تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۹۲۰۰۲

سر سری از مطالب رد نشوید / به‌جای بنزین هوا نفروشند / مدیری که از دستگاهش خبر ندارد / انبارهای مشکوک در استان کهگیلویه و بویراحمد / دیودیده از حرف استاندار خوشش آمد

۷
۰
کبنا ؛نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان و مدیران دستگاه‌های عضو در سالن شماره یک استانداری برگزار و بحث‌های داغ هم بین مسوولان رد و بدل شد.

سر سری از کنار مطالب رد نشوید
در ابتدای این جلسه هنگامی که حسین بهمنی مسوول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد داشت بر اساس اسلایدهای نمایشی (پاورپوئنت)مطالب خود را ارائه می‌داد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ کلاس آموزشی که برگزار نشده است، اولاً بگو که مصوبات جلسه گذشته این کمیسیون چه بوده است؟
بهمنی با بیان اینکه آخرین جلسه کمیسیون در تاریخ ۱ مردادماه ۹۶ برگزار شد، شروع کرد و مصوبات را دوباره برای استاندار و سایر مدیران خواند.
یکی از مصوبات جلسه گذشته مربوط به هماهنگی بین دستگاه‌های دامپزشکی، پلیس راه و اداره‌ حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌ها بود که مقرر گردیده بود که خودروهای حامل فرآورده‌های گوشتی، دام زنده و غیرزنده و طیور در راستای دریافت مجوز بهداشتی با هماهنگی این سه دستگاه از مبادی استان خارج و وارد شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خوان‌پایه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها توضیح خواست که وی گفت: هر چیزی را که دامپزشکی به ما اعلام کند ما با آنها همکاری می‌کنیم، بهمنی دبیر جلسه از خوان‌پایه تشکر کرد که احمدی استاندار گفت: تشکر یعنی چه، آنهایی که اعلام شده یعنی چه، هر چیزی یعنی چه، همیشه گفتم با یک  جواب سر سری به من ندهید و از مطالب رد نشوید. باید توضیح دهید که وقتی یک محموله دام زنذه یا غیرزنده از استان خارج می‌شود، بارنامه دارد، کنترل می‌شود یا نمی‌شود.
خوان‌پایه ادامه داد: سامانه صدور حواله و بار برخط و آنلاین مجوز و حواله صادر می‌کند و هر موقع دامپزشکی محموله‌ای را در این سامانه به ثبت رساند، برای او حواله و مجوزهای لازم صادر می‌شود.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت: وقتی یک مصوبه و بخشنامه‌ای مبنی بر هماهنگی دستگاه‌ها وجود دارد، باید به شکل سیستماتیک و منسجم هر سه دستگاه هماهنگ باشند و خودروهای دام زنده و غیرزنده تمام استانداردها و ساز و کارهای لازم را داشته باشد و پلیس راه هم چک کرده باشد.
وی در ادامه خطاب به مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها گفت: یک گزارش کامل با تصویر و فیلم از نحوه صدور بارنامه‌ها و نحوه نظارت بر این خودروها برای من بیاورید.
وقت ما را روی مباحث کشوری معطل نکن
به گزارش کبنا، در ادامه جلسه دبیر کمیسیون سایر مصوبات جلسه گذشته را خواند و تا جایی که احمدی خطاب به او گفت: برای من انشاء نخوان، توضیح هم بدهید که در خصوص این مصوبات چه کارهایی صورت گرفته است.
احمدی به بهمنی مسوول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: وقت ما را روی مباحث کشوری معطل نکن، آنها کار خودشان را انجام می‌دهند، بروید روی مباحث استانی و بگویید که در استان چه کارهای انجام گرفته است.
بهمنی گزارش‌های در رابطه وضعیت قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد داد و اظهار کرد: خودرهای توقیفی در سال ۹۵، ۶۸۳ خودرو بود و ۹۴، ۶۰۵ خودرو بود و ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۲۳۰ میلیارد ریال می‌باشد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از او پرسید چرا این میزان ما رشد داشتیم در بحث کشف کالا قاچاق و بهمنی توضیح داد تعداد ایست و بازرسی‌هایمان را بیشتر کردیم.
یکی دیگر از موضوعاتی که به آن اشاره شد، بحث سامانه جامع انبار کالاها در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که احمدی از دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا در این رابطه توضیح دهد.
تکلیف انبارها را مشخص کنید / دپوی کالاها بدتر از قاچاق کالا است
دیودیده در این خصوص گفت: ما ۲۵۰۰ انبار کالا در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم واردت و حمل کالاها باید مبدأ و مقصد آنها مشخص باشد و اگر حمل کالای توسط افراد، برگه و یا مجوز ورود به سامانه نداشته باشد، بعداً دچار مشکل می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۱۲۳۴ انبار ثبت شده‌اند، تاکید کرد: ورود و خروج کالاها باید برای فعالین اقتصادی مشخص باشد در غیر این صورت خودشان دچار مشکل می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا هر کسی می‌تواند در زیر زمین خانه‌اش انباری را درست و کالاها را در آن دپو کند که دیودیده جواب داد: تنها فعالان اقتصادی می‌توانند انبار داشته باشند. و هر کس فعالیت اقتصادی دارد، می‌تواند انبار را برای نیاز خودش تعریف کند و اگر کسی مشخصات انبار خود را ثبت نکند، با مشکل روبرو می‌شوند.
احمدی در ادامه صحبت‌های دیودیده گفت: باید در این رابطه نظارت شود و برای احداث انبارها باید تعریف و ساز و کار مشخصی باشد.
وی اضافه کرد: آن جوان که یک ماشین قاچاق کالا می‌آورد، کارش بد است و آن فردی که کالاها را در انبارها دپو می‌کند و نظام اقتصادی ما را خدشه‌دار می‌کند، کارش بدتر است. و دستگاه‌ی که در خصوص مبارزه با این موضوع همکاری نمی‌کند، قانون شکنی و با قاچاقچیان همکاری می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید روی مبدأ کالاها تمرکز و مدیریت کرد، چرا که فروش کالاها نقطه آخر است و سامانه جامع انبارها باید این مسائل را مدنظر قرار دهد.
دیودیده این حرف استاندار را پسندید و گفت: نکته خوبی است، ما گاهی برای یک کالا، به یک مغازه کوچک گیر می‌دهیم. که باید از مبدأ با کالاهای قاچاق مقابله کنیم.
نباید به جای بنزین هوا به مردم بفروشند
در ادامه جلسه، بحث قاچاق سوخت مطرح شد که احمدی رو به لطف الله مسعودی مدیرعامل شرکت نفت کهگیلویه و بویراحمد کرد و از او توضیح خواست، مسعودی در حال توضیح دادن بود که احمدی حرفش را قطع کرد و گفت: شما به چه شکلی بر جایگاه‌های سوخت (پمپ بنزین) نظارت می‌کنید که فردی به جای بنزین به مردم هوا نفروشد، یا بنزین با کیفیت مناسب به مردم ارائه دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آیا شما دستورالعمل برای نحوه نظارت بر این جایگاه‌ها دارید، مسعودی که پاسخ روشنی نداشت، گفت: ما به شکل ماهانه و دوره‌ای کیفیت و کمیت سوخت را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهیم. احمدی از او خواست که آخرین تاریخ بازدیدتان از پمپ‌بنزین‌ها کی بود و گزارش مختصری در باره قاچاق سوخت بدهد، که مسعودی گفت: نمی‌دانم، و از من آمار نخواستند که با خودم بیاورم اما یقین دارم که واحد مهندسی ما، ماه گذشته این کار را انجام داده‌اند.
احمدی در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت نفت کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرا نمی‌دانی، مگر شما مسوول نیستید و آیا یک مسوول نباید بداند در زیر دستش چه خبر است؟ پس مردم هر چه بیرون می‌گویند در باره ما مسوولان دروغ نمی‌گویند. وقتی وارد جلسه‌ای می‌شوید، من جزئیات آن را می‌گیرم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: باید کیفیت بنزین‌ها مورد نظارت و بررسی قرار گیرد و با توجه به آلودگی‌های که وجود دارد و بحث ریزگردها، آرام آرام سلامت مردم به خطر می‎‌افتد.
وی خطاب به مسعودی گفت: شما ترازو گذاشتید و پول می‌گیرید، البته به جیب شما نمی‌رود به جیب خزانه می‌رود و البته شماها فروشنده هستید شرعاً باید دقت و نظارت کنید که وقتی مردم ۲۰ لیتر بنزین به باک خودروی خود می‌زند، واقعاً ۲۰ لیتر بنزین به خودروی آنها برود.
احمدی از مدیرعامل شرکت نفت کهگیلویه و بویراحمد خواست تا گزارش کاملی همراه با فیلم و تصویر از نحوه نظارت بر پمپ بنزین‌ها و گزارش کارشناسی شده از کیفیت سوخت‌ به او تا هفته آینده تحویل دهد.
برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت کامل در خصوص موضوعات مختلف قاچاق کالا در استان انجام شود و آمار دقیق از انبارهای موجود در سطح استان احصا و در سامانه جامع ثبت انبارها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در تهیه آماری از انبارها دولتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری کنند، افزود: دستگاه‌هایی که با صنعت و معدن همکاری نکنند را با دلیل به ما اطلاع دهید تا تذکر لازم به آنها داده شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظارت بر جایگاه‌های سوخت به خصوص بنزین و عرضه آن به لحاظ کمی و کیفی مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

ارسال کالاهای کشف شده قاچاق به مناطق زلزله زده
استاندار گفت: مایحتاج ضروری از جمله پتو، البسه، مواد خوراکی و دارویی موجود در انبار‌های کشفیات گمرک به منظور کمک به زلزله زدگان به پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی هلال احمر تحویل داده می‌شود.
احمدی افزود:کاروان کمک‌های مردمی استان فردا پنجشنبه ۲۵ آبان عازم کرمانشاه می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت نظارت جدی‌تر بر توزیع سوخت ادامه داد: فعالیت و عملکرد دستگاه‌های جایگاه توزیع بنزین به مدت یک ماه روزانه باید کنترل شوند.
بهمنی دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده استان در ۷ ماه گذشته را هزار و دویست و ۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت پارسال ۹۰ درصد افزایش دارد.
شناسایی انبار‌های اداری،واحد‌های تولیدی و تجاری و خرید دستگاه‌های الکترونیکی کشف قاچاق از مصوبات مهم این نشست بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: کالاهای قاچاق که در سال‌های گذشته کشف و ضبط شده‌اند و در انبارهای استان ذخیره هستند، از جمله پتو، البسه، مواد خوراکی و سایر کالاهای که تاریخ مصرف ندارند از انبارها دستور خروج بخورند و به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه فرستاده شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر احمدی نتیجه انتصاب های قومی ، قبیله ای و طایفه ای همین است ، لطفا در اصلاح تعجیل فرما که هر چه زمان بگذرد انگیزه جنابعالی را به حداقل می برند .
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
این رویه کاری استاندار ستودنیست
تشکر
Iran, Islamic Republic of
متشکریم احمدی.پمپ بنزین های کهگلویه رو نظارت کنند
تشکر
Iran, Islamic Republic of
لطفا بر روی کیفیت بنزین کهگلویه نظارت کنید.کیفت در بعضی جایگاه ها متاسفانه...
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
قاچاق کالا به مراتب ازقاچاق موادمخدربرای کشورزیانبارتراست ولی افسوس که مسئولین یانمیدانندیاخودرابه خواب زده اند..جاده های استان درتسخیرخودروهای قاچاق کننده خردودرشت کالا است....ولی حیف که هیچ اراده ای برای مبارزه نیست وفقط حرف زده میشود انهم بدون عمل....
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
جرا این نظرات را دیر نشان میدی جیزی کرفتی کبنا نیوز که منتشر نکنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار محترم خواهشا در اسرع وقت اقدام کنید
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1