تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۲۹۱۰۴۵

سردار کهگیلویه و بویراحمد در مناطق زلزله‌زده غرب / سرنوشت غریب دستفروشان یاسوجی / رویکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به آموزش و پرورش / مجروح شدن دو محیط‌بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
حضور سردار کهگیلویه و بویراحمدی معروف به «سردار زلزله بم» در مناطق زلزله‌زده غرب
از جمله این فرماندهان سردار عظیمی‌فر معروف به سردار زلزله بم، معاون نیروی زمینی سپاه و از فرزندان شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه سرلشکر جعفری در مناطق زلزله زده غرب کشور بود.

به دنبال زلزله اخیر در غرب کشور فرماندهان عالی سپاه و ارتش در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند تا از توان این دو بال قدرتمند نظامی برای کمک به زلزله‌زدگان استفاده شود.

سردار جعفری فرمانده کل سپاه نیز برای همدردی با زلزله‌زدگان و بررسی وضعیت و کمک به زلزله‌زدگان وارد این مناطق شد که به دنبال این فرمانده ارشد نظامی برخی فرماندهان دیگر نیز حضور داشتند.

از جمله این فرماندهان سردار عظیمی‌فر معروف به سردار زلزله بم، معاون نیروی زمینی سپاه و از فرزندان شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه سرلشکر جعفری در مناطق زلزله زده غرب کشور بود.



توزیع مخزن آب میان مردم محروم دلی مهتاب چاروسا
رئیس کمیته امداد چاروسا از توزیع مخزن آب میان مردم محروم دلی مهتاب چاروسا خبر داد.

ناصر ارغنده در سفر به روستای دلی مهتاب چاروسا با بیان اینکه وظیفه اصلی کمیته امداد کمک به افراد نیازمند و سرکشی از افراد بی بضاعت است عنوان کرد: در جهت خدمات رسانی و کمک به افراد کم و بی بضاعت روستاهای دورافتاده از روستای دلی مهتاب چاروسا اقدام به بازدید کردیم.

رئیس کمیته امداد چاروسا خاطرنشان کرد: روستای دلی مهتاب در ۱۳۰کیلومتر شهر قلعه رئیسی است که از دورافتاده‌ترین روستاهای استان بوده و مردم نیازمندی دارد.

وی افزود: در این سفر از نزدیک درد دل‌های مردم را شنیدیم و تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن مصایب آنان به کار خواهم بست.

ارغنده تصریح کرد: تمام تلاش را برای کمک و اعطای تسهیلات به خصوص در حوزه دامپروری به خانوارهای این روستا اعطا خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد چاروسا از توزیع بشکه آب در این روستا خبر داد و گفت: در این سفر تعداد ۱۵ بشکه ۲۰۰ لیتری آب آشامیدنی بین افراد این روستا توزیع کردیم.






 
نفت و گاز گچساران حریفان خود را شناخت
از سوی فدراسیون هندبال کشور برنامه دور رفت مسابقات لیگ دسته یک باشگاههای کشور اعلام شد و تیم فراز بام خائیز دهدشت نماینده استان در این مسابقات حریفان خود را شناخت.
از سوی فدراسیون هندبال کشور برنامه دور رفت مسابقات لیگ دسته یک باشگاههای کشور اعلام شد و تیم فراز بام خائیز دهدشت نماینده استان در این مسابقات حریفان خود را شناخت.
مسابقات لیگ دسته یکم هندبال باشگاههای کشور قرعه شد و نماینده استان در این مسابقات حریفان خود را شناخت.
برنامه دور رفت مسابقات لیگ دسته یک هندبال کشور قرعه شد و تیم ها در چهار گروه مشخص شدند.
در گروه یک این مسابقات تیم های ایرانیان تهران ،اسلام آباد ،الومینیوم اراک ،پدافند قرچک ورامین حضور دارند.
د رگروه دوم تیم های نجف آباد ،پیشگامان یزد ،شهرکرد و پرواز اصفهان با هم رقابت خواهند کرد .
در گروه سوم که نماینده شایسته استان تیم فراز بام خائیز دهدشت نیز حضور دارد تیم های قصر نشاط ایرانیان بهبهان ،شوشتر و پارسه ماهشهر به مصاف هم میروند .
در گروه چهار تیم های میناب ،ستارگان دشتستان ،بوشهر و ایل باصری مرودشت حضور دارند.
بازیهای دور اول این مسابقات روز پنجشنبه دوم اذرماه شروع خواهد شد و تیم فراز بام خائیز دهدشت میزبان تیم پارسه ماهشهر است .
تیم فراز بام دهدشت در دیدار دوم در روز جمعه ۱۰آذرماه در شهر دهدشت و سالن باهنر میزبان قصر نشاط بهبهان است و در آخرین بازی دور رفت روز پنجشنبه ۱۶آذرماه در ماهشهر به مصاف تیم پارسه این شهر میرود.
 
دست‌فروشان اگر واسطه‌ای داشتند به مشاغل کاذب روی نمی‌آورند/شهرداری برای ساماندهی دستفروشان فکری کند
عضو شورای شهر یاسوج با بیان این‌که شهرداری در خصوص ساماندهی دستفروشان همکاری کند، گفت: دست‌فروشان اگر واسطه‌ای داشتند به مشاغل کاذب روی نمی‌آورند.
امروز شهردار یاسوج به همراه رئیس و اعضای شورای شهر با فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
فرشید احمدی‌کیش عضو شورای شهر یاسوج در این دیدار گفت: در هر پدیده و آسیب اجتماعی که سد راه توسعه می‌شود، چند متغییر تاثیر گذار است و یکی از پدیده‌های اجتماعی شهر ترافیک است که پلیس، شهرداری و مردم در آن تاثیرگذار هستند.
احمدی‌کیش با بیان اینکه متاسفانه در اذهان عمومی، در ذهن پلیس، شهرداری، شورای شهر و مسئولان این باور را بوجود آورده‌ایم که علت اصلی ترافیک، سد معبر است، چرا که تعریف درستی از سد معبر نداریم، خاطرنشان کرد: همکاران ما در شهرداری یاسوج سد معبر را بد تعریف کرده‌اند و چرا مسئول ترافیک در این جلسه حضور ندارد و موضوعات را رصد نمی‌کند.
وی افزود: متغییر دیگر پلیس است که عملکرد راضی کننده‌ای دارد و دیگر متغییر در این موضوع مردم هستند.
احمدی‌کیش با انتقاد از عدم فرهنگسازی خواستار توجه رسانه‌ها به چنین موضوعاتی شد و گفت: رسانه‌های محلی عامل مهمی در فرهنگسازی هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید تعریف درستی از سد معبر داشته باشیم، بیان کرد: تابلوها را نمی‌بینیم، مغازه هایی که از حد مجاز خود عبور را نمی‌بینیم اما این دستفروشان و یا این وانت‌هایی که میوه می‌فروشند را به عنوان عامل ترافیک می‌دانیم!
عضو شواری شهر یاسوج با بیان اینکه اعضای شورا از با رای مردم آمده‌اند تا حرف مردم را بزنند، ابراز کرد: خودتان را جای وانت بارها و دستفروشان بگذارید، چه کاری باید انجام دهند؟ چرا ما جایی برایشان تعریف نکنیم و جایی برایشان در نظر نگیریم و اگر رهایشان کنیم در جامعه آسیب‌های جدیدی از جمله سرقت، اعتیاد و فحشا گریبانگیر جامعه می‌شود.
احمدی‌کیش ابراز داشت: این افراد بخاطر اینکه کسی را ندارند به این مشاغل روی آورده‌اند و اگر مثل دیگران مدیرکلی، شهرداری، شورای شهری و یا واسطه ای در ادارات دولتی داشتند به این مشاغل کاذب روی نمی‌آورند و شاهد نبودیم که فوق لیسانس‌های ما نان خشک جمع کنند!
وی افزود: حال که این افراد برای نان شب خانواده به مشاغل کاذب روی آورده‌اند باید حداقل بخشی از دردهای آنها را تحمل کنیم، باید آنها را ببینیم، جای مناسبی برایشان تهیه کنیم و بعد چنین جلساتی را تشکیل دهیم.
احمدی‌کیش ادامه داد: ما ابتدا باید جای خودروها را مشخص کنیم و سپس از نیروی انتظامی استمداد می‌طلبیدیم که چنین محلی را مشخص کرده‌ایم و از شما تقاضای همکاری داریم.
وی بیان داشت: از خودروهایی که در مسیر یاسوج به بلهزار حضور دارند، سوال کردم که گفتند از ما پولی می‌گرفتند اما به حساب شخصی که زمین اجاره داده بود، واریز نمی‌کردند و یا مسیر سرآبتاوه به کپرها و حلبی آباد تبدیل شده است.
عضو شورای شهر یاسوج با ارائه پیشنهاداتی در این زمینه، تصریح کرد: اگر شهرداری همکاری کند، در آن قسمت با سازه‌ای ایجاد می‌کنیم و آن را ساماندهی می‌کنیم.
وی از شورای شهر و شهرداری درخواست کرد: ساعاتی از روز را برای این افراد اختصاص دهند تا بتوانند بخشی از هزینه ها زندگی خود را تامین کنند.
 
اختصاص ۵۳۳ میلیون تومان به مدارس کهگیلویه جهت نوسازی مدارس
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه از تخصیص ۵۳۳ میلیون اعتبار عمرانی جهت نوسازی مدارس دهدشت، سوق، چاروسا و دیشموک خبر داد.
سید لطف‌الله فروزان اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، ۵۳۳ میلیون تومان از محل ماده ۱۸۰ و نفت به آموزش و پرورش کهگیلویه بزرگ اختصاص داده شد.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه این میزان اعتبار را برای نوسازی مدارس عنوان و مدرسه برج بهمنی، حضرت مریم، سعدی، مدارس قلعه‌رییسی و سالن امیرکبیر دهدشت را از جمله این مدارس ذکر کرد.
وی در ادامه از پرداخت ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه آموزش و پرورش به فرهنگیان خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات به ۶۰۷ فرهنگی پرداخت شده است.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه، اعضای صندوق قرض‌الحسنه این اداره را سه هزار و ۱۶۰ نفر عنوان و بیان کرد: ۸۳۲ فرهنگی در نوبت دریافت وام هستند.
 
آمادگی تیم‌های بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام به غرب کشور
تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات به مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کردند.
سید ابراهیم نعمتی در نشست کمیته بحران با تسلیت حادثه زلزله غرب کشور و جان باختن جمعی از هموطنانمان از آمادگی تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: این آمادگی وجود دارد که به مردم آسیب‌دیده مناطق غربی کشور امداد‌رسانی کنیم.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: ۳ دستگاه آمبولانس با ۱۰ نفر نیرو برای امدادرسانی به مصدومان حادثه زلزله به کرمانشان اعزام شدند و چهار تیم اعزامی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، شبکه بهداشت کهگیلویه و شبکه بهداشت شهرستان‌های گچساران و دنا آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند.
همچنین محسن مرادی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در همین خصوص گفت: تیم هفت نفره شامل مسؤولان ستاد بحران، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس بهداشت‌روان، پزشک، دارویار و نیروی انسانی مالی، پشتیبانی و خدمات به منطقه غرب کشور اعزام شوند.
این مسؤول تصریح کرد: مقرر شد مقدار دارو و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در اسرع وقت تهیه و در صورت نیاز به غرب کشور ارسال شود.
 
اعزام تیم درمانی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد به کرمانشاه/آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم درمانی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.
جلال پوران‌فر در جمع خبرنگاران از اعزام تیم درمانی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۳ دستگاه آمبولانس و ۱۰ نفر از نیروهای پزشکی استان برای امداد‌رسانی به منطقه اعزام شدند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام آماده باش به مراکز درمانی، پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و پرسنل اورژانس استان افزود: ۵۰ تخت بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد مستقر در استان آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به زلزله‌زدگان را دارد.
وی تصریح کرد ۳ پزشک عمومی، ۱۵ پرستار، ۵ ماما، ۲ تکنسین اتاق عمل، سه تیم ۷ نفره بهداشتی، یک دستگاه آمبولانس با ۴ پرسنل عملیاتی و ۳ دستگاه آمبولانس با ۶ نفر پرسنل عملیاتی آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده غرب هستند.
 
لزوم توجه بیشتر به فرائض امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه بیشتر به فرائض امر به معروف و نهی ا منکر در این استان تأکید کرد.
فتاح محمدی در نشست شورای فرهنگی ادارات که به موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داشت اظهار کرد: فرایض امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح امور و اعتماد مردم به نظام، ایجاد سرمایه‌های اجتماعی، احساس مسؤولیت در جامعه نقش و سایر حوزه‌ها مهمی دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه انجام این فریضه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ممکن است مردم از برخی ادارات نارضایتی‌هایی داشته باشند که در این شورا به دنبال این موضوع هستیم که با ارائه راهکارها و نقطه نظراتی درصد افزایش رضایت‌مندی مردم از ادارات هستیم.
وی با اشاره به اینکه فضای جامعه باید اسلامی و انقلابی باشد، افزود: با هماهنگی ادارات عضو این شورا اقداماتی در جهت احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت که قوام و دوام یک نظام به این فرائض بستگی دارد.
این مسؤول تصریح کرد: برنامه‌هایی برای اجرا در فضای عمومی و مراکز دانشگاهی تدارک دیده شده که تا فضای استان را در شرایطی که جهان آلوده است و آسیب‌های زیادی هویت انسان را تهدید می‌‌کند نجات دهیم.
محمدی با بیان اینکه همه مردم نسبت به اجرای این فریضه واجب حساس شوند، گفت: خانواده‌ها، ائمه جامعه و جماعت، اساتید و دانشگاهیان و سایر اقشار جامعه نسبت به انجام این فرائض حساس شوند و تذکر لسانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود با دلسوزی و احساس مسؤولیت بیان کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همایش بازخوانی قانون امر به معروف و نهی از منکر در سطح معاونین و مدیران برگزار می‌شود، گفت: رسانه ملی و دیگر رسانه‌های استان با اطلاع‌رسانی و پرداختن به این فریضه واجب حساسیت نسبت به این موضع را در جامعه افزایش دهند.
محمدی خاطرنشان کرد: امام جمعه مرکز استان به عنوان مسؤول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و استاندار جانشین این ستاد هستند که اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت فرهنگی خودجوش و جهادی در تلاش برای ارتقا این فرهنگ در استان هستند.
 
رویکرد مثبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به آموزش و پرورش/فرهنگیان به احمدی خوشبین باشند
استاندار در جمع‌بندی صحبت‌های خود در شورای آموزش و پرورش استان به حضور همیشگی خود در این نشست‌ها اشاره کرد و از شورای آموزش و پرورش به عنوان مهم‌‌ترین شورای استانی نام برد.
آموزش و پرورش بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی در هر کشوری به شمار می‌رود که وظیفه انسان‌سازی را بعد از محیط خانه بر عهده دارد.
متأسفانه آن گونه که باید به آموزش و پرورش بهایی داده نشده که همین موجب بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی شده و روزانه شاهد اتفاق‌های ناگواری در جامعه از خودکشی گرفته تا طلاق و اعتیاد هستیم.
در استان کهگیلویه و بویراحمد شاید بیش از همه جای کشور آموزش و پرورش از چشم مسوولان ارشد استانی دور مانده است.
در همه این سال‌‌ها ندیده‌ایم و نشنیده‌ایم که استاندار و یا یکی از معاونین بر سر کلاس درس یکی از مدارس حاضر شوند و این گونه علاوه بر احصای مشکلات به آینده‌سازان و فرهنگیان روحیه بدهند.
در برنامه‌های مربوط به آموزش و پرورش کمتر مسؤولان استانی شرکت می‌کنند و به نوعی آموزش و پرورش برای مسؤولان ما یک مقوله دست چندم است.
اما در نشست اخیر شورای آموزش و پرورش شاهد موضع جدیدی از مسؤول ارشد استانی بودیم و علی‌محمد احمدی استاندار با صحبت‌های خود نشان داد که برای آموزش و پرورش دغدغه‌مند است.
مسوول ارشد استانی در همه مباحث مطرح شده در شورای آموزش و پرورش استان نظر خود را اعلام می‌کرد و نشان داد که برای به هر جهت در این نشست حضور پیدا نکرده است.
برای مثال احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و کارکرد آن‌ها نظر و پیشنهاد جالب توجهی داشت و معتقد بود که نباید در همه پژوهشسراهای استان یک تیپ کار انجام شود.
وی اعتقاد دارد که باید به تناسب ظرفیت‌های هر شهرستان در پژوهشسراهای دانش‌آموزی تحقیق و پژوهش صورت گیرد.
استاندار در جمع‌بندی صحبت‌های خود در شورای آموزش و پرورش استان به حضور همیشگی خود در این نشست‌ها اشاره کرد و از شورای آموزش و پرورش به عنوان مهم‌‌ترین شورای استانی نام برد.
همچنین بر خلاف رویه‌های قبلی که تا از اعتبارات مورد نیاز برای آموزش و پرورش سخنی به میان می‌آمد همه از نداری سخن می‌گفتند اما احمدی بر خلاف رویه گذشتگان بخشی از هزینه‌های پرسش مهر را تقبل کرد.
همچنین استاندار از مسؤولان آموزش و پرورش خواست تا در طول سال تحصیلی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مشاورانی را به کار گیرند و از سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا بخشی از هزینه این مشاوران را تأمین کند.
با این تفاسیر باید فرهنگیان استان نسبت به رویکرد مثبت استاندار به فرهنگیان و آموزش و پرورش خوشبین باشند.
گچساران قلب صادرات نفت خام کشور است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.
"هوشنگ صیدالی" در نشست معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با نخبگان صنعتی و دانشگاهی گچساران و کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دومین تولید کننده نفت است.
وی بیان کرد: تعمیر بیش از ۱۳۰۰ مورد تعمیرات جزئی و کلی در سال روی ماشین آلات و تجهیزات با تأمین قطعات مورد نیاز از منابع داخلی کشور گامی مهم در راستای خودکفایی در کشور بوده که توسط این شرکت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: تولید دو هزار قطعه توسط تولید کنندگان داخلی و کارکنان این شرکت صورت گرفته است.
صیدالی عنوان کرد: این شرکت تا کنون نتوانسته نقش مهمی را برای کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران ایفا کند.
وی ادامه داد: با توجه مسئولان می توان شرایطی را در نزدیکی شرکت نفت و گاز گچساران جهت تولید قطعات ایجاد و تأسیس کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بین نفت و گاز گچساران و شرکت حسا برقرار شده است.
صیدالی بیان کرد: هزینه کردن جهت فناوری و تحقیقات در نفت می تواند در زمان رخ دادن حوادث راه گشا شود.
وی اضافه کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.



۴۰ درصد صندلی های دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خالی است
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۱۱۹۷صندلی خالی در این دانشگاه خبر داد .
«عباس ظریفی» گفت: براساس دفترچه انتخاب رشته امسال، مراکز علمی-کاربردی استان ۳۰۲۰ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو را داشتند .
وی افزود: پس از اعلام نتایج در مهلت مقرر برای ثبت‌نام ۱۸۲۳دانشجو نام‌نویسی کرده و پیش‌بینی می‌شود با در نظر گرفتن تکمیل ظرفیت این آمار افزایش پیدا کند .
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با این تعداد ثبت‌نامی حدود ۶۰درصد ظرفیت مراکز علمی-کاربردی استان تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰درصد از ظرفیت مراکز علمی-کاربری استان خالی باقی مانده است .
ظریفی با بیان اینکه ۹۰ رشته تحصیلی در سطح استان داریم، تصریح کرد: از این تعداد ۵۲ رشته در مقطع کاردانی و ۳۸ رشته در مقطع کارشناسی است.
وی ادامه داد: از مجموع رشته ای دانشگاه علمی کاربردی استان طی مهرماه امسال در ۳۵ رشته کاردانی و کارشناسی برای اولین بار پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع تا قبل از پذیرش مهرماه ۵۶۰۰دانشجو در مراکز این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که با پذیرش مهرماه این تعداد دانشجو به ۷۴۰۰دانشجو خواهد رسید.
ظریفی گفت: ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را بانوان و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: این دانشجویان در سه حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی با ۵۴ درصد، صنعت با ۴۲ درصد و فرهنگ و هنر با ۴ درصد تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این دانشگاه با ۱۱ مرکز فعالیت دارد که از این تعداد ۶ مرکز دولتی و ۵ مرکز خصوصی است و یکی از مراکز خصوصی در جوار صنعت قرار دارد.
افزایش زمان نوبت‌دهی سونوگرافی در درمانگاه لنده/حضور پزشک متخصص داخلی به صورت شبانه‌روزی
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به ضرورت ارائه خدمات نوین بهداشتی و درمانی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای آذرماه یک پزشک متخصص داخلی به صورت شبانه‌روزی در درمانگاه لنده حضور خواهد داشت و نوبت‌دهی سونوگرافی از یک روز به ۳ روز نیز افزایش یافته است.
امرالله خانی با اشاره به آغاز هفته ملی دیابت گفت: امسال هفته ملی دیابت با شعار «زنان و دیابت: حق ما داشتن آینده‌ای سالم» در سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلفی گرامی داشته می شود.
وب با اشاره به مهمترین برنامه‌های هفته ملی دیابت در شهرستان لنده افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی، ویزیت زنان دیابتی تحت پوشش مراقبت، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه رابطین و دانش‌آموزان، تشکیل گروه های خود یار دیابت و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه از مهمترین برنامه‌های این هفته در شهرستان لنده می‌باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: با توجه به اجرای برنامه‌های غربالگری بیش از ۱۰۰ بیمار دیابتی در سطح شهرستان لنده شناسایی شده و تحت مراقبت رابطین در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت می‌باشند.
خانی در ادامه با اشاره به دغدغه مردم و شهروندان لنده‌ای نسبت به حضور پزشکان متخصص یادآور شد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده از ابتدای آذرماه سال جاری به صورت شبانه‌روزی یک پزشک متخصص داخلی در سطح شهرستان به ارائه خدمات پزشکی به همشهریان خواهد پرداخت.
وی با تقدیر از همکاری شبکه بهداشت و درمان کهگیلیوه در سنوات گذشته نسبت به فرستادن پزشکان متخصص به شهرستان لنده خاطر نشان کرد: طبق روال گذشته در طول هفته پزشکان متخصص ارتوپد، اطفال، زنان و زایمان و اعصاب و روان در سطح شهرستان خدمات‌دهی خواهد کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده به نگرانی مردم از وضعیت نوبت‌دهی سونوگرافی در این شهرستان اشاره و گفت: نوبت٬دهی از یک روز به ۳ روز افزایش یافته تا بتوانیم خدمات دهی مناسبتری به همشهریان خود ارائه دهیم.
خانی در پایان از همکاری دکتر ایلامی رئیس شبکه دانشگاه علوم پزشکی استان و دکتر سبز معاون درمان این دانشگاه تقدیر کرد و افزود: با همکاری مسؤولان و همراهی مردم می‌توان خدمات قابل توجهی در حوزه پزشکی ارائه نمود که بستر سلامت و بهداشت و امنیت غذایی بیش از گذشته در شهرستان فراهم شود.
 
 
توجه به مناطق کمتر توسعه یافته کهگیلویه وبویراحمد با دعوت از سازمان ایدرو/ تبدیل استان به قطب گیاهان دارویی کشور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مناطق کمتر توسعه یافته را با سرمایه‌گذاری صنعتی توسعه خواهیم داد.
داریوش دیودیده در بازدید از مرکز تحقیقاتی صنعتی گیاهان دارویی با اشاره به نقش گیاهان دارویی در رشد بخش صنعت گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارد و در این راستا به زودی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دعوت خواهیم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به توانمندی که کارشناسان ایدور در بخش صنعت دارند از این سازمان دعوت می‌شود که به استان سفر کنند.
وی در خصوص مرکز تحقیقات صنعتی گیاهان دارویی شهر یاسوج گفت: این مرکز با توجه به نوع خدماتی که به شهروندان ارائه می‌کند نیازمند توسعه بیشتر است و ما هم از طریق قانونی و با هدف توسعه بخش صنعت و رونق اقتصادی به مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کمک می‌کنیم.
این مسؤول با اشاره به ظرفیت استان در حوزه گیاهان دارویی گفت: در تلاش هستیم استان کهگیلویه و بویراحمد را به قطب صنعت گیاهان دارویی در کشور تبدیل کنیم.
دیودیده در پایان خاطرنشان کرد: صنف عطاران استان به جهت اطمینان بیشتر مصرف‌کنندگان آموزش کافی در زمینه شناخت کافی گیاهان دارویی را سپری کنند.
 
 
مشخص شدن حریفان تیم فراز بام خائیز دهدشت در لیگ هندبال
تیم هندبال فراز بام خائیز دهدشت نماینده استان حریفان خود در این دوره مسابقات لیگ دسته یک هندبال باشگاه‌های کشور را شناخت.
از سوی فدراسیون هندبال کشور برنامه دور رفت مسابقات لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور اعلام شد و تیم فراز بام خائیز دهدشت نماینده استان در این مسابقات حریفان خود را شناخت.
برنامه دور رفت مسابقات لیگ دسته یک هندبال کشور قرعه شد و تیم ها در چهار گروه مشخص شدند در گروه یک این مسابقات تیم های ایرانیان تهران ،اسلام آباد ،الومینیوم اراک ،پدافند قرچک ورامین حضور دارند.
در گروه دوم تیم‌های نجف آباد ،پیشگامان یزد ،شهرکرد و پرواز اصفهان با هم رقابت خواهند کرد .
در گروه سوم که تیم فراز بام خائیز دهدشت نیز حضور دارد تیم‌های قصر نشاط ایرانیان بهبهان ،شوشتر و پارسه ماهشهر به مصاف هم می‌روند.
در گروه چهار تیم‌های میناب ،ستارگان دشتستان ،بوشهر و ایل باصری مرودشت حضور دارند.
بازیهای دور اول این مسابقات روز پنجشنبه دوم آذرماه شروع خواهد شد و تیم فراز بام خائیز دهدشت میزبان تیم پارسه ماهشهر است .
تیم فراز بام دهدشت در دیدار دوم در روز جمعه ۱۰آذرماه در شهر دهدشت و سالن باهنر میزبان قصر نشاط بهبهان است و در آخرین بازی دور رفت روز پنجشنبه ۱۶آذرماه در ماهشهر به مصاف تیم پارسه این شهر می‌رود.
 


برپایی ایستگاه نذر کتاب در لنده/ثبت نام رایگان از متقاضیان عضویت در کتابخانه
به مناسبت هفته کتاب و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده ایستگاه نذر کتاب در این شهرستان برگزار و در حاشیه آن از متقاضیان عضویت در کتابخانه به صورت رایگان ثبت‌نام به عمل آمده است.

به مناسبت هفته کتاب همه ساله برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان لنده به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده برگزار می‌شود.

برپایی ایستگاه نذر کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جلوگیری از خاک خوردن کتاب‌ها در کتابخانه‌های شخصی و در اختیار گذاشتن آنها برای استفاده عمومی انجام میشود.

در همین راستا ایستگاه نذر کتاب صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم در جلوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده برگزار گردید که با استقبال خوب مردم رو به گردید. در این ایستگاه علاوه بر نذر کتاب و جمع آوری کتابها سعی شده از متقاضیان عضویت در کتابخانه به صورت رایگان ثبت نام به عمل آید و همچنین برخی کتب نیز در اختیار شرکت کنندگان در این ایستگاه قرار گرفته است.

در همین راستا شاه‌محمد جعفری از پیشکسوتان عرصه کتاب و کتابخوانی لنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به اینکه علاقه زیادی به مطالعه کردن دارد افزود: تاکنون کتب بسیاری را مطالعه کردم ولی بیش از همه کتاب‌های سیاسی و تاریخ ایران را دوست دارم .

وی ادامه داد: معجزات امام زمان(عج)، زندگانی ائمه و معصومین(ع)، زندگی‌نامه امام خمینی(ره)، تاریخ سیاسی و عضدالدوله دیلمی، تاریخ انبیاء، فروغ ابدیت و ده‌ها کتاب دیگر را تا کنون مطالعه کردم.

جعفری خطاب به نسل جوان یادآور شد: مطالعه و تحقیق و پژوهش علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی افراد مسیر زندگی و سعادت آنها را هموار می‌سازد.

روح الله حسن‌پور از دیگر مراجعین ایستگاه نذر کتاب بود که انتقاد شدیدی به وضعیت و سرانه مطالعه داشت و گفت: از زمانی که فضای مجازی جای کتب را گرفته دیگر نتوانستیم از این فضا به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: هیچگاه با مطالعه فضای مجازی اقناع نشده‌ام و می‌دانم تنها کتاب است که می‌تواند پاسخ شبهات من را بدهد و اقناعم کند.

علی خدایاری دیگر شرکت کننده در ایستگاه نذر کتاب لنده مشکلات مادی و معیشتی و سختی‌های زندگی جدید را عامل دور شدن از مطالعه و کتابخوانی ذکر کرد و افزود: مطالعه کتاب‌های قدیمی را بسیار دوست دارم.

سید موسی صادقی هم در این ایستگاه از ضرورت ترویج کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: رمان کلیدر محمود دولت آبادی را توانستم ۵ جلد آن را مطالعه کنم ولی در طول روز از کتب مذهبی همچون مفاتیح الجنان و نهج‌البلاغه استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: من کتب سیاسی را مطالعه می‌کنم ولی سیاسی نیستم و از زمانی که فضای مجازی وارد زندگی‌ها شده تخریب و تهدید زندگیها بیشتر شده است.











مجروح شدن دو محیط‌بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مجروح شدن دو محیط‌بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز خبر داد.
اسدالله هاشمی افزود: روز گذشته تعدادی از محیطبانان این اداره کل حین گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع خرم ناز با ۸ نفر از شکارچیان غیرمجاز درگیر شدند که در این درگیری دو نفر از محیط‌بانان مجروح شدند.
وی با بیان اینکه در این درگیری ۴ قبضه اسلحه از این افراد کشف و ضبط شد، افزود : ٢ قبضه از سلاح های کشف شده از این افراد غیر مجاز بود که تحویل نیروی انتظامی شد .
این مسئول اظهار داشت: حال دو محیط‌بان مصدوم خوب گزارش شده است.


اختصاص یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون برای احداث و تکمیل پایگاه سلامت شهری لنده
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: در راستای احداث و تکمیل پایگاه سلامت شهری لنده یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و استانی تخصیص یافته است.

امراله خانی در بازدید از پروژه پایگاه سلامت شهری لنده اظهار داشت: پایگاه سلامت شهری لنده در دهه فجر سال گذشته با حضور مسؤولان شهرستان کلنگ‌زنی شد که تا کنون بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اعتبارات اولیه این پروژه افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۸۰ در راستای طرح تحول سلامت و با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و وزارت بهداشت و درمان کلنگ‌زنی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهرستان کمک شایان توجهی داشته باشد.

خانی در ادامه به وضعیت خانه بهداشت روستای موگرمون اشاره و تصریح کرد: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیون ریال از ماده ۱۸۰ و ۴۲۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی در دستورکار قرار گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد احداث و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.




 
افزایش زمان نوبت‌دهی سونوگرافی در درمانگاه لنده/حضور پزشک متخصص داخلی به صورت شبانه‌روزی
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به ضرورت ارائه خدمات نوین بهداشتی و درمانی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای آذرماه یک پزشک متخصص داخلی به صورت شبانه‌روزی در درمانگاه لنده حضور خواهد داشت و نوبت‌دهی سونوگرافی از یک روز به ۳ روز نیز افزایش یافته است.
امرالله خانی با اشاره به آغاز هفته ملی دیابت گفت: امسال هفته ملی دیابت با شعار «زنان و دیابت: حق ما داشتن آینده‌ای سالم» در سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلفی گرامی داشته می شود.
وب با اشاره به مهمترین برنامه‌های هفته ملی دیابت در شهرستان لنده افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی، ویزیت زنان دیابتی تحت پوشش مراقبت، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه رابطین و دانش‌آموزان، تشکیل گروه های خود یار دیابت و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه از مهمترین برنامه‌های این هفته در شهرستان لنده می‌باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: با توجه به اجرای برنامه‌های غربالگری بیش از ۱۰۰ بیمار دیابتی در سطح شهرستان لنده شناسایی شده و تحت مراقبت رابطین در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت می‌باشند.
خانی در ادامه با اشاره به دغدغه مردم و شهروندان لنده‌ای نسبت به حضور پزشکان متخصص یادآور شد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده از ابتدای آذرماه سال جاری به صورت شبانه‌روزی یک پزشک متخصص داخلی در سطح شهرستان به ارائه خدمات پزشکی به همشهریان خواهد پرداخت.
وی با تقدیر از همکاری شبکه بهداشت و درمان کهگیلیوه در سنوات گذشته نسبت به فرستادن پزشکان متخصص به شهرستان لنده خاطر نشان کرد: طبق روال گذشته در طول هفته پزشکان متخصص ارتوپد، اطفال، زنان و زایمان و اعصاب و روان در سطح شهرستان خدمات‌دهی خواهد کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده به نگرانی مردم از وضعیت نوبت‌دهی سونوگرافی در این شهرستان اشاره و گفت: نوبت٬دهی از یک روز به ۳ روز افزایش یافته تا بتوانیم خدمات دهی مناسبتری به همشهریان خود ارائه دهیم.
خانی در پایان از همکاری دکتر ایلامی رئیس شبکه دانشگاه علوم پزشکی استان و دکتر سبز معاون درمان این دانشگاه تقدیر کرد و افزود: با همکاری مسؤولان و همراهی مردم می‌توان خدمات قابل توجهی در حوزه پزشکی ارائه نمود که بستر سلامت و بهداشت و امنیت غذایی بیش از گذشته در شهرستان فراهم شود.
 
اختصاص ۶۱۱ میلیون اعتبار جهت احداث فرهنگ‌سرای لنده
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده گفت: پس از سه سال پیگیری مستمر بیش از ۶۱۱ میلیون تومان اعتبار برای احداث فرهنگسرای شهید طیب لنده اختصاص یافته است.
اسماعیل زارعی با اشاره به قدمت و ظرفیت فرهنگی و هنری شهرستان لنده اظهار داشت: این شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله تئاتر، داستان، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و قرآنی دارای ظرفیت و استعدادهای خوبی بوده و در سطح استانی و کشوری رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: از جمله مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشتن مکان و امکانات مناسب جهت بهره‌برداری از این استعدادها بوده که باعث شده نتوانیم از ظرفیت ویژه این شهرستان به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احداث فرهنگسرای شهیدطیب لنده تصریح کرد: این فرهنگسرا سه سال پیش در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با حضور استاندار وقت کلنگ‌زنی شد که متأسفانه در سنوات گذشته تنها اعتباری برای تهیه نقشه و مطالعه آن اختصاص یافته است.
زارعی ادامه داد: بالاخره پس از تلاش‌های بسیار امسال در کمیته برنامه‌ریزی از محل اعتبارات استانی قریب به ۱۷۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد و در روزهای اخیر نیز مبلغ ۶۱۱ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن منطقه ماده ۱۸۰ نیز به این پروژه اختصاص یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر مدیرکل ارشاد استان و مجری احداث فرهنگسرای شهید طیب لنده(بسیج سازندگی) مقرر گردید تجهیزکارگاه و شروع عملیات اجرایی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده با اشاره به اعتبار ۷۸۰ میلیون تومانی پروژه فرهنگسرای شهید طیب لنده گفت: این پروزه جز پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان معرفی شده و در آینده نیز اعتبارات خوبی برای تکمیل آن اختصاص خواهد یافت.
 
توزیع ۳۰۰ سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده در لنده
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: بیش از ۳۰۰ سبد غذایی به ارزش هر کدام ۵ میلیون ریال در میان مادران باردار و شیرده توزیع شده است.
امرالله خانی با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی مادران باردار و زنان شیرده در سطح شهرستان لنده اظهار داشت: یکی از راه‌های تأمین سلامت مادران باردار و زنان شیرده در جامعه توجه به تغذیه سالم بوده که در این راستا تلاش های بسیاری در شهرستان و استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همراهی بنیاد علوی صورت پذیرفته افزود: ما از طریق غربالگری توسط مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت نسبت به شناسایی مادران نیازمند اقدام کرده ایم و توزیع سبد غذایی نیز بر اساس همین غربالگری صورت می پذیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان به ارزش ریالی بسته های غذایی اشاره و تصریح کرد: این بسته‌ها در قالب ۱۴ قلم مواد غذایی مورد نیاز و به ارزش ریالی قریب به ۵ میلیون ریال در بین مشمولان دریافت سبد غذایی توزیع می‌شود.
خانی ادامه داد: این سبدهای حمایتی در راستای پیشگیری از کاهش وزن مادران در دوران بارداری و تولد نوزادان نارس و افزایش کیفیت شیردهی و جلوگیری از سوء تغذیه کودکان زیر ۴ ماه توزیع می گردد.
وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته سهمیه شهرستان ۴۵ نفر بوده که به همت مسؤولان شهرستانی و استانی و با حمایت بنیاد علوی به ۳۰۰ نفر افزایش یافته که امیدواریم شاهد ارتقاء و رشد سلامت مادران باردار و شیرده در شهرستان باشیم.
 
کارگردان برجسته تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در راه کمک به هنرمندان بهمئی
کارگردان برجسته تئاتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۸ مهر هر هفته چهارشنبه راهی لیکک می‌شوم تا با علاقمندان بازیگری و تئاتر روزانه بین ۵ تا۶ ساعت هر آنچه می‌دانم و یاد گرفتم در اختیارشان بگذارم.
اکبر آیین هنرمند و کارگردان برحسته تئاتر کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی این گونه آورده است: از ۲۸ مهر هر هفته چهارشنبه راهی لیکک می‌شوم تا با علاقمندان بازیگری و تئاتر روزانه بین ۵ تا۶ ساعت هر آنچه می‌دانم و یاد گرفتم با هم بدون اینکه حتی اسم ۹۹ درصد بچه‌ها را نمی‌دانم تمریناتی را انجام دهم که برای خودم نیز تازگی دارند.
دکتر دهبانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد علاقه زیادی نشان دادند، جناب خوبزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لیکک همپا و همگام با هنرمندان، استقبال خود را با این علاقه به هنرمندان آنجا اثبات کرد.
خلاصه ۱۵ بازیگر هفته‌ای ۱۲ ساعت دارند با اشتیاق و نگاهی تازه به من خسته از رفتن (یاسوج.گچساران.بهبهان.لیکک و بالعکس) و آمدن، انرژی می‌دهند تا در این اوضاعی که همه ماها از وضعیت تئاتر ایران نالانیم و منتی بر هیچ کس نیست ولی در مقابل این ۱۵ نفر متعهد هستم که نمایشی برای اجرای عمومی جهت تماشای مردم با تمدن و دارای فرهنگ غنی و با قدمت تاریخی بسیار طولانی لیکک، آماده کنم و در مجتمع فرهنگی هنری این شهر هنرمندان عرصه تئاتر را با درامی تازه به روی صحنه ببریم.
آنهم با کمک و حمایت (صرفا نه مالی) انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جناب استاد کیانی. جناب دکتر دهبانی عزیز که هیچگاه از کمک به هنرمندان عرصه تئاتر دریغ ننمودند.
جناب آقای پیرسبزی که از دستش بربیاید، تئاتر را ترجیح می‌دهد زیرا خود عمرشان را صرف پیشرفت این هنر کردند و دوستان دیگر در اداره کل جناب خوب‌پور و آقای درخشان که این مدت پیگیر بودند و از بنده خواستند که از همه پتانسیل‌های آنجا استفاده شود که بنده تمام تلاشم این است که تئاتر را با تمام وجود در شهرستان لیکک ، آنگونه که در شأن و منزلت مردم است کار کنم.
به امید اجرای موفق نمایش ( قصه اسب سه میر شوبون= داستان اسب سیاه میر شعبان).
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1