تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۹۱۷۳۳

از آمارهای غلط مدیران تا مشکلات حوزه اقتصاد و کسب و کار / اصلاح‌طلبان نه انحصارطلبند و نه تمامیت‌خواه

۳
۰
کبنا ؛قائم مقام ستاد روحانی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۲ درصد اعلام شده، که این نرخ در بین جوانان و زنان تحصیل کرده و حتی روستائیان نرخ بالاتری دارد. به‌ گونه‌ای که نرخ بیکاری در بین زنان بیش از ۶۰ درصد است، و این عامل آسیب‌های اجتماعی جدی برای استان و آینده فرزندان به همراه دارد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، چنگیز هاشمی در نشست اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه وبویراحمد با استاندار این استان، خطاب به علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: این جمع ترکیبی از کلیه جریانات سیاسی، احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلبی است، و اکثراً این افراد به‌عنوان نماینده و برگزیدگان تشکل‌های اصلاح‌طلبی در استان هستند.
هاشمی بیان کرد: زحمات و تلاش‌های قابل‌ستایش این جمع، در انتخابات اخیر، باعث رقم خوردن رأی اکثریت دکتر روحانی در استان شد؛ که آرای صندوق‌ها گواه بر این ادعاست. لازم است عرض کنم که صحت آمار را می‌توان از هیئت نظارت و اجرایی مشخص کرد.
وی با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان نماینده اجرایی دولت روحانی در استان منصوب شد، گفت: انتظار می‌رفت که اولین دیدار احمدی استاندار، با یاران دولت روحانی برگزار می‌شد، چرا که اصلاح‌طلبان نه انحصارطلبند و نه تمامیت‌خواه، بلکه حامی و پشتیبان دولت روحانی هستند، و به طبع حضرت‌عالی در جهت اجرای منویات و سیاست‌های دولت تدبیر و امید قدم خواهید برداشت.
قائم مقام ستاد روحانی در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به معضل بیکاری در این استان، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان ۱۲ درصد اعلام شده، که این نرخ در بین جوانان و زنان تحصیل کرده و حتی روستائیان نرخ بالاتری دارد. به‌ گونه‌ای که نرخ بیکاری در بین زنان بیش از ۶۰ درصد است، و این عامل آسیب‌های اجتماعی جدی برای استان و آینده فرزندان به همراه دارد.
هاشمی با اشاره به اینکه کمبود منابع مالی صرفاً منابع و تسهیلات بانکی نیست، افزود: با توجه به عمق توسعه‌نیافتگی، بودجه‌های عمرانی و جاری تخصیصی، تکاپوی حرکت توسعه‌ای استان را ایجاد نمی‌کند، و این بودجه نه برای رشد استان عقب‌مانده از دیگر استان‌های مشابه، بلکه تنها یک حرکت خزنده برای بقاء است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اگر تخصصی هم به‌صورت ناچیز داده می‌شود، به‌ موقع و در زمانه‌ای مناسب اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌ها پرداخت نمی‌شود.
هاشمی بیان داشت: سرمایه‌گذاری بخش دولتی و شرکت‌های دولتی در استان انجام‌نشده، و یا هم به‌صورت ضعیف است، و قادر به تأثیرگذاری نبوده و مشهود نیست.
این چهره اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه حدود ۴۶ درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن‌اند، و به نسبت مساحت استان بیشترین تعداد روستاهای کشور را در این استان داریم، گفت: این استان هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد، و تا چند سال پیش دو هزار و ۲۰۰ تعداد روستاهای استان بوده، که ظرف ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته ۵۰۰ روستا خالی از سکنه شده است.
هاشمی با بیان اینکه با ایجاد و تقویت کسب‌وکار روستایی و تأمین منابع مالی برای توسعه روستایی در بخش‌های مختلف از مهاجرت بی رویه روستاییان جلوگیری می شود، گفت: توجه و ایجاد رونق برای صنایع روستایی، اصلاح ساختار بخش کشاورزی در محیط روستا، ایجاد شرایط مناسب خرید محصولات تولیدی روستائیان در بخش‌های مختلف برای جلوگیری از هدر رفت دسترنج روستائیان و جهت ترغیب و تشویق و تثبیت در روستاها می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین با ایجاد شرکت یا موسسه توسعه عمران استان با توجه به مطالعات انجام‌گرفته، و تجارت استان‌های دیگر و با حمایت دولت و بخش خصوصی می‌توان توسعه استان را تسریع کند.
قائم مقام ستاد روحانی در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه بالای ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و واحدهای اقتصادی استان دچار رکود است، بیان داشت: درصورتی‌که آمار ساختگی در استان این رقم را ۴۰ درصد اعلام می‌کند، همچنین مابقی واحدهای تولیدی که در حال فعالیت هستند، کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت واقعی کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالین این دسته از واحدهای تولیدی توجیه اقتصادی نداشته، بلکه باعث استهلاک منابع به کار گرفته می شود، اظهار کرد: قدرت رقابتی از واحدهای تولیدی که مهم‌ترین فاکتور حوزه کسب‌وکار است، از آن ها گرفته می‌شود، و همچنین توان بکار گیری نیروی انسانی و ایجاد اشتغال هم از این واحدها گرفته می‌شود که این خود رقم بیکاری را در استان تشدید می‌کند.
اصلاح طلب استان بیان داشت: بهره‌وری نیروی کار، سرمایه و اقتصاد مقیاس بسیار پایین بوده، که عملاً زیان‌آور است و باعث افزایش قیمت تمام‌شده کالا و خدمات استحصالی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پایین بودن سهم استان از GDP به نسبت کشور بسیار اندک و چیزی حدود ۶/۰ درصد است، گفت: سهم سرانه استان از GDP بدون احتساب نفت رقم پایینی است، که از این بابت جزء استان‌های آخر هستیم، و این نمایانگر فقیر بودن استان از درآمد سرانه ملی است.
هاشمی تصریح کرد: در صورتی که صنعت نفتی که سهم استان از آن فقط دود، آلودگی و مزاحمت است، و از نیروهای بومی منطقه کمتر استفاده‌شده است، مردم استان قدرت سرمایه‌گذاری و قدرت ایجاد زیرساخت مربوط به خود را نداشته، و به همین علت مردم در اقصی نقاط استان ناچار به مهاجرت به شهرها و دیگر استان‌ها هستند، که این خود یکی از آسیب‌های جدی استان است.
قائم مقام ستاد روحانی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: بدون داشتن برنامه مدون و تعریف‌شده با بازه زمانی که قابلیت ارزیابی و کنترل، نمی‌توان کاری را پیش برد که در این برنامه حتماً منابع، استراتژی‌ها و اهداف شفاف و روشن بایستی مشخص و اعلام شود.
وی با اشاره به برنامه آمایش صنعتی استان، جامعه گردشگری، اصلاح ساختار کشاورزی استان، بررسی بازار کار استان ارتقاء سطح تولید بنگاه صادراتی و آمایش استان، بیان داشت: نزدیک به ۱۵ سال است که این برنامه هنوز به‌جایی نرسیده، و نهایی و عملیاتی هم نشده است، درصورتی‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه را آماده کرده ولی ارائه نداده است و بدون برنامه آمایش دیگر برنامه‌های اجرایی معنی و مفهوم عملیاتی ندارد و شکل سلیقه‌ای و جزیره‌ای دارد.
این عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قابلیت‌ها و شایستگی‌های کلیدی موجود در استان به‌عنوان منابع و دارایی خدادادی استان در بخش گردشگری اگر نگوییم بی‌نظیر است می‌توان گفت کم‌نظیر است و به‌عنوان یک مزیت مطلق تلقی می‌شود ولی عملاً هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری جهت بهره‌ور کردن و فعال کردن این سرمایه خدادادی صورت نگرفته است و هیچ برنامه‌ای برای توسعه امر مهم به‌صورت چشمگیر وجود ندارد بنابراین یکی از راه‌های اساسی برای توسعه اقتصادی استان توجه ویژه به بخش گردش گردشگری که می‌تواند اولویت اول توسعه استان باشد.
وی اظهار کرد: نیروهای فعال این استان در تمام بخش‌ها جهت همکاری و کمک به حضرت‌عالی در جهت پیشبرد و توسعه آماده هستند و هر جا نیاز به همکاری این دوستان لازم باشد در جهت تقویت و اجرای برنامه توسعه استان، همه این عزیزان پای‌کار هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامله
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر هاشمی عزیز جدا باید استاندار عزیز ایشون را برای معاونت خود انتخاب کنند ....واقعا شایسته بهترین مدیر استانه ...مرد عمل مرد بزرگ وسیست مدار استان ......از استاندار عزیز وگرامی خاهش میکنیم که بالا ترین پست را به ایشون بدهند ...استاد بزرگ.چنگیز هاشمی.درود برشما.....
مهندس
Iran, Islamic Republic of
درود بر یار کهنه کار اصلاحات رضاتوفیقی و اصلاحات استان جناب دکتر چنگیز هاشمی
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
دکتر هاشمی و دکتر رضاتوفیقی دوتا از شخصیت های دوست داشتنی این استان هستن
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1