تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۲۹۱۲۹۴

ویژگی‌های مثبت احمدی را ببینیم

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
 ایرج بشارتی
عمر حضور محمد علی احمدی در مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد هنوز به دو ماه نرسیده است و خیلی‌ها هنوز تحلیل و قضاوت چندانی راجع به این شخصیت آکادمیک ندارند. مبنای قضاوت‌ها هم بیشتر مطالب و اخبار خبرگزاری و سایت‌های خبری است که این رسانه‌ها بعضاً سلیقه ای و یا مطابق برداشت خود مطالبی را از سخنان و رفتارهای استاندار به بیرون منعکس می‌کنند.
بر کسی پوشیده نیست که عمق عقب ماندگی استان در حوزه توسعه بسیار بیشتر از آن است که انتظار داشت در یک بازه زمانی کوتاه و در شرایط خاصی که وضعیت بودجه ای کشور را همگان از آن اطلاع دارند کسی بتواند این عقب مکاندگی را جبران کند. اما آنچه که مشکل بزرگ‌تر در این استان است عقب ماندگی سخت افزاری و عمرانی نیست بلکه مهم تر از آن مشکلات فرهنگی و ساختار معیوب بروکراتیک در استان است که شاید لازم باشد در یک مقاله مستقل و تفصیلی این عوامل بررسی شود.
با این وجود علت و یا علت‌ها هر چه باشند فعلاً شرایط اجرایی و اداری در استان مطلوب هیچ کس نیست و در همین مدت کوتاه و اندک جلساتی که دران برخی مسائل از سوی استاندار مطرح شده است ظرفیت و اشراف مدیران به حوزه‌های کاری خود عیان شده است به گونه ای که در نشست تسهیل رفع موانع تولید در کارخانه سیمان مارگون پاسخ برخی از مدیران در حوزه کاری خود به گونه ای بود که تنها می‌توان تأسف خورد.
این رویه و رفتاری که شروع شده است مطلوب همه مردم است یعنی سازوکاری اندیشه شود که مدیران نسبت به فعالیت کاری خود حساس باشند و اهل اطلاعات و پاسخگویی باشند هر چند ضروری است این پیگیری مداوم و البته همراه با حفظشان مدیران باشد ولی در نهایت هیچ قصور بزرگی نباید نادیده گرفته شود.
ظاهراً این وضعیت خوش آمد بسیاری‌ها نیست و پیش از این نیز برخی بنگاه‌های خبری وابسته به برخی مدیران در مقابل این رفتارهای آقای احمدی موضع گیری کردند ولی به نظر می‌رسد عموم مردم نسبت به این سطح از پیگیری رضایت دارند هم چنین مردم نوع برخورد اقای احمدی با بحران قوم گرایی در استان را یک پدیده مثبت می‌بینند و امیدوارند که با جدیت و برخورد استاندار شاهد کم رنگ شدن این پدیده نامیمون باشیم. البته اقای احمدی بد نیست این نکته را نیز توجه داشته باشند که مشکل اصلی منطقه گرایی در اطراف نمایندگان محترم مجلس است و کسانی هستند حتی بدون هماهنگی با نمایندگان بر آتش این بحران می‌افزایند و متاسفانه ما هر روز شاهد تشدید این موضوع هستیم و با وجود فاصله زمانی زیاد تا انتخابات مجلس شورای اسلامی کسانی با تشدید همین وابستگی‌های قومی استان را بیش از گذشته به سمت بحران می‌برند.
احمدی یقیناً نمی‌تواند حلال همه مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و لی می‌تواند آغازگر یک راهی در مسیر توسعه باشد که آیندگان و بویژه نسل تحصیل کرده جوان با ادامه آن حداقل مانع ازعقب گرد استان شوند.
نکته آخر ضرورت توجه و دقت بیشتر در انتصابات پیش رو است موردی که باید با نظارت مستقیم شخص استاندار و با مشورت گیری از نیروهای دغدغه دار و حامی دولت النجام گیرد.
به هر حال امید می‌رود احمدی بتواند این کشتی در گل نشسته را تکانی دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر مهمتر از خبر نظرات مردم هستن چرا نمیذارید.چرا چن نیرو نمیگیرید.ک
صادق
Iran, Islamic Republic of
ایشان مرد خوبی است ولی به نظرم اگر بخواهد آقای گوهرگانی را معاون خود کند داد و فریاد مردم بالا خواهد رفت. لطف کنند با توجه به استخدام های فله ای و فامیلی از سوی گوهرگانی در انتخاب ایشان تجدیدنظر کنند و اگر غیر از این باشد این حرفای ایشان همه شعار است.
اصیل
Iran, Islamic Republic of
هزاران بار گفتیم تغییرات ورزش اساسی است چیز مثبتی ندیدیم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1