تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۱۲۹۷

واقف نیت دیگری دارد، اوقاف کار دیگری می‌کند / آقای استاندار با شعر و شعار نمی‌شود / اگر استان صنعتی شود، همه چیز درست می‌شود / شوخی استاندار / برای رفتن درب باز است

۲
۰
کبنا ؛
هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور معاونین استاندار برگزار شد تا پیش از تغییر رسمی آنان، این احتمال تقریبا قطعی شود.

در این نشست به روال مدیریتی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد ابتدا مصوبات قبلی این شورا بررسی شد تا معلوم شود مدیران در این شوراها چقدر مصوبه و قول عمل نشده دارند.

نخستین موضوعی که در این بسته حاشیه‌نگاری به آن اشاره می‌شود موضوع مدرسه قدیمی دوران شاهنشاهی میدان هفت تیر یاسوج بود که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آن را تخریب کرد و آنگونه که مدیرکل آموزش و پرورش گفته است، به قولی که به حسین صابری و موسی خادمی استانداران قبلی این استان داد، عمل نکرد.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برای قولی که داد، هیچ کاری نکرد

هادی زارع‌پور در حضور استاندار گفت که یکی از مدارس اصلی شهر یاسوج در میدان هفت تیر در دوران استانداری حسین صابری، از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تخریب شد و مقرر شد ما زمینی به آنها بدهیم و مدرسه‌ای نو برای ما بسازند اما اینگونه نشد تا اینکه مجدد در دوران استانداری سید موسی خادمی باز هم تصویب شد که ما در بلوار قرنی زمین در اختیار آنها قرار دهیم و آنها ظرف ۲ ماه یعنی تا ۱۵ آذر عملیات ساخت این مدرسه آغاز شود اما هیچ کاری نکردند.

واقف نیت دیگری دارد، اوقاف کار دیگری می‌کند

طرح این موضوع حاشیه‌هایی به دنبال داشت؛ محرابی مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس در توضیحی گفت که این مدرسه قبل از انقلاب ساخته شد و صاحب زمین و اعیان آن، مدرسه را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد ولی وقتی ما خواستیم آن را نوسازی کنیم، اداره‌کل اوقاف مانع شد و در سال ۹۱ آن را تصاحب کرد و گفتند که یا باید به ما اجاره دهید یا هم تخریب می‌کنیم که نهایتا تخریب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز گفت که حقیقتا نظر واقف این مکان چیز دیگری بود اما دیگر اینگونه شد و این مدرسه تخریب و از مالکیت آموزش و پرورش خارج شد.

این مکان که مدرسه‌ای قدیمی در آن بنا شده بود، از سوی مالک آن وقف شد اما روی نظر واقف و مالکیت آن اختلافاتی بوده اما آنچه اکنون مهم است مصوبات بی‌نتیجه‌ی ۶ سال گذشته است.

سرانه ۲۷ هزار تومانی دانش‌آموزان هنرستانی، ۳ هزار تومان شد

بعد از مرور مصوبات گذشته دستور کار اول، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بود که زارع‌پور گفت در سال‌های ۷۹ تا ۸۴ که رئیس آموزش و پرورش گچساران بودم، سرانه هر دانش‌آموز هنرستانی حدود ۲۷ هزار تومان بوده اما اکنون این رقم حدود سه هزار تومان است.

برون‌سپاری از نوع دولت به دولت!

از دیگر حواشی این نشست طرح یک برنامه کاری با عنوان برون‌سپاری برخی خدمات آموزشی و مهارتی در هنرستان‌ها بود که بعد از اینکه معلوم شد این کارها را به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای واگذار کرده بودند، حسن نوروزی گفت که این برون‌سپاری شما، دادن کار دولت به دولت است و معنای برون‌سپاری را نمی‌دهد بلکه از این جیب به آن جیب است!

این اظهارنظر نوروزی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تأیید استاندار همراه بود؛ احمدی تأکید کرد که هنرستان‌های خصوصی را راه‌اندازی کنید و این آموزش‌ها را به همین هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های تحت نظر اداره‌کل فنی و حرفه‌ای بدهید.

تذکر یک عضو جلسه و واکنش منطقی استاندار/ شما اجازه حرف زدن نمی‌دهید

از دیگر حاشیه‌های این نشست تذکر به جای آقای طاعت‌نژاد، یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش به استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش بود که گفت: شما همه‌اش بحث دوطرفه می‌کنید و دیگر اعضا یا مشارکت نمی‌کنند یا اجازه حرف زدن ندارند که به نظر من اگر آقای استاندار و زارع‌پور خودشان در اتاقی می‌نشستند و با هم بحث می‌کردند نیازی به این جلسه نبود.

تشکر کردن و حرف کلی زدن لازم نیست/ اگر خسته‌اید بروید/ برای دیر آمدن درب بسته است اما برای رفتن درب باز است

استاندار که خوب گوش داد تا وی حرف‌هایش را بزند، خطاب به او گفت: بزرگوار من که نمی‌دانم از طرف کدام نهاد آمدید ولی خوش آمدید؛ ببینید آقایی که دارد گزارش می‌دهد، مدیرکل آموزش و پرورش است، من هم استاندارم و اولین بار در این شورای مهم شرکت می‌کنم، ابهاماتی دارم که باید سوال کنم، بقیه هم می‌توانند مشارکت کنند در بحث اما به شرط آنکه در مورد دستور کار حرف بزنید.

بعد آقای طاعت‌نژاد گفت که از بس که ساکت هستیم خسته شدیم، می‌خواستم حداقل تبریکی به شما بگویم.

استاندار در پاسخ او گفت: ضمن تشکر، من که همیشه گفتم نیازی به تبریک و تشکر و این حرف‌ها نیست این تبریکات و گل فرستادن‌ها، طول عمر شما باشد بنابراین نیازی نیست وقت بگیرید و تبریک بگویید. اما اگر بحث‌ها برای شما خسته‌کننده است و حوصله ندارید می‌توانید تشریف ببرید؛ من گفتم که هر مدیری که دیر بیاید اجاره ورود به جلسه نمی‌دهم و درب بسته است اما هر کس خسته است و نمی‌تواند در جلسه باشد، می‌تواند برود و درب باز است.

استاندار وقت صحبت داد، طاعت‌نژاد می‌خواست تشکر کند و تبریک بگوید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از پایان گزارش مدیرکل آموزش و پرورش گفت حالا هر کس نظری دارد بدهد؛ او به آقای طاعت‌نژاد وقت داد تا صحبت کند.

طاعت‌نژاد که می‌خواست تقدیر و تشکر کند، استاندار حرف او را قطع کرد و گفت در راستای دستور کار و بحث کاردانش و هنرستان‌ها حرف بزنید.

استان، صنعتی شود همه چیز حل می‌شود، شعر و شعار نمی‌خواهد

این عضو شورای آموزش و پرورش که استاندار از او خواست تا پیشنهاد دهد در صحبت‌هایی گفت که هنرستان و ترغیب دانش‌آموزان به هنرستان و مهارت‌آموزی با شعر و شعار نمی‌شود و نیاز به زیرساخت دارد.

او گفت که آقای استاندار اینکه شما می‌گویید مشاورین تحصیلی به مدارس بفرستیم تا دانش‌آموزان را ترغیب کنیم، سودی ندارد اگر این استان توسعه یابد و صنعتی شود دانش‌آموزان خود به خود به سمت مهارت‌آموزی و رشته‌های فنی مورد علاقه می‌روند.

پیشنهاد طرح ابرگردش جنوب

او در پایان خطاب به استاندار گفت که از شما انتظار دارم طرح "ابرگردش جنوب" را در این استان اجرایی کنید این بهترین اقدام در حوزه کار و دانش است اما نیازمند این است که زیرساخت‌های آن فراهم شود و این کار به دست شما که فرد بزرگی هستید، شدنی است.

این ایده‌اتان را مکتوب بدهید، حتما بررسی می‌کنم

بعد از صحبت‌های او، استاندار از صحبت‌های او استقبال کرد اما گفت که این ایده‌اتان را مکتوب برای من بفرستید ببینم چی هست، بعد از آن از مدیرکل گردشگری می‌خواهم که این ایده شما را برای اجرا شدن بررسی کند و از آن بهره ببریم.

از نگاه خودتان حرف نزنید، از پیشنهاد خودتان بگویید

بعد از طاعت‌نژاد چند نفر دیگر هم صحبت کردند که از نگاه خود به موضوع مهارت دانش‌آموزان حرف زدند و استاندار هم به آن‌ها گفت کسی از نگاه خودش به مسائل حرف نزند بلکه پیشنهاد دهد که چه باید بکنیم.

بعد از او حجت‌الاسلام صفدر پناهی، مسئول دفتر هماهنگی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت که من این حرف که می‌گویند نگاه دانش‌آموزان به موضوع مهارت صرفا اقتصادی است را قبول ندارم بلکه مشکل ما این است که دانش‌آموزان را در سنین پایین رها می‌کنیم و در دبیرستان و دانشگاه می‌خواهیم آنها را به سمت مهارت‌آموزی ببریم که این کار نمی‌شود.

از دوران ابتدایی، هنرستان راه بیندازید

او گفت که در این استان کمتر دانش‌آموزی پدر و مادر مرتبط با صنعت دارد بنابراین آشنایی ندارند که گرایش به مهارت در آن‌ها شکل بگیرد و وقتی به سن کار می‌رسند راهی ندارند جز اینکه به فکر درآمد و معیشت خود باشند.

پناهی مشخصا پیشنهاد داد که آموزش و پرورش به فکر راه‌اندازی هنرستان‌ها در سنین ابتدایی و راهنمایی کند.

پناهی پیشنهاد دقیقی داد

بعد از این پیشنهاد قابل تأمل، مدیرکل آموزش و پرورش می‌خواست توضیح دهد که آقای طاعت‌نژاد که صحبت‌های پناهی را در تقابل با نوع نگاه خود می‌دید میکروفنش را روشن کرد اما با واکنش اعضا مواجه شد که قرار نیست جواب همدیگر را بدهید.

زارع‌پور هم گفت که اتفاقا" آقای پناهی پیشنهاد دقیقی داد؛ او ادامه داد که البته ما استعدادهای دانش‌آموزان را از همان ابتدا شناسایی و از پایه چهارم با هدایت تحصیلی آنان، خانواده‌ها را در جریان استعداد فرزند خود قرار می‌دهیم.

جوشی که ۴۰۰ جوشکار هم‌استانی قادر به جوشکاری آن نبودند

بعد از او حجت‌الاسلام میرمحمدی در توضیحاتی گفت که چند مدت پیش در گچساران جلسه‌ای با حضور فرماندار گچساران بودیم که وی گفت برای جوشکاری قسمتی از پالایشگاه ۴۰۰ جوشکار آمدند اما هیچکدام نتوانستند کار را انجام دهند تا اینکه از بیرون استان جوشکار آوردیم!

میرمحمدی گفت همین یک مثال کافی است تا ما بحث فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را جدی بگیریم.

با وزیر آموزش و پرورش دوستم

وقتی بحث روی تجهیز امکانات هنرستان‌های استان بود، استاندار گفت که برآورد کنید به چه تجهیزاتی با چه هزینه‌ای نیاز دارید، با بطحایی، وزیر آموزش و پرورش از قدیم ارتباط دارم و دوست هستیم، او را دعوت می‌کنم و این مشکل را حل می‌کنیم.

۵۰ میلیون تومان برای پرسش مهر رئیس‌جمهور

بحث دیگری که در این نشست به آن اشاره شد، موضوع طرح پرسش مهر رئیس جمهور بود که زارع‌پور گفت ۱۸ سال است که این پرسش‌ها مطرح می‌شوند و اکنون برای اجرای آن به ۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و پول هم نداریم.

پرسش مهر رئیس جمهور پیرامون تبدیل کردن محیط مدرسه به محیط تحمل دیگران و احترام به افکار دیگران بود که مدیرکل آموزش و پرورش این موضوع را یک آسیب اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد دانست و خواهان کمک دیگر ادارات مرتبط شد.

بعد از آن استاندار خطاب به حجت‌الاسلام میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی گفت که حاج‌آقا حالا شما بگویید که چقدر میتوانید کمک کنید؛ میرمحمدی هم گفت شما دستور بدهید ما انجام می‌دهیم.

استاندار از مدیرکل ارشاد همین سؤال را پرسید که دهبانی‌پور گفت ما که از خودمان پولی نداریم باید آقای نوروزی به ما بدهد تا ما هزینه کنیم، هر چقدر او بدهد ما هزینه می‌کنیم.

احمدی در پایان این دستور کار گفت که ۲۵ میلیون این اعتبار را ما می‌دهیم بقیه را بقیه ادارات؛ او همچنین از صدا و سیما خواست تا با این پرسش مهر همکاری کند(اشاره او همکاری رایگان صدا و سیما بود).

نیم میلیارد تومان برای اردوهای راهیان نور نیاز است/ از دانش‌آموزان فقیر پول نگیرید

نیاز مالی آموزش و پرورش به بیش از نیم میلیارد تومان برای برگزاری اردوهای راهیان نور نیز از دیگر حواشی این نشست بود؛ زارع‌پور گفت که حدود ۲۵۰ میلیون تومان از این هزینه‌ها بر دوش خود دانش‌آموزان است که احمدی از او پرسید که آیا از دانش‌آموزان کم‌بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی هم پول می‌گیرید که زارع‌پور گفت بله ولی هر کس نداشته باشد، نمی‌گیریم.

احمدی تأکید کرد که به هیچ عنوان این هزینه‌ها اجباری نباشد؛ او قول داد که سهم دانش‌آموزان تحت پوشش را استانداری تأمین کند تا فشار روی دوش دانش‌آموزان فقیر کمتر شود.

زارع‌پور قبل از آن گفته بود که استانداری‌ها هم مکلف به کمک هستند اما تا الان کمکی از استانداری ندیدیم.

وقتی نوروزی روی کلمه کمک کردن حساس است

وقتی نماینده سپاه مشکلات اردوگاه راهیان نور در شلمچه را طرح کرد؛ استاندار گفت باید ببینیم بقیه استان‌ها از چه محلی تأمین کردند، یک میلیون و دو میلیون نیست که بگوییم نوروزی بدهد ضمن اینکه آقای نوروزی به شدت حساس است روی این که بگوییم کمک کند؛ او به شدت برای اعتبارات هزینه‌ای تحت فشار است.

شوخی استاندار؛ اول باید مشکل ایلام را حل کنم!

 وقتی مسئول اردوهای راهیان نور گفت که فقط استان ما و ایلام از دیگر استان‌ها در بحث تجهیزات عقب است، احمدی به شوخی گفت که پس من اول باید مشکل استان ایلام را حل کنم.(استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهل ایلام است).

سوال‌های قبل از جواب ایلامی

یکی از نیازهای این اردوها، تأمین ۲۰ آمبولانس در طول این اردوها بود که ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقتی می‌خواست به این نیاز پاسخ دهد، گفت من ابتدا چند تا سؤال دارم؛ احمدی به او گفت این سؤالات را می‌پرسی که جواب سؤال ما را بدهی؟ که ایلامی هم گفت بله و سریع رفت روی پاسخ سؤال و قول داد که نصف این آمبولانس‌ها را تأمین کند.

تکرار موضوع حضور شخص مدیرکل در جلسات

نماینده هلال‌احمر هم گفت که ما آمبولانس‌های کمی داریم و برای حوادث نیاز به آمبولانس‌های پشتیبان داریم و تأمین نصف آمبولانس‌های مورد نیاز کار سختی است.

احمدی در پایان این نشست هم گفت که در این شورا که اولین بار در آن شرکت می‌کنم، سخت نگرفتم اما باز هم تکرار می‌کنم هر مدیری که عضو شوراها است باید خودش حضور یابد و تنها با هماهنگی و عذر موجه امکان حضور معاون به تنهایی در جلسات وجود دارد.(فارس)

نام شما

آدرس ايميل شما

ح
Iran, Islamic Republic of
بیشتر به یک جلسه مسخره بازی می مونه تا اداری
100
Iran, Islamic Republic of
سلام خوب بود آقای زارع پور هم میگفت از سال ۸۶ تا ۹۱ تعداد ۵هنرستان بزرگ با ۳خوابگاه توی استان ساخته شد وتحویل داده شد وسرانه هنرستانها دراین مدت به ازای هر هنرجوی ۳۰هزارتومن بود ودراین مدت قریب ۹میلیارد تومن تجهیزات وارد هنرستانهای استان شد
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1