تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۲۹۱۵۷۱

تفاهم‌نامه ۲ میلیارد ریالی برای خرید کتاب/ سرانه مطالعه مطلوب جامعه نیست

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از تفاهم‌نامه ۲ میلیارد ریالی این اداره کل با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای خرید کتاب در استان خبر داد.
به گزارش کبنا، رضا دهبانی پور در جلسه فعالان عرصه کتاب استان با امام‌جمعه یاسوج گفت: آنچه مسلم است سرانه مطالعه مطلوب جامعه ما نیست و ارائه گزارش‌ها در حوزه کتاب به‌منزله رضایت از وضعیت کتاب‌خوانی نخواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه این اداره کل برای سال ۹۶ یک تفاهم‌نامه ۲۰۰ میلیون تومانی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انعقاد کرده گفت: این مبلغ برای خرید و اهداء کتاب به استان اختصاص داده شد. وی با اشاره به برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال استان گفت: به‌زودی فراخوان انتخاب کتاب سال استان منتشر خواهد شد و پس از دریافت کتاب‌های تازه به چاپ رسیده کار داوری و انتخاب کتاب‌های برتر انجام خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه وزارت ارشاد توجه ویژه‌ای به بحث کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه مساجد از طریق کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارد خاطرنشان کرد: بخش قابل توجه ای از اعتبارات خرید تجهیزات مساجد به حوزه کتاب اختصاص دارد که خرید قفسه، میز مطالعه، کتاب و ملزومات فرهنگی مرتبط با کتاب‌خوانی را شامل می شود.
دهبانی پور با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری روستاهای دوستدار کتاب گفت: جلسات و برنامه ریزی های لازم جهت مشارکت روستاها در این جشنواره ملی که از رویداد های مهم فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است در استان انجام گرفت.
این مسئول فرهنگی در ادامه بیان کرد: باتوجه به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه به صورت پایه ای ویژه برنامه‌های دوشنبه کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان بهزیستی در مهد کودک های استان برگزار می شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از مهمترین رویداد فرهنگی استان گفت: با توجه به جلسه هماهنگی انجام گرفته هفته گذشته در موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور، نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه وبویراحمد بهمن ماه ۹۶ با حضور ناشران ممتاز کشوری در یاسوج برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طرح‌های فصلی خرید کتاب را یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح یک ظرفیت خوبی برای علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی ایجاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1