تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۹۱۹۸۴

۸۰ درصد قاچاقچیان کالا و ارز در کهگیلویه و بویراحمد غیربومی هستند / استاندار دستور خروج کالاهای قاچاق را از انبارها داد/ کالاهای مکشوفه را به کرمانشاه بفرستید

۰
کبنا ؛دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: در سال ۹۵، هزار و ۸۳۵ نفر را به دلیل حمل قاچاق کالا در استان کهگیلویه و بویراحمد دستگیر کردیم که ۸۰ درصد آنها غیربومی بودند.

به گزارش کبنا از یاسوج، حسین بهمنی صبح امروز در کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار این استان و با حضور مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: طرح رجستری گوشی‌های همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه‌ و بویراحمد در ادامه گفت: هر فردی که قصد خرید گوشی همراه دارد، به محض اینکه سیم کارت روی گوشی خریداری شده گذاشته شود، پیام که در مرکز مدیریت می‌شود به آن گوشی رجستری ارسال می‌شود. که اگر این پیام به گوشی ارسال نشود، آن گوشی همراه جزء تلفن‌های قاچاق می‌باشد و خدماتی از شبکه تلفن همراه دریافت نمی‌کنند.

بهمنی گفت: در طرح رجیستری گوشی تلفن های همراه، گوشی های موبایل مشترکان بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت می‌شوند و به محض روشن شدن در شبکه تلفن همراه، این شماره سریال‌ها با پلتفرم شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند.
وی اضافه کرد: حالا با اجرا شدن طرح رجیستری، دیگر چیزی به اسم گوشی با گارانتی اینترنشنال در بازار دیده نخواهد شد. تمام گوشی‌ها باید از مبادی قانونی وارد کشور شوند و اینجاست که کسب و کارهای داخلی می‌توانند فعالیت قدرتمندتری داشته باشند و حق مشتری با خدماتی بهتر حفظ شود. به هر حال پولی که برای خرید محصولی که قانونا وارد کشور شده پرداخت می‌کنید، وارد چرخه‌ای می‌شود که می‌تواند خدمات و سرویس‌های بهتری به مردم بدهند. در واقع بازاری که ۶ میلیارد دلار ارزش دارد می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد کشور بکند. پس طرح رجیستری گوشی‌ّهای هوشمند می‌تواند تاثیر بزرگی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد و می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال ۹۵، هزار و ۸۳۵ نفر را به دلیل حمل قاچاق کالا در استان کهگیلویه و بویراحمد دستگیر کردیم که ۸۰ درصد آنها غیربومی بودند و ۲۰ درصد هم بومی استان هستند.
بهمنی افزود: در سال ۹۵، هزار ۹۸۵ پرونده در خصوص قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل داده شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد خودروهای توقیفی در سال ۹۵، ۶۸۳ خودرو بوده که سال ۹۴، ۶۰۵ خودرو را در رابطه با حمل قاچاق کالا توقیف کردیم.
بهمنی گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده در هفت ماهه اول سال ۹۴، ۱۱۸ میلیارد ریال و در هفت ماهه اول سال ۹۵ ارزش آن به قیمت ۲۳۰ میلیارد ریال بود.
 
وی رشد کشف و ضبط کالا و ارز قاچاق در استان کهگیلویه و بویراحمد را افزایش ایست و بازرسی‌ها در مبادی این استان عنوان کرد و گفت: مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد جدیت بیشتری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌های گذشته داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: کالاهای قاچاق که در سال‌های گذشته کشف و ضبط شده‌اند و در انبارهای استان ذخیره هستند، از جمله پتو، البسه، مواد خوراکی و سایر کالاهای که تاریخ مصرف ندارند از انبارها دستور خروج بخورند و به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه فرستاده شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1