تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۹۱۳۴۴

کمک‌رسانی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به زلزله‌زدگان کرمانشاه

۰
کبنا ؛کمک‌رسانی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به زلزله‌زدگان
 
آمادگی لازم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را داریم
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه دستگاه آمبولانس و ۱۰ نفر نیروی فوریت‌های پزشکی به کرمانشاه اعزام شد.
به گزارش کبنا، جلال پوران‌فر اظهار کرد: آمادگی کامل نیروهای درمانی، ۵۰ تخت بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به EOC کشور اعلام شد.
 
ارسال ۱۵ هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
عبدالحسین صالحی‌سروک صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله در مناطق غربی کشور، شرکت آب و فاضلاب استان نیز نسبت به خرید بطری آب معدنی و ارسال به مناطق زلزله‌زده اقدام کرد.
مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین منظور بیش از ۱۵ هزار بطری آب معدنی یک و نیم لیتری توسط شرکت آب و فاضلاب استان خریداری و به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال شد.
صالحی سروک از آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد برای ارسال کمک‌های مورد نیاز به زلزله‌زدگان مناطق غربی کشور خبر داد و گفت: این شرکت وظیفه خود می‌داند که در همه حال در کنار هموطنان باشد.
 
آماده باش کامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد / استقرار سگ‌های تجسس در اتاق ویژه
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعلام رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر آماده باش کامل، تیم‌های واکنش سریع، آوار، اسکان اضطرای، تیم آنست (سگ‌های تجسس)، تیم‌های حمایت روانی و بهداشت و درمان در اتاق EOC مستقر شد.
در پی زلزله شدیدی که کانون آن در عراق قرار داشت، بسیاری از شهرهای کشورمان با شدت زیاد لرزید؛ لرزش شدیدی که مردم را هراسان و روانه خیابان‌ها کرد.
شدت زلزله به اندازه ای بود که علاوه بر استان‌های زیادی از ایران در کشورهایی مانند کویت هم مردم را سراسیمه به خیابان‌ها کشاند.
از آنجا که در چنین حوادث با ابعاد گسترده تلفات، نیازمند یک بسیج عمومی است، بسیاری از دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی خود را برای حضور در مناطق و کمک به زلزله زدگان اعلام می‌کنند.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هم از همان ساعات اولیه تیم‌های واکنش سریع خود را بسیج و آماده اعزام به مناطق زلزله زده نمود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در همان لحظات اولیه زلزله و با اعلام رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر آماده باش کامل همهٔ جمعیت‌های هلال احمر کشور، جمعیت هلال احمر استان هم به کلیه نیروهای امدادی آماده باش اعلام نموده است و تیم‌های واکنش سریع، آوار، اسکان اضطرای، تیم‌های حمایت روانی و بهداشت و درمان در اتاق EOC و تیم آنست (سگ‌های تجسس) هم در اتاق ویژه، مستقر شد.
امان الله جهانبین افزود: سازمان امداد و نجات استان هم اعلام نمود در صورت نیاز آمادگی دارد که در سریع‌ترین زمان ممکن به همراه تیم‌های عملیاتی و امدادی و همچنین ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی از قبیل، پتو، چادر، والر (وسایل گرم کننده) و سایر ملزومات، خود را به مناطق زلزله زده رسانده و اقدام به عملیات امدادی نماید.
وی در پایان در خصوص زلزله شب گذشته در استان هم گفت خوشبختانه این زلزله با توجه به مسافت زیادی که از کانون اصلی زلزله داشت، هیچ خساراتی را در پی نداشته است.
 
۱۰ گروه جهادی دانشجویی از دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند
معاونت سازندگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ گروه جهادگر دانشجویی از دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود جهت اعزام به مناطق زلزله زده غرب را اعلام کردند.
مالک انوری پور در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن عرض تسلیت به مردم و هم وطنان کشورمان درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور با بیان اینکه تکلیف بر آمادگی جمعی می‌باشد، گفت: گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه‌های استان همواره در شرایط حساس آمادگی خود را حفظ کرده‌اند و آماده خدمت رسانی در نقاط مختلف و مورد نیاز هستند.
وی با اشاره به وضعیت موجود در غرب کشور، تصریح کرد: امروز وظیفه و تکلیف هر کدام از ما می‌باشد که آرام ننشینیم و برای کمک به هم نوع خود اقدام بکنیم.
معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان با عنوان اینکه ۱۰ گروه جهادی از دانشگاه‌های یاسوج، آزاد اسلامی واحدهای یاسوج، گچساران و دهدشت، علوم پزشکی یاسوج، فنی یاسوج، پیام نور یاسوج و دهدشت، دانشکده نفت و گاز گچساران و فرهنگیان یاسوج هم اکنون آماده اعزام می‌باشند، افزود: گروه‌های جهادی منتظر هماهنگی‌های لازم و اعلام نیاز برای اعزام هستند.
 
تشکیل کمیته کارگروه سلامت در بلایای مرکز بهداشت بویراحمد/ اعلام آمادگی جهت اعزام به مناطق غرب کشور
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: در پی وقوع زلزله در غرب کشور، مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با برگزاری کمیته کارگروه سلامت در بلایا جهت امداد رسانی به هم میهنان عزیز، اعلام آمادگی نمود.
محسن مرادی با اشاره به زلزله (۷٫۲ ریشتری شب گذشته) در استان کرمانشاه و مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور، اظهار داشت: ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با برگزاری کمیته کارگروه سلامت، آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی به مناطق ذکر شده اعلام نمود.
وی ادامه داد: در این کمیته مقرر شد یک تیم هفت نفره شامل مسئول بحران، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، پزشک، کارشناس بهداشت روان، دارویار، نیروی انسانی مالی و پشتیبانی و خدمات به منطقه غرب کشور اعزام شوند.
وی با اشاره به اینکه این کمیته با حضور مسئولین واحدها برگزار شد، افزود: مقرر شد مقدار دارو و تجهیزات لازم در اسرع وقت تهیه، تا در صورت نیاز به غرب کشور ارسال شود.
 
اعزام اکیپ های ویژه آبرسانی آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد به کرمانشاه
جلسه ستاد بحران آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با موضوع کمک به استان زلزله زده کرمانشاه تشکیل شد.
ستاد بحران آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با موضوع امداد رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه تشکیل شد.
در این جلسه مقرر شد اکیپ های خدمات رسان آب و فاضلاب روستایی شامل گروه های تخصصی لوله کشی، تعمیرات، جوشکاری و آبرسانی سیار جهت کمک به خدمات رسانی بهینه به هموطنان زلزله زده در کرمانشاه اعزام شوند.
در جلسه ستادبحران آبفای روستایی و به دستور مدیرعامل شرکت، تمام واحدها در آماده باش کامل برای خدمات رسانی به استان های همجوار می باشند.
 
آماده باش کامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد / استقرار سگ های تجسس در اتاق ویژه
در پی زلزله شدیدی که کانون آن در عراق قرار داشت، بسیاری از شهرهای کشورمان با شدت زیاد لرزید؛ لرزش شدیدی که مردم را هراسان و روانه خیابان ها کرد.
شدت زلزله به اندازه ای بود که علاوه بر استان های زیادی از ایران در کشورهایی مانند کویت هم مردم را سراسیمه به خیابان ها کشاند.
از آنجا که در چنین حوادث با ابعاد گسترده تلفات ، نیازمند یک بسیج عمومی است ، بسیاری از دستگاه های خدمات رسان آمادگی خود را برای حضور در مناطق و کمک به زلزله زدگان اعلام می کنند.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هم از همان ساعات اولیه تیم های واکنش سریع خود را بسیج و آماده اعزام به مناطق زلزله زده کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : در همان لحظات اولیه زلزله و با اعلام رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر آماده باش کامل همه ی جمعیت های هلال احمر کشور ، جمعیت هلال احمر استان هم به کلیه نیروهای امدادی آماده باش اعلام نموده است و تیم های واکنش سریع،آوار ، اسکان اضطرای ، تیم های حمایت روانی و بهداشت و درمان در اتاق EOC و تیم آنست(سگهای تجسس) هم در اتاق ویژه ، مستقر شد.
امان الله جهانبین افزود : سازمان امداد و نجات استان هم اعلام نمود در صورت نیاز آمادگی دارد که در سریع ترین زمان ممکن به همراه تیم های عملیاتی و امدادی و همچنین ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی از قبیل ، پتو ، چادر ، والر(وسایل گرم کننده) و سایر ملزومات ، خود را به مناطق زلزله زده رسانده و اقدام به عملیات امدادی نماید.
وی در پایان در خصوص زلزله شب گذشته در استان هم گفت خوشبختانه این زلزله با توجه به مسافت زیادی که از کانون اصلی زلزله داشت ، هیچ خساراتی را در پی نداشته است.
 
اعزام تیم درمانی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد به کرمانشاه/آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم درمانی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.
جلال پوران‌فر از اعزام تیم درمانی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۳ دستگاه آمبولانس و ۱۰ نفر از نیروهای پزشکی استان برای امداد‌رسانی به منطقه اعزام شدند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام آماده باش به مراکز درمانی، پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و پرسنل اورژانس استان افزود: ۵۰ تخت بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد مستقر در استان آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به زلزله‌زدگان را دارد.
وی تصریح کرد ۳ پزشک عمومی، ۱۵ پرستار، ۵ ماما، ۲ تکنسین اتاق عمل، سه تیم ۷ نفره بهداشتی، یک دستگاه آمبولانس با ۴ پرسنل عملیاتی و ۳ دستگاه آمبولانس با ۶ نفر پرسنل عملیاتی آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده غرب هستند.
 
برگزاری کمیته بحران در شبکه بهداشت و درمان گچساران پس از زلزله غرب کشور
ساعاتی پس از زلزله درغرب کشور، کمیته بحران با حضور کلیه واحدهای بهداشتی و درمانی در شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان گچساران در این زمینه گفت: به منظور آمادگی همه واحدهای بهداشتی و درمانی درشبکه بهداشت و درمان با هدف کمک به هموطنان عزیز درغرب کشور، کمیته بحران و بلایا تشکیل و تدابیر لازم مورد لحث و بررسی قرار گرفت.
هایده حافظ قران همچنین از اعلام آمادگی همه واحدهای بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان گچساران خبر داد و گفت: به واحدهای زیر مجموعه این شبکه دستورهای لازم جهت هر گونه امداد رسانی به هموطنان زلزله زده درغرب کشور ارائه شد.
 
اعلام آمادگی تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات به مناطق زلزله زده غرب کشور
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اعلام آمادگی تیم‌های بهداشتی این دانشگاه جهت ارائه خدمت به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
سید ابراهیم نعیمی در کمیته بحران، ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق آسیب دیده در این حادثه ناگوار، گفت: هدف از برگزاری کمیته اضطراری بحران امداد رسانی به مردم آسیب دیده مناطق غربی کشور است.
چهار تیم اعزامی شامل، بهداشت محیط بیماری‌ها، بهداشت روان، بلایا، تغذیه، پشتیبانی و آموزش سلامت از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، شبکه بهداشت کهگیلویه، گچساران و دنا آماده اعزام به مناطق زلزله زده غرب کشور هستند.
 
به گزارش کبنا؛ شب گذشته زلزله ۷٫۲ ریشتری مناطق غرب کشور را لرزاند و در این زلزله تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1