تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۹۱۶۳۸

تشریح برنامه‌های دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد / مغفول ماندن برخی از موقوفات در استان

۰
کبنا ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال روز شمار دهه وقف با برنامه‌ها و خدمات متنوع برگزار خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید ضرورت و اهمیت وقف را بیشتر بشناسیم، و با عملکرد آن در جامعه آشنا شویم.
جنتی پور با اشاره به زلزله استان کرمانشاه، بیان کرد: هر مسئولی با عمل به وظیفه خود، جلوی بسیاری از حوادث تلخ همچون زلزله کرمانشاه را می‌تواند بگیرد، بنا بر این دستگاه‌های نظارتی باید در ساخت و سازهای عمرانی محکم تر عمل کنند، و جان و روح مردم برای آنها ارزشمند باشد. امیدوارم هر دستگاهی با انجام وظیفه خود، دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ در کشور نباشیم.
 
وی با اشاره به اینکه دهه وقف از ۲۵ آبان تا ۴ آذر ماه است، عنوان کرد: ۲۵ آبان به نام " روز وقف، رسانه و بسیج مردمی" نامگذاری شده است.
جنتی پور افزود: رسانه‌ها می‌توانند برای ترویج فرهنگ وقف و بیان جایگاه آن نقش زیادی ایفا کنند و این اقدام رسانه‌ها موجب می‌شود مردم به وقف گرایش بیشتری پیدا کنند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و گفت: در این روز از خبرنگاران فعال در عرصه وقف تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال روز شمار دهه وقف با برنامه‌ها و خدمات متمایز از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ۲۵ آبان ماه به عنوان روز وقف رسانه و بسیج مردمی، ۲۶ آبان روز وقف سنت نبوی و سیره اهل بیت، ۲۷ آبان روز وقف ترویج فرهنگ قرآن، ۲۸ آبان روز وقف بقاع متبرکه و زیارت، ۲۹ آبان وقف خانواده و سبک زندگی، ۳۰ آبان وقف علم و فناوری، ۱ آذر وقف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، ۲ آذر وقف علما و حوزه‌های علمیه، ۳ آذر وقف محیط زیست و سلامت، ۴ آذر روز وقف امینانه نیت واقفین نام گذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ آذر نمایشگاه‌ همه واقف باشیم و همایش وقف و رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
جنتی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۳٫۵ تن سیب از تولیدات استان در پیاده‌روی اربعین بین زوار توزیع شد، بیان کرد: اداره اوقاف استان برای خدمات دهی در شلمچه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
 
جنتی پور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این شعار مهم اقداماتی در اوقاف استان از جمله احیای موقوفه ۶ هکتاری و ساخت مجتمع فرهنگی انجام شده است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید نیت واقف تغییر کند و باید به آن عمل شود، تصریح کرد: وقف دارای مسائل شرعی و قانونی است و باید مردم آگاهی‌های خود را در مورد آن افزایش دهند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود شائبه‌هایی در خصوص هزینه کرد پول موقوفات، گفت: پول موقوفات در جهت نیت واقف هزینه می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن صرف هزینه عمرانی بقاع، ۳۰ درصد صرف هزینه مدیریت، ۲۰ درصد صرف هزینه کارهای فرهنگی در بقاع و ۱۰ درصد باقی مانده نیز برای اقدامات فرهنگی استان به حساب خزانه واریز می‌شود.
جنتی پور با اشاره به اینکه ۲۳ موقوفه منفعتی در استان وجود دارد، اظهار داشت: موقوفاتی از جمله سرگچینه که باید درآمد حاصل از آن برای آیین عزاداری امام حسین(ع) هزینه می‌شد مغفول مانده است و پس از اتمام دهه وقف تیم بازرسی از تهران برای احیای این موقوفات به استان اعزام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1