تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۲۹۰۸۸۶

یادواره ۱۷ شهید مفقودالاثر کهگیلویه برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ویژه‌برنامه پاسداشت ۱۷ شهید مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه، با حضور مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور، فرماندار کهگیلویه جمعی از شورای اداری و اقشار مختلف مردم در شهر سوق برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، شامگاه امشب اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور در این یادواره ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین یکی از مختصات و ویژگی‌های مذهب شیعه و امام حسین (ع) است.
یارنسب، بیان کرد: همه انبیاء و ائمه معدن وحی هستند، اما اربعین فقط به امام حسین (ع) تعلق دارد.
وی، با بیان اینکه امروزه اربعین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان لقب گرفته است، اسرار جاودانگی امام حسین (ع) بعد از ۱۴۰۰ را اخلاص آن حضرت دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم حضرت حق نمود.
یارنسب، همه زمان‌ها، مکان‌ها و انسان‌ها را متعلق به خداوند دانست و با بیان اینکه همه این‌ها پیش خداوند باارزش هستند، گفت: اما برخی مکان‌ها، انسان‌ها و زمین‌ها ویژگی و منزلت خاصی در پیش خداوند متعال دارند و این سه عنصر باهم در کربلا وجود دارد.
وی افزود: عاشورای روزی است که برای همیشه ندای آزادی و آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی در آن به گوش می‌رسد.
این مسئول با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌دانست به‌جز همان یاران، دیگر یاری در کربلا ندارد و باز ندای یار طلبی داشت، گفت: خطاب امام حسین (ع) برای همه تاریخ بود، برای اینکه ندایش به نسل‌ها در همه عصرها برسد.
مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: اربعین فرصتی برای اندیشیدن به فلسفه و قیام امام حسین (ع) است.
سید کمال‌الدین دولت‌خواه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه در این آیین گفت: یادوارهٔ شهدای مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه حال و هوای این شهر را معنوی و تغییر داده است.
وی افزود: اتفاقات زیادی در طول تاریخ روی‌داده است و همه آنان به ورطه فراموشی سپرده‌شده و اسمی از آن دیگر در تاریخ نیست ولی نهضت عاشورا در هیچ عصر و زمانی فراموش نشد و همواره در سینه تاریخ جاری و ساری است و امروز پس از ۱۴۰۰ سال که از نهضت عاشورا می‌گذرد از غرب تا شرق این کره خاکی نام مبارک اباعبدالله حسین (ع) را فریاد می‌زنند.
 
دولت‌خواه در ادامه افزود: هر انقلابی دو چهره دارد؛ خون و پیام و اکنون حسین حضور خودش را در همه عصرها و در برابر همه نسل‌ها، در همه جنگ‌ها و در همه جهادها، در همه صحنه‌های زمین و زمان اعلام کرده است، در کربلا مرده است تا در همه نسل‌ها و عصرها بعثت کند.
وی در پایان حضور پرشور مردم در این یادواره را نشانگر ارج نهادن به مقام شهدا و پاسداری از آرمان‌های آن بزرگواران عنوان کرد.
 
همچنین حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در این آیین نیز گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، سپاس و قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت کردند و آزادی و امنیت برای جامعه به ارمغان آوردند.
امام‌جمعه سوق، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ از خود گذشتن برای خدمت به مردم عنوان و تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شد اختلاس‌ها، رشوه‌گیری‌ها و ظلم‌ها از بین می‌رود.
 
وی افزود: یاد شهدا و برگزاری یادواره‌ها، تکریم از خانواده شهدا است که قهرمانان ملی را پرورش دادند.
 
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با بیان اینکه شهدا وظیفه خود را انجام دادند و امروز ما باید به وظایف خود عمل کنیم، بیان کرد: وظیفه ما دفاع و پاسداری از آرمان‌های شهدا، دفاع از ولایت‌فقیه و اسلام ناب محمدی است.
 
در این یادواره تعزیه‌خوانی اسرای عاشورا توسط هنرمندان شهر سوق اجرا شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1