع ما این که دیداری با مسوولان با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان داریم و تجمع بسیجیان را در میعادگاه‌های نماز جمعه در کل استان خواهیم داشت و پیش از خطبه‌ها به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این مسوول با بیان این که دستاوردهای بسیج در شوراهای اداری شهرستان‌ها خواهد بود افزود: بعد از ماه صفر تبلیغات محیطی را خواهیم داشت و نشست‌های هماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر هفته بسیج داریم و عطرافشانی گلزار شهدای استان را خواهیم داشت و حلقات صالحین در کنار قبور شهدا را داریم.

وی افزود: در روز ۵ آذر برنامه سراسری شکوه مقاومت را با حضور ۵۰ هزار بسیجی در ۱۰ منطقه استان خواهیم داشت و اتفاق مبارک دیگر این که جمعی از بسیجیان استان به نمایندگی از ۲۳۰ هزار بسیجی استان خدمت مقام معظم رهبری خواهند رسید که سهمیه ما ۵۰ نفر است.

مثنوی گفت: در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی که مبتنی بر گفتمان رهبری است در ۵ دهستان در سراسر استان شروع می‌شود و با کمک دولت و ظرفیت‌های مردمی و با رویکرد اشتغال زایی کار خود را آغاز کرده که بخشی از آن‌ها در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

مثنوی افزود: تکمیل و تجهیز خانه‌های عالم و مساجد این روستاها و جدول‌گذاری آب روستایی و ساخت سرویس‌های بهداشتی روستاها را با حضور دوستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی خواهیم داشت‌.

وی گفت: احداث استخر کشاورزی و ۶ کیلومتر راه روستایی را خواهیم داشت و ۲۰ گروه جهادی را در مناطق محروم استان داریم و ۲۰ حلقه صالحین و ۲۰ تیم پزشکی را در مناطق محروم خواهیم داشت.

مثنوی افزود: نشست‌های بصیرتی را برگزار می‌کنیم و جلسات شبکه تربیتی صالحین را در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برگزار می‌کنیم.

وی گفت: مسابقات مختلف ورزشی را برگزار می‌کنیم و بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به همراه مسوولان استانی خواهیم داشت و به دلیل تغییر رویکردی که داریم۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات را در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار در محله‌ها پرداخت خواهیم داشت که به صورت نمادین چند تا از آن‌ها را رونمایی خواهیم کرد.

مثنوی افزود: تورهای ایست و بازرسی را برای امنیت خواهیم داشت و گشت بسیج محله محور را خواهیم داشت چرا که مردم بیش از هر چیز امنیت را اصل اساسی می‌دانند.

وی گفت: تقدیر از بسیجیان نمونه و ایستگاه‌های صلواتی و کاروان‌های راهیان نور که امسال ۱۰۳۰۰ نفر در طول سال تحصیلی داریم که امسال در هفته بسیج ۴ کاروان را اعزام می‌کنیم و ایستگاه‌های جذب در مدارس و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت و نشست‌هایی با کشاورزان در حوزه ترویج و اصلاح داریم و نهضت ما زنده‌ایم را در سطح مدارس استان خواهیم داشت و برنامه آبروی محله و شناسایی شهدای شاخص محله‌ها را خواهیم داشت

وی گفت: افتتاح ۵۰ پایگاه مقاومت را در سطح استان داریم و سه خانه بهداشت به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مثنوی در خصوص کمک سپاه فتح به زلزله‌زدگان هم گفت: تیمی از استان در قالب بسیج سازندگی حضور پیدا کردند و بازدیدهای مختلفی صورت گرفت و ۶ تا از روستاهای سرپل ذهاب به ما واگذار شده که در حال رایزنی هستیم و مناطق روستایی به سپاه واگذار شده که کمک‌هایی که از استان ما به کرمانشاه می‌رود متعلق به همین ۶ روستاها خواهد بود که ۳۳۲ خانوار و ۱۲۰۰ نفر جمعیت دارد که اولین کاروان استان از مقابل پارک بانوان راهی کرمانشاه می‌شوند.


 

شرکت۷۰هزاردانش آموز و اولیا درکارگاه پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷۰ هزار نفر از اولیا و دانش آموزان استان در ۳۵۰کارگاه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شرکت کردند.
هادی زارع پور در همایش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ومبارزه با اعتیاد افزود: از این تعداد ۴۰هزار نفر دانش آموز و ۳۰هزار نفر نیز از اولیای دانش آموزان بودند.
وی با بیان اینکه این کارگاهها برای دانش آموزان متوسطه اول ودوم در ۹۴۲ مدرسه برگزار شد، افزود: در راستای مبارزه با پدیده آسیبهای اجتماعی دو هزار نمایشگاه نیز در مدارس استان برگزار شد.
زارع پور توزیع۱۰۰ هزار نسخه برشور و پوستر را از دیگر برنامه های انجاتم شده در راستای مبارزه با آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.
وی افزود: مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی امری بسیار ضروری است که آموزش و پرورش در این راستا همواره تلاش می کند.
زارع پور نقش خانواده ها در کاهش آسیبها و آگاهی بخشی به دانش آموزان را مهم عنوان کرد و گفت: همچنین دانش آموزان به عنوان سفیران اطلاع رسانی نیز در این راستا فعالیت می کنند.
 
کشف ۴۰۰ میلیون انواع کالای قاچاق در گچساران
فرمانده انتظامی گچساران از کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از چهار دستگاه خودروی سواری خبر داد.
سیدمحمد موسوی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا، مأموران پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر شهرستان گچساران چهار دستگاه خودروی سواری را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها ۱۷ دستگاه تلویزیون ال سی دی و ال ای دی و مقادیری نوشیدنی فاقد اسناد مثبت گمرکی کشف و ضبط کردند.
موسوی بیان داشت: خودروها به پارکینگ منتقل و رانندگان آنها نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان گچساران یکی از شاه‌راه‌های اصلی محور مواصلاتی جنوب به شمال کشور است، کنترل و پایش خودروهای عبوری برای جلوگیری از حمل و جابجایی کالای قاچاق همواره در دستور کار مأموران انتظامی قرار دارد.
موسوی با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق عاملی مهم در سالم سازی اقتصاد داخلی است، خاطر‌نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

آتش سوزی خودرو پیکان در گچساران+ تصاویر
مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران گفت: تصادف یک دستگاه خودرو پیکان با گاردیل جاده در گچساران باعث آتش گرفتن خودرو و مصدوم شدن دوسرنشین آن شد.
کامبیز افشین پور افزود: ساعت ۵۵ : ۱۷ دقیقه عصر امروز آتش سوزی یک دستگاه خودرو در گچساران به مرکز آتش نشانی این شهرستان اطلاع داده شد.
وی بیان کرد: تصادف یک دستگاه خودرو پیکان با گاردیل جاده در گچساران باعث آتش گرفتن خودرو و مصدوم شدن دوسرنشین آن شد.
مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران تصریح کرد: این حادثه بر اثر انحراف به چپ خودرو و برخورد آن با گاردیل جاده در روبروی کارخانه بهنوش این شهرستان رخ داده است.
افشین پور عنوان کرد: دو سرنشین این خودرو بر اثر آتش گرفتن خودرو دچار سوختگی شدید شدند.
وی اضافه کرد: مصدومین این حادثه توسط اورژانس گچساران به بیمارستان شهید رجایی این شهرستان منتقل شدند.
 
http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13968/42488.jpg
 
http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13968/42489.jpg
 
کشت کلزا در ۷۰۰ هکتار از مزارع گچساران آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان در دهستان‌های امامزاده جعفر و لیشتر آغاز شده است.
 
علی مرادی روز پنجشنبه افزود: ۲ تن بذر یارانه‌ای کلزا در مرحله نخست بین فروشگاه‌های کشاورزی توزیع شده است و کلزاکاران برای تأمین نهاده‌های کشاورزی بذر و کود می‌توانند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
وی بیان کرد: نرخ هر کیلوگرم بذر یارانه‌ای ۲۷۰ هزار ریال است.
مرادی تصریح کرد: با هدف پیشگیری از بازار سیاه، دولت بذر مورد نیاز کشاورزان را به‌صورت وارداتی تأمین و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
وی با اشاره به خرید تضمینی محصول کلزا از کشاورزان افزود: کشت این محصول در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌صرفه و با استقبال کشاورزان روبه رو شده است.
مرادی ابراز داشت: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به‌صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.
شهرستان گچساران ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن محصول و روانه بازار مصرف می‌کنند.
تا کی می‌خواهیم در شورای اشتغال با گزارش‌های پاورپوینتی خودمان را گول بزنیم، آمار بیکاری بالاست/ چند درصد مصوبات شورای اشتغال اجرایی شده؟
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به گزارشات کتبی و پاورپوینتی در شورای اشتغال اکتفا کنیم و خودمان را فریب بدهیم.
عدل هاشمی‌پور در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد که با حضور غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه گفت: زلزله کرمانشاه همه مردم ایران را داغدار کرد و امیدواریم در استان تدبیری اندیشیده شود.
وی افزود: سؤالی که برایم پیش آمده، این است که چرا وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد اینطوری شده است، نیاز است وضعیت بیکاری این استان کالبدشکافی شود.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلساتی که برگزار می‌کنیم خوب حرف می‌زنیم و مصوبه ارائه می‌دهیم، عنوان کرد: خدا می‌داند در همین سال‌ها چقدر نشست در استانداری برگزار کردیم و مصوبات ارائه شد.
هاشمی‌پور با بیان اینکه با تدبیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارشات اشتغال و نرخ بیکاری در شهرستان‌های این استان به‌روز شود، افزود: این درصدها که از نرخ بیکاری مطرح می‌شود، کیلویی است و چرا نمی‌خواهیم بپذیریم که نرخ بیکاری از این بالاتر است.
وی اضافه کرد: با روحیه‌ای که از استاندار کهگیلویه و بویراحمد دارم از وی می‌خواهم مصوبات گذشته شورای اشتغال را بررسی کند که چند درصد مصوبات گذشته اجرایی شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید به گزارشات کتبی و پاورپوینتی اکتفا کنیم و خودمان را فریب دهیم، استاندار کارگروه میدانی و عملیاتی طراحی و ما هم به عنوان سرباز و کارگر در کنار وی خواهیم بود.
 
کهگیلویه و بویراحمد پایلوت اشتغال در کشور شود
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: کهگیلویه و بویراحمد پایلوت اشتغال در کشور شود.
غلام‌محمد زارعی شورای اشتغال اظهار کرد: براساس قانون دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر شورای اشتغال هستند که نماینده بویراحمد و دنا و نماینده شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد عضو ناظر هستند و امیدواریم در دوره جدید تعامل خوبی میان اعضای شورا و نمایندگان ایجاد شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمارهایی که در کشور وجود دارد با زحمت و با دقت در چارچوب مسائل فنی تهیه شده اما نمی‌توان به صورت قطعی این آمارها را پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در رفع بیکاری پیشرو باشد و به فراکسیون تولید و اشتغال این پیشنهاد را می‌دهیم که با توجه به این ظرفیت‌ها به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شویم.
این مسؤول عنوان کرد: اساس کل کشور بر ایجاد اشتغال است لذا حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد آن است، ضمن اینکه بالاترین مراجعه به مسولان و استاندار استان افراد جویای کار هستند و مطلق این افراد هم دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.
زارعی خاطرنشان کرد: در این شرایط باید کار بنیادی و زیربنایی صورت گیرد و بسیج عمومی و احساس مسؤولیت صورت گیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: استان در حوزه صنایع دستی، خدمات و گردشگری موفق بوده و این قابلیت را داریم که پایلوت کشوری شویم.
 
کشف ۴۰۰ میلیون انواع کالای قاچاق در گچساران
فرمانده انتظامی گچساران از کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از چهار دستگاه خودروی سواری خبر داد.
سرهنگ سیدمحمد موسوی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا، مأموران پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر شهرستان گچساران چهار دستگاه خودروی سواری را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها ۱۷ دستگاه تلویزیون ال سی دی و ال ای دی و مقادیری نوشیدنی فاقد اسناد مثبت گمرکی کشف و ضبط کردند.
موسوی بیان داشت: خودروها به پارکینگ منتقل و رانندگان آنها نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان گچساران یکی از شاه‌راه‌های اصلی محور مواصلاتی جنوب به شمال کشور است، کنترل و پایش خودروهای عبوری برای جلوگیری از حمل و جابجایی کالای قاچاق همواره در دستور کار مأموران انتظامی قرار دارد.
موسوی با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق عاملی مهم در سالم سازی اقتصاد داخلی است، خاطر‌نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
شبیخون نیروهای عملیاتی و ادامه پاکسازی در مرکز آتش رگ سفید
عملیات مهار آتش چاه ۱۴۷ بدون وقفه به صورت شبانه روزی در حال انجام است و مردان آهنین و سخت کوش نفت و حفاری هر لحظه به آتش نزدیکتر می شوند .
با مستقر شدن دو دستگاه اتی واگن در محل چاه، نیروهای عمل کننده با کمک بلدوزرهای مدیریت ترابری این شرکت موفق شدند در شب گذشته به قلب آتش زده و بخش دیگری از تجهیزات جانبی دکل ۹۵ فتح از جمله دستگاه "کومی یونیت" و مخزن آب "دراووکس" را که در نزدیکی پایه‌های دکل قرار گرفته بود، با ایمنی کامل از محل چاه خارج نمایند .
در ادامه عملیات شب گذشته قسمت‌هایی از دکل با رعایت کامل نکات ایمنی و جایگیری مناسب شلترها و خنک کننده‌ها به وسیله اتی واگن‌ها از دهانه چاه خارج شد.
بر اساس این گزارش، این عملیات حساس با دقت کامل نکات ایمنی جهت برخورد نکردن با تجهیزات سرچاهی، با موفقیت انجام شد.
گفتنی است، در این عملیات تیم ایمنی و آتش نشانی از درون اتاقک‌های آهنی مجهز به سیستم آب پاش، نیروهای حاضر در خط مقدم آتش، بلدوزرها و اتی واگن‌ها را با بارش مستمر آب، خنک سازی می‌کردند .
در جبهه دیگر این عملیات، دکل ۹۳ فتح در محل لوکیشن c مسقر شده و در حال حاضر این دکل به جهت حفاری عمودی در حال نصب و برپایی است.
همچنین در جبهه شرقی عملیات مهار آتش، کار تکمیل استخر آب هفتاد هزار لیتری کمکی، با سرعت هرچه تمام در حال انجام است و انتظار می‌رود تا ۴۸ ساعت آینده به مرحله آبگیری برسد.
این استخر به صورت توامان برای عملیات مهار آتش و تامین آب مورد نیاز حفاری دکل امدادی ۹۳ فتح کاربرد خواهد داشت.
عملیات تسطیح محوطه عملیاتی مهار آتش و آماده سازی اتی واگن ها به جهت حمله دوباره به آتش با جدیت تمام در حال انجام است.
شبیخون نیروهای عملیاتی و ادامه پاکسازی در مرکز آتش رگ سفید
عملیات مهار آتش چاه ۱۴۷ بدون وقفه به صورت شبانه روزی در حال انجام است و مردان آهنین و سخت کوش نفت و حفاری هر لحظه به آتش نزدیکتر می شوند .
با مستقر شدن دو دستگاه اتی واگن در محل چاه، نیروهای عمل کننده با کمک بلدوزرهای مدیریت ترابری این شرکت موفق شدند در شب گذشته به قلب آتش زده و بخش دیگری از تجهیزات جانبی دکل ۹۵ فتح از جمله دستگاه "کومی یونیت" و مخزن آب "دراووکس" را که در نزدیکی پایه‌های دکل قرار گرفته بود، با ایمنی کامل از محل چاه خارج نمایند .
در ادامه عملیات شب گذشته قسمت‌هایی از دکل با رعایت کامل نکات ایمنی و جایگیری مناسب شلترها و خنک کننده‌ها به وسیله اتی واگن‌ها از دهانه چاه خارج شد.
بر اساس این گزارش، این عملیات حساس با دقت کامل نکات ایمنی جهت برخورد نکردن با تجهیزات سرچاهی، با موفقیت انجام شد.
گفتنی است، در این عملیات تیم ایمنی و آتش نشانی از درون اتاقک‌های آهنی مجهز به سیستم آب پاش، نیروهای حاضر در خط مقدم آتش، بلدوزرها و اتی واگن‌ها را با بارش مستمر آب، خنک سازی می‌کردند .
در جبهه دیگر این عملیات، دکل ۹۳ فتح در محل لوکیشن c مسقر شده و در حال حاضر این دکل به جهت حفاری عمودی در حال نصب و برپایی است.
همچنین در جبهه شرقی عملیات مهار آتش، کار تکمیل استخر آب هفتاد هزار لیتری کمکی، با سرعت هرچه تمام در حال انجام است و انتظار می‌رود تا ۴۸ ساعت آینده به مرحله آبگیری برسد.
این استخر به صورت توامان برای عملیات مهار آتش و تامین آب مورد نیاز حفاری دکل امدادی ۹۳ فتح کاربرد خواهد داشت.
عملیات تسطیح محوطه عملیاتی مهار آتش و آماده سازی اتی واگن ها به جهت حمله دوباره به آتش با جدیت تمام در حال انجام است.
 
این آتش رام مهارگران خواهد شد
کارکنان پرتلاش و ایثارگر مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با حمیت و تلاش بی نظیر و مثال زدنی خود حجمی از کار را به انجام رسانده‌اند که به جرات می ‌توان گفت در این مدت کم در نوع خود بی‌سابقه بوده است.
کارکنان پرتلاش و ایثارگر مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با حمیت و تلاش بی نظیر و مثال زدنی خود حجمی از کار را به انجام رسانده‌اند که به جرات می ‌توان گفت در این مدت کم در نوع خود بی‌سابقه بوده است و سالها بعد می‌توان از پروژه‌های بزرگی که در رگ سفید در کوتاه‌ترین زمان به اتمام رسید، برای نسل جوان یاد کرد و به آن بالید.
بر اساس این گزارش، مهار آتش در رگ سفید، اهمیت جلو بودن از برنامه زمان‌بندی شده آن هم در صنعت نفت را آنانی می‌دانند که خود دستی بر آتش و سابقه‌ای در این صنعت داشته باشند.
ساخت استخرهایی با مجموع ظرفیت ۲۰۰هزار لیتر (۱۳۰هزار لیتری اصلی و ۷۰ هزار لیتری کمکی و ایجاد دو لوکیشن به مساحت تقریبی هرکدام ده هزار مترمربع اندکی بیش از دو هفته، گفتنش فقط و فقط به زبان ساده است اما این عملیاتی است که با فرماندهی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در کمتر از دو هفته احداث شده است تا برگ دیگری از حماسه‌های صنعت نفت در تلاش روز و شب عاشقان بی ادعای میهن رقم بخورد.
برنامه ریزی دقیق و اصولی برای ساخت دو لوکیشن a و c جهت استقرار و برپایی دکل‌های ۹۳ و ۹۴ فتح که درهمان روز نخست پس از فوران در دستور کار قرار گرفته و در راستای برنامه جامع و سناریوهای مهار چاه آغاز می‌شود اما ساختار صخره‌ای و در عین حال ناهموار منطقه مانع بزرگی است که تسطیح و هموار سازی را با مشکل مواجه می‌سازد.
سوابق ایجاد لوکیشن در این منطقه نشان دهنده بازه زمانی حداقل ۷ ماهه برای موقعیت احداث چاه است اما اینجا نیز فرمانده عملیات که دانش ضمنی مهندسی و ساختمان را در کوله بار تجارب خود دارد طرحی ارائه می‌دهد که براساس آن متناسب با شرایط اضطرار هر دو لوکیشن ظرف کمتر از سه هفته تکمیل و آماده استقرار دکل شرکت ملی حفاری ایران گردند.
مهندس بیژن عالی پور که مطابق عادت دیرین، نیروهای عملیاتی‌اش را با نام کوچک صدا می‌زند، عنان اختیار زمان را به زبان مهندسی در اختیار گرفته و کارهای ناشدنی را به مدد انگیزش و اهتمام نیروهای صف و ستاد، شدنی می‌کند، این بار برای جدال نهایی با غول از بند رسته رگ سفید ۱۴۷ عده و عده و ساز و برگ فراهم می‌کند؛ دو چاه امدادی، دهها راه دسترسی، ۵ خط لوله آب به متراژ هر کدام افزون بر ۴۰ کیلومتر، ایجاد حوضچه‌ها و استخرهای بزرگ انباشت آب، گسیل دهها دستگاه ماشین آلات ترابری و پشتیبانی نفت از اهواز ، تشکیل ستادی متشکل از مدیران خبره فنی و عملیاتی و بالاخره تدوین سناریوهای مختلف کنترل چاه
امروز شاهد بودیم که مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز در بازدید روزانه‌اش با یکایک تیم‌های کاری دیدار، مذاکره و هم اندیشی کرد.
از ایثار و از خود گذشتگی‌شان سخن گفت که برای ایران اسلامی سر از پا نمی‌شناسند و گویی که لهیب شعله‌ها را حس نمی‌کنند .
مهندس عالی پور در بازدیدهایی که از بخش‌های مختلف آماده سازی منطقه برای عملیات بزرگ به عمل آورد، تاکید کرد: از برنامه جلوتر هستیم و انشاء الله با تلاش کارکنان ملی حفاری دکل ۹۳ فتح بزودی در لوکیشن C برپا و آماده حفاری عمودی خواهد شد
وی در حاشیه بازدید از لوکیشن a نیز یادآور شد: با توجه به صخره ای و صعب العبور بودن محل شاهد آن هستیم که این لوکیشن نیز به طور کامل آماده شده است و اولین محموله‌های دکل ۹۴ فتح به موقعیت وارد شده و به زودی با تلاش کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران این دکل نیز آماده شروع حفاری خواهد شد.
عالی پور در تشریح عملیات شب گذشته نیز خاطرنشان ساخت: در تمامی جبهه‌های مختلف، کار به صورت شبانه روزی و بی وقفه در حال انجام است و شب گذشته نیز کارکنان نفت و ملی حفاری با همکاری هم موفق شده‌اند با کمک شلترها و خنک کنندها در اوج حرارت، به قلب آتش نزدیک شوند و کومی یونت و مخزن آب دراووکس را از نزدیکترین مکان به آتش خارج نمایند.
مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در این عملیات موفق آمیز با کمک شرکت ملی حفاری موفق شدیم با استفاده از اتی واگن و بخش‌هایی از دکل را از دهانه چاه خارج نماییم و این عملیات پس از تسطیح مجدد لوکیشن از سر گرفته خواهد شد.
عالی پور تصریح کرد: خوشبختانه همان گونه که مشاهده می‌کنید در تمامی بخش‌ها از قبیل انتقال آب؛ احداث استخر؛ نصب و راه اندازی پمپ ها ؛ احداث خط لین اصلی؛ لوکیشن‌ها و جاده سازی و حتی آسفالت ( که در برنامه نبوده است) از برنامه جلوتر هستیم و کار با ایثارگری کارکنان سخت کوش صنعت نفت تا مرحله نهایی حمله به آتش ادامه خواهد داشت و به امید خدا نتیجه این تلاش‌های شبانه روزی با خاموش کردن آتش رگ سفید به اتمام خواهد رسید.
مهندس عالی پور افزود: عملیات مهار آتش و کنترل فوران چاه به سبب ضرورت فراهم نمودن تمهیدات و مقدمات گسترده به طور طبیعی زمان بر بوده اما تلاش تیم عملیاتی بر این است که این کار در حداقل زمان انجام شود.
 
مهلت چهار روزه به بازاریان جهت جمع‌آوری اجناس خود در حریم پیاده‌روها/ نادیده‌گرفتن ابلاغیه برابر با یک سال حبس
شهردار دهدشت گفت: بازاریان و مغازه‌داران دهدشت چهار روز فرصت دارند اجناس خود در حریم پیاده‌روها را جمع‌آوری نمایند.
اسفندیار برخه از توزیع ابلاغیه شهرداری به مغازه‌داران و میوه‌فروشان جهت برداشتن اجناس و میوه‌های خود در حریم پیاده‌روهای شهر دهدشت خبر داد و اظهار کرد: این ابلاغیه در راستای رعایت حریم پیاده‌روها، رعایت مسائل بهداشتی و رفاه حال عابرین پیاده از خیابان شریعتی استارت خورد.
شهردار دهدشت تصریح کرد: هر مغازه‌دار پس از دریافت این ابلاغیه چهار روز مهلت دارد که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی و تسهیل تردد در پیاده‌روها نسبت به جمع‌آوری اجناس خود در حریم پیاده‌رو اقدام کند.
وی صدور این ابلاغیه را با همکاری شهرداری، تعزیرات حکومتی و دادستان عنوان و با بیان اینکه مغازه‌داران تذکرات شفاهی را نادیده گرفتند، گفت: چنانچه هر مغازه‌دار و کسبه پس از پایان مهلت دریافت ابلاغیه، اقدام به جمع آوری نکند، از اجناس مغازه تصویربرداری و همراه با ابلاغیه به اداره تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی و مطابق با ماده ۶۹۰ و محکومیت یکسال حبس ارجاع داده می‌شود.
 
جلسات اشتغال کهگیلویه و بویراحمد خروجی ندارند/آمار بیکاری روز به روز بالاتر می‌رود
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: جلسات اشتغال کهگیلویه و بویراحمد خروجی ندارند.
عدل هاشمی‌پور  در حاشیه کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد در پاسخ به این سؤال که آیا به چنین برنامه‌هایی برای افزایش اشتغال در استان امیدوار هستید اظهار کرد: تا به صورت عملی خروجی آن را نبینم خوشبین نیستیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مسؤولان مرتبط با اشتغال در استان در کار خود موفق بوده‌اند یا خیر تصریح کرد: فعلا در این جلسات و جلسات گذشته خروجی ندیدم و روز به روز آمار بیکاری بالا می‌رود.
هاشمی‌پور در پاسخ به سؤال دیگری که آیا بر کار مسؤولان نظارت دارید و در صورت عدم موفقیت آن‌ها در بحث اشتغال چه برنامه‌ای در دستور کار دارید خاطرنشان کرد: نظارت کاملی بر کار آن‌ها داریم و طبق قانون با چنین افرادی برخورد خواهد شد.
 
ارسال محموله ۲ تنی آرد و نان به مناطق زلزله زده
محموله ۲ تنی آرد و نان کارخانه کوبودنا یاسوج به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه صنایع ارسال محموله ۲ تنی آرد و نان کوبودنا یاسوج به مناطق زلزله زدهغذایی کوبودنا در حاشیه ارسال محموله ۲ تنی آرد و نان به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: همانند سایر مردم ایران اسلامی که درحال کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور هستند صنایع غذایی کوبودنا استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدام به ارسال ۲ تن محموله آرد و نان کرد.
بهرام باقری با ابراز همدردی با زلزله زدگان مناطق غرب کشور افزود: در محموله ارسالی صنایع غذایی کوبودنا، یک تن آرد و بیش از ۱۰ هزار قطعه نان کارخانه کوبودنا به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی کوبودنا گفت: محموله ۲ تنی آرد و نان صنایع غذایی کوبودنا به اتاق بازرگانی یاسوج برای ارسال به مناطق زلزله زده غرب تحویل داده شد و قرار است این محموله امروز ۲۵ آبان ماه ۹۶ به همراه سایر کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد، به این مناطق ارسال شود.
 
تیم فوتسال بانوان دانشگاه یاسوج قهرمان منطقه ۷ کشور شد
مسابقات فوتسال بانوان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی منطقه ۷ کشور که در دانشگاه یاسوج برگزار می شد با قهرمانی این دانشگاه پایان یافت.
در اولین دوره از این مسابقات که با شرکت تیم هایی از دانشگاههای شیراز و بوشهر همراه بود،تیم دانشگاه یاسوج توانست با غلبه بر تیم های شرکت کننده به مقام نخست این دوره از مسابقات دست یابد.
تیم فوتسال بانوان دانشگاه یاسوج با کسب این قهرمانی توانست سهمیه شرکت در المپیاد دانشجویی را بدست آورد.مسابقات المپیاد دانشجویی قرار است تابستان ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شود.
 
 
اعزام ۱۰ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه کهگیلویه وبویراحمد به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور/ آماده‌باش ۴۰ نفر نیروی تخصصی سپاه دهدشت به کرمانشاه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: فردا ۱۰ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور اعزام می‌شود.
سعید برومندزاده  ضمن تسلیت زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: با توجه به حجم تخریب روستاها در مناطق زلزله‌زده و با توجه به توان و عملکرد سپاه در بحث آوار‌برداری، قریب به یکهزار روستای آسیب‌دیده به سپاه واگذار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: قبل از برگزاری جلسه ستاد بحران و اعلام رسمی، سپاه به صورت خودجوش شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی نمود.
برومندزاده افزود: اولین کاروان کمک‌های مردمی سپاه کهگیلویه وبویراحمد فردا با ۱۰ کامیون به مناطق غرب کشور اعزام خواهد شد.
وی از آمادگی ۴۰ نفر نیروی تخصصی آماده‌باش سپاه کهگیلویه متشکل از پزشک و پرستار جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: به محض اینکه استان اعلام‌ کند، نیروها اعزام خواهند شد.
 
استقرار ۲۹ پایگاه‌ ثابت و سیار جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در سراسر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ازاستقرار ۲۹ پایگاه‌ ثابت و سیار جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در سراسر استان خبر داد.
به نقل از سایت سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با عرض تسلیت به مردم ایران به ویژه اهالی مصیبت زده کرمانشاه، گفت: ۲۹ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور است.
وی افزود: از این تعداد، ۱۷ پایگاه که دفاتر کمیته امداد در استان هستند ثابت بوده و ۱۲ پایگاه سیار نیز با همکاری مراکز نیکوکاری وظیفه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و کلایی مردم را برعهده دارند.
محبی، مواد غذایی کنسرو شده، شیرخشک، نان، آب معدنی، البسه گرم، پتو و زیرانداز را از مهترین نیازهای مردم زلزله زده اعلام کرد.
وی با تأکید بر اینکه تمامی کمک‌های جمع‌آوری شده در کمترین زمان ممکن برای توزیع در بین زلزله زدگان به کمیته امداد کرمانشاه تحویل داده می‌شود، ادامه داد: کمک‌های نقدی مردم برای تأمین کالاهای اساسی زلزله زدگان هزینه می‌شود.
محبی عنوان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۲۲۲۹۰۵۶۰۰۹ بانک صادرات شعبه جمهوری واریز کنند.
 
افزایش ۴۲ درصدی اعتبارات گچساران نسبت به سال گذشته
بخشدار مرکزی گچساران از افزایش ۴۲ درصدی اعتبارات گچساران نسبت به سال گذشته خبر داد.
فرج الله استلاحی ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی گچساران که با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۲۹۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های از قبل مانده در نظر گرفته شده است که تاکنون ۳۰ درصد از این اعتبارات جذب شده است.
بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: این اعتبارات برای ۸۲ طرح عمرانی از محل اعتبارات استفاده متوازن در مناطق مختلف این شهرستان اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان از محل الزامات قانون استفاده متوازن (ماده ۱۸۰ استانی) مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.
استلاحی ادامه داد: بیش از این ۱۸۰ میلیارد ریال در گذشته از محل اعتبارات استفاده متوازن به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان اختصاص یافت.
بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: اعتبارات شهرستان از قانون استفاده متوازن جز ۴۷ ردیف به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان است.
وی اذعان کرد: سرجمع اعتبارات امسال شهرستان گچساران از محل استانی ۳،درصد نفت، ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات قانون استفاده متوازن ۱۸۰ به مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به دستگاه‌های خدمات رسان گفت: تلاش و برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات و تکمیل طرح‌های در این شهرستان در اولویت کار قرار گیرد.
بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد : از مجموع اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارات استفاده متوازن ۵۵ میلیارد ریال برای طرح های عمران شهری پیش‌بینی شده است.
استلاحی ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از این میزان برای احداث به مجتمع پردیس هنری این شهرستان اختصاص داده شد.
وی با اشاره به این پروژه ابراز کرد: این پروژه در زمینی به مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال اجراست.
وی به دیگر پروژه عمرانی این شهرستان اشاره و بیان کرد: مبلغ پنج میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات استفاده متوازن برای تکمیل طرح مصلی دوگنبدان پیش‌بینی شده است.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: مصلی گچساران در زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع با زیر بنای پنج هزار متر مربع در حال اجرا است.
استلاحی خاطرنشان کرد: امید است با جذب این میزان اعتبار تخصیص یافته بخش عمده‌ای از مشکلات این طرح برطرف شود.
وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به دیگر پروژه‌های عمرانی در شهرستان گچساران گفت: این میزان اعتبارات برای زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی، عمران شهری، بهداشت و درمان، عمران روستایی، کشاورزی و تامین آب هزینه خواهد شد.
استلاحی افزود: استفاده از اعتبارات متوازن با هدف ایجاد توازن در توزیع عادلانه اعتبارات در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطقی که از متوسط کشوری پایین تر هستند اختصاص یافته تا از این طریق عقب ماندگی‌های این مناطق تا حدودی جبران و به متوسط کشوری نزدیک‌تر شوند.
 
 
اجرای ۱۶ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۲۶۶ میلیارد ریال در شهر دوگنبدان
شهردار دوگنبدان از اجرای ۱۶ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۲۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهر دوگنبدان خبر داد.
مسعود ظفری  در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات ۱۶ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۲۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهردوگنبدان خبر داد.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به این تعداد پروژه از محل اعتبارات استانی، نفت و ماده ۱۸۰ است، افزود: این اعتبارات برای عمران و تکمیل پروژه‌های شهرداری دوگنبدان اختصاص یافته است.
ظفری ادامه داد: از مهمترین این پروژه ها می‌توان به تکمیل پارک نفت با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال، احداث پارک در محلات مختلف گچساران با ۲۳ میلیارد ریال، ایجاد فضای سبز دوگنبدان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال، بهسازی معابر بافت فرسوده با اعتباری به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و همچنین بهسازی معابر پیاده رو شهر به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا است.
وی افزود: همچنین اختصاص اعتبار برای جاده پیاده رو با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال، کانال دفع آبهای سطحی ۱۰ میلیارد ریال، بهسازی و مرمت غسالخانه شهر ۱۲ میلیارد ریال، احداث سیتیک و تجهیزات کشتارگاه ۱۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری دوگنبدان است.
شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: از دیگر طرح های در حال اجرا توسط شهرداری دوگنبدان تکمیل پارک آفتابگردان با اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد ریال، پارک بانوان ۵ میلیارد ریال، نمازخانه و سرویس بهداشتی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، مطالعه و اجرای پل ارتباطی محورگچساران – آبریگون ۳ میلیارد ریال سالن چند منظوره ورزشی مدیریت بحران ۱ میلیارد ریال، مرکز فرهنگی گلزار شهداء ۸۰۰ میلیون ریال و کانال شهید محلاتی نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است.
ظفری بیان کرد: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشوری جزء ۴۵ ردیف " ۵۵۰ هزار" به شهرداری دوگنبدان در سالجاری اختصاص یافته است.
 
اعزام چهار کامیون و مبلغ ۹ میلیون تومان کمک‌های ادارات و مردمی از سوی شهرستان گچساران به مناطق زلزله زده در غرب کشور
معاون فرماندار گچساران از اعزام چهار کامیون و مبلغ ۹ میلیون تومان کمک‌های ادارات و مردمی از سوی شهرستان گچساران به مناطق زلزله زده در غرب کشور خبر داد.
سید مرتضی سجاد پور در نشست کمیته برنامه‌ریزی بودجه اختصاص یافته به شهرستان و همچنین برگزاری کمیته بحران که با حضور روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر زلزله‌ای با شدت ۷٫۳ ریشتر استان‌های غربی به خصوص کرمانشاه را لرزاند که در این حادثه تعدادی زیادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند.
معاون فرماندار گچساران ادامه داد: این جلسه به منظور مدیریت بحران در استان و کمک به زلزله زدگان استان‌های غرب کشور تشکیل شده است.
سجادپور افزود: اقلامی با قید فوریت از سوی وزارت کشور عنوان شده است که این اقلام جمع آوری و در اختیار حادثه دیدگان زلزله استان‌های غرب کشور قرار خواهد گرفت.
وی اذعان کرد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه، شهرستان گچساران اعم از دستگاه‌های دولتی و اداری و کمک‌های مردمی در راستای اهداف و برنامه‌های بشر دوستانه خود در جهت بهره‌گیری از همت والا و توان بالقوه خیرین و مردم شریف ایران، برای حمایت و همدردی با هم نوعان و مردم آسیب دیده این حادثه دلخراش، نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام کرده است.
معاون فرماندار گچساران ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های دولتی و هلال احمر گچساران اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای ارسال به مناطق زلزله زده کرمانشاه در حال انجام است.
وی افزود: در این زمینه شهرداری دوگنبدان یک دستگاه کامیون اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان زلزله و همچنین پرسنل شهرداری در یک اقدامی خودجوش علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، حقوق یک روز خود را به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص دادند.
سجادپور در ادامه با اشاره به اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: همچنین این اداره نیز یک دستگاه خاور از اقلام مایحتاج زلزله زدگان کرمانشاه را مهیا کرده‌ است که فردا به مناطق غرب کشور اعزام خواهد شد.
معاون فرماندار گچساران ادامه داد: جمعیت هلال احمر گچساران با برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی تا کنون مبلغ ۵ میلیون تومان را جمع آوری، اداره آبفار گچساران نیز در یک اقدامی خود جوش حقوق یک روز کارکنان خود را و همچنین اعزام تانکر آب برای آبرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام کرده است.
وی در ادامه با اشاره به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: این اداره نیز با اینکه ستاد بحران نفت غرب تشکیل و کمک‌هایی از سوی وزارت نفت صورت گرفته لیکن برای کمک به هم‌نوعان خود یک دستگاه خاور مواد غذایی به این منطقه اعزام خواهد کرد.
سجادپور افزود: همچنین اداره آموزش و پرورش گچساران نیز در یک اقدامی خود جوش و خداپسندانه مبلغ چهار میلیون تومان از سوی کارکنان جمع آوری و به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور ارسال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد چهار کامیون فردا از سوی شهرستان چساران برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام خواهد کرد.
 
بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد قرص آهن دریافت می‌کنند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در آموزشگاه‌های استان به مدت ۱۶ هفته و هفته‌ای یک نوبت قرص آهن دریافت می‌کنند.
 
سیدحسن موسوی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری تمامی دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم این استان زیر پوشش طرح آهن یاری قرار می‌گیرند.
وی افزود: تمامی دانش آموزان دختر متوسطه و ۲۰ درصد دانش آموزان پسر متوسطه دوم همچنین به مدت ۹ ماه و هر ماه یک نوبت قرص ویتامین D دریافت می‌کنند.
موسوی عنوان کرد: کمبود آهن سبب عقب ماندگی ذهنی، کم خونی، سقط جنین شده و ویتامین D باعث تعادل کلسیم و فسفر خون، کمک به جذب کلسیم و جلوگیری از نرمی و پوکی استخوان می‌شود.
رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک طرح ارتقاء سلامت نوجوانی در ۱۳ آموزشگاه شبانه روزی استان در حال اجراست.
بشیر آرمان بیان کرد: در این طرح ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز آموزش‌های لازم را درزمینهٔ تغذیه، احکام واصول ارتباطات دوران بلوغ و نوجوانی، بهداشت روانی، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و اصول بهداشت فردی و فیزیولوژیک را در ۱۶ جلسه آموزشی فرا می‌گیرند.
افزون بر ۱۵۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
 
 
 
فضای مجازی نامناسب باعث نشر سریع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است
محقق واحد پژوهش ستاد اقامه نماز در جمع مربیان پرورشی کهگیلویه گفت: فضای مجازی نامناسب باعث نشر سریع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.
به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام هادی عجمی، محقق واحد پژوهش ستاد اقامه نماز امروز، ۲۴ آبان‌ماه در دوره آموزشی توانمند سازی و مهارت افزایی معلمان با موضوع نماز در کانون فرهنگی شهید باهنر دهدشت، به تشریح نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت.
وی با بیان اینکه فضای مجازی نامناسب عامل تسریع در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: فضای مجازی باعث شده نظارت مستقیم بر افراد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان کم و به علت ناآگاهی و غفلت جامعه دچار آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نامرئی شود.
محقق واحد پژوهش ستاد اقامه نماز با تاکید بر حضور مستمر مربیان در نماز، اضافه کرد: حضور مربیان باعث تقویت روحیه و باور‌های دینی دانش‌آموزان می‌شود.
حجت‌الاسلام عجمی با اشاره به ۴ مرحله آسیب‌زدایی نماز، تصریح کرد: مرحله اول خود نماز و ارتباط با خداوند (منبع تمام خوبی‌ها و قدرت‌ها)مرحله دوم شرایط تکمیل نماز، مرحله سوم شرایط قبولی نماز و مرحله چهارم همراهان نماز است.
 
راه اندازی شورای حل واختلاف رسانه در فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان راه اندازی می شود.
 
رضا دهبانی پور اظهار داشت: هدف از راه اندازی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه تشکیل هیات منصفه برای کمک به اصحاب رسانه در دادگاه از نظر قضایی و رفع موانع پیشرو است.
وی بیان کرد: این طرح هم اکنون در مرحله کارشناسی است.
دهبانی پور افزود: با آغاز فعالیت این شورا مشکلات و اختلافات حوزه رسانه در این اداره رفع و از ارجاع پرونده ها به دادگستری و دادگاه جلوگیری می شود.
وی با اشاره به آغاز ساماندهی سایت های خبری استان گفت: بر اساس این طرح پایگاه های خبری شناسنامه دار، مجوز فعالیت برای آنان از سوی هیات نظارت بر مطبوعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.
دهبانی پور اظهارکرد: رسانه های الکترونیکی در استان از سال ۹۳ با یک پایگاه فعالیت رسانه ای خود را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود ۵۰ پایگاه خبری الکترونیکی در استان راه اندازی شده و مجوز فعالیت دارند و بسیاری از پایگاه های خبری نیز در انتظار صدور مجوز از سوی هیات نظارت بر مطبوعات در وزارتخانه هستند.
دهبانی پور با اشاره به تشکیل خانه مطبوعات دیجیتالی برای نخستین بار در استان گفت: اعضای خانه مطبوعات استان در فضایی کاملا رقابتی انتخاب و از میان منتخبان، اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات استان نیز مشخص شده است.
وی بیان کرد: وظیفه اصلی اعضای خانه مطبوعات، رابط بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ها و پیگیری امور صنفی رسانه ها است.
حمید جهان از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رئیس هیأت مدیره، زیبا کرمی مدیرمسئول هفته نامه تابش به عنوان مدیر، مصطفی دانشی از روزنامه افکار مردم به عنوان نایب رئیس و سیده زهرا موسوی اصل از هفته نامه نسیم دنا نیز به عنوان خزانه دار و منشی خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1