تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۲۹۰۴۱۱

دوقطبی‌سازی تهدیدی برای جامعه؛ پاسخی به « حمیده هدایتخواه»

۱۸
۰
کبنا ؛فرزانه میرفردی
این پایگاه خبری متنی را با عنوان «پاسخ «هدایت‌خواه» به «محمود منطقیان»؛ در حریر نازک احساسات پناه نگیرید» از حمیده هدایت‌خواه منتشر کرد که فرزانه میرفردی به آن پاسخ داد و از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
با گسترش رسانه‌های جمعی در ایران در دهه‌های اخیر، موجی از گرایش عموم مردم به سمت آگاهی از تاریخ ایران پیش از اسلام پدید آمده است؛ اما آیا موضوع به همین سادگی است؟! یا موضوع تنها شناخت چند پادشاه هخامنشی و ساسانی یا فتوحات یا رفتار آن‌ها، آن هم صرفاً از سر کنجکاوی است؟!
این که کورش که بود و چه کرد یا بعدها در سایر ادیان، مذاهب و فرهنگ‌ها چگونه مطرح شده است، بماند بر عهده متخصصان باستان‌شناسی، کارشناسان متون باستانی، دین‌پژوهان یا اسطوره‌شناسان؛
اما آن چه باید برخورد ما را با پدیده‌ای چون وضعیت ۷ آبان مشخص کند، شناخت ریشه‌های رفتاری است که قالب نافرمانی مدنی به خود گرفته است. ۷ آبان، روز تولد کوروش باشد یا نه، اصلاً کوروش واقعیت حقیقی یا اسطوره‌ای داشته باشد یا نه، مهم نیست؛ بلکه مهم آن‌ست که کسانی هم‌سنگ آقای هدایت‌خواه، او را دروغ می‌پندارند و اصرار دارند که این پندار را به هر نحوی شده، به باور عموم تحمیل کند.
... کسانی خواهند بود که می‌توانستند نقادی و اعتراض را به سبک‌های دیگری، غیر از تجمع در پاسارگاد به مردم بیاموزند؛ اما هرگاه دست آنان از نقد و نقادی کوتاه می‌شود، زبان منکران خواسته‌های مردم دراز می‌شود و کار به ارسال پیامک‌های انبوه، فنس‌کشی، بستن بزرگراه‌ها و انسداد جاده‌ها می‌کشد آن‌هم بر سر هیچ... .
مردم ما نیازمند آموختن‌اند. متاسفانه فقر، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و... کمر اجتماعی را که شما خواهان احیای فرهنگ ملی اسلامی آن هستید را شکسته است. هیچ کس به هیچ کس پاسخ‌گو نیست و عرصه سیاست و قدرت مملکت عزیز ما را با چالش‌های روبرو کرده است و گاهی برخی با راه‌انداختن بازار کاسبی و سهم‌خواهی دایره‌ی محدود را ایجاد کرده‌اند که جز انباشت سرمایه خود، هدف دیگری متصور نیست.
من،
این جا،
استان کهگیلویه‌وبویراحمد،
شهر یاسوج،
با جوانیِ تباه و زندگی از دست رفته ... فقط و فقط می‌توانم خودم را به کوچه علی‌چپ بزنم و حتی لحظه‌ای به آن چه شما می‌گویید نگاه نمی‌کنم. مهم این‌ست من در میان جمعی فریادم را بزنم که از گفتن آن به تنهایی می‌ترسم و این جمع می‌تواند مرا پوشش بدهد.
مجال دعوا بر سر حقانیت این و آن نیست از کوروش بزرگ، سندی به جامانده و از حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله)، سند دیگری که البته قصدم قیاس این دو سند نیست اما اگر من خواهان آنم که توهین به مقدساتم ملامت کنم باید بیاموزم من هم حق اهانت به مقدسات حتی یک نفر دیگر را هم ندارم. انکار و تهدید راه‌های آموختن هیچ چیز جز لجبازی نیست و بدترین امکان لجباز کردن جماعتی از انسان‌هاست. جماعتی که چشم در برابر چشم می‌خواهد اما نمی‌تواند.
دو قطبی خطرناکی که جامعه ما را تهدید می‌کند، دو قطبی ایرانی اسلامی نیست؛ دو قطبی قانون و بی‌قانونی است. دوقطبی شرافت و رذالت است. دو قطبی محرومیت و اشرافیت است. دو قطبی دو قطبی زیلایی و پاستور است. دو قطبی این و آن و هزاران دوقطبی دیگری که در زیرزمین سرد، نمور و غم‌زده برج بلند دمکراسی مامن همه آسیب‌دیدگان شده است.
قصدم تائید یا تکذیب سخنان گذشته نبود؛ بلکه تنها یادآوری این مسئله بود که اینچنین برخوردهای حذفی فقط شمار دفعات زد و خورد ایدئولوژیک شما و سایر اقشار را افزایش خواهد داد؛ و شکاف عمیق میان شما و سهمیه‌داران را با سایر اقشار جامعه روزبه‌روز نمایان‌تر خواهد ساخت. نه انکار تاریخ، نه انکار تاریخ‌نگاران و نه انکار بخش عظیمی از مردم نیز درد شما را درمان نخواهد ساخت.
 
 

فعال سیاسی اجتماعی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خوشی ها.....
بهلمون
گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسن برشما.هدایت خواه بااین نظرش همه راجریحه دارکرد.بعضی اوقات غیرت هم خوبه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر فکر روشن و چشم حقیقت بین خانم میرفردی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما زیبا بود
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
برو بابا برای اثبات روشنفکری باید واقعا روشنفکر بود
عیدی
Iran, Islamic Republic of
جان خودت چی نوشتی....
جواب دادندت بدرد خودت میخوره
Iran, Islamic Republic of
احسنت ب این قلم
برفلی
Iran, Islamic Republic of
خانم میر فردی تو هم بیکاری هدایت خواه سیاسی است تو چکار داری میخواهی هدایت خواه جواب شما را ندهد .فقط جواب آدمهای سیاسی را میدهد
از باشت
Iran, Islamic Republic of
صد آفرین به شما و قلم توانایتان. باید به خود ببالیم که چنین دختران فهیم و دوراندیشی در استانمان داریم. چقدر وزین و منطقی و بدون توهین و ادا بازی و باندبازی و بدون تقدیس قوم و تبار و حمایت خشک از برخی نمایندگان و طرفداری از آنها به همه ما درس منطق، دانایی و روشنگری دادی. برعکس خانم حمیده هدایتخواه که فقط سنگ فامیلش را به سینه زد و بدون رویه منطقی تازید و مثلا به زعم خود پاسخ آقای منطقیان را داد. دریغ که فقط خط خطی کرد...
وجدان مردم بیدار است و قلم پاک خانم میرفردی هاست که می ماند...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خاله بشین
محمد ياسوج
Iran, Islamic Republic of
ما که از نوشته تَو جیزی نفهمیدیم نه از نوشته خانم هدایت خواه واقعن جرا فقط میخاهید خودتان را مطرح کنید اخه کلمات و مفهومی به کار ببرید که بدانی جه مینویسید
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم میرفردی احسنت با این تفکر و تحلیل
همشهری
Iran, Islamic Republic of
پدرت یاسوجه نابودت که خانم هدایت هواه حالا نوبت خودته
نرگس
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم میرفردی عزیز
محمود
Iran, Islamic Republic of
درود خانم میرفردی اعتقاد هر فردی در قلبش است با زور و سرنیزه نمی توان اعتقاد کسی را سلب یا تحمیل کرد
کوروش بزگ نماد عظمت ایران است، اگر چه م. داری نداشته ولی مهم دل مردم است که یاد و نام و عظمتش همیشه مستدام خواهد بود
حسین
Iran, Islamic Republic of
خانم میرفردی با لباس سبز پوشیدن کاری درس نمیشه برو دنبال فرهنگ حجاب......
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما و سپاس از این قلم بسیار زیبایتان........
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1