تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۲۹۰۸۵۰

آقای «موحد» هیچ تکلیفی بر دوش شما نیست

۲۲
۰
کبنا ؛الف مرادیان
سال‌هاست و بلکه دهه‌هاست کسی به یاد نمی‌آورد، روبانی در دهدشت قیچی شده باشد و چیزی و یا حتی طرحی کوچک افتتاح شده باشد (البته دو مورد عابر بانک در میدان دهدشت با کبکبه و ربربه افتتاح شدند).
در سفر مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال ۷۴ به دهدشت بود که وی دقایقی کوتاه و بعد از پیاده شدن از هلی کوپتر در همان محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) از این بیمارستان که آنزمان در حال ساخت بود بازدید کردند و بعدها در مراحل مختلف این طرح به سرانجام رسید.
هر چند بیمارستان یک طرح عمرانی نبود ولی نه قبل از آن و نه بعد از آن تاکنون کسی به یاد ندارد یک طرح کوچک عمرانی در کهگیلویه افتتاح شده باشد. حتی کسی کلنگ زنی خالی نیز به خاطر ندارد فقط باز هم در اواخر نمایندگی بلند حاج آقا موحد بود که باهنر نائب رئیس وقت مجلس را به صحرای کلاچو برد تا مثلاً کلنگ پتروشیمی دهدشت را بر زمین بکوبد؛ پتروشمی ای که اگر چه برای شهرستان سودی نداشته است ولی فعلاً برای برخی‌ها پول دارد و با جابجا کردن خاک‌ها این گونه القا می‌کنند که دهدشت در مسیر دروازه‌های جهانی قرار گرفته است.
دهدشت و کهگیلویه سالهاست نه تنها رشد و پیشرفتی نداشته است که عقب گرد هم داشته و امروز خالی از سکنه شده است ولی برای همین شهر و شهرستان برخی‌ها سر می‌شکنند که ما چه ها برایش کردیم و چه خدماتی رساندیم و هنوز هم صحبت از تکلیف می‌کنند. در جدیدترین مورد محمد موحد که از روز تولد یک نسل و حتی بیشتر از آن تا کنون بر مسند قدرت بوده است فرموده‌اند که اگر مردم تکلیف کنند در دور بعد مجلس می‌آیند. البته بر ما معلوم نیست که این تکلیف چگونه بر موحد روشن می‌شود یعنی اعترضات گسترده سال ۸۲ که باعث سوءاستفاده برخی‌ها و برخی خسارات به شهر شد این تکلیف را بر ایشان ساقط نکرد، یعنی اعتراض و سروصدای شدید مردم در هنگام سخنرانی موحد در جلوی احمدی نژاد تکلیف آمدن و نیامدن را روشن نکرد. یا اینکه امروز روح مردگی در میدان شهر دهدشت به مشام می‌رسد نمی‌تواند پیامی به حاج آقا باشد که خواهشا نیایید.
برخی نزدیکان ایشان موحد را با مرحوم هاشمی رفسنجانی مقایسه می‌کنند مقایسه عجیبی است. آنها یا هاشمی را نمی‌شناسند و یا دنیایشان دنیا کوچکی است و گرنه هاشمی که نماد سازندگی بود هاشمی که نماد اصلاح گری بود هاشمی که یک معیار در میان خطوط سیاسی بود چگونه می‌توان کسی را به او شبیه کرد که حتی یک کلنگ بر زمین نزده است کسی که نه تنها در دوره‌اش کلنگی زده نشد که مانع زدن کلنگ‌های بزرگی از جمله سد مارون شدند کسی که هرگز موضع سیاسی نداشت کسی که یک نطق از او در خاطره‌ها نیست.
موحد اگر دوست دارد بیاید و کسی نمی‌تواند مانع ایشان شود هر چند هنوز برای خیلی سؤال است چگونه است کسی که یک دوره رد صلاحیت می‌شود دوره بعد تأیید صلاحیت می‌شود ولی حالا که می‌آید کمی صادقانه تر برخورد کند و بگوید که مهم برای او خدمت نیست. اگر موحد پیگیر نظر مردم است بداند که تکلیفی بر او نیست ولی در اوج جوانی در دوران دولت‌های نزدیک به خودش کاری برای کهگیلویه نکرد ولی حالا در اوج پیری و با اینهمه مشکلاتی که در شهر وجود می‌تواند چه کاری کند.
طرفداران موحد که اکثراً هم ولایتی‌های او هستند در موقع نقد هم سریع دوران پسا موحد را را به رخ می‌کشانند ولی این وسط این دوستان گویی نمی‌دانند کسی مدافع دوران بعد ایشان نیست و اتفاقاً این ضعف و این فضا نتیجه انحصار سیاسی خود آقای موحد است. آن از یک موضوع ذهنی تحت عنوان موحد دهدشت را به یاسوج آورد به عنوان یک افتخار یاد می‌کنند ولی واقعاً چه منطقی می‌گوید: آوردن دهدشت به یاسوج حسن است. اصلاً این چه تعبیری است که به کار برده می‌شود. بله برخی دهدشتی ها بخاطر بیکاری و مشکلات به یاسوج مهاجرات کردند ولی دهدشت خود در نتیجه این اتفاق نابود شده است. آوردن دهدشت به یاسوج چه مشکلی را حل می‌کند خوب اگر دهدشت در یاسوج است حاج آقا هم بیاید در یاسوج ثبت نام کند. متاسفانه این سفسطه بازی‌ها جز توجیه کردن آنهمه ضعف چیز دیگری نیست.
البته ممکن است کسانی علاقه شخصی به موحد داشته باشند، موحد برای برخی‌ها کار شخصی کرده باشد و یا امیدوارند با حمایت از او کمکی به آن‌ها شوند ولی موحد کار جمعی و عمومی نکرد که اگر کاری کرده کسی سه مورد، تنها سه مورد را نام ببرد در حالی که می‌توان صد مورد و خیلی بیشتر کار نکرده از موحد لیست کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
//
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست آقای بی نام یا آقای الف شما با توجه به آسمتون توانایی نقد موحد را ندارید برید ثبت احوال با اسم و مشخصات کامل وارد صحنه نقد شوید
یورد خالی
افرین به این روشنگری واقعا حیف از این همه صداقت یکرنگی که با سکوت روشنفکران دست اویز قدرت طلبان شود نگذارید کهگیلویه در دام بی سوادان ونان به نرخ روز خوران بیفتد
كهگيلويه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخص است /// احتمالا ///// هوای کاندیداتوری کرده
مویدی
Iran, Islamic Republic of
شما همون افراد نون به نرخ روز خور هستید
جوان اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
موحد تمام شد....... برای همیشه
همشهری قدیم
Iran, Islamic Republic of
امین پل های تنگ پیرزال همین جاده اصفهان کارخانه سیمان و پتروشیمی که الان بعداز موحد راکت ماندند بیمارستان دهدشت دانشگاه ازاد زیرساخت ها اون موقع روستاها جاده نداشتند جاده درست کرد برق برد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
غیرت
Romania
خیلی بد و بدون دلیل تفسیر کردی موحد را هم میشناسن نیاز به تفسیر شما نبود موحد ابر مرد تاریخ استان می باشد
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه از کجا میسوزی مردم موحد را دوست دارند رای اونها در چندین دوره اینو نشون داده حتی دوره قبل به هر حال وکیل خوبی بوده مشکلات مردم را درک کرده که بهش رای دادن با افکار عمومی بازی نکنید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شما کی هستی که از جانب مردم حرف میزنی و تصمیم میگیری.
کرمی
Iran, Islamic Republic of
جدا نوبسنده محترم خودش نمیداند چه نوشته است.سه مورد واقعا خنده داراست.همین نقد تو بهترین تبلیغ لدای موحد هست
آگاه
Iran, Islamic Republic of
موحد درقلب ها ست و همیشه موحداست .آنگاه که امثال شما راه را بلدنبودید کفش چکسلواکی می پوشیدید موحدجای خواب ونان ده شما بود یادتان نرودهمه کسانی که امروز هرجایی ازاین مملکت ازکهگیلویه بزرگ دیده می شوند ازسفارشات وزبان خیرموحدبوده است وبی ادعا وجدش همیشه پشتیبانش خواهدبود کمی به خودآئیدو......
Iran, Islamic Republic of
هم یاسوجه نابود کردیت هم دهدشته
مهر
Iran, Islamic Republic of
اوصیکم به تقوی الله
حسن
Iran, Islamic Republic of
برو جمع کن کاسه لیس
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
ولی موحد کار جمعی و عمومی نکرد که اگر کاری کرده کسی سه مورد، تنها سه مورد را نام ببرد در حالی که می‌توان صد مورد و خیلی بیشتر کار نکرده از موحد لیست کرد.
سید علی صفدر
Iran, Islamic Republic of
چه خوبه موحد بیاد یاسوج وکاندید مجلس شه
تقی پور
Iran, Islamic Republic of
جواب ابلهان خاموشی ست...
حق
Iran, Islamic Republic of
//تورو خدا دهدشت // دیگه دست از سرمان بردار
انصاف
Iran, Islamic Republic of
نویسنده عزیز جای بی انصافیست که مقایسه موحد را در گذشته که کهگیلویه از امکانات اولیه برخوردار نبود و موحد خستگی ناپذیر با زحمات شبانه روزی امکانات اولیه را شروع کرد و در اختیار مردم قرار داد و بیشتر خدمات ایشان با گذشت چندین سال به همان حالت مانده است.
سید حقیقت
Iran, Islamic Republic of
موحد که پذیرای مردم منطقه بود و تمام مراجعه کنندگان را حضوری به تمام وزرا معرفی میکرد تا شاید گره ای مشکلات آنها حل گردد و همکنون به ادامه این خدمت مشغول است.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1