تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۲۹۱۳۳۳

از جلساتی که نتیجه‌ای در بر نداشت تا واگذار زمین دولتی به اشخاص و مرضی به نام نبود پارکینگ

۴
۰
کبنا ؛

در دیدار شهردار یاسوج به همراه رئیس و اعضای شورای شهر با فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری زمین‌های دولتی به بخش خصوصی برای ساخت آلاچیق! تا متولی اشتغال برای دست فروشان نیستیم مطرح شد.


به گزارش کبنا، صبح امروز شهردار یاسوج به همراه رئیس و اعضای شورای شهر با فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

شهردار یاسوج در پاسخ به موضوعات مطرح شده از سوی احمدی کیش که باید تعریف درستی از سد معبر داشته باشیم،  تابلوها را نمی‌بینیم، مغازه هایی که از حد مجاز خود عبور را نمی‌بینیم اما این دستفروشان و یا این وانت‌هایی که میوه می‌فروشند را به عنوان عامل ترافیک می‌دانیم! اظهارداشت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فقط یک نفر در حوزه ترافیک شهرداری حضور داشت و هیچ رضایتمندی و عملکرد خاصی از وی وجود نداشت و در بازدیدی که با رئیس پلیس راهور داشتیم ماشین خطکشی شهرداری یاسوج که مدت‌ها از کار افتاده بود کمتر از ساعت راه‌اندازی شد و لذا مسؤول مربوطه را کنار گذاشتیم و مسئولیت ترافیک شهر یاسوج فعلا با خود بنده است.

نستهن مقدم افزود: با توجه به آماده شدن ماشین خط کشی و ابزار کار با آمادگی پلیس راهور خط کشی‌های شهر را شروع خواهیم کرد.

وی در خصوص ساماندهی وانت بارها نیز بیان داشت: ما هم مخالف این نیستیم که بخشی از شهروندان از این طریق ارتزاق کنند ولی نباید شغل مزاحمی بوجود بیاید که شهروندان بخاطر آن آزرده شوند.

 نستهن مقدم با بیان اینکه شهر یاسوج یک متر هم خط کشی ندارد، تصریح کرد: برای این موضوع برنامه ریزی های صورت گرفته است که بزودی اجرا می شود و در خصوص ایجاد موانع ترافیکی در حوزه مدارس نیز عملیات اجرایی شروع می شود.

اکبری: متولی اشتغال برای دست فروشان نیستیم/ در قبال مردم شهروندان مسئولیم

هدایت اکبری نیز در این خصوص بیان داشت: ما متولی این نیستم که برای دست فروشان اشتغال ایجاد کنیم و وظیفه داریم با ایجاد مبلمان و فضای شهری برای راحتی و آسایش مردم اقدام کنیم.

رئیس شورای شهر یاسوج ابراز داشت: اما با توجه به اخلاقیات و با توجه اینکه عده‌ای از این طریق ارتزاق می‌کنیم، محل‌هایی برای این افراد اجاره کرده‌ایم ولی متاسفانه عده از این موضوع سواستفاده کردند و زمین‌های اجاره‌ای شهرداری را به حلبی آباد تبدیل کردند و دوباره به خیابان‌ها هم برگشتند.

اکبری گفت: ما متولی این نیستیم که وانت‌ها را حتما برایشان شغل ایجاد کنیم و محلی را با هماهنگی پلیس راهور برایشان در نظر می‌گیریم و آنها را ساماندهی می‌کنیم.

نگین تاجی: حاشیه و پیرامون شهر در حال رشد ناموزن است

فرشاد نگین‌تاجی دیگر عضو شورای شهر نیز در این نشست گفت: در حوزه مدیریت شهری علاوه بر مدیریت‌های که وجود دارد، نیروی انتظامی می‌تواند عملا در جهت پیاده‌سازی مدیریت شهری و توسعه شهری همکاری کند.

نگین تاجی گفت: شهر یاسوج بسیار شهر مهاجرپذیری است و به تبع مهاجرت پذیری، حاشیه و پیرامون شهر در حال رشد ناموزن است.

وی افزود: وقتی رشد ناموزن باشد و مدیریت شهری نتواند سیاست خود را در جهت رشد و پخشایش استاندارد فضاها لحاظ کند، قطعا به همان نسبت مجموعه نیروی انتظامی و دستگاه قضا با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

عضو شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: با رشد ناموزون حاشیه شهر فضاهایی ایجاد می شود که تولید فضا از سوی مدیریت شهری ناکارمد شود و بواسطه این فضاهای حاشیه ای و خرده فرهنگ ها نابهنجاری هایی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس شاهد هستیم که تعداد پرونده‌هایی که در حوزه پیرامون شهر وجود دارد، بیش از پرونده‌های مرکز شهر است که این موضوع هم به مسایل معماری و شهرسازی مربوط است.

نگین تاجی گفت: این نوید را می دهیم که طرح جامع شهر یاسوج در حال شکل‌گیری است و لیکن در بحث اجرا و در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و سازه‌های ناموزون انشالله به کمک نیروی انتظامی بتوانیم به آن چیزی که شایسته شهر و شهروندان ما است، دست پیدا کنیم.

خوبانی: شهر حق حیات دارد

خوبانی عضو دیگر شورای شهر هم ابراز کرد: شهر یک پدیده زنده است و حق حیات دارد و اگر شهر دچار یکسری از نابسامانی‌های شود که باعث شود یک سری مشکلاتی برای شهر بوجود بیاید، شهروندان نیز آسیب می‌بینند.

مسعود خوبانی تصریح کرد: در واقع شهر زیبا و با نشاط انسان‌های بانشاطی خواهد داشت و هدف این نشست نیز دستیابی به همین مهم است.

وی گفت: علیرغم اینکه شهر یاسوج عنوان پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد ولی درعین حال که غنی است، فقیر هم است.

خوبانی اضافه کرد: فقر به جغرافیای خاصی مربوط نمی‌شود و به افکار انسان‌ها بر می‌گردد و باید با تعامل و خرد جمعی زمینه‌ای را فراهم کرد که بتوان کارها و امورات شهر را پیش برد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل این جلسه خودروهایی است که بر شهر سایه افکنده‌اند و مشکلاتی از جمله ترافیک برای شهر ایجاد کرده‌اند و زیبنده شهر نیست.

خوبانی افزود: خروجی‌ها و ورودی‌های هر شهر نماد و شناسنامه شهر هستند و در حال حاضر این ورودی‌های شهر یاسوج زیبنده نیست و باید کاری کنیم که از این حالت نابسامانی خارج شود و می‌طلبد با همکاری نیروی انتظامی از این حالت خارج شویم.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری یاسوج علیرغم اینکه به حوزه عمران و پارک سازی توجه ویژه‌ای شد اما دغدغه ترافیکی وجود نداشت.

سرهنگ  اسماعیل خوشوقت افزود: در تمامی جلسات مشترکی که در زمینه‌های مختلف و ساماندهی وانت بارها گرفته شد، اما این جلسات به نتیجه نرسید و امیدوارم که رویکرد شهر جدید نسبت به مسایل ترافیکی متفاوت باشد.

رئیس پلیس راهور بیان داشت: اولین موضوع بحث واحد ترافیک است که اگر با این وضعیتی که وجود دارد و خودروهایی که سالانه به شهر اضافه می‌شود، همین طور ادامه پیدا کند کمتر از دو سال دیگر خیابان‌های شهر یاسوج با پوشش ترافیکی بالایی روبرو خواهد شد و ظرفیت معابر اشباع خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس سیستم شماره‌گذاری خودروها، در سال گذشته ۴ هزار خودرو پلاک  شد و با این رویه  اگر فکری به حال مشکلات ترافیکی نشود، شاید واقعا در دوسال آینده  با مشکلات عدیده تری روبرو باشیم .

خوشوقت تاکید کرد: بر همین اساس از دکتر مقدم درخواست می‌کنیم تیمی را برای واحد ترافیک در نظر بگیرند که کار مطالعاتی انجام دهند و به فکر معابر، ایجاد زیرگذرها و روگذرها و ساماندهی خیابان‌های یک طرفه باشد و برای معضلات ترافیکی برنامه داشته باشند.

مرکز مانیتورینگ شهر یاسوج راه‌اندازی شود

وی با تقدیر از رویکرد شهردار و رئیس شورا بخاطر نوید ایجاد مرکز مانیتورینگ شهر یاسوج، گفت: موضوع دیگر استفاده از بحث تجهیزات الکترونیکی است که اکثر شهرها از آن برخوردار هستند و با توجه به وفور تخلفات در معابر شهر یاسوج نیازمند به مرکز مانیتورینگ است.

رئیس پلیس راهور با اریه اماری از وضعیت سایر شهرهای کشور درخصوص برخورداری از تجهیزات الکترونیکی، ابراز داشت: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه هیچ اقدامی نشده است.

وضعیتی که وانت بارها بوجود آورده‌اند دهن کجی به قانون است

سرهنگ اسماعیل خوشوقت با بیان اینکه وضعیتی که وانت بارها بوجود آورده اند به نوعی دهن کجی به قانون، شهرداری و نیروی انتظامی است، گفت: تیم اجرایی شهرداری در این زمینه خوب اقدام می‌کند اما این راهکارها جوابگو نیست و در جلسات گذشته مقرر شد نقاطی برای ساماندهی وانت بارها در نظر گرفته شود که منتظریم این نقاط پیش بینی شود و وانت بارها ساماندهی شود.

وی بیان داشت: در سطح شهر یاسوج که مرکز استان است، خط کشی معابر وجود ندارد که حتی به شهروندان آموزش داده شود و در تقاطع‌ها نیز چراغ عابر وجود ندارد که این موضوعات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

۷۰ درصد فوتی‌ها تصادفات مربوط به عابران است

خوشوقت به اهمیت ایمن سازی معابر عابر پیاده نیز تاکید کرد و گفت: قریب به ۷۰ درصد از فوتی‌ها تصادفات در چند ماهه گذشته مربوط به عابران پیاده بوده است.

وی افزود: بویژه در نزدیکی مدارس و محل تردد دانش آموزان و مکان های پر تردد انتظار داریم ایمن سازی انجام شود.

خوشوقت اضافه کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز و اصلاح مشکلات هندسی برای کاهش تلفات و تصادفات نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور به ساماندهی علایم و تابلوها هم اشاره کرد و گفت: بعضی از تابلوها قدیمی و پوسیده شده اند و بسیاری از معابر نیاز به نصب تابلوهای مقرارت راهور وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در شهر یاسوج وجود دارد، ایستگاه های پراکنده مسافربری است که وضعیتی نامناسبی ایجاد کرده است و نیاز است ایستگاه های مسافربری ساماندهی شود.

خوشوقت نداشتن پارکینگ های عمومی را یکی از مشکلات شهر یاسوج برشمرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد، نبود پارکینگ‌های عمومی است که زمینه ساز بسیاری از تخلفات و توقف‌های غیرمجاز می‌شود.

وی ادامه داد: نیاز است که از بیلبوردهای شهری برای ارتقای فرهنگ رانندگی و آموزش همگانی استفاده شود که امیدواریم مدیریت شهری در این زمینه همکاری کند.

رئیس پلیس راهور نابسامانی چراغ‌های راهنمایی در سطح معابر، عدم اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیکی، ایجاد زیرگذرها و روگذرها، پیش بینی خط ویژه تاکسی و اتوبوس، ساماندهی جاده آبشار یاسوج و پارکبان‌ها را دیگر نیازها و مشکلات شهر یاسوج دانست و عنوان کرد: اگر مشکلات شهر یاسوج رفع نشود در دو سال آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم بود.

اکبری: پایانه مسافربری درون شهری یاسوج احداث می‌شود

رئیس شورای شهر یاسوج نیز پس از این سخنان گفت: واحد ترافیک بصورت منسجم احداث خواهد شد و در بحث تجهیزات الکترونیکی و حرکت به سمت شهر هوشمند نیز قرار است بزودی اقداماتی در دست انجام است و بزودی سرمایه گذار انتخاب خواهد شد.

سید هدایت اکبری گفت: هدف ما این وانت بارها ساماندهی شود و با جمع‌آوری آنها به محل‌هایی که شهرداری در نظر گرفته است منتقل شوند.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی واحد ترافیک، ایمن‌سازی برای محل‌های عبور عابر پیاده و معابر و تابلوها و علایم رانندگی در سطح شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اکبری درباره نقاط حادثه خیز نیز بیان کرد: طی نامه‌ای مکتوب به شهرداری این موضوع را اعلام می‌کنیم تا با همکاری مشاورین مشکلات اساسی شناسایی و برطرف شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج پیرامون ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی شهر گفت: توافقاتی با اداره کل اوقاف صورت گرفته است و بخشی از مجموعه به پارکینگ تبدیل شده است و برای ایجاد پایانه مسافربری با سازمان بهزیستی مذاکراتی داشته‌ایم که متاسفانه سخت‌گیری هایی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه عمر مفید این ساختمان‌ها به پایان رسیده است و می‌توانیم اقدام قانونی انجام دهیم اما می‌خواهیم با تعامل این موضوع را حل کنیم.

وی ادامه داد: در زمان استاندار سابق نیز توافقاتی صورت گرفت که زمین در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد و ساختمان‌های آنها برای ایجاد یک پایانه مسافربری درون شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

اکبری به تلاش برای آزادسازی خیابان بازارچه روز نیز اشاره کرد و گفت: با آزادسازی این خیابان می‌توانیم مسیر میدان جانبازان را آزاد کنیم.

وی تصریح کرد: برای احداث پارکینگ‌های عمومی آگهی درج کرده‌ایم که متاسفانه هنوز سرمایه‌گذار پیدا نکرده ایم.

رئیس شورای شهر یاسوج افزود: مجتمع بزرگی که در میدان هفت تیر در حال ساخت است، سه طبقه پارکینگ عمومی خواهد داشت و برخی از مشکلات را حل خواهد کرد.

سید هدایت اکبری بیان کرد: برای فرهنگسازی مسائل ترافیکی و راهنمایی و رانندگی با کمک رسانه‌ها اقداماتی صورت گرفت و ادامه آن نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: در دو نقطه شهر یاسوج تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی کرده‌ایم و با قرارگاه خاتم الاوصیا نیز مذاکراتی داشته‌ایم.

اکبری در خصوص مشکلات جاده آبشار یاسوج گفت: متاسفانه برخی از ادارات دولتی از منابع طبیعی زمین دریافت می‌کنند و آن را در اختیار بخش خصوصی می‌گذارند که این موضوع خلاف قانون است.

واگذاری زمین‌های دولتی به بخش خصوصی برای ساخت آلاچیق!

وی گفت: چند روز پیش شهرداری ناحیه مطلع شد که زمین واگذاری منابع طبیعی به جهاد کشاورزی به بخش خصوصی اجاره داده شده است تا بخش خصوصی در این مکان باغ تفریحی و آلاچیق ایجاد کند و سریعا با این موضوع برخورد شد.

اکبری با تاکید بر اینکه شهرداری متعلق به همه اقشار مردم است و نیازمند همکاری همه ادارت و سازمان هاست، گفت: چندی پیش کارخانه آسفالت شهرداری تعطیل شده است در حالی که همه کارخانه های خصوصی در حال فعالیت هستند و در حالی که هیچکدام استاندار نیستند.

مقدم: اولویت‌های ترافیکی مشخص می‌شود

شهردار یاسوج نیز گفت: تدوین الزامات ترافیکی و تعیین اولویت ها باید از خروجی این جلسات باشد.

نستهن مقدم بیان داشت: با تعیین اولویت های ترافیکی می‌توان از اولویت‌های مهمتر و در فازهای متوالی اقدامات را شروع کرد.

وی همچنین ابراز کرد: برای رسیدن به نتیجه، تعیین برنامه زمان بندی یکی دیگر از الزامات است که شهرداری این آمادگی را دارد تقویم زمانی برای این امور تدوین کند.

سردار انصاری: گنجایش شهر یاسوج، پاسخگوی جمعیت نیست

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: خدمت گذاری به مردم در کسوت شهردار و شورای شهر که بیشترین زحمات را برای شهر و شهروندان متحمل می شوند، توفیق بزرگی است که باید قدردان این فرصت بود.

سردار مهدی انصاری با آرزوی موفقیت برای شهردار و شورای پنجم شهر یاسوج، بیان داشت: تنها راه پاسخ دادن به اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه مردم است، خدمتگذاری به مردم است.

وی تصریح کرد: شهرداری و نیروی انتظامی در بحث شهروندی و شهر بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند و اگر باهمدیگر هماهنگ و همسو نباشند، ممکن است در خدمت‌رسانی مشکلاتی بوجود بیاید که موجب نارضایتی مردم گردد.

انصاری با بیان اینکه گنجایش شهر یاسوج پاسخگوی این حجم جمعیت نیست و ممکن است در ایام بحرانی امکان خدمات رسانی وجود نداشته باشد، گفت: با افزایش جمعیت و ورود گردشگران در ایام تعطیل مشکلات بسیاری از جمله گره‌های ترافیکی بوجود می‌آید.

وی با تقدیر از زحمات جاوید شهردار پیشین یاسوج و تبریک مسئولیت جدید وی در شهرداری بیرجند، ابراز داشت:  در دوره گذشته به پارک سازی و ایجاد فضای سبز توجه ویژه‌ای شد و امیدواریم در دوره جدید به تسهیل در رفت آمد شهروندان و مشکلات ترافیکی شهر یاسوج بیشتر توجه شود.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج نماد و مرکز استان است و به عنوان نماد تفریحی و تفرجگاهی استان باید از نظم و زیبایی برخوردار شود.

سردار انصاری گفت: باید با هم اندیشی و همفکری و همکاری برای توسعه و زیبایی شهر و رفاه شهروندان تلاش کنیم.

باید به حقوق شهروندان احترام بگذاریم

وی در خصوص سد معبر و وانت بارها ابراز داشت: باید برای رفع این معضل به مصوبات پایبند باشیم و برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

انصاری با تاکید بر حفظ منظر و زیبایی شهر، بیان کرد: مخالف ارتزاق و اشتغال شهروندان نیستیم اما باید این امر در چارچوب قانون باشد و موجبات سلب آسایش و مزاحمت برای سایر شهروندان را ایجاد نکند و باید به حقوق شهروندان احترام بگذاریم.

 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از پیشنهاد شهردار برای تعیین برنامه زمان بندی در کارها گفت: اجرای امور بر اساس برنامه زمان بندی باعث افزایش راندمان و بالابردن سرعت در کارها می شود.

 وی بیان کرد: یکی از مطالبات بحق مردم، پاسخگویی مسئولان است و باید در راستای مطالبات مردم به وظایف خود عمل نمایم و رفاه شهروندان و رضای خدا را در کارهایمان در نظر بگیریم.

نام شما

آدرس ايميل شما

فرشته
Iran, Islamic Republic of
آشنا چه گفت؟؟؟
احمدی کیش کجا بود؟؟؟
حاج دهراب پور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
هر چه فکرش ایکنم نه مقدم شهرداری وش ایا نه اکبری رییسی شورا
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای مقدم امیدواریم وعده سر خرمن نداده باشین.
روا
Iran, Islamic Republic of
بیشترین معضل شهر نداشتن میدان میوه و تره بار است کزمینه ی دلالی وانت بارها و میوه فوشان شده قیمت میوه در کلان شهر شیراز کمتر از نصف قیمت در یاسوجه
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1