تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۲۹۰۸۲۳

اعتراض مدیران به توزیع اعتبارات، فرماندار لنده را عصبانی کرد / آموزش و پرورش پاسخ رانندگان معترض را داد / فعالیت در پل چهارم بشار بعد از ۶ ماه تعطیلی / بارش اولین باران در یاسوج

۰
کبنا ؛

خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد
از برخورد تند فرماندار لنده به نحوه اعتراض مدیران تا قانع نشدن آنها نسبت به نحوه توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰
کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لنده با حضور مدیران شهرستان و دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 کمیته برنامه‌ریزی یا به قول فرماندار شهرستان لنده «کمیته حروف والی» با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در سال اجتماعات و جلسات شهرداری لنده با حضور مدیران شهرستان و دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این جلسه که به ریاست فرماندار شهرستان لنده برگزار شد دارای حواشی جالب و قابل توجهی بوده شنیدن و خواندن مطالب آن خالی از لطف نیست.

در ابتدای جلسه فرماندار شهرستان آب پاکی را روی دست مدیران شهرستان ریخت و گفت: این اعتبارات با چکش‌کاری مدیران استانی تنظیم شده و هیچگونه تغییر و جابه جایی در نحوه توزیع و اعتبارات امکان پذیر نخواهد بود.

در ادامه دارایی دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به توزیع و تشریح ماده ۱۸۰ و نحوه توزیع آن اشاره و اهداف اصلی اعتبارات را احداث و توسعه به همراه تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های ناتمام ذکر کرد.

دارایی با اشاره به اعتبارات حوزه‌های مختلف با واکنش مدیران مربوطه در این حوزه رو به رو شد که از آن جمله می‌توان به واکنش مدیر آبفای روستایی شهرستان لنده نیز اشاره کرد.

غضمان طبیب‌زاده در واکنش به اعتبارات محدود آبفای روستایی گفت: این اعتبارات پاسخگویی نیاز آبفای روستایی و تعمیر و نگهداری حتی یکی از پمپ‌های ایستگاه‌های پمپاژ آب نبوده و لازم است که بیش از این به این حوزه توجه شود.

طبیب زاده افزود: با توجه به اینکه در طی دو سال گذشته اعتباراتی هر چند اختصاص نیافته ولی برای تعمیر و نگهداری پروژه‌های آبفای روستایی به خصوص دو مجتمع بزرگ موگرمون و قیام لحاظ شده و امسال با توجه به اولویت‌ داشتن پروژه‌های اعتباردار سال‌‌های گذشته باید اعتبار بیشتری به این حوزه اختصاص داده می‌شد. این جمله طبیب زاده فرماندار شهرستان را برای چندمین بار به واکنش وادار کرد.

دارا کریمی فرماندار لنده به عدم آگاهی مدیران شهرستان از اعتبارات و پروژه‌های ماده ۱۸۰ در شهرستان اشاره و گفت: هم اکنون جای چانه‌زنی و درخواست اعتبار برای پروژه نیمه‌تمام و یا راکد نیست.

وی افزود: مدیران شهرستان باید از هر فرصتی برای جذب اعتبارات در استان استفاده کنند و عدم چانه‌زنی آنها شهرستان را از وصول اعتبارات محروم نسازند.

همچنان که دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سازمان مدیریت استان به اعتبارات پروژه‌ها اشاره می‌کرد مدیران یک به یک به نحوه توزیع اعتبارات واکنش نشان می‌دادند و نسبت به آن اعتراض داشته‌اند که با واکنش تند و شدید فرماندار و حتی ترک کردن جلسه توسط برخی مدیران مواجه شد.






 
مدیران مدارس از انعقاد قرار داد با رانندگان خودداری کنند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مدارس از انعقاد قرار داد با رانندگان خودداری کنند
برخی از رانندگان سرویس‌های مدارس چند روز گذشته در اعتراض به پرداخت حق کمیسیون اعتراض کردند.
یکی از این رانندگان گفت: حق سرویس یک دانش آموز در طول دوران تحصیلی ۲۷۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۰ درصد به آموزش و پرورش، ۲۰ درصد به شرکت تعاونی اتوبوس رانی، ۲۰ درصد سازمان اتوبوس رانی و مقداری هم به مدیران مدارس باید پرداخت شود.
یکی دیگر از این رانندگان گفت: با این اوصاف شاید درآمد یک راننده تاکسی در طول سال ۱۰۰ هزار تومان هم نشود و اگر این روند ادامه داشته باشد رانندگان به این پرداخت‌های ناحق اعتصاب کرده و در طرح سرویس مدارس شرکت نخواهند کرد.
اما هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: مدیران مدارس قرار دادها را با شرکت‌ها منعقد کنند و حقی اینکه قراردادی با رانندگان منعقد کنند ندارند.
وی تصریح کرد: با استناد به شیوه حمل و نقل دانش‌آموزی مدارس می‌توانند ۷ درصد از شرکت حمل و نقل اخذ کند که از این ۷ درصد فقط ۴ درصد را مدارس اخذ می‌کنند.

 
شرکت بیش از ۱۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده‌روی اربعین حسینی
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.
رحمان فاضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در سامانه سماح (سامانه مرکزی اربعین حسینی) ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۶ نفر ویزا دریافت کردند.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از سه ماه قبل آغاز شد و تا ۱۷ آبان ادامه داشت، بیان کرد: سال گذشته ۱۲ هزار نفر برای شرکت در این همایش عظیم ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۹ هزار و ۷۰۰ نفر ویزا صادر و در مراسم پیاده‌روی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: در مراسم اربعین امسال ۲۴ موکب از استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق، مرز شلمچه و شهرستان‌های استان برپا شد و بالغ بر ۴۰۷ نفر خادم به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی کردند.
 
استخدام‌های بدون ضابطه شهرداری یاسوج تعیین تکلیف می‌شود
شهردار یاسوج گفت: تکلیف ۲۸ استخدام نیروی شرکتی در دوران سرپرستی شهرداری یاسوج را مشخص می‌کنم.
نستهن مقدم اظهار داشت: بنا ندارم به اینکه در گذشته در شهرداری یاسوج چه گذشت ورود کنم ولی در زمینه استخدام نیروهای بدون ضابطه به صورت شرکتی در دو روز اول دوران سرپرستی شهرداری بی تفاوت نیستم.
وی عنوان کرد: در روزهای اول انتخاب سرپرستی شهرداری یاسوج ۲۸ نیروی شرکتی جذب بدنه این نهاد مردمی شده که به نوعی اقدامات آن‌ها در دوران شهردار سابق انجام شده است.
مقدم در پاسخ به این سوال که مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گفته طی مکاتبه‌ای با شهرداری خواستار ارائه لیست استخدام‌های انجام شده در ۴ سال اخیر شده‌ایم، افزود: به طور حتم در صورت چنین مکاتبه‌ای آمادگی هرگونه همکاری را داریم و در کمترین زمان ممکن موضوع بررسی و پاسخ داده می‌شود.
شهردار یاسوج با تاکید بر اینکه عده‌ای در زمینه تعیین تکلیف استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری مقاومت می‌کنند، ابراز کرد: آخر وقت اداری روز ۱۷ آبان ماه مکاتبه‌ای از استانداری به دستمان رسید که بزودی پاسخ داده می‌شود.
وی تاکید کرد: مطابق با قانون در زمینه جذب نیروهای شرکتی بدون ضابطه در شهرداری برخورد می‌کنیم.
 
عملیات اجرایی پل چهارم بشار یاسوج بعد از ۶ ماه تعطیلی آغاز شد
شهردار یاسوج از آغاز عملیات اجرایی پل چهارم بشار یاسوج خبر داد و گفت: اتمام این پروژه جزو اولویت‌های مدیریت جدید شهرداری است.
نستهن مقدم  اظهار داشت: رفع مشکل ترافیک در یاسوج با برنامه ریزی کوتاه مدت و دراز مدت در دستور کار شهرداری بوده و در این راستا عملیات اجرایی پروژه پل چهارم بشار تسریع می‌یابد.
وی با بیان اینکه پل چهارم بشار یاسوج خرداد ۹۴ کلنگ زنی شد، عنوان کرد: این پروژه به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات به صورت لاک پشتی پیش رفت و حتی در یک بازده زمانی بلند مدت ۶ ماهه تعطیل بوده است.
مقدم ابراز کرد: به توجه به اینکه یکی از مهمترین مشکلات کنونی شهر یاسوج بحث ترافیک بوده که به طور حتم تکمیل پل چهارم بشار در رفع نسبی این مشکل بی تاثیر نیست.
شهردار یاسوج ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اتصال پل چهارم بشار به جاده "یاوسج-شیراز" مطالعه و در صورت لازم این مهم با تمام توان اجرایی می‌شود.
مقدم با بیان اینکه پل چهارم بشار یاسوج ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از هیچ کوششی برای به سرانجام رساندن این پروژه و رفع مشکلات پیش روی پیمانکار دریغ نمی‌کنم.
وی تاکید کرد: پیمانکار موظف به ارائه برنامه زمان بندی اجرای پروژه بوده و البته شهرداری نیز در حد توان سعی بر رفع مشکلات مالی پروژه را دارد و در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری در حد توان هستیم.
 
کلینیک‌های درمانی شهر یاسوج وضعیت مطلوبی ندارند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای فیزیکی در کلینیک‌های شهر یاسوج مشهوده بوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
غلام‌عباس سبز در بازدید از بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود فضا در بلوک زایمان این بیمارستان، بلوک زایمان جدیدی در حال احداث بوده که با افتتاح این بخش مشکلات کمبود فضای فیزیکی برطرف می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: کلینیک شماره ۳ زنان و داخلی وضعیت مطلوبی ندارد که با همکاری رئیس دانشگاه ساختمان مناسبی در خیابان گلستان ۱۰ یاسوج خریداری شده و ظرف هفته جاری جابه‌جا می‌شود.
سبز ابراز کرد: بلوک در حال احداث بخش زایمان بیمارستان امام سجاد یاسوج در مساحت ۱۸۰۰ متر در حال احداث است که با بهره‌برداری از این بخش خدمات‌رسانی به مادران باردار در فضایی استاندارد انجام می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات کمبود فضای فیزیکی در کلینیک‌های شهر یاسوج تصریح کرد: کلینیک شماره ۳ زنان و داخلی وضعیت مطلوبی ندارد که با همکاری رئیس دانشگاه ساختمان مناسبی در خیابان گلستان ۱۰ یاسوج خریداری و کلینیک زنان و داخلی در هفته جاری به این ساختمان منتقل می‌شود.
سبز ادامه داد: مردم با مشکل نوبت‌دهی در کلینیک‌های شهر یاسوج مواجه هستند که با فعال کردن سامانه نوبت‌دهی در تمامی کلینیک‌های شهر یاسوج و یکسان‌سازی سیستم نوبت‌دهی مشکلات رفع می‌شود.
 

تقدیرآموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از خانواده ۲ دانش‌آموز یاسوجی که اعضای بدنشان را اهدا کردند
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از خانواده ۲ دانش‌آموز یاسوجی که اعضای بدنشان را اهدا کردند تقدیر کرد.


مسؤولان آموزش و پرورش از خانواده ۲ دانش‌آموز یاسوجی که اعضای بدنشان را اهدا کردند تقدیر کردند.

در این آئین که مدیرکل آموزش و پرورش؛ معاونین آموزشی، ابتدایی و سواد آموزی، رئیس اداره روابط عمومی و سرپرست آموزش و پرورش بویراحمد، معاون آموزش ابتدایی و روابط عمومی حضور داشتند با اهداء و سپاس از خانواده‌های پناهنده و واحدیان زاده تقدیر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس فرموده قرآن هر کس به یک انسان جان ببخشد مانند آن است که تمامی انسانها را نجات داده و این خانواده‌ها با اقدام خداپسندانه زیباترین هدیه زندگی را به همنوعان نیازمند اهدا کردند.

هادی زارع‌پور گفت: دانش‌آموز مرحوم آرش واحدی‌زاده و بنیامین پناهنده رخت بربسته و امانتی بودند که برگشتند اما رفتن آنها برای همه ماندگار شد.

وی گفت: تقدیر از این خانواده ها تجلیل از نوعدوستی و اقدام نیک و ترویجی برای این فرهنگ حسنه است.

گفتنی است آرش واحدی‌زاده بر اثر برق گرفتگی در سرآبتاوه و بنیامین پناهنده بر اثر برخورد خودرو در روستای مزدک دچار مرگ مغزی و اعضای بدن آنها در ۲ هفته گذشته به بیماران نیازمند اهدا شد.

 
راه‌اندازی سالن ورزشی بانوان کهگیلویه پایان آبان ماه جاری/اختصاص اعتبارات ماده ۱۸۰ به پروژه‌های ورزشی شهرستان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه گفت: سالن ورزشی بانوان این شهرستان که از مهر ماه برای انجام پاره‌ای تعمیرات تعطیل شده بود مجددا راه‌اندازی خواهد شد.
رضا نیکویی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از تخصیص اعتبار به پروژه‌های ورزشی شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: از محل ماده ۱۸۰ مبلغ ۱۲۱ میلیون تومان برای احداث چندین پروژه ورزشی در شهرستان کهگیلویه اختصاص داده شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه گفت: این اعتبار برای احداث پروژه‌های ورزشی قلعه رئیسی، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری شهر دهدشت و سالن روستای چنگلوا هزینه خواهد شد.
وی به ورزش بانوان هم اشاره کرد و گفت: دو هزار ورزشکار خانم در سطح این شهرستان فعال هستند، ضمن اینکه در این شهرستان ۳۵ هیات ورزشی وجود دارد که ۱۱ هیات ورزشی در حوزه بانوان فعالیت می‌کنند.
این مسؤول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سالن ورزشی بانوان در شهرستان کهگیلویه گفت: تعمیرات این سالن ورزشی از مهرماه آغاز شده و هم‌اکنون در مراحل پایانی هستیم که تا پایان آبان ماه این سالن راه‌اندازی و در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.
 
آبیاری دشت آبلش هنرنمایی جهاد کشاورزی در چند سال اخیر/کشاورزی مهمترین اولویت شهرستان در بحث اشتغالزایی است
بخشدار مرکزی لنده با اشاره به تلاش مسؤولان در جهت توسعه بخش کشاورزی این شهرستان گفت: کشاورزی اولویت اصلی شهرستان در بحث توسعه و اشتغالزایی بوده که نمونه بارز آن بهره‌برداری از پروژه دشت آبلش بوده است.
عادل مرادی در جلسه ستاد کشت شهرستان لنده با اشاره به جایگاه کشاورزی در توسعه شهرستان گفت: اولویت اصلی ما در جهت توسعه و اشتغالزایی در شهرستان توسعه بخش کشاورزی بوده که در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شده است.
وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف می‌تواند ما را به سمت توسعه و پیشرفت همه‌جانبه سوق دهد که در همین راستا حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی بوده و زمینه و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است.
بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: بهترین هنرنمایی جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر زیر کشت بردن دشت آبلش و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آن بوده که توانسته رونق خوبی به کشاورزی شهرستان و اشتغالزایی آن بدهد.
مرادی به حضور بنیاد علوی در شهرستان لنده اشاره و یادآور شد: از ظرفیت بنیاد علوی در جهت توسعه کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این حوزه باید استفاده کرد تا هم بتوانیم بستر محرومیت‌زدایی در شهرستان را فراهم کنیم و هم به توسعه کشاورزی بپردازیم.
وی به موضوع بیمه محصولات کشاورزی اشاره و گفت: توقع و انتظار نداشتن تنگ نظری در برخورد با کشاورزان را نباید ندانستن قانون فرض کرد چراکه این موضوع به دلیل محرومیت موجود در شهرستان مورد تأکید قرار گرفته تا شاید جبران خسارات کشاورزان را متحمل هزینه‌های کمتری بنماید.
بخشدار مرکزی لنده ادامه داد: با فرهنگ‌سازی می‌توان جایگاه بیمه محصولات کشاورزی را در میان کشاورزان ارتقاء بخشید.
 
برگزاری نخستین سوگواره تعزیه امام حسین (ع)
فرماندار گچساران از برگزاری نخستین سوگواره تعزیه امام حسین (ع) در بوستان شهداء گمنام شهر دوگنبدان خبر داد.
ظهر امروز نشست هماهنگی برگزاری سوگواره تعزیه امام حسین (ع) با حضور فرماندار و برخی از دست‌اندرکاران برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی اظهار کرد: نخستین سوگواره تعزیه در شهرستان از امشب برگزار می‌شود.
فرماندار گچساران ادامه داد: مشارکت و همکاری در برگزاری مراسم علاوه بر برکات دنیوی آثار اخروی نیز در بر خواهد داشت.
وی افزود: تعزیه نمایش مذهبی است که با بیان رشادت‌ها و مصائب اهل بیت و کینه ورزی و عداوت و سنگدلی ظالمان و دشمنان دین بر مخاطبان تاثیر سریع و ماندگار دارد و در رشد فرهنگ و ارزشهای دینی و معنوی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.
فرماندار گچساران با اشاره به مسوولان گفت: مسوولان در برگزاری مراسمات مذهبی همکاری و تعامل لازم را با متولیان و مسوولان برگزار کنندگان این سوگواره داشته باشند.
این مراسم معنوی از امشب ۲۰ آبان لغایت ۲۴ آبان در محل بوستان شهداء گمنام شهر دوگنبدان برگزار خواهد شد.
 
وجود بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی گچساران
فرماندار گچساران گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.
نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته کتاب و کتابخوانی ظهر امروز با حضور فرماندار و برخی از مسوولان شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی، با تاکید بر اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی و نقش تأثیر گذار آن در افزایش سطح فرهنگی جامعه اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در بالا بردن وضعیت فرهنگی جامعه نقش اساسی دارد.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی گچساران را ۱۲ باب اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.
فرماندار گچساران با بیان این مطلب که تعداد پنج باب کتابخانه محله‌ای در سطح شهرستان گچساران موجود است، بیان کرد: تعداد ۶ باب کتابخانه دیگر برای محلات در سطح شهر نیازمندیم که با پیگیری و اختصاص اعتبار لازم در آینده این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی ابراز کرد : با توجه به اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی از تاریخ ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتابخوانی نامگذاری شده است که متولیان امر باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این هفته داشته باشند.
رحیمی با تاکید بر لزوم راه اندازی کتابخانه در سطح روستاهای شهرستان و استفاده از مشوق برای بالا بردن سرانه مطالعه عنوان کرد: در روستاهای گچساران در دو سال گذشته تعداد چهار باب کتابخانه وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۶ باب رسیده است.
فرماندار گچساران در ادامه از اهداء تعداد ۹ قطعه زمین توسط روستائیان جهت احداث کتابخانه خبر داد و افزود: تلاش مسوولان این است که با اختصاص اعتبار در آینده با ساخت و تجهیز این تعداد کتابخانه روستائیان عزیز نیز از مزایای آن بهرمند شوند.
در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران از مراجعه ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان امسال خبر داد و گفت: بیش از هفت هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.
کورش حسنی مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را بیش از ۲۸ هزار متر مربع اعلام کرد.
وی بیان کرد: ۶ باب کتابخانه محله‌ای در این شهرستان فعال است.
حسنی با اشاره قطعات اهدایی از سوی روستاییان برای احداث کتابخانه خاطرنشان کرد: قطعات زمین اهدایی از سوی روستائیان این شهرستان برای ساخت کتابخانه به دلیل نبود اعتبارات تا کنون احداث نشده است.
 
بارش نخستین باران پاییزی دربرخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد/یاسوج سردترین نقطه استان/کاهش محسوس دما در مناطق سردسیری
طی اعلام سازمان هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه و یاسوج با کمیته دمای ۴٫۶ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.
از دقایقی پیش نخستین بارش پاییزی در برخی مناطق استان آغاز شده و با بارش باران شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمدی چهره جدیدی پیدا کرد.
طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی هوای استان در ۲۴ ساعت آینده قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و احتمال بارش باران در برخی مناطق و همچنین وزش باد پیش‌بینی شده است.
همچنین اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به سرد شدن هوا در مناطق سردسیری اعلام کرد تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود جریان سرد به استان است و از روز پنج شنبه گذشته تا آخر هفته جاری حداقل دمای روزانه در اکثر نقاط استان خصوصا مناطق سردسیری کاهش محسوس خواهد داشت.
طی اعلام سازمان هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه و یاسوج با کمیته دمای ۴٫۶ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.
 
بر اساس برنامه زمانبندی، بستر حمله به آتش در حال مهیا شدن است
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: خوشبختانه احداث و آماده سازی لوکیشن ۲ چاه امدادی به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۴۸ ساعت آینده، حداقل یکی از این دو محل آماده انتقال دکل های ۹۳ و ۹۴ خواهند بود.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید روزانه خود از منطقه عملیاتی مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کارگروه های تخصصی و عملیاتی مهار چاه در چند روز گذشته، گفت: خوشبختانه احداث و آماده سازی لوکیشن ۲ چاه امدادی به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۷۲ ساعت آینده، حداقل یکی از این دو محل آماده انتقال دکل ۹۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران خواهند بود.
بیژن عالی پور افزود: با نصب پمپ های فایرفایتینگ، تیم عملیاتی هم اکنون مشغول احداث ۲ خط لوله ۱۴ اینچ به طول هرکدام ۱۲۰ متر در حدفاصل پمپ‌ها و شعاع ۶۰ متری مرکز آتش است که پس از تکمیل رینگ آب و امکان آب افشانی از محل استخر اصلی، عملیات بعدی برای دسترسی به مرکز آتش با استفاده از اتی واگن و برداشتن آهن آلات و بقایای دکل از روی دهانه چاه خواهد بود.
وی از اتمام شن پاشی و تسطیح جاده منتهی به چاه و دو بانده کردن آن برای تسهیل در عملیات اصلی، در دو روز آینده خبر داد و یادآور شد: محل استقرار مخازن سیالات نیز در کنار پمپ‌های آتش نشانی حداکثر در ۷۲ ساعت آینده مهیا خواهد بود.
عالی‌پور همچنین از ایجاد یک استخر آب ۷۰ هزار بشکه‌ای دیگر به عنوان مخزن آب کمکی خبر داد و پیش بینی کرد استخر کمکی، حداکثر تا پنج روز آینده تکمیل و آماده آب گیری شود.
رئیس ستاد عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید در پایان به ساخت استینگر ۱۱ اینچ به منظور استفاده در عملیات مهار از سطح( Top Kill ) پرداخت و گفت: برنامه مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید به صورت گام به گام و بر اساس سناریوی تدوین شده در حال انجام است و امیدواریم با تسریع در تکمیل مراحل مقدماتی، عملیات اصلی زودتر از موعد تعیین شده، آغاز گردد.
گفتنی است، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به همراه فرمانده میدان و اعضای تیم عملیاتی مناطق نفتخیز، در بازدید روز گذشته، مراحل پیشرفت کار در لوکیشن‌های چاه‌های امدادی، مرحله نهایی احداث خط لوله ۸ اینچ به استخر اصلی، آب گیری استخر و ایجاد اردوگاه برای چاه‌های امدادی را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و با حضور در جلسه عملیاتی، پس از بررسی پیشرفت‌ها و کاستی‌ها، راهکارهایی برای تسریع در انجام فرآیندها ارائه و برای اتمام کارهای باقی مانده بازه زمانی تعیین نمودند.
 
واگذاری خدمات ۲۲گانه امور مشترکین آبفا به دفاتر پیشخوان خدمات دولت
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری خدمات ۲۲گانه امور مشترکین آبفا به دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد.
طهمورث گودرزی صبح امروز در جمع معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: راه‌اندازی سیستم تحت وب طی سال جاری در دستور کار معاونت خدمات مشترکین شرکت آبفا قرار گرفت و پیشرفت‌های قابل قبولی نیز در این زمینه صورت گرفت.
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مزایای اجرای این طرح سرعت بخشیدن به انجام کارها خواهد بود.
گودرزی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای واگذاری خدمت ۲۲ گانه امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان به دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام گرفته است، بیان کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم به مسئولان دفاتر پیشخوان خدمات دولت، این کار انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: ارائه این خدمات به مرور و تا یک ماه آینده به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار خواهد شد.
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان، واگذاری و خرید انشعاب آب و فاضلاب، انجام استعلامات، تغییر کاربری انشعابات، بررسی صورتحساب، اعلام کارکرد کنتورهای آب و تغییر واحد مسکونی را از جمله خدمات ارائه شده در این طرح دانست و گفت: امکان پرداخت صورتحساب، تعویض کنتور و .. را از خدمات متنوعی دانست که از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه خواهند شد.
گودرزی یادآور شد: واگذاری این خدمات باعث رفاه حال مشترک و صرفه‌جویی در هزینه و وقت آنها خواهد شد.

اجرای نمایش خیابانی مین‌های امروزی در مدارس دهدشت
به همت بسیج هنرمندان کهگیلویه و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نمایش خیابانی مین های امروزی در مدارس دخترانه دبیرستان شهر دهدشت برگزار شد.
نمایش خیابانی مین های امروزی، استفاده از سلاح هنر در مقابل تهاجم فرهنگی همه‌جانبه و در همین راستا نمایش خیابانی با موضوع تاثیرات تهاجم فضای مجازی بر روی حجاب، عفاف و اعتیاد در مدارس شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی رحیم دادوند و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه و بسیج هنرمندان این شهرستان در مدارس دخترانه دبیرستان معرفت، شاهد و شمس برگزار شد.
همچنین نمایشگاه عکس با موضوع عفاف و حجاب در این مدارس برپا شد
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1