تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۹۱۶۶۱

سفرنامه‌ای به روستای پر درد «تنگ انار» چرام (+تصاویر)

۶
۰
کبنا ؛ 
خیلی وقت‌ها مدیران ما می‌آیند و می‌روند و هیچگاه پایشان به زوایای تاریک وگم شده دیار زیر مجموعه فرمانروایی خویش نمی‌رسد وآن دیار همچنان در بوته فراموشی می‌ماند و مردم آن دیار مجدداً چشم براه مدیری جدید می‌مانند تا شاید آن‌ها را ببیند وگره از مشکلات چهل سال گذشته‌شان بردارد.
چهل سال گذشت، فرمانداران زیادی آمدند و رفتند اما هیچ یک به فکرشان خطور نکرد دیاری هست در زیر دستان آن‌ها که رنگ مسئولان را تاکنون ندیده است و هیچ مسئولی هم از خودش همت نشان نداد که اسب راهوار ریاست را زین کرده و راهی آن دیار شود و مرحمی از سر لطف بر زخمهای کهنه آن مردمان بگذارد و متاسفانه در بر همان پاشنه چرخید اما اکنون که با خبر شدیم مسئولان شهرستان به دعوت آتش سودا بخشدار سرفاریاب  به همراه فرماندار و بخشدار سرفاریاب  و شورای اداری چرام از دیار فراموش شده تنگ انار دیدن کردند.
هر چه از رنج این مردمان بگوییم کم است و هر چه مشکلات آن‌ها را به تصویر در آوریم باز هم آن دردهای التیام نیافته را درمان نخواهد کرد اما از جهت اینکه برای اولین بار فرماندار شهرستان چرام همت می‌کند واز پشت صندلی خویش بر خاسته و سراغ مردم فراموش شده تنگ انار می‌رود جای هزاران احسنت دارد، البته نه بخاطر اینکه چنین کاری کرده است بلکه به این جهت که اولین است در نوع خودش
قبل از ایشان خیلی‌های دیگر آمدند و رفتند و برایشان جایی بنام تنگ انار وجود خارجی نداشته است اما جناب آقای پاداش چون خود فرزند این خاک است و تعلق خاطر به این خاک دارد بر خود واجب دانست که اولین کسی باشد تا بدیدار این رنج دیده‌ها برود.
این دیار مملو از پتانسیل بخصوص برای دامداری اگر مورد بی مهری افراد قبل ایشان قرار نمی‌گرفت اکنون یکی از مهم‌ترین قطب‌های دامداری در استان کهگیلویه و بویراحمد بود وشاید مردمانش کوچک‌ترین مشکلی نیز نمی‌داشتند تا نیاز باشد در موردش قلم فرسایی شود و فریادشان را بگوش مسئولان برسانند.
ایکاش در این مکان زلزله می‌آمد تا بلکه مسئولان زودتر بفکر بیفتادند ودرد این مردمان رنج کشیده را درمان نمایند سخت است با این که چهل سال از عمر انقلاب بگذرد اما هنوز هم مشاهده کنیم روستا و بخشی باشد که از ابتدایی‌ترین احتیاجات زندگی محروم و هیچ فریاد رسی هم نداشته باشند.
چگونه نام خودمان را مسلمان می‌گذاریم وقتی مسلمان دیگری در همسایگی ما جان می‌کند و آسوده خیال بخواب می‌رویم باید از خودمان بپرسیم تا کی می‌خواهیم به این روش ادامه دهیم.
فرماندار جوان چرام اولین مسئولی است که در قامت احساس وظیفه گام ها را استوار برداشته و بسوی دیار فراموش شده تنگ انار به همراه شورای اداری شهرستان عزیمت نمودند و به حد توان و وسع خویش هدایایی اولیه برای دلگرمی مردم آن سامان به کودکان ونیازمندان دادند و قول پیگیری مطالبه‌های مردم از نماینده ودیگر مسئولان بالا دستی را نیز به آن‌ها دادند.
مردم تنگ انار با چشمان بی‌رمق و ناتوان از سو تغذیه و دستان دعا گو منتظر یاری سبز همه مسئولان دلسوز نظام می‌باشند، انشاالله که به بوته فراموشی سپرده نشود.

--------------------------------------------------------------------
سید قربانعلی موسوی شیرازی- فعال فرهنگی رسانه
عکس: علی یاری زاده
---------------------------------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم چرام
Iran, Islamic Republic of
]چهل سال میگذرداز عمر انقلاب مسئولین کجا بودنند .....بنیاد مسکن استان وشهرستان کجا هستند فقط امار میدهند این همه وام چهار در صدی را به چه کسی می دهند . اگر یک زلزله مثل کرمانشاه امد مسئولین چه پاسخی دارند به این مردم محرم وستم دیده بدهند . افرین به این فرماندار که همت کرده این روستا را حداقل به مسئولین معرفی واشنا نموده . صد افرین .
اریک
Iran, Islamic Republic of
درود بر بخشدار زحمت کش و جوان و خوش آتیه سرفاریاب که بلاخره موفق شد شورای اداری را به تنگ انار ببرد تا مشکلات ان منطقه برای مسعولان آشکار و ملموس شوند
Iran, Islamic Republic of
از مردم احازه گرفته اید که عکسشان را گذاشتید؟!
بشکار
Romania
جناب فرماندار خدایی آتش سودا را حمایت کن تا مشکلات تنگنار را حل کند چون نیت ایشون در کمک به تنگنار برای همه ما مردم منطقه آشکار هست ولی یه دست صدا نداره . درود بر بخشدار جوان مهندس آتشسودا و سپاس از هییت همراهشون
مطهری
Iran, Islamic Republic of
تشکر از بخشدار بومی شجاع و توانمند و دلسوز که باعث شد پتانسیلها و مشکلات تنگنار به ایران‌ معزفی شود حالا تا ببینیم مدیران استانی و شهرستانی چطوری به وجدان خود مراجعه کرده و به وظایفشان عمل میکنن
کوه سیاه
Iran, Islamic Republic of
تنگ انار روستای طایفه ای و پدری مهدی روشنفکر مدعی نماینده شورای مجلس بویر احمد است ایشان نتوانست چهل خانه را در تنگ انار اباد کند کجا می تواند چهاچل هزار خانوار را در بویراحمد اباد کند خودتان قضاوت کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1